Jump to content
Battlefield.no

iFsken

Battlefield.no Veteran
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About iFsken

  • Rank
    Menig
  • Birthday 05/02/1989

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen
  1. Kniva GROO på allmaps mellom 19 og 20 i dag (lørdag). Men jeg faila screenshot! Også av console...
  2. Her gikk hkn i gulvet! Spiss hilsen fra Fisken! Åja: Lørdag, rundt 13-14
  3. mg_oaks_course (5) mg_CT_in_Trouble_v1 (1) mg_randomizer_v4 (4) mg_office_coursee (5) mg_pauls_teambattle_v2 (5) mg_obstacle_legend_fix (5) SlideRace_City (4) mg_piratewars_extended_fixed (4) mg_all_in_one_sg_XIVz_fix (4) musicalrooms_b3 (3) mg_smash_cannonsz (5) sliderace_aquatic_v1 (4) Alle mapsa, untatt cts in trouble, er knallmorsomme! På cts in trouble: Er det få terrorister har de ikke sjangs... Dessuten kan ct lett campe den ene bomben i andre etasje. Da kan terroristene bare ta den om mange peiser på samtidig, og tilogmed da må det flaks til. Konseptet er egentlig veldig bra, men mappen trenger absolutt balanseringer og modifikasjoner. Hilsen Fisken
  4. iFsken

    Lerp

    Ser ikke ut som z_blocka har tredt i kraft enda om den skal force cl_interp til 0. Dette er litt teit for en public server uansett... Siden de fleste ikke vil kunne takle så lav lerp.
  5. Har merka overdreven klaging på rates og sånn på hellfragger serverene etter z_blocka kom! Jeg tipper at i de fleste tilfeller så har folk fått alt for lav lerp i forhold til hva connection med serveren klarer. Det fikk ihvertfall jeg! Da får man bug med hitboxene og det blir et helvete å spille. Hva er lerp? I korte trekk så er det den faktiske interpoleringen i spillet og denne kan man sette konstant selv! Med andre ord viss lerp er 100ms (0,1s) så vil hitboxene ligge 0,1s bak en figur som er i bevegelse. En lav lerp vil være optimalt, slik at når man skyter på figuren så treffer man hitboxene. Hva er problemet? Problemet etter z_blocken kom så ble lerpen for lav for internetkoblingen. Viss man bruker net graph kan man se hva lerpen ligger på. Viss lerp står skrevet i rød, gul eller oransje så er den så lav at tilkoblingen ikke takler det! Og hitboxa varierer... Fikse problemet! Man kan stille inn på interpolering i spillet og problemet kan lett fikses ved å øke cl_interp i consolen. Begynn på cl_interp 0.01504. Dette gir lavest mulig lerp (15,04ms). Da blir mest sansynlig lerpen gul/oransje. Øk litt og litt helt til lerpen står hvitt i net graph. Man vil ha lavest mulig lerp uten at det skaper problemer. OBS: Din connection med en server i forhold til en annen kan variere, slik at optimal lerp til den individuelle på en server kan være forskjellig fra en annen server. Viss det er noe jeg har skrevet som er feil vil jeg gjerne vite det! Har ikke satt meg 100% inn i dette, men det jeg vet er at lav lerp uten farger ga gode resultater hos meg! På HF klarer jeg cl_interp 0.0199 (19,9ms) på miniumum. Hilsen Fisken! (curse the one who allready signed my nick here)
  6. Jeg spilte på office serveren rundt 16.30 da en med nick cccp viste seg med aimbot og wh, antiflash osv. cccp.zip viser en del. Legg SPESIELT merke til det som skjer rett etter tick 12000. Før 12000 er det ikke mye annet enn kanskje ved tick 1000 og 5000. Ellers tok jeg screenshot av id:
  7. Vell... Jeg hadde tenkt å rapportere ham. Men ikke faen om jeg klarer å få filen til å bli under 1000kb. Med winrar klarer jeg ikke engang å få den under det dobbelte! Ikke engang om jeg deler den i to... Noen spenstige triks jeg må gjøre? Med DEM-filen kanskje? Den er jo svær i utgangspunktet. Hmm.. Jeg kan vist lastet opp noe nå som jeg tok full edit:' Office serveren! heihei.rar - Han har tydelig hack, men sjekk ticks 10000 - 13000, 19000 - 20000, 28500 - 30000. Ellers tok jeg et screenshot av console: Og om det hjelper: Dette var rundt 13.30-14.00 i dag (27. mars)
  8. Takk takk! Men nå lurer jeg på hvor filen kommer fra og hvorfor den kommer i veien! Bare litt nygjerig. Da blir kanskje lignende problem litt enklere å fikse i framtiden!
  9. Av og til når jeg har joinet en server får jeg denne feilmeldingen: "Disconnect: Error verifying STEAM UserID Ticket" Det funker som regel bare å joine serveren en gang til så går alt fint. Men nå skjer det gang på gang og jeg begynner å bli ganske irritert... Jeg har prøvd ved flere forskjellige tidspunkt og restarta steam et drøss med ganger. Noen som har peiling på hva som kan være galt?
  10. Server: Hellfragger.no #6 "Office Only" Tidpunkt: Et sted mellom 14.30 og 15.00 - 13. august 2009 Brett: Office Admin: Fritz (om det ikke var andre admins der som hadde gjemt seg bak et fakenick) Årsak: Jeg tror det var fordi jeg satt inne i en kasse, noe som ikke er lov. Forklaring: Serveren hadde allerede restartet og jeg hoppet inn i en kasse da det kom "round draw" når en annen hadde joina det andre laget... Jeg ble bannet innen 10-20 sekunder i runden som fulgte opp. Det kan vell ikke være brutalt å gjøre dette når ikke engang spillet er i gang? Jeg fikk ikke engang en advarsel! Ikke som jeg kunne se før jeg ble bannet... Jeg har spilt på hellfragger sine servere lenge uten å lage mye styr (tror jeg ihvertfall), og vil gjerne fortsette med det! Jeg kan skjønne at andre kan få ideer av å se meg inne i kassen (selv om spillet ikke engang var i gang), noe jeg ikke tenkte på i "gjerningsøyeblikket". Håper dere forstå...
×
×
  • Create New...