Jump to content
Battlefield.no

xAncalagonx

Supermedlem
  • Content Count

    736
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

xAncalagonx last won the day on July 26 2012

xAncalagonx had the most liked content!

Community Reputation

14 Good

About xAncalagonx

  • Rank
    Fenrik

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

973 profile views
  1. Gjorde ett søk på forumet men fant ingen tråder om Mechwarrior Online. Spillet har vært i beta lenge, men ble vel nettopp sluppet ut. De kjører medFree-To-Play modell og du har 4 'trial' mechs som du kan kjøre for å prøve det ut, en i hver vektklasse (light, medium, heavy, assault). Sikkert flere som har spilt forgjengerne til Mechwarrior Online. Gameplayet er omtrent som World of Tanks. Taktiske kamper med 12 vs 12 på forskjellige kart. Det er langt fra Call of Duty og selv om man kjører Assault (største mech'ene) så kan man ikke bare rushe. Man må spille taktisk og holde seg i dekning. I tillegg kan man bytte ut våpen og utstyr på mech'ene, pluss customize med kamuflasjefarger og noe stash inne i cockpiten (hengende terninger osv). Kan finne selve spillet her: http://mwomercs.com/ Gameplay video som jeg tok opp selv der jeg kjører JR7-F( C ) og Firebrand. Jenner er Light og Firebrand er en heavy.
  2. Ingen som ser de åpenbare problemstillingene med Oculus Rift? 1. Med mindre du har full kontroll på alle keybinds i spillene, og kan Touch-metoden, hvordan skal du kunne se hvor knappene på tastaturet er hvis du skal bruke flere forskjellige knapper og chatte in-game? 2. Hvis du blir tørst og skal gripe etter en øl, hvordan skal du kunne se hvor ølen står uten å velte brygg utover hele tastaturet? Blir jo rene Karate Kid med det der greiene på hodet... goggles on, goggles off, goggles on, goggles off, goggles on ...........
  3. Lasta det ned rett før helgen og har brukt mange timer ingame allerede. Jeg likte aldri settingen med østfronten som i RO2. Foretrekker vestfronten, men Rising Storm var overraskende bra. Det er jo en side av krigen som ikke ofte blir representert i spillverden. Det første man merker i spillet er ihvertfall forskjellen i teknologi. Japanerne har lite automatvåpen i forhold til USA. Tror de eneste automatvåpen som Japanerne har er en SMG og maskingevær. USA på sin side har M1 Garand, Carbine, Thompson og BAR. For å veie opp for det så har japanerne en mini-mortar pluss at de har Banzai-angrep. Fordelen med Banzai angrep er at fienden blir 'suppressed' som gjør at de skyter dårligere, ikke kan konsentrere seg når de skal skyte (ved å holde / kontrollere pusten som gir deg en zoom effekt) osv. Til nå har jeg sikkert flere kills med bayonetten enn med rifla som japaner. Men om det er fordi banzai er effektivt eller fordi rifla er så elendig er vel fortsatt diskutabelt Hvis man liker Red Orchestra så er Rising Storm absolutt verdt å prøve. Har til nå likt alt med spillet, fra våpen til de forskjellige banene. Eneste jeg ikke hadde helt sansen for var spawn-protection på spillere som spawner ved frontlinjen (ved å spawne på Squad Leader). Har brent meg noen ganger på å skyte på ny-spawna folk uten at de dauer, for så å bli skutt selv siden jeg har gitt fra meg lokasjonen ved å skyte. Men det er bare en mindre irritasjon... åja... forresten så har japanerne også katana sverd hvis man føler for å sable ned noen yankees på stranda
  4. Synes Neverwinter er underholdende nok. Er enig i at det er mange plasser man kan bruke penger, hvis man vil. Men det er langt fra å ha mange muligheter til å bruke penger til å være nødt til å bruke penger. Det man kan kjøpe er mounts, companions, fluff items som dye, social outfit og annet. I tillegg kan man kjøpe nøkler for å låse opp Nightmare Lockboxes som man finner rundt forbi, men selv om disse ser kule ut må man ikke åpne dem. Det eneste man får av de boksene som er verdt noe er en mount (som er like rask som vanlige mounts man kan kjøpe uansett) og en companion (som er like god, eller dårlig om du vil, som companions du kan kjøpe). Siden spillet baserer seg mer på FPS enn vanlig MMO så er det mye mer utfordrende å spille, spesielt i dungeons og mot bosser. I vanlige MMO så har man som regel en healer som passer på at ingen dauer. Slik er det ikke i Neverwinter. Der må hver enkelt passe på seg selv ved å hoppe ut av AOE'er, bruke potions osv. Det betyr at hver enkelt må faktisk bruke hodet og abilities i kamper, og kan ikke bare "freeloade" seg igjennom en dungeon. Det er positivt (synes jeg som er en dedikert dungeon crawler) men for mange så stiller det en del krav til dem, selv om de "bare" spiller DPS klasse og de klarer bare ikke omstille seg. Det jeg synes er minus med Neverwinter er begrensningen på antall klasser man kan spille (ihvertfall foreløpig) og at man ikke har noe særlig valgmuligheter for å queste / levle på forskjellige plasser. Starter man en ny karakter så må man pusle seg igjennom samme områdene for hver karakter, uavhengig av klasse og rase. Det gjør jo at det fort blir kjedelig å prøve nye klasser. Men for å være ett F2P spill så er det absolutt verdt å laste ned og prøve. Om ikke annet så får man jo noen timer med underholdning gratis.
  5. Tok igår en kikk på TotalBiscuit sin "first impressions" av Defiance. Spillet virket bra så lasta det ned på Steam igår. TotalBiscuit sin videosnutt Hjemmesiden: https://www.defiance.com/en/game/ Spillet er Third Person Shooter i en MMO setting. Dvs en kombinasjon av Borderlands, Global Agenda osv. Jeg likte selv godt gameplay i Global Agenda, men likte ikke hvordan de kommersialiserte spillet og at det var instanced. I Defiance er det åpen og 'persistant' verden slik man er vant til med MMO's. Man spiller i tredjeperson, og det er ikke muligheter til å kjøre det i førstepersons perspektiv, med unntak av når man bruker snikskytter rifler. Spillet har også 'dodging' slik som i blant annet Guild Wars 2, men uten cooldown så man kan rulle rundt så mye man vil. Combat Jeg synes combat fungerer bra. Det har litt rollespill elementer så AI er kanskje ikke den beste, men NPC'er bruker litt taktikk som å rulle i dekning, kaster granater osv. I tillegg er det variasjon på NPC'ene der noen har hagler, noen bruker snikskytter rifler, andre angriper deg med kniver og økser. Skytingen og bevegelser føler jeg er ganske likt som i Sniper Elite. Skyter du NPC'ene i hodet så gjør du 'critical damage' så sikter man bra så dør ting raskere. Synes det er bra å ha med selv om det teknisk sett er en MMO og de har sjelden 'locational damage' modellert inn. Det er ingen 'cover mechanic' i spillet, men man kan bruke terreng og objekter til å gjemme seg bak. Jeg brukte snikskytter rifla på lang avstand og da klarte ikke NPC'ene å finne meg når jeg gjemte meg. Det er også litt anderledes fra vanlige MMO der NPC'er alltid vet hvor du er hvis de har aggro'a. Man har også ett bredt utvalg av våpen. F.eks er det 3 forskjellige hagler i spillet, semi-auto, pumpehagler og avsagde hagler. I tillegg til hagler har man har også SMG'er, Assault Rifles, LMG, Snikskytter rifler, pistoler og (tror jeg, har ikke fått det selv enda) granatkastere. I spillet har man også ammo, men det ligger kasser der man kan plukke opp mer ammo omtrent over alt. Vehicles I tillegg til skytevåpen får man veldig tidlig (etter ca en times spilling) en 'mount' i form av en kjekk ATV med turbo. Veldig hendig for å komme seg rundt på kartet tidlig i spillet. Pluss at man slipper grinde i en uke bare for å kunne bevege seg rundt kjappere. Det morsomme med kjøretøy er at man kan faktisk kjøre på mobs og drepe dem. Usikker om du får xp for det eller ikke, men moro er det. I videosnutten til TotalBiscuit er det en plass han quester der folk kjører frem og tilbake i en bil for å drepe NPC'ene istedenfor å hoppe ut og skyte dem. Usikker på hvor mange typer kjøretøy det er, men har ihvertfall sett forskjellige typer ATV'er, personbiler og (ifølge TotalBiscuit) kan man også få tak i 'trucks'. Ikke sikker på om han mener type pickup-trucks eller type lastebiler. Questing Questene er også en blanding av forskjellige typer MMO'er. Man har events som skjer rundt forbi nokså tilfeldig på samme måter som Rifter i Rift og Public Quests i Warhammer. Utenom dem har man main-quest / storyline som man kan følge (der følger det med en del video sekvenser og slik). I tillegg er det spredt rundt med mini-quester eller mini-games som kan være ganske morsomme, blant annet å kjøre en rute på kartet på raskest mulig tid med ATV'en. Gear / loot / upgrades Det eneste utstyret som gir 'stats' i spillet ser ut for å være våpnene og energi-skjoldet man har. Utenom det kan man også få tak i hjelmer og 'outfits' (dekker hele skrotten) men de har ingen stats og er nok bare for det visuelle. Våpen og skjold har forskjellige kategorier, f.eks hvite som er standard junkloot, grønne som er common, blå (tror jeg) som er rares osv. Looting er veldig enkelt... man autolooter omtrent alt rundt seg ved å løpe forbi og enkelte ting (items) plukkes opp ved å holde inne en knapp. NPC'er dropper alt fra ekstra ammo, Scribs (ingame penger) og items. Level up Man levler opp ganske kjappt og jeg er ikke sikker på hva som er level cap. Etterhvert som man levler opp får man også unlocka perks som gjør deg litt bedre på forskjellige områder, f.eks man tar mindre skade i 3 sekunder etter å ha drept en NPC, eller at man lader kjappere når man står stille osv. Det er lagt opp til at man kan bruke forskjellige spillemåter og enten gå for sniking som en rogue der man bruker snikskyting eller backstabbing, eller mer aggressiv i form av ekstra skade man gjør via perks og bruke automatvåpen og slikt. Synes selv spillet var morsomt i den timen og to jeg fikk spilt sent igår kveld. Veldig enkelt å sette seg inn i og gameplay var moro. Alltid kjekt å kunne oneshotte mobs med snikskytter rifler, eller bare sette seg på ATV'en og kjøre dem ned. Spillet er forholdsvis dyrt på Steam, €49.99, over €60 for deluxe utgaven. Men til gjengjeld trenger man ikke å betale månedsbeløp. Det er en ingame microtransaction ting, men ut fra det jeg kunne se så er det for det meste kosmetiske ting som andre farger på ATV'ene, forskjellige hjelmer og outfits, mer rom i ryggsekken osv. Her er en videosnutten når jeg spilte igår. Streama det for en kamerat så han kunne se litt mer av gameplayet. http://www.twitch.tv...nak/b/387977342
  6. Game of Thrones... ny intro
  7. Lurer på hvordan de vil håndtere scoring i multiplayer. Får alle som er i samme jaktlag credits for å ha skutt en elg, eller er det kun den som tar livet av dyret som får credits? Mange som diskuterer or planlegger hvor og hvordan drive jakt ved å jage dyr inn mot folk som sitter på post. Blir ihvertfall en helt annen form for jakt i multiplayer enn når man jakter alene. Håper bare de inkluderer rype etterhvert, kanskje på Hemmeldal og/eller Hirschfelden kartene.
  8. Trodde login var en aprilsnarr. Helt til jeg var og rota i hangaren og fant dette...
  9. Har spilt litt, men det føles gammelt allerede (minner meg mest om EverQuest og Vanguard i stil og grafikk) og slåssingen er noe treg og lite responsiv (mulig jeg har spilt for mye Chivalry i det siste) Tviler på at dette blir ett spill jeg kommer til å investere noe tid på.
  10. Noen som har spilt Namalsk? Virka bra i starten, men utrolig plagsomt med EVR eller hva det heter, og super-zombies som glitcher og blir usynlige eller noe slikt, og du kan ikke springe fra dem heller. Må kaste bort ammo, eller bare daue. Kanskje jeg som gjør noe feil... synes ihvertfall Namalsk var rimelig ræva.
  11. Noen som vet om noen gode post-apocalypse filmer? Har sett en del allerede, men alltids interessert i flere. Her er noen som jeg har sett til nå. The Walking Dead The Road The Day The Book of Eli Doomsday The Crazies 28 days later 28 weeks later Resident Evil (liker kun originalen, de andre sporer / tar for mye av) I am Legend Og for litt moro Shaun of the Dead Flott hvis noen vet om andre filmer i samme kategori.
  12. Kom nettopp ut en oppdatering til spillet og det skal være lagt inn 190 nye radio kanaler. Er vel mulig å finne noe der. Ellers kan man jo bare streame norsk radio gjennom nettleseren mens man spiller.
  13. Man kan klare seg med bombefly hvis man ikke blir skutt på. F.eks ved å fly opp til 4000+ meters høyde. Ikke så mange som gidder fly opp dit, ihvertfall ikke i starten. På noen kart er det også mye fjell og dalsøkk du kan fly i også. Ett av dem er Alpine Meadows og der fikk jeg 40.000 xp med Stuka'en ved å fly frem og tilbake i dalene og bombe pillboxes og slikt. Alle fiendene var opptatt ved å fly rundt basen vår. Men.. andre ganger stupbomber du en gang, så har du 2-3 fighters på nakken og blir skutt ned. Litt frustrerende i lengden hehe.
  14. Etter patch 1.27 så har alle fly blitt mye svakere, dvs de blir skutt istykker raskere. Spesielt bombefly sliter kraftig og det er en del som har gitt opp å fly bombefly frem til de får orden på det igjen (ihvertfall på Arcade). Har flydd mye Stuka og He-111 men lagt dem på hylla jeg også. Nå flyr jeg heller rundt med Bf.109 E-3 og skyter ned andre som flyr bombefly. Litt teit hvor fort de dauer... Håper de ordner det så flyr tåler litt mer i neste patch. Er jo kjekt å skyte istykker fly kjapt, men utrolig frustrerende og kjedelig for de som flyr bombefly siden du ikke har muligheter til å komme deg unna eller utmanøvrere fiendtlige jagere.
  15. Funker med tastatur og mus. Jeg bruker det hele tiden og faar nok av kills. Ihvertfall paa arcade. har ikke proevet meg paa historical battles eller simulator oppsett enda. Da er nok sikkert stikke bedre.
×
×
  • Create New...