Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gwaihir

Japanske fiskere driver tortur av Delfiner

Recommended Posts

hvis man vil ha human slakting er det bare å kjøpe en AK og et par tusen kuler :lol:

Spis mer kjøtt! Dyra bare puster inn verdifull o2 og fiser ut metan og co2, blir global oppvarming av sånt. Da må man jo heller ikke spise opp alle plantene som eter opp den slemme co2'en og lager o2 igjen :lol:

Spis mer kjøtt! Dyra bare puster inn verdifull o2 og fiser ut metan og co2, blir global oppvarming av sånt. Da må man jo heller ikke spise opp alle plantene som eter opp den slemme co2'en og lager o2 igjen :lol:

Jo mer kjøtt vi spiser jo mer må avles fram. Altså man trenger flere kuer viss folk skal spise mer av dem -.-

sorry mac... Hva er galt med å drepe delfiner? Det er hvaler på lik linje med mye annet som vi også spiser. Veldig gode på smak skal de være også.

Måten de dreper på kan nok diskuteres i dette tilfellet, men amerikanere er faen ikke mye bedre. Har selv verdt i amerika og sett hvordan dyrene der lever. Delfiner er søte og derfor får de denne ekstra oppmerksomheten.

Delfiner som ligger å rister på bakken kan se ekkelt ut for en som ikke vet hvorfor, men for de som har skutt en hjort, elg, etc etc så vet man att krampetrekninger skjer med døde vesener. Også mennesker...... Typisk amerikansk propaganda.

ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

jobber i butikk , og store deler av kjøttet vi tar inn blir kastet igjen pga dato , vi tar inn mye for at det skal se ut som vi har veldig mange varer , ser fint ut osv så vi kan selge mer. Nesten så jeg vil si at vi kaster så mye at jeg kunne tatt med en pistol på en gård og skutt hver 4. ku , bare for å la den ligge der.

Norsk sau er jo også et godt eksempel på hvor fucka vi er , den er jo avla fram på en slik måte at den ikke fungerer som noe annet enn mat.

Men norsk retardsau er vel bedre , fordi det ikke ser så ille ut på film...

Grunnen til at vi tar vare på økosystemet er jo fordi vi ikke overlever uten , hadde en dyreart blitt så intelligent at den kunne ha tatt knekken på oss hadde vi jo knerta den med en gang uansett . Blir noen skadet eller drept av rovdyr i norge så er det jo rett ut i skogen å ta livet av det.

Ja Sau er jo en ting men her i Norge er nå ulvebestanden så lav og vi holder den lav pga saubonder vil beskytte sin sau som løper fritt ute i skogen.

Så vi holder ulven på lavt antall ved å la jaktlag skyte dem ned, og alt dem gjør er å skaffe seg mat til seg og sine unger. Men hva kan man gjøre ? Vet det er veldig mange som er imot dette men det er jo ikke bare dette. Mennesker gjør så mye feil og fucker opp naturen så mye at jeg håper noe ala filmen The Day The Earth Stood Still faktisk skjer.

Passet greit at denna tråden kom opp igjen

Handlet inn kyllingfilet for noen dager siden.. Det var hele 4 biter i en 1kg pakke.. Hvor innihelvete store er de kyllingene??

Må jo bare le av denne tråden.

Alle som skaffer meg god mat er gode mennesker, hvordan maten drepes spiller da ingen rolle så lenge kvaliteten er bra og den ikke er kontaminert.

Vi er top of the food chain, og sånn er det bare.

Hvis delfiner er så jævla smarte kunne de jo mekka slip-differentials eller et seriøst 4wd-system, kanskje vi ikke hadde sett på dem som mat da...

Det er vel heller måten dyrene drepes på som fremmer tankene, ikke direkte at vi dreper dyra.

Og når det kommer til de kyllingene så er jeg, uansett hva du kommer med, imot genmodifisering som får kyllinger til å vokse unormalt kjapt og gir de store lidelser frem til de blir gasset ihjel.

Og morsomt er det å ta opp smartheten.. Her har vi forskere som mener vi kommer til å gå adundas pga CO2 og whatnot (en diskusjon jeg ikke skal gå innpå, bruker bare for å få frem poenget), og så snakker vi om hvem som er smartest? Er ikke så himla smarte om vi utrydder oss selv på noen tusen år?

er jo vi menneskene som definerer smart , tror dyra gir en lang faen om de er smarte eller ikke, så vi kan jo bare si at vi er smarte om vi klarer å utrydde oss selv på et par tusen år da vet du.

La oss som smarte mennesker bruke ordet "intelligent" istedet, slik at dyra ikke ser det og får ideer.

Jeg syntes ikke det var noen fin slaktemåte å dra de etter lastebiler, men dyra dør jo ikke alltid så veldig mye mer "humant" ute i naturen heller. Se på spekkhoggeren utenfor argentina, den spiller volleyball med selene, bare for morroskyld.

Hvis noen har uønskede kattunger så er det bare å sette dem uttafor døra til Gwaihir, da vet man at de får et godt liv! :)

Delfiner har vi ingen grunn for å slakte, spekkhoggere dreper seler for mat og overlevelse så det blir litt annet

ah, du er hardcore veganer? Nekter å kjøre gjennom byer som har ordet ham i seg?

Likestilling av arter mtp rettigheter fungerer bare ikke, uansett hvordan man prøver å vri å vende på det. At man ikke skal la dyr lide unødvendig er jeg helt enig med, men jeg gidder ikke å overreagere. En pelsfarm driver med mishandling av pelsdyrene og dermed skal hele pelsinduestrien lide, inkludert de som faktisk ikke mishandler pelsdyrene? For meg er det ikke bare naivt, men tegn på svekkede sjelsevner.

Den videoen det er snakk om i denne tråden (delfiner), for de som måtte ha interesse av det, er fra 1999 og Japan har totalforbydd den form for slakt. det er forøvrig kun 2 steder i Japan som driver jakt på delfinarter og kun 1 av de som faktisk gjør det som en fiskeri-operasjon, så her er det snakk om å lage en stor mengde bullshit ut av noe som er ubetydlig. Bærekraftig jakt av enhver art er fullstendig forsvarlig og Japan opererer med kvoter som er godt innenfor rammene for bærekraftig fangst. Så da er det ulovlige fiskere som er igjen. Men så kommer jo selvsagt alle de andre stedene på jorda hvor delfinarter blir jaktet på, nærmeste oss er Færøyene.

Går ann å være rasjonell og innse at verden ikke er en Disney-film og at følelser mot spesifikke arter ikke er universalt for mennesket, men kulturbetont. Og kanskje også innse at størrelsen på dyret og "søthetsgraden" har en innvirkning.

Save the whale...fuck off

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...