Sign in to follow this  
Jackal.no

Manchester United

Recommended Posts

Barcelona spillte uten tvil ein vanvittig god kamp, samtidig som United ikkje hadde god nokk midtbane idag samt at viljen ikkje var tilstede. Iniesta bevisste idag kvifor Spania vant EM 2008.

Synes ikke Barca spilte spesielt bra, og i allefall ikke underholdende.

Men ManU spilte dessverre ræva, så sånn sett var tapet fortjent.

Var et eneste langt snork av en kamp.

Hørte disse "kommentatorene" skrøt av hvor godt Barca spilte, men jeg synes det var mer Man-U som spilte ræva, enn at det var så mange barca-spillere som utmerket seg. Blir litt som å prisgi ei hoppe som kommer seg i mål, når den andre hesten ligger død på oppløpet.

her er det jo snakk om å spille motspillerne dårlige. det var barca flinke til. spesielt i de periodene der de vant enormt mye baller på uniteds banehalvdel. jeg mener at barca gjorde man utd dårlige, ikke at united var dårlige. det beviste de at de ikke var de første 10 min.

Problemet til United var midtbanen og balltap. Når Barcelona fekk sitt første mål så blei United for passive. Når du ikkje setter press på Barcelona så graver du deg rimelig dypt når dei får holde på med sitt pasningsspill. I motsetning så var det alltid press på United som gjorde at dei fekk små flater å arbeide på samt liten tid til å gi pasninger på. Med Fletcher eller Hargreaves på banen trur eg det ikkje hadde blitt like vanskelig.

hører mange sier at det var et snork av en kamp. der er jeg veldig uenig. er forsåvidt bare united supportere som mener det var en kjedelig kamp. ingen liker å tape, det er kjedelig å tape.

Men jeg synes barca spillet en mer eller mindre perfekt kamp. de tok virkelig innersvingen på furgersons taktikk, og klarte å spille på sitt hele kampen uten at united fikk til mer en et par gode sjangser ( trykk fra united bare de 5 første minuttene). ellers så ble denne kampen bare kjørt en vei. noe som også reflekterer hvor gode barca egentlig var, siden de styret kampen på ekte spanskt vis. Fantastiskt å se på.

fortjent seier. og jeg nøyt virkelig denne kampen, noe jeg tror alle som ikke er united supporters også gjorde :lol:

2nd place is the first looser >D

ManU spilte bra de første 10min. Etter Barca sitt første mål falt ManU sammen og endte med passivt og dårlig spill. Barca tok over ballen på ManU's banehalvdel mange ganger og vant helt fortjent.

Synes ikke Barca spilte spesielt bra, og i allefall ikke underholdende.

:lol:

slik snakker bare en ekte sneversynt manu-fan.

Barcelona spelte fantastisk bra .... uten tvil det laget i verden no som spiller best pasningsfotball.

Barcelona spelte fantastisk bra .... uten tvil det laget i verden no som spiller best pasningsfotball.

ihvertfall på så små flater. utrolig å se hvordan de sentrer til en fyr med 2 mann i rygg og knapt noen kvadratmeter å bevege seg på, og fortsatt beholde ball i laget.

Yes då ser det ut som Ronaldo er på vei til Real Madrid for 80 millioner pund, makan til two-faced skal ein sjå lenge etter. Mykje penger å handle inn for i sommer og håper pengene ikkje blir brukt på lånet. Håper vi kjøper inn Lorik Cana fra Marseille, Villa eller Benzema på topp også Valencia+Ribery eller Silva så er nokk Ronaldo erstatta :boxed:

Like greit egentlig. Blir endelig litt fred og ro igjen for oss, pluss at disse pengene kommer oss veldig til gode. Dette har jo vært et hett diskusjonstema veldig lenge, nettopp det at for summen av Ronaldo kan vi kjøpe flere spillere som kan styrke laget ytterligere. Ronaldo er uerstattelig, men finner vi noen gode spillere i verdensklasse som kan være med å styrke laget ytterligere, så kan vi bli enda bedre i årene framover.

Personlig håper jeg ikke at noen av disse pengene blir brukt på Tevez. Han er for ustabil til å være verdt den summen som kreves for han. Klubber som Real og City og Chelsea kan ha råd til det, men med tanke på vår økonomiske situasjon (brenn, Glazer!), så trenger vi å holde suksessen oppe. Sir Alex har uten tvil sett seg om etter spillere som vil egne seg hos oss. Han har nok kartlagt de allerede også.

Håper selv på de spillerne du nevner, men helst Ribery av de. Villa og Valencia er jeg noe uenig i.

Tror og håper også at Rooney vil heve seg denne sesongen, og bøtte inn mål som han nå gjør for England. Nå kan spillet bli mer rettet opp mot spissene, og Rooney kan få true bakrommet mer. Med Ronaldo har det vært veldig mye spill sentrert rundt nettopp han. Og hvis Hargreaves får litt Fetter Anton flaks, så kan han spille hele sesongen, og dermed får vi defensive egenskaper der også, så Rooney slipper å bli med på så mange løp hjemover. Får også håpe at Berbatov kan heve seg veldig, og vise at han virkelig er verdt summen vi ga for han. Da kan vi bli ekstremt målfarlige framover.

Forsvaret er støtt, og trenger ingen forsterkninger. Det er midtbanen vi må gjøre noe med. Dette så vi tydelig i CL-finalen.

Har faktisk tenkt litt idag og kommet fram til 2 spillere eg trur United ville blitt forsterket uten Ronaldo. Om vi hadde kjøpt Benzema også hadde vi kjøpt inn Aguero og brukt han på kant, så hadde oppstillinga sett noko som dette:

--------------------Van der sar-------------------

---Brown------Ferdinand------Vidic------Evra---

---------Fletcher---------------Carrick-----------

-----Aguero-------Berbatov-------Rooney-------

--------------------Benzema-----------------------

Fy pokker for ei maktdemonstrasjon den oppstillinga hadde vore ... ville ikkje savnet Ronaldo eit fnugg. Etter å ha tenkt meg litt om så trur eg ikkje Ribery ville vært eit godt kjøp, heller ein tabbe. Han har jo sagt at han ikkje kommer til å spille i England p.g.a været. Han kommer heller ikkje til å godta lavere lønn enn 80-100.000 pund om ikkje meir, og om vi faktisk klarer å signere han så er det stor risiko for at han som Ronaldo kommer til å hoppe på Spania-toget når Real Madrid eller Barcelona finner ut at han er det neste store. Evt for Benzema så kunne vi kjøpt Eto'o om mulig også kjøpt inn Moutinho frå Sporting :boxed:

Hvis en spiller avslår et tilbud om å få spille i verdens beste klubb pga. VÆRET, så kan man virkelig begynne å lure på hvilken verden fotballspillerne lever i idag. Det er ikke akkurat i Sibir han kan spille heller...

Nja, Giggs holder ett eller to år til.

Van der Sar/Foster (Føler at Kuszcak vil få det bedre et annet sted).

Brown/O'shea/Da Silva - Rio/Evans - Vidic - Evra

? - Fletcher/Carrick - Hargreaves/Andersson/Giggs/Scholes(?) - Park/?

Berbatov - Rooney (I tillegg Kiko, Campbell, Park i enkelte tilfeller, Welbeck).

Satte opp i 4-4-2, for det er enklest og det vi spiller en god del, eller 4-5-1 eller 4-3-3.

Jeg venter med evt. andre spillere til noe har blitt bekreftet.

Nani føler jeg det er like godt at vi selger. Han har ikke fått til stort denne sesongen, og han får ikke mye spilletid. Tror heller ikke han vil ha noe stort nytte av et utlån, og tror han kan få det bedre i en annen klubb sånn sett. Vi trenger han egentlig ikke.

De unge potensielle talentene viste seg også gode i avslutningskampen. En sterk prestasjon. Så vi har et lovende ungt lag mtp. Ligacup osv. Blir spennende å følge en del av de unge spillerne framover.

Vi trenger uansett en som kan bidra med mål. Derfor trenger vi en veldig god spiller som kan få savnet av Ronaldo sine mål til å bli litt borte. Har også satt opp spørsmålstegn der jeg er i tvil. Vi trenger en god kantspiller til som kan styrke midtbaneleddet, samtidig som vi trenger en spiss som nevnt ovenfor. Vi får to dritgode spillere til disse oppgavene for pengene + some more. Er ikke sikkert vi trenger å ta av transferbudsjettet engang! Men historisk sett har dette skjedd mange ganger. Vi har mistet mange gode spillere gjennom tidene som har vært bærebjelker. Tapet av Beckham og Ruud var dog veldig vanskelig å kompensere for, noe vi så i sesongene etter, fram til 06/07 sesongen. Men vi greide det også.

Keane, Cantona, Beckham, Ruud, Schmeichel osv. Men tror dette kan styrke klubben ytterligere framover. Vi husker jo hvordan det var i starten av sesongen uten Ronaldo. Det var farlig. Nei, en sterkere midtbane + en spiller som kan produsere mål er det vi trenger. Sir Alex har nok sett seg ut en rekke spillere som kan styrke laget allerede. Gjenstår bare å se framover hva som skjer.

Fy pokker for ei maktdemonstrasjon den oppstillinga hadde vore ... ville ikkje savnet Ronaldo eit fnugg.

Prøver du å lure deg selv? Selvsagt vil Ronaldo bli et savn for dere. Folk som sier noe annet er ignorante. Han på banen (i form vel og merke, man vet jo aldri når han har en dårlig match) og han på benken er 2 forskjellige lag.

Hvis en spiller avslår et tilbud om å få spille i verdens beste klubb pga. VÆRET,

realitycheck: sist jeg sjekka fikk dere pikk av Barcelona i mesterligaen, og så vidt jeg husker fikk dere ikke mange poeng av LFC i år heller.

Har på følelsen at Ferguson kommer til å overraske ...alle nevner dei store navnene men er mulig han har planlagt dette i ei stund framover no ... så skal bli spennende å sjå kva som skjer :boxed:

Fy pokker for ei maktdemonstrasjon den oppstillinga hadde vore ... ville ikkje savnet Ronaldo eit fnugg.

Prøver du å lure deg selv? Selvsagt vil Ronaldo bli et savn for dere. Folk som sier noe annet er ignorante. Han på banen (i form vel og merke, man vet jo aldri når han har en dårlig match) og han på benken er 2 forskjellige lag.

Hvis en spiller avslår et tilbud om å få spille i verdens beste klubb pga. VÆRET,

realitycheck: sist jeg sjekka fikk dere pikk av Barcelona i mesterligaen, og så vidt jeg husker fikk dere ikke mange poeng av LFC i år heller.

Eg har aldri påstått at eg har likt Ronaldo. Greit at han har bidratt med mykje men til syvende og sist så var han ein crybaby ut av dimensjoner. Om vi havner på 2 plass med spillere ein liker så ville eg tatt det anyday ovenfor eit lag med Ronaldo som vinner. Å vinne er ikkje alt og iallefall ikkje grunnen til at eg blei Manchester United supporter. Spillere som gjør meg stolt av å være United supporter er det som betyr mest og uten Ronaldo føler eg ein stor lettelse.. Også kan vi jo handle inn 3 superstjerner for prisen av 1 Ronaldo, done deal :blush:

Har på følelsen at Ferguson kommer til å overraske ...alle nevner dei store navnene men er mulig han har planlagt dette i ei stund framover no ... så skal bli spennende å sjå kva som skjer :boxed:

Eg har aldri påstått at eg har likt Ronaldo. Greit at han har bidratt med mykje men til syvende og sist så var han ein crybaby ut av dimensjoner. Om vi havner på 2 plass med spillere ein liker så ville eg tatt det anyday ovenfor eit lag med Ronaldo som vinner. Å vinne er ikkje alt og iallefall ikkje grunnen til at eg blei Manchester United supporter. Spillere som gjør meg stolt av å være United supporter er det som betyr mest og uten Ronaldo føler eg ein stor lettelse.. Også kan vi jo handle inn 3 superstjerner for prisen av 1 Ronaldo, done deal :blush:

har heller aldri vært noen fanboi av Ronaldo, men det har vel streng tatt ingen som ikke er Man Utd supportere vært. Alikevel hersker det ingen tvil hos meg, at han er en fryyyyyyyyyyyktelig bra fotballspiller. Jeg ser det du skriver om å "blø for drakta osv", men resultatmessig tror jeg dere vil "savne" Crynaldo.

Jo rent sportslig og suksess så kan eg vell seie at det blir litt synd men kan ikkje sei eg er lei meg, heller ganske lettet at det er over og at vi ikkje har ein slik spiller i klubben lenger :boxed:

dere har sikkert sett den før, men likte denne versjonen :boxed:

"I may as well support Gillingham, now...!"

Ser at telegraph har lista noen bra kjøp som kan være aktuelle.

1 Franck Ribery, Bayern Munich, £45 million

2 Antonio Valencia, Wigan, £15 million

3 Yaya Toure, Barcelona, £15 million

4 Glen Johnson, Portsmouth, £20 million

5 Karim Benzema, Lyon, £25 million

telegraph.co.uk

Ser at telegraph har lista noen bra kjøp som kan være aktuelle.

1 Franck Ribery, Bayern Munich, £45 million

2 Antonio Valencia, Wigan, £15 million

3 Yaya Toure, Barcelona, £15 million

4 Glen Johnson, Portsmouth, £20 million

5 Karim Benzema, Lyon, £25 million

telegraph.co.uk

At Ribery er listet som den dyreste av de spillerne syns jeg er hårreisende tbh. mye heller ha Benzema og Toure, og evt Valencia enn Ribery på "mitt lag"

Lyon chairman Jean-Michel Aulas rivals Florentino Perez for bullish antagonism where United are concerned and will try and milk every penny out of a deal, though recently admitted that an offer of £25 million may force the club to sell.

selv om han fikk en release clause på £100m i fjor :boxed:

Nei, realitycheck på deg, Viva. Vi er fortsatt regjerende verdensmestere, og at vi tapte mot Barcelona i en kamp vi spilte totalt elendig i hvor ingenting stemte overens er som så. Barcelona var klart best og vant helt fortjent, men de spilte mot et elendig United-lag den kampen, ikke glem det.

Ribery er veldig god, og jeg håper vi får han. Men han er visst misfornøyd med været, så det spørs. Potensielt har han uansett en mulighet til å få spille i verdens beste og hardeste liga for verdens _beste_ lag for øyeblikket.

Benzema er god, men er ikke helt sikker på om det virkelig er han vi trenger. Valencia og Ribery er de to jeg håper mest på. Men enig i at Ribery er ganske dyr.

Om vi vil savne Ronaldo eller ikke, kommer helt an på hvem vi får inn. Som sagt så er Ronaldo umulig å erstatte, og vi trenger heller ingen erstatter. Vi trenger å styrke laget. Dette kan jeg ikke få poengtert nok. En mer effektiv Rooney og forhåpentligvis også Berbatov, samt en mer effektiv midtbane (også nå hvis Hargreaves kommer tilbake) med gode kantspillere er det vi trenger. Forsvaret er som et fjell. Vi kan også trenge en målfarlig spiss, men først og fremst styrke midtbanen. Derfor syns jeg Ribery og Valencia kan være aktuelle. Ihvertfall Ribery.

Yuri Zhirkov er jo og ein spennende spiller vi kunne muligens kjøpt ... trur ikkje han er så altfor dyr heller :boxed: