djchange

Battlefield.no Veteran
  • Content count

    6,405
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 Good

About djchange

  • Rank
    Pensjonert HF/BF Grafiker, Skribent og Vaktsjef
  • Birthday 12/24/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://lmgtfy.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad | Bosted: Tårnåsen
  • Interests
    Puste ut og inn :/
  1. Vår hovedsponsor legger ned driften

    Såpass, ja dette var synd for de som dro nytte av deres tjenester. Men nå skal det vel ærlig sies at dette så man komme.
  2. Office only

    Var innom en liten tur i går, tydeligvis etter kontortid for de fleste jeg kjenner navnet på. Tenkte å ta meg en tur til inn der i dag, innenfor mer A4 tid, men da var hovedinngangen låst
  3. Day Z zombie survival

    Det gjorde det, han hadde lagt ut noen her nå nylig.
  4. Er modding viktig for spill ?

    Eller DotA.Ett spill som har åpnet for og frigitt verktøy til å lage modifikasjoner har som regel lengre levetid. Det ser man bare på hvordan utgivere/utviklere i senere tid har lager små modifikasjoner selv og lanserer de som DLC for noen få kroner når aktiviteten i spillet begynner å flate ut. Mange ganger ligger funksjonalitet og selve innholdet klart i spillet man opprinnelig kjøpte også, de bare sender ut en aktivering via DLC'n.
  5. Allmaps #01

    Ja, var 5 når jeg joinet - så startet ny runde med Monken og meg på CT og ingen på T Håper dette drar inn folk: http://steamcommunity.com/groups/hellfraggers#events/1585540099072066059
  6. Allmaps #01

    Kom kom, jeg omkommer.
  7. [THE] @ Norway 1

    Hå-hei, dette er jo oppskriften på antiklimaks. For meg er dette på nivå med når Tooji i fjor ble spådd som en av favorittene i Eurovision Song Contest av "ekspertene" og til slutt endte med syv poeng og aller sisteplass
  8. ROCCAT KONE xtd

    Etter tidligere dårlige erfaringer med den første Roccat Kone, så blir nok min trofaste backup Logitech MX510 (ikke 518) oppgradert til en Logitech G400s (så fort den kommer ut på markedet). Men MX510'n får gjøre nytten frem til da, siden min SteelSeries Sensei Raw (sort m/gummibelegg) tok kvelden i ett flyttelass. Mulig at Roccat har tatt seg sammen gjennom de oppgraderingene Kone har fått gjennom tiden, men brent barn skyr ilden. For meg blir det også litt vel mye lys og dilldall.
  9. [THE] @ Norway 1

    Elsker hvor seriøst THE tar dette. Finn frem Red Bull og koffeintablettene, for dette ruller 24/7
  10. [THE] @ Norway 1

    Gleder meg til å se videoer av invasjonen av Elektro og THE-massakren :>
  11. Valve fungerer så og si som ett utviklingsfilter og utgiver for CS:GO. Det er Hidden Path Entertainment som står bak hovedsaklig all utviklingen av spillet. Valve har delt sine resursser med HPE, pluss at de har stått å fulgt med over skuldrene og påpekt hva de mener må endres/fjernes/legges til. Det skulle bare mangle, siden dette startet i det små som en slags videreutviklet portering av CS:S til Xbox Live Arkade - men som Valve så ett mye større potensiale i. Så penger er helt klart en motivasjonsfaktor for at det gikk den veien det gikk i utviklingsfasen. Men siden det koster 80kr på Steam, så mener jeg de ikke har blitt for grådige heller. Penger var nok med i bildet når CS gikk fra å være en gratis modifikasjon til frittstående spill og penger var nok det når CS:S ble bestemt utviklet.Det er ikke slik at f.eks HL2:Episodene var/er overpriset møkk, som kun spiller videre på tidligere prestasjoner. Men klart, man ble lovet noe mer enn det man til nå har fått - en episode mangler fortsatt. Og tidsperspektivet til Valve tror jeg ingen vet hvordan fungerer, "Valve Time" har tross alt blitt ett uttrykk inne i internett.
  12. Som det står nevnt i lenken jeg la ut tidligere; - Hvem vil typ spille på en surf-server med feil settings så det ikke går an å surfe. - Eller f.eks en deathmatch-server uten deathmatch-oppsett. - Gungame går ikke an å koble seg til. - All-maps kjører ikke alle kart, vet Vertigo ble tatt ut av mapcycle pga dårlige .nav-filer, men Assault og Militia mangler også bl.a. - Default end-mapvote er aktiv på en del av serverene med større mapcycle, men samme hva som blir resultatet av den så kjører bare mapcycle videre til neste kart i listen. - Mange er opptatt av stats, men dette fungerer ikke in-game. - Og ikke minst, folk finner ikke serverene in-game ved å søke på tags som f.eks "hellfragger" eller "battlefield.no". Ikke alle tar seg det lille halv-minuttet å henter ip på nettsiden. Det kan også være at Hellfragger ikke traff spikeren på hodet med akkurat dette spillet, folk som spiller CS:GO traff kanskje på andre servere rett etter release og velger å holde seg til de fortsatt. Sånn går det noen ganger. Men, CS:GO får stadig større oppdateringer og endringer, så kanskje nye spillere som velger å prøve det ut vil hoppe inn på en Hellfragger-server etter hvert. Det er vel også som når CS:S kom ut, mange kjøpte spillet tidlig etter lansering, testet det litt og gjorde en konklusjon der og da. Hitboxer er ikke likt som før, kartene er endret litt på, nye våpen er lagt til, gamle våpen er ikke identiske som før, osv osv. Mange velger å holde seg til det de føler seg kjent med og god på - i steden for å hive seg over noe som er tilsvarende men ikke helt det samme som det de mener er det gode gamle. Da spiller de heller noe som er helt anderledes, som f.eks Dota2, DayZ Mod eller eller eller... Jeg stortrives med CS:GO, selv om det selvfølgelig ville vært artigere å slippe å kommunisere in-game på engelsk og svorsk :>
  13. css får pcen til å lagge

    Aha, tenkte at du hadde testet det siden verifisering av lokalfilene, sletting av blob-fila og reinstallasjon er relativt standard å teste først Har du fortsatt blinkende gulv?
  14. Spiller nesten mer CS:GO enn CS:S for tiden jeg hvertfall. Men Hellfragger sine servere er ikke helt på stell mtp på instillinger osv nå, er nok også derfor folk ikke spiller der (de punktene er rapportert til serverdrifterene). Jeg spiller for det beste på Brutal, dubbelklicka og UK:CSG sine servere når det ikke er folk på Hellfragger sine. Har mang en gang spilt gjennom to tre kart alene med botter i vente på at noen andre skal koble til, men det blir litt vel kjedelig i lengden.