Sign in to follow this  
Jackal.no

Manchester United

Recommended Posts

Nei, for han var på ballen først, og det var kun den han gikk etter.

Litt off-topic: Da blir det United - Barcelona i finalen i Roma 27. mai. Men jeg må si at det er en fryktelig ufortjent seier av Barcelona. Chelsea ble snytt for så mange straffer at det er helt utrolig. Hadde jeg vært Øvrebø, ville jeg ha lagt opp som dommer og flyttet til Antarktis eller det fjerne Tibet etter denne kampen her...

Vanligvis hater eg Chelsea men idag må eg sei eg føler med dei. Barcelona sine nøkkelspillere får lite rom og blir direkte tatt ut av kampen, på topp av det heile så får Chelsea 7 tvilsomme situasjoner som det burde blitt dømt på slutten av kampen. Øvrebø er nokk ferdig i internasjonal fotball ... det er eg rimelig sikker på.

Var redd for at det ble PLs 2 kjedligste lag i finalen igjen. Barca redda dagen.

Barcelona beviste idag at dei er det drittlaget når dei møter eit engelsk lag som er godt organisert. Skjønner ikkje at dem ikkje har lært enda ... samme skjer kvart bidige år.

Var redd for at det ble PLs 2 kjedligste lag i finalen igjen. Barca redda dagen.

Du har tydeligvis ikke fått med deg hvilket engelsk lag som har gått til finalen, du? Tard.

Boring United

Rette ræva som feis :boxed:

Få lag som har som har produsert like mange spennende kamper i CL som Liverpool :boxed:

2a7a3qv.jpg

Få lag som har som har produsert like mange spennende kamper i CL som Liverpool :boxed:

2a7a3qv.jpg

Eg kan nevne 2 kamper som topper, finalen i 99 og kampen mot Roma 7-1 :boxed:

Enig ... Barcelona virker svake :boxed:

Svake er de ikke, men både Manchester United og Chealsea (og kanskje liverpool) er bedre. England > *

Syns dei er svake ... greit nokk dei har kansje verdens beste angrep men kva hjelper det når dei møter gode organiserte lag så fortsetter dei med samme taktikk uannsett kor håpløs den er.

2a7a3qv.jpg

Eg kan nevne 2 kamper som topper, finalen i 99 og kampen mot Roma 7-1 :boxed:

7-1 kamper er utrolig spennende. finalen 99, Bayerne eide united helt til de scora på overtid :ohmy:

Barcelona beviste idag at dei er det drittlaget når dei møter eit engelsk lag som er godt organisert. Skjønner ikkje at dem ikkje har lært enda ... samme skjer kvart bidige år.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge, de spilte akkurat som de pleier, med trykk framover og vente på en mulighet. Det er det samme hvert bidige år, britiske maskinlag dauer av etter 80 minutter og hvis de ikke leder med 2 mål da, så vinner de italienske eller spanske fordi de har kunstere som kan lage gull ut av gråstein. At du beskriver et lag som satser på tidlig mål for så å putte 10 mann i forsvar som "godt organisert" sier mest om ditt syn på bra fotball. Jeg HÅPER du husker at barca forsvarte seg med en mann mindre, nesten halve kampen, uten å slippe inn noe bakover? Er ikke det bra organisering det da eller, fordi de også prøver seg framover? Og har du så dårlig hukommelse at du ikke husker hvem som hadde alle sjansene i forrige kamp når barca hadde hjemmebane? Var de et drittlag da også? Til din info så var det samme lag som møttes da vet du..

Øvrebø hadde to store feil den kvelden, den ene var en klar hands som han misser fordi han uheldigvis står på feil side og linjemann er blind, den andre er et rødt kort som ikke skulle vært gitt da anelka snubler i eget bein og filmer _stor_ smerte. En feil hver vei, det er chelsea sin egen feil at de ikke greier putte med en mann mer.

Når vi nå i etterkant får høre at spillere som drogba huntet ned øvrebø i spillertunnel, og sto å slo i veggen så dommer pluss livvakter måtte tilbake ut på banen for å slippe unna, så sier det alt om primadonna-nykker og dårlig sportsånd, håper de får en lang utestengelse.

Dæven, da har det skjedd: Jeg er enig med Qed.

mening på et område reflekterer ikke person på alle områder :boxed:

kanskje du, lore og jeg skal ta en pils og se finalen sammen, banner på at det hadde vært hyggelig :boxed:

name the place, ill bring the beer (and :boxed: )

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge, de spilte akkurat som de pleier, med trykk framover og vente på en mulighet. Det er det samme hvert bidige år, britiske maskinlag dauer av etter 80 minutter og hvis de ikke leder med 2 mål da, så vinner de italienske eller spanske fordi de har kunstere som kan lage gull ut av gråstein. At du beskriver et lag som satser på tidlig mål for så å putte 10 mann i forsvar som "godt organisert" sier mest om ditt syn på bra fotball. Jeg HÅPER du husker at barca forsvarte seg med en mann mindre, nesten halve kampen, uten å slippe inn noe bakover? Er ikke det bra organisering det da eller, fordi de også prøver seg framover? Og har du så dårlig hukommelse at du ikke husker hvem som hadde alle sjansene i forrige kamp når barca hadde hjemmebane? Var de et drittlag da også? Til din info så var det samme lag som møttes da vet du..

Øvrebø hadde to store feil den kvelden, den ene var en klar hands som han misser fordi han uheldigvis står på feil side og linjemann er blind, den andre er et rødt kort som ikke skulle vært gitt da anelka snubler i eget bein og filmer _stor_ smerte. En feil hver vei, det er chelsea sin egen feil at de ikke greier putte med en mann mer.

Når vi nå i etterkant får høre at spillere som drogba huntet ned øvrebø i spillertunnel, og sto å slo i veggen så dommer pluss livvakter måtte tilbake ut på banen for å slippe unna, så sier det alt om primadonna-nykker og dårlig sportsånd, håper de får en lang utestengelse.

Nå synest eg ikkje at Chelsea var så kyniske s du skal ha det til. Dei spelte defansiv fotball og er rimelig sikker på at United ville spelt ganske likt om dei hadde scoret slik som Chelsea gjorde. Dei forsvarte seg rimelig bra og kontret når dei hadde mulighet ... var ikkje slik at dem hadde bare 1 i angrep heile tiden ... dei flytta faktsk litt folk opp når dei hadde kontring. Barcelona hadde ikkje en einaste stor mulighet før på slutten av kampen ved at John Terry gjør ein stor pasninsfeil. Om Chelsea hadde hatt 11 mann i forsvar og blitt dytta bakover på banen så hadde eg forstått poenget, men saken er at Chelsea ikkje på nokon som helst måte blei truet eller presset bakover av Barcelona.

Men skal være enig at eg kansje gjekk ein smule langt når eg sa Barcelona var eit drittlag for det er dei ikkje.

Hmm, der beviste Qed at han er fan av Barca og absolutt ikke greier å se noe objektivt, og heller ikke har så mye peil på fotball (ihvertfall engelsk fotball) :boxed: GG.

Ang. reaksjonene til Chelsea spillerne (hovedsaklig Droba og Ballack), så syns jeg ikke de burde få straff for det. Chelski tapte finalen i fjor (hehe :boxed:), og ble snytt for en finalekamp i år takket være dårlig dømming og dommerfeil på det groveste grove. Reaksjonen faller dermed helt naturlig. Merkelig at du ikke greier å forstå det. En straff blir derfor urimelig. Ang. drapstruslene, gjelder dette bare fra litt for voldelige fans, og burde ikke knyttes til klubben. Dog skal det sies at Drogbas oppførsel kan ha bidratt til å "kaste bensin på bålet".

Hmm, der beviste Qed at han er fan av Barca og absolutt ikke greier å se noe objektivt, og heller ikke har så mye peil på fotball (ihvertfall engelsk fotball) :boxed: GG

må nesten begrunnes.. særlig da jeg ikke er fan av fotball overhodet og i allefall ikke kan tilskrives noe spesiellt lag. Idrettstjerner opplever oppturer og nedturer hele livet igjennom, de har ingen grunn til å stå inni spillertunnelen å true en dommer og slå neven i veggen ved siden av trynet på han av den grunn.. å unnskylde slik oppførsel med "de var sinte" er ansvarfraskrivelse av dimensjoner.

Vel, flere ting som du skriver. Blant annet dette med at engelske lag er kaputte etter 80 min. Dette er ikke tilfelle, og hadde du visst litt, så hadde du vært veldig klar over dette. F. eks. yter United spillerne sitt aller ytterste helt til kampslutt, selv på ekstraomganger. At det kan være høyt tempo etter 120 min. er det ingen tvil om, og flere engelske lag har avgjort kamper nær kampslutt. Så det du sier der, aner jeg ikke hvor du får fra. Men det er absolutt ikke riktig. Bare så det er sagt.

Videre puttet de heller ikke 10 mann i forsvar. De angrep veldig mye, og skapte en del sjanser. Barca skapte nesten ikke noe som helst. Du har tydligvis heller ikke særlig kunnskap om fordelen ved å spille hjemme. Det var rent taktisk at Chelsea spilte defansivt mot Barcelona på bortebane. Slik er det ofte i viktige kamper mot sterke lag. United gjorde mye av det samme i fjor, og det er bra fotball. Kampene var kanskje ikke de aller mest spennende, men dårlig fotball er det absolutt ikke. Så dette blir et helt feil utsagn fra din side.

Et merkelig, men klassisk trekk ved fotball er at mange klubber øker prestasjonene sine med en mann mindre. Det kan ha noe å gjøre med at de tvinger seg selv til å prestere best mulig, siden de er en mann mindre. Det er uansett vanskelig, og Barca skal ha kudos for at de klarte å holde seg. MEN Chelsea presset likevel mye, og de kom til flere sjanser. Bl. a. hadde Drogba en ekstremt stor sjanse som han ikke greide å score på (hihi).

Det er lett å ta deg for Barca fan eller fan av en annen klubb, da du gikk hardt ut mot engelske lag, og utsagnet ditt er 100% utpå jordet, noe som gjerne er typiske kjennetegn ved Barca-supportere eller andre supportere.

Btw.. Er dere registrert på United forumet? Og hva er i så fall nickene deres?

Vel, flere ting som du skriver. Blant annet dette med at engelske lag er kaputte etter 80 min. Dette er ikke tilfelle, og hadde du visst litt, så hadde du vært veldig klar over dette.

nøyer meg med å sitere ekspertkommentatoren på skysport jeg: "once again, we see that the game needs to be won at least 15 min before end, or else, the spanish and italien teams always get a goal."

Videre puttet de heller ikke 10 mann i forsvar. De angrep veldig mye, og skapte en del sjanser. Barca skapte nesten ikke noe som helst. Du har tydligvis heller ikke særlig kunnskap om fordelen ved å spille hjemme. Det var rent taktisk at Chelsea spilte defansivt mot Barcelona på bortebane.

Er helt riktig at chelsea hadde mange sjanser, men de kom da ikke av veletablerte angrep, men heller raske overganger med langball etter å ha vunnet ballen i forsvar. Ikke kom å si at de ikke la seg jævlig defansivt til etter at de fikk scoringen. Videre har jeg nok av kunnskap om fordel av hjemmebane og taktikken i å spille litt defansivt på bortebanen. Det jeg ikke skjønner er hvordan du ikke kan se at dette blir en stor selvmotsigelse når dere kritiserer barca for defansivt spill og lite muligheter når de spiller borte, og i tillegg er en mann mindre. Selvom de ikke skapte mange sjanser så sto de høyere på banen og vek ikke en tomme fra sitt ordinære spill framover, det står det respekt av.

Et merkelig, men klassisk trekk ved fotball er at mange klubber øker prestasjonene sine med en mann mindre. Det kan ha noe å gjøre med at de tvinger seg selv til å prestere best mulig, siden de er en mann mindre.

Tror like vel jeg kan påstå at man med et rødt kort har mindre sjanse for å vinne fotballkamper, har ikke noe statisikk på det men tror jeg står på rimelig trygg grunn :boxed:

Det er lett å ta deg for Barca fan eller fan av en annen klubb, da du gikk hardt ut mot engelske lag, og utsagnet ditt er 100% utpå jordet, noe som gjerne er typiske kjennetegn ved Barca-supportere eller andre supportere.

Synes faktisk jeg var langt unna jordet, og opprettholder min kritikk av chelsea som feigt og defansivt i sin spillestil, med en mann mer og med hjemmebanen i ryggen. Men nei, er ikke noe utpreget fan av et team eller land, er bare glad i god fotball :boxed: