Sign in to follow this  
Luremus

Generation kill

Recommended Posts

I morges kom den første episoden av HBO's nye miniserie fra gutta som lagde The Wire ut.

Det starter naturlig nok rolig, blir vel noe action etterhvert. Det ser veldig ekte/realistiskt ut sålang. Skal definitivt se resten av episodene(7 totalt).

«Generation Kill» er basert på den prisvinnende boka ved samme navn, ført i pennen av Rolling Stone-journalist Evan Wright, etter han maste seg til å få tilbringe to måneder i Irak sammen med amerikanske soldater.

Den fokuserer på kaoset soldatene opplever i den omdiskuterte krigen, og har nå blitt omarbeidet til en miniserie i sju episoder av David Simon og Ed Burns, duoen bak «The Wire».

Serien er svært tro mot den opprinnelige teksten og har fått med seg flere av de virkelige soldatene som konsulenter. En av dem, Rudy Reyes, spiller til og med seg selv.

http://www.kjendis.no/2008/07/13/540674.html

GKbok_1215950288.jpg

Hjemmesiden til serien

tenkte se episoden i kveld:)

har hørt litt om serien siste ukene så er spent:)

Håper for guds skyld den er bedre en The Wire, det må være det største drittet jeg har sett på seriefronten siden jeg så 10 minutter av Sheep in the city.

;) Hva var galt med The Wire? Personlig er jeg litt lei av dumme marines. Det er klart at det er sikkert mange sånne, men det burde blitt tonet ned uansett. Det er veldig uintressant.

Håper for guds skyld den er bedre en The Wire, det må være det største drittet jeg har sett på seriefronten siden jeg så 10 minutter av Sheep in the city.

Du er tydeligvis tilbakestående.

The Wire var noe av det diggeste jeg har sett. Ihvertfall de 2 første sesongene, etter det dabba interessen min litt av ;)

The Wire er jo konge. Jeg synes spesielt sesong 4 var bra, imo den beste sesongen som noen gang har vært produsert av en serie.

Hva var nå "knug" med den?

Langtekkelig og lite action.

Skal man først se politiserier er nå "The Shield" mye bedre (iallefall de første 3 sesongene).

Etter å ha vridd meg i mental smerte igjenom 2 sesonger (fordi alle påsto at serien var "helt knug") så fikk jeg lyst til å skyte meg selv i pungen med en spikerpistol.

Er mer action i "Tabloid" en den serien ;)

Hva synes folket om første episode av Generation Kill? Jeg likte den, og som forventet, så har forfatterne lagt stor vekt på realisme. Alt av terminologi som jeg plukka opp hørtes korrekt ut, samt utstyret de hadde, både i Hummers og på kropp. Tror det blir noen knallepisoder vi har i vente!

Glimmrende serie så langt, men får se hvor agendaen om den finnes ligger etterhvert.

Generation KIll var knall.

Blir for dumt å kalle The Wire, tidenes beste serie(?), for dårlig imo. Merker AF ikke har peil.

Nettopp begynt å se på The Wire nå pga alt skrytet den fikk i denne tråden. Ser på den tidende episoden nå og er fremdeles veldig fornøyd med den. Noe av det bedre jeg har sett ;)

Fyfaen allfather, man må være utterly retard for å ikke forstå hvor jævlig bra the wire faktisk er. Vedder på at denne serien blir konge i tillegg

Må nok støtte Allfather her.

The Wire er ikkje så fantastisk.

Sette meg sjølv ned og skulle kose meg med den etter alle godorda.

Vart sitjande å sjå medan eg tenkte at dette var jo bra greier, men så forsto eg at eg vart lurt av hypen.

Det er jo berre ein serie på linje med NYPD Blue og alle andre slike seriar.

Generation Kill lovar bra enn å lenge. SKal sjå litt meir, før eg bestemmer meg heilt, men nett no let eg meg underhalde.

Kan jo ikke dømme The Wire før du har sett mer enn 1-2 sesonger da, imo er sesong 1 og 2 kanskje de minst gode.

Allfather blir jo sikkert litt emo hver gang noe som omhandler overvåkning dukker opp etter den saken med Kristin Halvorsen og PST. Hvem kan klandre han for det ?

Så første episoden sist uke og likte den veldig godt ;) skal nok se resten av denne.

Kan jo ikke dømme The Wire før du har sett mer enn 1-2 sesonger da, imo er sesong 1 og 2 kanskje de minst gode.

Dersom du har sett meir enn 2 sesongar, MÅ du jo berre lure deg sjølv og sei at serien er bra, ellers framstår du jo berre som dum som har sett på ein dårlig serie over lang tid og trudd den var god.

Det blir jo som å sjå ein film og sei den er bra, fordi den siste av dei tre timane filmen varte, var litt festlig.

Allfather blir jo sikkert litt emo hver gang noe som omhandler overvåkning dukker opp etter den saken med Kristin Halvorsen og PST. Hvem kan klandre han for det ?

;)

Veldig bra episode i dag. Mer spenning, action og humor enn første ep. Tydelig at de har lagt mye penger og arbeid i denne serien. ;)

Offtopic:

Skrives mye bullshit om The Wire i denne tråden.

Sannheten:

1. Sesong 1 og 3 er de klart beste og har mest fokus på hovedhistorien i serien.

2. Det holder å se første sesong for å vite om en liker serien. Bare tull å se mer hvis du ikke har forstått serien i s.1.

3. The Wire er IKKE en actionserie! Det er heller ikke en standard politiserie. Den kan faktisk ikke sammenlignes med noen annen serie for det finnes ikke noe lignende(les: originalitet). Den viser HELE bildet og følger alle grupper, fra små barn på gata helt opp til borgermesteren.

4. Det finns mange serier som har mer og bedre action, vold og humor enn The Wire. Det er tross alt en realistisk dramaserie med nesten 100 personligheter å bli kjent med. Det tar tid.

EOD.

Helt enig med det du sier om The Wire.

Synes forøvrig episode 2 av GK var KONGE! Kule actionscener, masse rå humor og Captain America er offisiellt gal ;)