ElCamino 0 Report post Posted May 20, 2008 Startet opp maskinen idag og så er plutselig D og E paritsjonen min borte, mens C er der fortsatt. Har jo bare en harddisk så dette forstår jeg ikke. Har tatt gjennoppretting tilbake til igår, men det hjalp ikke. Noen tips? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Klistrian 0 Report post Posted May 20, 2008 XP eller vista? Vista: Kontrollpanel - Administrative verktøy - Computer management - Storage - Disk managment Hva står der? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ElCamino 0 Report post Posted May 20, 2008 Der står bare en diskstasjone C på totalt 60 GB, og jeg har 90 GB som er utildelt Kan partisjonene virkelig bare forsvinne på den måten?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted May 21, 2008 Tja, om et eller annet ødelegger partisjonstabellen så kan vel slikt skje. Det finnes en del programmer som kan gjenopprette denne, og har du litt flaks ligger alle dataene der. Partition Magic skulle vel kunne gjøre dette, men det finnes billigere (og noen gratis) alternativer der ute også. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ElCamino 0 Report post Posted May 21, 2008 Javeljavel...det jeg mistet var egentlig ikke et kjempestort problem da der ikke var så mye. Er litt mer skeptisk til å lage meg nye partisjoner å så skulle det eventuelt skje igjen etter en stund. Har igrunnen hatt jevligt ustabilt system etter å ha tatt HP recovery for en stund siden, der jeg kan få blåskjerm visst jeg klapper ihop PC'n, eller skjermen bare er svart når jeg slår den opp igjen. I tillegg har jeg svart skjerm i 50 sek etter å ha kommet inn på desktop før jeg kan begynne å bruke maskinen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Klistrian 0 Report post Posted May 21, 2008 http://www.partition-recovery.com/ <- dersom du ikke har partition magic .. du bør dessuten sjekke harddisken din for feil..lager den klikkelyder? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ElCamino 0 Report post Posted May 22, 2008 Takk for programmet! Det fant desverre ikke igjen partisjonene. Har ikke helt tenkt over klikkelyder? kanskje? Isåfall er det tegn på hva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted May 22, 2008 Klikkelyder betyr vanligvis diskkræsj (fysisk feil på harddisken). Quote Share this post Link to post Share on other sites