Sign in to follow this  
neon_no

Playstation 3

Recommended Posts

Sjekker ut en del brukte og nye Ps3 konsoller på nettet. Har hørt at det finnes Australske, Japanske og eurpeiske konsoller i tilegg til den Amerikanske versjonen.

Det jeg lurer på er om den Japanske eller den Australske verjonen fungerer i Norge???

De skal fungere like godt, men du må være obs på sonene i forhold til avspilling av filmer o.l.

Japan er i en annen sone enn vi (sone 2), og norske filmer vil dermed ikke kunne spilles av på PS3'en (DVD og Blu-ray).

Sjekk med andre ord hvilken sone spilleren er før du kjøper fra utlandet.

Hvis du har CRT skjerm bør du være obs på at resten av verden kjører ikke kjører PAL som vi kjører her i europa, men NTSC..

Dvs at spill ikke fungerer f.eks på en PAL CRT skjerm med en NTSC boks.

Kan kjøpe en NTSC-2-PAL omformer på Ebay riktig nok..

Kjøp den billigeste og kjøp deg en løs disk.

Jeg kjøpte en ps3 når den ble lansert i USA, hadde den en uke også solgte jeg den (for en meget god fortjeneste).

Er ikke vits å importere ps3er nå.

Mye bedre å kjøpe en norsk en med tanke på event. reklamasjoner, også putte inn en 250gb 2,5" disk ;)

Hvis du skal ha deg en PS3 så burde du vente en liten stund. Det ble nemmelig klart på E3 at den 40gb'n som er her nå vil bli faset ut og det kommer en 80'gb versjon som skal erstatte den. Og det beste av alt, prisen vil bli den sammen, altså 80'gbn kommer til og koste det samme som 40'gbn gjør nå. Skal selv vente på den tror jeg, siden jeg er nødt til og ha en PS3 snart, må jo få spilt spill som MGS4 og GTA:IV ;)

Det kommer noen PS3-spill i platinum ( billig)-utgave. Snart. Husker ikke hvor jeg leste det.

Anbefalar å gå for ein "norsk" PS3, som gamlefar skriv over her.

Garantien vil gjelde sjølv om du importerar ein, men Sony vil at du skal sende til reperasjon i det landet du kjøpte maskina, og for å få levere den inn i Noreg må du ligge med stort sett alle som arbeidar i heile Sony-konsernet.

Eg har og forstått det slik at det ikkje påvirkar garantien om du installerar ein ny harddisk. Les litt om det på nettet.

ps3forum.no har ein fin guide på korleis du byttar disk.

Importerer du en må du forholde deg til garanti og rettigheter i landet du kjøpte den ifra.

Her i Norge får du rettigheter basert på hvor lenge en ting skal fungerere.

En playstation maskin er laget for å vare lenge, ergo du har "rettigheter" på maskinen i opp til 5 år.

Garantien kan være det samme i mange land, men garanti er noe du får fra leverandør, og det er ikke altid den er i et med norsk lov.

Eg har og forstått det slik at det ikkje påvirkar garantien om du installerar ein ny harddisk. Les litt om det på nettet.

ps3forum.no har ein fin guide på korleis du byttar disk.

Det er riktig, garantien blir ikke brutt om du bytter harddisk(ville dog anbefale å holde deg til 5400RPM siden det er samme hastighet som den orginale og dessuten vil du ikke merke noe spesiel ytelses forskjell).

Ut over det tror jeg faktisk du vil spare penger hvis du bestiller i norge, hvis du ikke klarer å få maskinen momsfritt inn til Norge.

Jeg er i usa og kan kjope en ps3 80gb med metal gear solid for 500 dollar = ca 2500 kr.. Hva bor jeg gjore? jeg maa sende den til usa hvis noe skjer med den? Hadde haapet at man bare kunne sende den til playstation norge men fra hva jeg har lest er ikke det saa lett... Er det helt umulig hvis man kjoper den i USA?

Dessuten er jo prisen her halvparten av hva den er hjemme saa man kan jo nesten bare kjope ny:P

Men jeg hadde trengt litt input fra andre gamere hva jeg bor gjore..

Jeg kommer uansett til aa kjope rock band her borte, saa paa en maate hadde det vert greit aa hatt en ps3 med engang jeg kom hjem:P

Men er dere sikre paa det med strommen? Jeg trenger ikke en omformer? bare en ny stromkabel?

Trenger raskt svar.. maa kjope den i lopet av dagen hvis jeg skal ha tid.. men jeg er jo 8 timer bak dere saa har litt tid ennaa.. her er klokken bare 01;30.. ;)

Ta den bare med deg på flyet.

|edit| Og ja, du må sikkert sende til USA, da det er der du har kjøpt den.

Men til den prisen kan du heller bare selge den som deler hvis noe skjer, og kjøpe deg en ny.

okay.. PS3en er kjopt og betalt, men er forsatt litt usikker paa hvordan det virker med strom?!

Maa jeg kjope en omformer eller kan jeg bare bytte kabelen? noen sier nei mens andre sier at PS3en skal kunne omforme strommen internt med rett kabel... Hva stemmer?

Og hvilken kabel bruker ps3en? er det en vanlig pc-strom kabel? :lol:;)

PS3'en har en universal strømforskyning, så det eneste du trenger er en vanlig europeisk strømkabel for pc. ;)

Edited by Cathode

hmm.. er det en måte å kontrollere at min versjon/ps3 har en universell omformer? har lest at noen versjoner har og andre har ikke.. er litt dumt å bruke en norsk kabel og svi ps3en:(

Det kommer noen PS3-spill i platinum ( billig)-utgave. Snart. Husker ikke hvor jeg leste det.

Her

Warhawk, Motorstorm, Resistance: Fall of Man, Call of Duty 3, Fight Night Round 3, Need for Speed: Carbon, Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas, Assassin’s Creed, The Elder Scrolls IV: Oblivion, and Ninja Gaiden Sigma are now yours for the bargain hunting.
Dette er i US, men står at de kommer i europa 1 august Her
The first batch of Platinum games will be appearing on August 1, and titles mentioned specifically included MotorStorm, Resistance, Uncharted, Assassin's Creed and Virtua Tennis 3 (with Heavenly Sword and Ratchet & Clank surely there as well). As for pricing, they'll be *deep breath* €30/£20/AUD$50/NZD$60.

Cathode : det er det jeg har lest mange plasser.. Men under ps3en står det 120 v. 3.2 A 60 Hertz.. Noe som gjør at jeg er litt skeptisk til å bare bytte kabel og fyre på strømmen... Kan det være noe som er blitt endret på?

Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe en transformer/omformer 220 -> 120 som tåler å kjøre en ps3 gjennom.. ?