bshagen

Supermedlem
  • Content count

    453
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

bshagen last won the day on May 13 2016

bshagen had the most liked content!

Community Reputation

121 Excellent

About bshagen

  • Rank
    Sersjant
  • Birthday 07/17/1985

Contact Methods

  • Skype
    bshagen85

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hokksund

Recent Profile Visitors

685 profile views
  1. Fredagspub 15.07

    Ja, høres ut som du er på feil plass da ja Veit ikke hvor mange som kommer da, er jo ferie og fint vær.
  2. Fredagspub 15.07

    Jeg kommer
  3. Hva jobber dere som?

    Jeg jobber som Service Engineer i et firma som heter FMC Technologies og siden jeg er i Service avdelingen, så går jobben ut på å reise verden rundt for å innstallere utstyret vi lager. De siste to årene har dette vært på et prosjekt i Angola, på 4/4 rotasjon. Jobber sjeldent på land, er nesten alltid offshore når jeg er på jobb, noe jeg setter pris på Har fagbrev som industrimekaniker
  4. GeForce 1000-series

    Ingen kort kan anbefales til SLI? Det vil jeg påstå er en sannhet med modifikasjoner. Dette kommer jo helt an på bruksområdet. Skal du spille på en 1080p/75Hz-skjerm, så selvsagt ikke, men skal du 144Hz på 1440p så MÅ du ha SLI/CF for å cappe 144fps. Og jeg kan rapportere om at dette er smør oppå bacon surra rundt en Texburger, det er skikkelig deilig - 4K med 120Hz kan ikke komme fort nok (DP 1.4 er ute med GTX1080) Skalering osv er greit, det er ikke alltid perfekt, men nå er det faktisk ekstremt mange spill som støtter SLI og veldig mange skalerer ganske godt. CF er jo kjent for å skalere enda bedre til og med. Kan egentlig ikke huske et eneste spill jeg har SLI-relaterte problemer. De eneste som jeg kan tenke på er i så fall om spillet ikke støtter det i det hele tatt, noe som har skjedd meg svært sjeldent Enden av visa er at JO - skulle ett eneste kort greie alt av oppløsninger i de høyeste oppdateringfrekvensene så ville dette selvsagt vært en no-brainer, men akkurat nå så er det ingen kort som greier det, derfor så kan jeg helt klart anbefale SLI til de som har lyst på mer ytelse Min anbefaling er at har man lyst har man lov
  5. AMD Polaris

    Oppgradering fra X58 er verdt det. Mulig Zen vil bli bra, men når kommer den? Om du kan vente å se, så er jo det en mulighet, ryktene rundt Zen-ytelsen flyr fortiden, men datoene lar vente på seg dessverre. Jeg håper den kan komme inn med litt krutt, trenger flere valgmuligheter om dagen. Om du ikke vil vente så vil 6700K være det beste valget til gaming som sagt over her, m.m du skal stappe riggen din full av NVMe, 3x/4x SLI/CF osv, da er det i stedet X99 du bør satse på med de nye Broadwell-E CPU'ene 6800K - 6850K - 6900K - 6950K, men det er kun pga antall PCIe-lanes (28-40)
  6. ARK: Survival Evolved

    The Center er DIGERT, det er omtrent 3 ganger større ettersom jeg forstår. Kunne vært moro å prøvd
  7. ARK: Survival Evolved

    Hva syns du om det nå, i forhold til i fjor? Jeg ble veldig overrasket over progresjonen i alle fall
  8. ARK: Survival Evolved

    Bedre enn det det var føler jeg, launch er vel satt til august tror jeg. Kan du ikke hoppe inn på server, og se om du får feelingen på hvordan ståa er? Admintool er ute også btw
  9. ARK: Survival Evolved

    Ingen som spiller dette mer da? Lenge siden jeg har spilt, og kan si at utviklerne ikke har liggi på latsiden i allefall, for her var det mye nytt! BF.no server igjen snart?
  10. Vannkjøling

    Det blir så vakkert med rør, men så mye hærk når man skal oppgradere/bytte ut komponenter atte... Men det frister jo
  11. COD4 Remastered

    Noe det ikke blir dessverre
  12. Bytte 3 skjermer (Surround) til en 34/35" skjerm?

    Nå kommer de nye Nvidia kortene (og AMD med Polaris etterhvert) til å ha DP 1.4. Så da kan vi se høyfrekvens 21:9 skjermer etterhvert. Selv så ønsker jeg meg en 3440x1440p 34" med 144Hz+
  13. Battlefield 1

    Hardline var et DICE-spill, jo. De samarbeidet tett med Visceral med multiplayeren, og det ser man. Og Battlefront var så absolutt ikke flott. Det var et spill ribbet for innhold; rettere sagt et spill laget for å utnytte lanseringen og markedsføringen til Force Awakens til egen vinning, noe det også gjorde med stor suksess. Men det betød også at de utga et spill som hadde 1/3 av innholdet det skulle ha. Hvordan det appellerte til massene, vet jeg ærlig talt ikke. Du kan bare gå inn på spillet i dag, et halvt år etterpå, for å se hvor kjapt spillergruppa har dødd ut. Eller så kan du lese om alle de negative tilbakemeldingene fra både anmeldere og vanlige brukere. Er det virkelig slike Star Wars-spill du vil ha av EA framover? Eller så gjør vi det. Jeg vil tippe at spillet, spesielt mtp. innhold, ikke vil være verdt å kjøpe før seks måneder etter lansering (sommeren 2017). Star Wars: Battlefront er enda et "tomt" spill. Hardline er det ikke engang vits å diskutere. Battlefield 4, det eneste spillet som ble lansert med nok innhold fra starten av, slet med så mange problemer (netcode, servere, battlelog, masse bugs, osv.), at det tok halvannen år før spillet faktisk var verdt å komme tilbake til. Et fantastisk spill når det først gjorde det, men likevel...folk kan bruke de seneste erfaringene som kunnskap fremover, eller så kan de -- som de alltid gjør -- fordøye trailerne som en gjeng med sauer. Jeg bruker heller de 700-800,- på et par timer med en oversminket, middelaldrende og godt gjenbrukt prostituert i Murmansk, enn på en Premium-pakke. Da vet jeg i det minste hva jeg får. Er selv kjempespent på spillet (om du ikke la merke til min ovennevnte entusiasme). Men innen oktober får vi gameplay-videor, info om innhold og ikke minst betatesting. Da får vi heldigvis et mye klarere bilde enn det vi har nå. Det er en ting som kan forhåpentligvis peke mot en god lansering: - BF4 hadde en trøblete lansering, det tok nesten et år før de hadde kontroll på netcode osv osv, men som nå er et bra spill, jeg spiller det masse enda, og det har blitt et voksent spill nå. - Hardline hadde ikke fullt så mye trøbbel i starten, men det hjelper ikke når spillet ikke er like bra som BF4 på innholdet. For meg så er Hardline bare en re-skinning av BF4, og BF4 er et bedre spill. - Battlefront hadde en ganske god launch vil jeg si, ikke så mye trøbbel mener jeg å huske, men her er innhold og gameplay noe som ikke appellerte til så mange som de hadde håpet, inkludert meg selv. Men spillet er om ikke annet MEGET pent - BF1, de bruker altså den samme Frostbite 3 Engine som de andre (også brukt i andre spill som Need for Speed bl.a) og det gjør at det burde nå være mulighet for en clean launch. Husker folk klaget på hvorfor ikke BF4 brukte Frostbite 2 i fra BF3. Jeg tror DICE veit at de MÅ levere en bra spillopplevelse som kan vare i minst 2 år, så presset ligger på de, men samtidig så har de verktøyene de trenger for å få det til. Så da får vi se om de lykkes denne gangen
  14. Battlefield.no takker sine medlemmer

    Dette går jo an nå også, man kan jo bare bruke kontonummeret på fremsiden og lage en fast overføring i nettbanken sin, om man ønsker det
  15. Battlefield 1

    Battlefront, enten man liker det eller ikke, ser fantastisk ut, så tviler på at vi kommer til å bli skuffet på grafikkfronten. Håper uansett launchen blir clean, og uten for mye bugs, så kanskje dette blir bra