Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
DelCasa

Avstemning for kart i kommende turnering

Hvilke kart skal være med i turneringen?  

62 members have voted

1. 1. Stem på kartene du vil ha med!

• Battle of the Bulge
      35
    • Battleaxe
      21
    • Berlin (UN)
      21
    • Bocage
      27
    • El Alamein
      24
    • Gazala
      27
    • Iwo Jima
      36
    • Kharkov
      28
    • Market Garden
      27
    • Stalingrad
      37
    • Tobruk
      35
    • Wake Island
      41

Recommended Posts

Granathelvete på Stalingrad....

Artig å se at kongebrettet Wake er i toppen. Brettet har bortimot alt utenom ubåt (eller?)

Og hva er forskjeld på Berlin og Berlin (UN) ?

Bakerste axis flagg er utagbart og allies tankene er plassert nærmere spawn slik at allies rekker å få tankene før det regner granater.

Awww,

klarte å gløyme Wake...

Pixling på Iwo burde nesten være lov, ja. Kva skal ein ellers finne på i Prinsen?

Baxe, derimot, er IKKJE noko kjekt når ein har kontroll på spawn-tidene på tanks og fly...

Granathelvete på Stalingrad....

Artig å se at kongebrettet Wake er i toppen. Brettet har bortimot alt utenom ubåt (eller?)

Ja, og (Prince) Battleship. Det er bare en Destroyer og et hangarskip på det kartet. ;)
Awww,

klarte å gløyme Wake...

Korrigert. smile.png

Awww,

klarte å gløyme Wake...

Pixling på Iwo burde nesten være lov, ja. Kva skal ein ellers finne på i Prinsen?

Baxe, derimot, er IKKJE noko kjekt når ein har kontroll på spawn-tidene på tanks og fly...

Baxe pixling blir jo tatt av baserape regelen. Så jeg vil ha arbeidsoppgaven min tilbake på iwo! Neida husker ikke en dritt og har ingenting sånt lagret. Selv om jeg seff kan ordne det etter behov. Går nok sikkert og whiner til XU om hjelp som i gamle dager ;)

stemmer på alt uten fly, noen som kan hjelpe meg med det?

Liberation of Caen

Aberdeen

Stalingrad

Tobruk

Berlin

Battle of the bulge

Alle de gode tanks mappa ;)

Liberation of Caen

Aberdeen

Stalingrad

Tobruk

Berlin

Battle of the bulge

Alle de gode tanks mappa smile.png

*hånd-i-været*

Second that!

Altså svar til posten over. Vil selv ikke ha med stalin eller berlin og noen av flymapsa er jo koos. Så lenge gazala og el alamain holder seg langt vekke. wake, bocage osv er jo konge.

- No baserape, includes airlock (uncontestable bases). Teams shall have the ability to attack troughout the round

Hvilke grenser skal man ha for godtatt angrepsmål (Lengde ut fra main, flyhøyde etc )? 

- No baserape, includes airlock (uncontestable bases). Teams shall have the ability to attack troughout the round

Hvilke grenser skal man ha for godtatt angrepsmål (Lengde ut fra main, flyhøyde etc )? 

Så lenge basen du angriper er en utagbar variant, så har du vel ikke noe i eller over den basen å gjøre?

Om du skulle havne på villspor, så kan du bli skutt - uten å kunne ta igjen.

Jeg kan ikke se behovet for noen klare grenser på dette så lenge man, som angriper, ikke har noe i uncontestable baser å gjøre. Dersom dette handler om airlock uten å bryte regelen, så mener jeg at det andre laget ikke klarer å samle seg nok til at en slik anledning skal benyttes.

La oss ta El Al som ett eksempel. Du er pilot og har skutt ned fiendens fly. Du sirkeler på sørsiden av Axis main for å hindre nye BF109 til å ta av. Ettersom du uansett har det klare fortrinnet ved å observere at fienden forsøker å ta av, så har du ingen rett til å angripe før flyet du går etter er istand til å forsvare seg - og dette kan bevises enkelt med screenshot av den som blir skutt ned (avsnaden fra basen, retning, angriperens posisjon osv).

Når det gjelder bakkegående hardware, så er det forbudt å angripe noe som helst som befinner seg innenfor basens yttre markeringer (enten de er fysiske, eller er å måle utifra rutene på kartet - feks fire ruter med base i midten). Dvs du kan beskytes fra basen, men du kan ikke angripe tilbake. Dette kan også bevises med screenshot.

Dette gjelder AA også. På Bocage er dette viktig. Mustangen skal ikke angripe en AA i Axis main, men AA har rett til å ta deg ned. Hvorfor? Du har ikke noe over der i fly å gjøre. B17 derimot, kan angripes umiddelbart etter take-off. Dette fordi den er fullt kapabel til å forsvare seg med MG både oppe og under.

Bottom line: Jeg har sett igjennom alle kartene, og det er ingen steder der det skal være behov for angriper å gå mot eller rundt en base som ikke kan tas - avstandene til flaggene derifra, varierer, men er likevel stor nok til at angrepet kan skje godt utenfor basens yttre markeringer.

Når blir dette veldig mye kanskje - en enklere variant er å si at man ikke får angripe før motstanderen har passert sitt nærmeste tagbare flagg. Det funker på kart som Bocage og Battle of the Bulge. Ikke like lett å si på El Alamein fordi basene er så spredt (der har man jo "linja" man kan nytte seg av - fjellet i midten på kartet).

Men altså, turneringen handler om å ha det gøy. Vi er alle kjente med hverandre - og i denne turneringen er det fokus på å ta flagg, forsvare dem ved de postene som finnes. Ikke snappe alle flaggene for å dra til en hovedbase hvor fienden holdes i sjakk i 15 minutter. ' />

Jeg vet ikke om dere andre har noen klare meninger som vi kan se på? Jeg skal ikke påstå at det blir slik jeg skrev her - det er mer ett forslag - men vi kan vel bli enige om noe enkelt...? Keep it Simple er det noe som heter. p

Ja, da er det jo bare å endre regelen til å la B17 få være ifred til den er kommet opp.

Jeg må innrømme at denne regelen kan få noe helt vanvittig med underpunkter om vi ønsker det. Ellers så kan vi stole på hverandre og være fornuftig - dvs ikke gjør det mot andre du ikke vil at de skal gjøre mot deg. ;)

Jeg var i utgangspunktet mer bekymret hva andre ville gjøre mot meg enn hva jeg gjør mot de. Slik det er nå så klarer jeg ikke gjøre stort uansett ;)

Men AA i main på Bocage kan jo lett herje med fly som prøver å ta(hjelpe de andre å ta) flagg både i midten og ned mot broa. At de liksom står på "fritt"(område hvor du ikke kan røres) mens de kan angripe så mye de vil høres for meg ganske tåpelig ut. Evt. at man bare plasserer en hanomag/apc ved kanten på basen, som da fortsatt regnes som "fritt" og skyte uten at noen har lov til å ta de ut.

Ting som skyter på deg bør kunne tas ned, uansett om det er i mainbase eller ikke. Det vil jo bare være issue på noen få brett uansett.

Jeg for min del hadde mine morsomste tider når reglene var minimale og det var taktikk og ferdigheter som styrte gameplayet. Ikke et sett med regler.

Jeg for min del hadde mine morsomste tider når reglene var minimale og det var taktikk og ferdigheter som styrte gameplayet. Ikke et sett med regler.
Og det er nettopp dette jeg også ønsker. Spørsmålet er hva vi gjør om noen begynner å oppføre seg som vi opplevde den siste tiden...? Hvordan skal vi håndtere det? smile.png

Bare å sette no baserape og la det bli med det. Den regelen dekker så mange felt. Det er ikke rape å skyte ned en AA som skyter på deg. Å lage sånne fri soner blir bare tåpelig. Ettersom vi alle er kjente, og etter sigende rimelig oppegående mennesker så kommer dette til å løse seg selv.

GoosE har talt, case closed.

Om dere er uenig så er det bare å argumentere videre, men jeg er enig med GoosE. smile.png

Det er vel mulig å recorde rundene, er det ikkje? Om det blir konflikter så kan jo alltids en admin sjå igjennom demoen og ta en vurdering. Om folk då ønsker å ri reglane så ser man det greit i en demo, og kan dele ut passande smekk smile.png

Recorde runder target? I 1942? Mener det kom først i BF2. Før det så måtte man i så fall ha screens.

Nærmeste man kom var vel den XML-feeden som kan kunne lagre på serveren, og så vise på et kart i en viewer? smile.png

Man kan vel kjøre mobilt artilleri og samarbeide med scout, slik at man kan skyte etter scouten sitt kikkertmål, så lenge det ikke er baserape?'

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...