Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Settepotet

Det er hardt å krige på internett

Recommended Posts

Det er trist at jeg ikke begynte med gaming før 2005:(

I dag spiller jeg en del mix'er i CS:S sammen med noen gamle pros, og jeg må si å finne en mid-pcw er nesten umulig uten at motparten cheater. Jeg kan huske at bare litt over et år tilbake da jeg spilte i clan så var dette et skjeldent syn. Det blir bare verre og verre med tiden.

Edited by Fjeld

Grunnene til at jeg spilte bf2 var at jeg var lei av all den fjortiss oppførselen. I battlefield 2 så var det et så og si voksent miljø og du måtte lære deg en helt ny måte og spille på med tanke på at det var hele 8-12 stk og det var tanks og fly med i spillet. Og taktikker gikk som det dundret over ATC. Cheats fantes ikke de første årene i clan kamper vertfall og det var en drøm og spille for alle var greie med alle.

Battlefield 2 er vel det eneste spillet jeg har spilt der jeg har gjort det godt og vært stolt over meg selv. Takket være Unix og alle andre i Viking-Clan så hadde jeg aldrig vært der jeg var.

Men den epoken er over nå uheldigvis og vet ikke om det blir mere seriøs gaming på meg. Nå er det jobb og det sosiale som er nummer 1 !

Mvh Arne Kristian a.K.a [Viking]Zen0x

BF:V-miljøet var helt unikt. Det var ikke spesielt stort, men folk var jo så utrolig hyggelige. Til og med public-spillingen i den perioden bar preg av vennskapelige klan-feider. Jeg husker hvor gøy det var å pwne GiS- og dsr-folkene (unntatt Settepotet som alltid fikk 1 poeng mer enn meg :lol:) på public. Jeg husker hvordan vi (jeg spilte på den tiden i BsE) satte verdensrekord i teamkilling da vi ble skameid av GiS på Hue.

wub.png

Glemmer aldri den kampen på Hue. Vi i GiS skjønte ingenting siden bleeden gikk så forbanna raskt hos dere. Etter en rask titt på chatten og scoreboard, så skjønte vi jo hvordan det hang sammen: Prosten som minela BsE's eneste spawn med personellminer... :lol: Har aldri fått noen fullgod forklaring på hvorfor??? :lol:

kjempefin post sette :lol:

må si jeg savner alt fra 1942 tiden.. spillet, kampene, folkene og ikke minst det fine miljøet som vi hadde her på battlefield.no stor nerdekos til alle gammletøser :lol:

I dag spiller jeg en del mix'er i CS:S sammen med noen gamle pros, og jeg må si å finne en mid-pcw er nesten umulig uten at motparten cheater. Jeg kan huske at bare litt over et år tilbake da jeg spilte i clan så var dette et skjeldent syn. Det blir bare verre og verre med tiden.

Da har du ikke peiling på hvor du skal søke PCW eller ingen innsikt i hva som er cheat og ferdigheter :lol:

' />

Glemmer aldri den kampen på Hue. Vi i GiS skjønte ingenting siden bleeden gikk så forbanna raskt hos dere. Etter en rask titt på chatten og scoreboard, så skjønte vi jo hvordan det hang sammen: Prosten som minela BsE's eneste spawn med personellminer... :lol:

Det var nok ikke meg som minela, men våre strategi-utviklere mente det var lurt å minelegge inngangene slik at dere ikke kom inn. Greit nok i utgangspunktet, men når vi var låst inne og omringen burde man selvsagt sluttet med det. Problemet var bare at de som minela var ferske i gamet, og resten var så stressa av situasjonen at vi ikke tenkte på å be dem slutte. I tillegg hadde alle fått klar beskjed om at de ikke skulle bruke dørene, men hoppe over muren, men det virket som om jeg var den eneste som husket det. Noen var i tillegg totalt ute av stand til å lære, og gikk dermed på minene om igjen og om igjen.

Jeg fikk meg en del frags der faktisk, men når jeg møtte 4 infanterister og en tank uansett hvor jeg gikk så var det jo ikke akkurat så lett å komme noen vei. Derfor ble jeg mest stående på muren og fragge dere fra avstand. Dessverre gav mine-strategien vesentlig mer minus-score og ticketbleed enn det jeg klarte å veie opp for. :lol:

:lol:

BsE :lol:

Etter litt snoking i gamle forumposter, så fant jeg ut at deres syndebukk var en heltemodig kriger ved navn BsE|Rizer! biggrin.png

kjempefin post sette :lol:

må si jeg savner alt fra 1942 tiden.. spillet, kampene, folkene og ikke minst det fine miljøet som vi hadde her på battlefield.no stor nerdekos til alle gammletøser :lol:

Når jeg tenker på BF1942 og deg i tanks, så kan jeg ikke si at jeg savner det så mye... :lol:biggrin.png

Faen poteten du beskriver det så inderlig godt. Det var noe eget med Battlefield 1942 med mods. Vietnam var ikke helt min greie men det var ikke noe ille i forhold til hva jeg følte det var med BF2. Det var noe med sjarmen i spillet som har blitt borte. Jeg spiller av og til litt Battlefield 1942/DC nå om dagen. Det finnes faktisk mange servere der ute i Europa. Aktiviteten er på høyde med mange av dagens spill på enkelte servere.

Det å logge seg på en slik server i dag og ha tanks-aimen i behold er utrolig gøy. For det er det som er med Battlefield 1942. Du må faktisk ha litt skills for å skyte der. Du må beregne kulebanen for å treffe. Spessielt var det på store åpne ørkenkart hvor du ser en tanks komme ut av "tåka" og du fyrer av ei kule. Du kan faktisk følge med på kulas ferd over landskapet og du innser at denne var nok litt for høy. Samtidig får du ei kule i mot deg som treffer deg mitt i fronten og panikken sprer seg. Du vet at han mest sannsynlig må ha 2 treff til før du dør. Du kjører litt fram og sikter litt lenger ned. Fyrer av, følger kula sin ferd mot målet og det smeller i siden på fi. Lykken spres rundt i kroppen. Du trenger bare skudd til for å drepe han. Han missser på sitt andre og du fyrer av dødskula. Mens du samtidig går ut av tanksen og reparerer denne og setter deg inn og ser at kula treffer!!! HURRA!!! Jeg klarte det! Jeg klarte det!!!!. (Den siste setningen var en liten overdrivelse, men beskriver det ganske så godt :lol: )

*Det er dette jeg savner med dagens spill. Spille CS:S med AWP horer. Du ser en kanin hoppe bortover en gang og snur seg, fyrer av ei kule i tåa di og du er dau. Er ikke noe sjarm i det. Iallefall ikke for meg. :lol:

Kim...

Etter å ha spilt andre spill i en tid etter bf for å så slutte med aktiv klanspilling må jeg si at bf har en helt egen sjarm i klan kamper. Kan ikke nødvendigvis sette fingeren på det, men tror det er relatert til sandbox gameplayet, at det er så mye tilfeldigheter og at det er så mange spillere involvert. Gleder meg egentlig til å kunne spille et bf spill uten å skulle være best, for bf kommer alltid til å være ganske tilfeldig.

Hadde vært morsomt hvis BF3 hadde blitt en skikkelig hit og hakket mindre makkverk enn bf2 og bf2142 (teknisk og delvis design messig)

Enig med deg :lol: men tror at vi alltid kommer til å ha lyst til å være best, selv om vi kanskje ikke spiller like målrettet for å oppnå det :lol:

Ahh, du store Po(t)et! :lol:

BF1942. Ingen over, ingen ved siden. Det å snike seg opp bak en tanks med Panzerskrekk og smelle den av... Blåse Pantheren eller Sherman på ett skudd! biggrin.png

Eller hva med den fantastiske wingwalken til sørflagget på El Alamain? B17 in the air med 5 mann - på vingene!

Også Tigeren da... Den som fikk den først på Battle of the Bugle, og hadde litt skills med "vugga" kunne gjøre mye faenskap gitt.

Wake Island. Full krangel om flyplassen - hver gang. Zero'n og Spitfire'ene regnet over oss på bakken i Jeepen. Herregud, så morro!! :lol:

"Hva?! Er skipet sunket!?"

Så grunnlaget for all inf-fighting her - nemlig Stalingrad! Slakt med tanks.... Ahh, så kos... "Medic!!"

Omaha Beach? Pixelskyting? Ship is no more. Round over in 2,5 minutes. tongue.png (Eller stikke av i jolla - som NPS gjorde... :lol: )

Ay ay! Husker den gode bfv tiden med Clan182 og BsE.

Og for å ikke nevne Team Norway! Det var en sprø gjeng satt i sammen av folk som kunne spille! ^^

-=[182]=- D0dg <3

Da har du ikke peiling på hvor du skal søke PCW eller ingen innsikt i hva som er cheat og ferdigheter :lol:

Nei jeg har kanskje ikke peiling på hvor jeg skal søke, men tro meg jeg vet når jeg ser en cheater.

Finner jeg meg ei dame snart må jeg vel foreta et hardt valg.

Fortsette å være Pro uten dame eller

Bli en newbie med dame ...... de lar seg ikke kombinere om man ikke finner seg en gamer dame som er umulig.

Om jeg finner meg dame blir det The End of Avean Saga. Mine ninjaskills vil forsvinne, historien vil glemme meg.

Nei helvete heller, det skal jeg aldri la skje. Forblir singel, holder meg unna bylivet og burer meg inn. No chicks for me.

Det sier seg selv at det er umulig å opprettholde 8-10 timer spilling per dag når man har dame, men ekte ninjer trenger ikke mer enn 4 timer søvn i gjennomsnitt, så da kan du fint få deg et par timer spilling etter at kjerringa har lagt seg. Det er nok til å pwne på public i de fleste spill, når du først har lagt grunnlaget i ungdommen.

Kan si det slik at mitt gamingliv ikke ble det samme etter at et kvinnemenneske la sin elskverdige hånd på meg ' />

Lysten forsvant jo også rimelig raskt, er jo så mye annet moro man kan finne på sammen. Men

Det sier seg selv at det er umulig å opprettholde 8-10 timer spilling per dag når man har dame, men ekte ninjer trenger ikke mer enn 4 timer søvn i gjennomsnitt, så da kan du fint få deg et par timer spilling etter at kjerringa har lagt seg. Det er nok til å pwne på public i de fleste spill, når du først har lagt grunnlaget i ungdommen.

Faktisk viser nyere studier at 4 timer søvn per døgn er det optimale for mennesket. Eller 4 til 8 blir det vel. Alt over 8 er ikke bra visstnok :lol:

Btw, awp dreper ikke med legshot. Med mindre du har blitt skutt fra før og har under 80 HP. Å springe rundt etter å ha fått en hvilken som helst kule i beinet er uansett så urealistisk at man kan fint akseptere folk som er dyktige med AWP tongue.png

1942 tida va kos no doubt! savna mæ og nerd i tanks :lol:
kjempefin post sette :D

må si jeg savner alt fra 1942 tiden.. spillet, kampene, folkene og ikke minst det fine miljøet som vi hadde her på battlefield.no stor nerdekos til alle gammletøser ' />

Når jeg tenker på BF1942 og deg i tanks, så kan jeg ikke si at jeg savner det så mye... :lol:

:lol:

denne posten ga meg en god feeling jeg ikke har kjennt på lenge!! stemmer for en god gammeldags 1942-BIGwar med mest mulig gammeltøser!!

Settepotet / GiS & GfC

Var ikke du med oss (NPS) ogsaa en stund? eller er det bare oenskedroemming fra min side? ;p

Nydelig skrevet forresten :lol: *nostalgi*