Sign in to follow this  
Jackal.no

Manchester United

Recommended Posts

No var det jo rundt 7 tvilsomme situasjoner som ikkje gjekk Chelsea sin vei. Hadde det enten blitt dømt eller at det ikkje blei handset, spiller fellet så kunne det godt vært fleire mål ... er ikkje spesielt enkelt når motstanderen stopper deg enten med hands eller felling og du får ingenting.

Så vel bare en hands som ikke ble dømt, det andre var ikke åpenbare hands. (Hands= med vilje) :boxed:

Hadde kost meg med fotball om alle de bortskjemte jentene som spilte var mer opptatt av å faktisk spille ball, og ikke klage på alt og alle når de ikke presterer...

No var det jo rundt 7 tvilsomme situasjoner som ikkje gjekk Chelsea sin vei. Hadde det enten blitt dømt eller at det ikkje blei handset, spiller fellet så kunne det godt vært fleire mål ... er ikkje spesielt enkelt når motstanderen stopper deg enten med hands eller felling og du får ingenting.

Når dommern fra start signaliserer at han legger seg på en litt åpen linje, så er ingen av drakampene mann mot mann i nærheten av straffe. Handsen der barcaspillern snur seg i lufta er vanskelig, det er ny regel fra sist høst om at spiller må være mer bevisst sine henders stilling i forhold til naturlig stilling, ballen treffer han bak i overgang mellom skulder og arm, men armen er neeesten inntil kroppen, tror det er 50/50 hvem av dommerne som hadde blåst der. Frisparket rett utenfor 16metern er vel også en skjønnsak, da dommern skal vurdere hvor drakamp og evnt straffbar handling starter/oppstår, om dette er utenfor eller innenfor 16metern er vanskelig.

Den store åpenbare feilen som gjør at han driter seg ut er den første handsen til Piquet da armen jo er 70 grader ut foran, og seff etter ballen som blir flikket forbi han. Det er så soleklar hands at det er flaut, men øvrebø står i vinkel så armen er ute av syne.. hva linjedommer driver med vil jeg nesten ikke vite :boxed:

Men at det var grisete spill fra barca som gjorde at chelsea ikke fikk no ny scoring er jeg ikke med på. Noe jeg tror har innvirkning på situasjonen er at drogba er stupekonge nr. 1, det får han etterhvert igjen for ved at dommere lar flere situasjoner passere fordi de vet han faller som en dust.

"Nøyer meg med å sitere ekspertkommentatoren på skysport jeg: "once again, we see that the game needs to be won at least 15 min before end, or else, the spanish and italien teams always get a goal." At du nøyer deg med å sitere dette viser nok en gang hva du kan om fotball. Nemlig veldig lite.

"Er helt riktig at chelsea hadde mange sjanser, men de kom da ikke av veletablerte angrep, men heller raske overganger med langball etter å ha vunnet ballen i forsvar." En del av angrepene deres var veletablerte, og om du vet hva crossing er, så er dette en av de vanligste måtene å angripe på, og gode crossinger er veldig flotte angrep. Jeg lurer på om vi så samme kamp, for det du sier her er feil. Riktignok var en del av angrepene deres slik, men langt i fra alle slik som du påstår.

"Videre har jeg nok av kunnskap om fordel av hjemmebane og taktikken i å spille litt defansivt på bortebanen. Det jeg ikke skjønner er hvordan du ikke kan se at dette blir en stor selvmotsigelse når dere kritiserer barca for defansivt spill og lite muligheter når de spiller borte, og i tillegg er en mann mindre. Selvom de ikke skapte mange sjanser så sto de høyere på banen og vek ikke en tomme fra sitt ordinære spill framover, det står det respekt av."

Det jeg ikke skjønner er hvordan du greier å si noe så latterlig. Hvilken selvmotsigelse? "Dere"? Hvem er "dere"? Jeg har da ikke kritisert Barca for defansivt spill i det hele tatt. Skjønner ikke hvor du får det fra. Poenget er at Barca greide å score på mål én gang, og det var vel den eneste gangen de skjøt på målet. Jeg har heller ikke kritisert Chelsea for å spille defansivt på Barca sin hjemmebane. Som jeg poengterte, så er dette rent taktisk, og det er smart fotball, dog litt kjedelig. Det samme gjorde vi (United) i fjor. Men Barca prøvde allikevel mange ganger, og du så at de kjempet så hardt de kunne. Likevel greier de ikke å skyte på mål.

I fjor, så la United spillerne seg VELDIG dypt. Omtrent alle, med unntak av Tevez, hang på egen banehalvdel etter Scholes' sin vakre scoring. Det ble veldig kjedelig spill av United derfra, og Barca presset veldig mye. Chelsea var langt i fra like ekstreme, slik du påsto. Hadde de lagt "10 mann i forsvar" hadde de ikke kommet til alle sjansene sine..

Det er tøft å spille med en mann mindre. Helt klart. Det står respekt av at de står ved sin spillestil, selv om den ikke funker.

Forøvrig enig med det siste du sier, Qed. Når store spillere som Drogba og Ronaldo spiller, og de er kjent for å falle litt enkelt, så har dommerne ofte dette i bakhodet. Droga faller veldig lett, og dette er velkjent. Dessuten ser man på TV-bildene at dette var korrekt dømming. Det var vel mest handsene til Pique og Eto'o som er kontroversielle.

Vet ikke hvem det var som skrev det, men de syv situasjonene skal _ikke_ kobles mot hverandre. Er dommeren i tvil, skal ikke tidligere tvilsomme situasjoner ha noe å si for dømmingen.

Nå skal visst Chelsea ha uttalt at ønsker å kvitte seg med Drogba. Jeg har bare en ting å si: DET var jaggu meg på tide! Håper jeg slipper å se den ekle diveren noensinne igjen. Aller minst i Premier League!

Men over til noe annet og laaangt viktigere. City-kamp på søndag! Da er det Manchester derby, og vi burde ta skikkelig revansj for fjorårets 1-2 tap. Det blir en jevn og tøff kamp, og håper vi vinner. Det er viktig nå, ettersom L'pool puster oss i nakken på tabellen. 7 poeng tilsammen er det som skal til for at Manchester United atter en gang vinner ligaen, for 3. året på rad. 7 poeng skal også til for at Manchester United blir det første laget som noensinne har vunnet Premier League 3 år på rad to ganger!

Håper på denne oppstillingen:

VDS

O'Shea-Rio-Vidic-Evra

Ronaldo-Scholes/Fletcher-Carrick/Anderson-Rooney/Park

Teves og Berbatov på topp.

Hva håper/syns dere?

Ja trur vi skal legge saken død :boxed:

Trur kampen kommer til å bli overkjøring fra United si side, vi har vore i svært god form i det siste og vi gjer lite feil.

Håper vi stiller med:

-----O'Shea--Rio--Vidic--Evra---------------

--Ronaldo--Fletcher--Carrick--Rooney-----

---------Giggs---------------------------------

---------------------Tevez--------------------

Synest dette laget kan være perfect for å stoppe spillere som Robinho og Ireland som kan skape mykje for City.

Giggs har vært vanvittig god i dette året, betre enn kva faktisk folk flest trur og med god grunn blei kåret til årets spiller :boxed:

Med Berbatov på benken så kan han komme inn i Giggs si rolle i andreomgang som playmaker, og eg synest helt ærlig at Tevez bør få sjangsen i denne kampen.

Han spiller som regel ganske bra når Rooney er på banen samtidig. Fletcher og Carrick har vore best på midtbanen i år og eg synest dei er ein veldig balansert kombinasjon.

Mange har problemer med å finne den perfekte posisjonen til Rooney ettersom han i perioder ikkje scorer nokk for ein såkalla *verdensklasse-spiss", men eg synest styrken til Rooney er at han er ein slags verdensklasse utgave av O'shea som kan plasserest overalt i angrep, tilogmed som angripende midtbane kan han gjere ein vanvittig god jobb ... han har egentleg ikkje nokon svakheter om han spiller ving, angripende midtbane, spiss eller tilrettelegger. Er ikkje mange spillere i verden som har den egenskapen og er så allsidig ... den eg kan komme på i farten er Gerrard som er egentlig litt av samme type.

Da O'Shea spilte på midten var det jo en ren skandale :boxed: O'Shea duger kun i forsvar. O'Shea er god og viktig i en del kamper, og de siste kampene har han spilt bra. Men han har også en del dårlige kamper, og da er det dessverre snakk om veldig dårlige også. Personlig ser jeg helst at Wes Brown blir friskmeldt neste sesong, og havner først i rekka på høyre-back plassen. Og Evra/Rafael på venstre er good-good.

Tevez burde få spille. Selv om ikke alle kampene hans er like bra, så jobber han noe ille hissig, og han stresser alltid forsvarerne. Med Tevez på topp er det ikke et øyeblikks fred for motstanderens forsvar. Rooney har vært veldig god på venstrevingen, og sier han trives der. Jeg er egentlig enig, og syns det er en veldig god løsning. Dette gjør at Tevez kan spille på topp, og dermed få langt mer spilletid enn han får nå. Dessuten er det muligheter for å rulere, ved at Rooney, Berbatov og Tevez bytter om på spissplassene, og det også gir rom for andre som Campbell og Welbeck, og Ronaldo hvis det lar seg gjøre. Da kan også Park få spille mer på vingen.

Så er det Nani da.. Jeg syns han er god, men skal vi selge noen, syns jeg nesten burde være han. Han får ikke såå mye spilletid, og har ikke imponert stort i år. Han får dog til en del crossinger, og han sentrer greit, men vinner kanskje litt for få dueller osv. Men alt dette viser uansett at vi har en VELDIG god bredde i stallen. Jeg håper uansett at Carrick og Fletcher får spille, da de har utgjort et ekstremt bra midtbane par i år. Det er bra flyt og en effektiv midtbane hver gang de spiller sammen. Giggs er også veldig god, og han er også veldig viktig for midtbanen, men må hviles litt oftere. Det samme gjelder Scholes. Anderson er da også en spiller som burde få veldig mye spilletid på midtbanen, og han får jo en god del spilletid nå for tiden. Park har god løpskraft, og kjemper også med hjertet utpå drakta i hver kamp omtrent. Han er ikke det beste alternativet, men likevel en veldig viktig spiller, og fortjener absolutt en god del spilletid.

Jeg er spent på å se hvilket lag SAF tar ut, da det er mange delte meninger ute og går på United forumet :boxed:

Synest Nani har vore vanvittig skuffende denne sesongen. Han har eit vanvittig maksnivå men svært sjelden han leverer det. Synest det smarte er å gi han 1 år til og sjå korleis det utvikler seg. Han har eindel uvaner som f.eks å prøve å drible motstanderen når han egentlig trenger å legge inn eit innlegg forran kassa. Også blir han fort frustrert og kan gå fra å være god til å bli anonym. Føler han trenge litt meir erfaring og rutine for å skjønne kortid han skal gjere flotte finesser og kortid ein skal gjøre ting enkelt og effektivt. Ser på Ronaldo korleis han har utviklet seg ... heilt vanvittig kor god han har blitt etter han fekk erfaringen han trengte.

Jaja, i dag er det litt opp til "the Hammers". Jeg håper de vinner! Det hadde vært utrolig fett, og dersom vi får alle tre poengene i morgen, så er løpet så å si kjørt for L'pool. Dette blir uansett veldig spennende!

Champions of the World, Champions of England og no mangle vi bare Champions of Europe så er sesongen komplett :boxed:

Fixa det Lygre :boxed:

Sesongen hadde vært komplett med seier i FA Cupen og CL, men vi får ta til takke med CL, forhåpentligvis.

"Klubb-VM" bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Unødvendige kamper om du spør meg. Ligacupen er ikke det helt store, men fin trening for unggutta og folk fra B-laget.

Har nå vunnet Premier League hele 11 ganger. Andre gangen vi vinner serien tre år på rad. Jeg kan ikke så mye om den eldre historien til engelsk fotball, men når han engelskmannen i Canal +-studioet etter kampen sier at Sir Alex er tidenes manager i engelsk og skotsk fotball så skal jeg i hvertfall ikke si han imot. Hvor mye Ferguson har betydd for United og engelsk fotball er vanskelig å forestille seg. Hvis fotball hadde vært en religion (som det nesten er for noen), så hadde Sir Alex vært min Gud.

Måtte Sir Alex fortsette i United i mange, mange år til :lol:

Gratulerer til han, til spillerne, til hele klubben, til Manchester og til alle supporterne fra alle verdens hjørner!

Måtte 27. mai bli nok en festdag, og kanskje setter Utd en ny rekord da og blir det første laget til å vinne CL to år på rad >D >D

Edit: Ingen apostrof i champions, Alcatraz tongue.png (pirkings)

Duket for CL-finale i kveld, to av dei laga som spiller den beste offansive fotball i europa. Er nokk mange som frykter at dette kommer til å bli nokk ein kjedelig avventende kamp der begge lag venter på at det andre laget skal gjøre ein feil. Har trua på at denne kampen kommer til å bli vanvittig underholdene... spesielt med tanke på at det er Barcelona vi spiller mot, som kommer til å gi alt for å spille ballbesittende offansiv fotball. Ganske lik United sin stil men kansje ein god del mindre kynisk.

Håper på følgende lag:

----------------Won der Man----------------

-----O'Shea-----Rio-----Vidic-----Evra-----

-----------Carrick------Anderson-----------

---Park----------Giggs-----------Rooney---

-----------------Ronaldo---------------------

På benken så har vi Berbatov som kan seinare i kampen gå inn i Giggs si rolle som playmaker også har vi Tevez som kan gå inn for både Park Rooney eller Ronaldo.

Synest vi har fordelen idag ettersom vår midtbane og angrep er like mykje offansive som dei hjelper til bakover. Det Barcelona mangler er spillere som Park Rooney og Tevez som hjelper til bakover når det trengs som har visst seg å bli United sin suksess formel. Når Barcelona i tillegg har spillere ute med skade i forsvar så trur eg at vi så absolutt har fordelen idag.

Vil tru det ligger rundt 60% - 40% i vår favør ....men kommer på ingen måte å bli ein enkel kamp.

håper dere taper :¤

FAEN TA DEG !"&!"/(!"/"&!"%12

Fra spøk til alvor så er eg ikkje så skuffa som eg trudde eg skulle bli om vi tapte. United blei utklasset idag ... vi var stressa gjennom heile kampen og fekk ikkje flyt i spillet vårt. Barcelona fortjente å vinne idag og all ære til dei .... Iniesta for ein spiller!

Hadde vore værre følelse om vi hadde tapt mot Chelsea eller Liverpool :lol:

Sto i Sentrum Scene med tusenvis av mennesker (de aller fleste i rødt). plasserte meg trygt sammen med mine og noen katalanere. virkelig helt _syk_ stemning i det lokalet idag.

jeg er jo ikke noen fanatisk supporter av Barca, men det er vanskelig å ikke ha sansen for et sånt lag. I tillegg var jeg i Barcelona og så El Classico før jul, og siden den gang har min entusiasme bare steget for dette laget. veldig deilig å se de vinne, og veldig gledelig å se Man Utd bli kledd av til de grader. Iniesta må være en av verdens beste midtbanespillere. den mannen er magiker.. messi gidder jeg ikke snakke om en gang.

For en gørr kjedelig fotballkamp, og kommentatorene sugde eseltiss. Men artig at Barca vant, gjorde det verdt å finne frem TVen. / gammel ManU-supporter.

Hørte disse "kommentatorene" skrøt av hvor godt Barca spilte, men jeg synes det var mer Man-U som spilte ræva, enn at det var så mange barca-spillere som utmerket seg. Blir litt som å prisgi ei hoppe som kommer seg i mål, når den andre hesten ligger død på oppløpet.