Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Plaindog

Inntrykk

Recommended Posts

Demonoligist har blitt mer gimped enn før siste patch :D

Før patch var det nok at DPS'en var lav. men nå etter patch har FC slått seg kraftig. 4sek cooldown på AOE ffs. har ikke sjanse mot mer enn 2 mobs om gangen nå.

Liker spillet bare mer og mer jeg spiller, er ikke i nærheten av å komme borti noe som virker kjedelig. Selv om enkelte av questene kan være litt kjipe så løper man rundt i ufattelig vakre omgivelser, til episk musikk som tatt utifra LOTR filmene. PvP føler jeg er en drøm også, har hittil ikke kommet borti situasjoner hvor jeg har følt meg hjelpesløs. Har blitt angrepet av spillere 20 level over meg og fått smekket dem ned i bakken og stukket av :D Sånt ville vært umulig i et annet MMO. Følelsen av å vinne en sverdkamp for så og sende en javelin gjennom luften som penetrerer ryggen til en flyktende spiller er utrolig wub.png

Opacus, avean snakka om spillere i AoC generelt som han har observert (får ikke til å adde friends osv osv.). Ikke deg spesifikt. At du ble fornærma vil egentlig tilsi at du følte deg truffet tongue.png

En svarer jo på det som ble sagt i posten over. Er heldigvis ikke tilbakestående.

Jeg må si jeg er litt enig med Opacus.. jeg har ikke blitt overbevist om at Conan er tingen for meg heller. Kommer til å spille ut måneden jeg har fått med spillet så får vi se.

Det som plager meg mest er at det er nesten komplett umulig å holde sammen en gruppe. Man ser ikke hvor folk er på radaren eller kartet. Den lille grå prikken har forsåvidt blitt erstattet med et blått utropstegn, men dette viser bare av og til..

Nesten ting som plager meg er at man må trykke på "1" ca tosen ganger for å hente og levere quests.

Pluss en del annet småtteri/bugs..

Ellers tar det alt for lang tid få å kontakt med GM. Jeg, som veldig mange andre, logget ut mens jeg var på questet "Escape from the keep". Når jeg logget inn igjen var jeg på utsiden av bygningen uten mulighet til å komme inn igjen. Det var heller ikke mulig å avslutte questet og/eller starte det på ny. Dette var på søndag kveld..

Jeg opprettet da en petition som ble nummer 272. Et par timer senere måtte jeg logge ut og legge meg.

Da jeg logget inn igjen dagen etter var petitionen borte, men jeg problemet var der fortsatt. Jeg fikk ingen melding fra Funcom om noe som helst.. hverken ingame eller ute i vanlig epost(dette synes jeg er veldig dårlig).

Klokka 11 opprettet jeg en ny petition som ble nummer 32 i køen. Klokka 16 fikk jeg kontakt med en GM som fiksa problemet.

Funcom brukte altså 5 timer på å løse 32 saker.. ikke veldig imponerende.

-Kjetil

Du kan quitte questen der på level 18. Angående grouping så ser du ikke teammates før du fysisk ser han i spillet. Så det er litt utfordrende smile.png

Men det høres ut som du fortsatt er i singleplayerdelen enda. Selve spillet begynner ikke før level 20, er da man får WTF OMG opplevelsene.

Skal poste noe screenies ikveld, tok noen heftige bilder igår hvor jeg stirrer utover flere mil med landskap. Ufattelig vakkert spill. Hele gruppen stoppa opp på en fjelltopp og beundra utsikten, ble helt slått i bakken.

Har blitt angrepet av spillere 20 level over meg og fått smekket dem ned i bakken og stukket av

Den der tror jeg ikke mye på før du linker meg en videolink.

Mitt inntrykk av spillet er at det er veldig pvp fokusert, og rimelig lite pve fokusert. Nok et spill som fokuserer på quest grinding for å nå max lvl, solo quest delen er ganske bra....men minner meg lite om et mmorpg. Community på den serveren jeg spiller på (battlescar) består for det meste av unger på 14år fra norge som heter "pulmeg" "fiskespann", gjerne påført guildtags som "pfft" eller "emo" etc. Med andre ord, så er jeg ikke helt stor fan av spillerene dette spillet har klart å dra til seg, men det er vel kanskje derfor det er såpass populært her på battlefield.no :D

Beste med spillet er nok lyden, musikk, soundeffects og voicover er vel noe av det beste jeg har hørt fra et mmo...grafikken er og veldig bra, men ikke revolusjonerende bra...jeg syntes fremdeles EQ2 sin grafikk har mer sjarm over seg. Gameplay er ganske likt alle andre mmo, movements er ganske bra, classene er interesante, så et bra pvp spill kan det bli. Equipment er veldig ubetydelig, noe jeg regner med de har gjort med vilje pga pvp delen. Det at du kan blokere for andre spillerere fant jeg veldig positivt, kan ikke huske noen spill som har gjort det på den måten siden EQ1. Epic og Normal versjoner av en dungeon er jeg ikke noe fan av, hvis du suger såpass at du ikke klarer å dungeoncrawle i en viss dungeon, så mener jeg at det er like greit å bare la være. At spillet skal scale seg ned til din vanskelighetsgrad er bare latterlig. Når det gjelder lag, så er jeg meget imponert over hvor bra spillet går...de har tydligvis lært en del fra AO release smile.png

Kom deg over til Wildsoul ' /> Spiller stort sammen med guildies som er minimum 24år så da blir det straks morro p

Edit: Ok greit, skal gi deg video som bevis jeg.

Har sett lite av tullenavn på soulstorm vertfall..

Dog et guild som het Frtitz basement biggrin.png

Og det der Epic normal greiene kan en abuse så sykt.. F.eks så får man ok med xp om en tar en lvl 12 epic som lvl 17-18, men mobben gjør da sånn 3 i skade på deg. Så da chainaggroer en f.eks 15 av de, bruker spells og combos som treffer mange samtidig og drar inn 2000xp på et par min..

liker spillet veldig godt til nå, men jeg begynner bli lei av at 50% av spillet er broken. bugga quets, bugga feats, bugga skills. Spillet hadde bare hatt godt av 2-3 måneder betatesting til.

ryktet sier også at etter lvl 50 så er det ikke i nærheten av nok quests og grindinga starter.

Eneste bugga jeg har opplevd er The Awakening III missionet hvis man logger ut mens man spiller det. Faktisk eneste bugen jeg har funnet. Jeg var jo betatester også så det var ikke mye jeg fant egentlig. Så dette er mest solide lanseringen jeg har sett ihvertfall.

Til nå, er snart lvl 17 så har ikke fått utforsket den store verden er spillet ganske bra. Jeg liker grafikken, stemingen til nå men hater også et par tingen. Opplevd ingen bugs til nå i heletatt. Minimappet suger også lut men venner seg vel til det. Gleder meg til og komme meg ut av Tortuga og se mer av verden.

Mer enn godkjent fra min side iaffal

Ja, det er dårlig med contents i Funcom nå, men jeg er helt sikker på at de vil komme i nær fremtid.

liker spillet veldig godt til nå, men jeg begynner bli lei av at 50% av spillet er broken. bugga quets, bugga feats, bugga skills. Spillet hadde bare hatt godt av 2-3 måneder betatesting til.

ryktet sier også at etter lvl 50 så er det ikke i nærheten av nok quests og grindinga starter.

Har nettopp nådd 51, og jeg skal være ærlig å si at det er en del mindre quester nå. Er flere i guilden min som har sagt at det er et stort gap mellom 50-60, men det tar seg opp litt igjen mellom 60-80. Men 1-50 er klart levelene med mest quest. Men det er ikke så jævlig som det høres ut som.

Folk som klager og lager oppstyr er det nok av, men det er ikke så alt for mye bugs, eller jo det finnes vel en del bugs, men det er ikke av typen jeg ser på som game breaking akkurat. Har vel møtt på to broken quests til nå: Wounded Child(wild lands eller noe slikt) og In Defens ... et eller annet(nobel district, old tarantia). Også har du jo Field of the Dead zonen som er veldig krasje glad. Bortsett fra de nevnte tinga så er det ikke stort annet jeg har lagt merke til.

Det skal da sies til gjengjeld at dette er en av de beste, om ikke den beste, launchen jeg har vært borti til nå, da tenker jeg på stabilitet av serverne osv... Noe som er en fin ting.

Så ja, spillet har vel sine feil, men i mine øyne ødelegger de ikke. Jeg har værtfall ikke spilt et spill så mye som jeg har gjort med aoc på en god stund, og jeg håper det fortsetter slik. Gleder meg til å møte conan, få ferdig destiny quest-linen, bli lvl 80 å starte med pve endgame content og pvp/sieging osv... Mye godt å se frem til.

Ser ut som Funcom gjør en god jobb med fiksing værtfall, har ikke vært de alt for store oppdateringene enda, men de fikser ihvertfall noe, og ting som at de bøyer seg etter folket, med å gi folk 3 dager lengre tid på kontoen sin for de som enda ikke har fått sin kopi av spillet, er meget positivt i mine øyne, viser at de hører etter hvertfall.

Slik det ligger ann nå, har jo stor tro på spillet, må ikke bli like populært som wow, bare ha nok folk til å fortsette å komme med bug fiksing og god content i årene fremover.

Hvis noen har problemer med å få tak i spillet, har jeg en kopi til salgs. Du kan evt. får account-informasjon hvis du har en kamerat med CDene, så slipper vi å vente på posten hvis du bor utenfor Trondheim. Send PM hvis du er interessert smile.png Kontoen er aktivert, og ikke collectors edition/preorder. Altså en helt vanlig account.

Koselig spill må jeg si. Er snart lvl 20 så har jo ikke testa så alt for mye av spillet enda.

Men må si at det er en del småfeil i spillet. Ikke noe som gjør at verden går under, men bare små plagsomme ting.

Er bland annet en del bugs med quests i Tortuga som er plagsomt.

Også synes jeg det blir for mye av "Hent 20 av de" og "drep 50 av dem"... Mister liksom litt feeling når alt man gjør er å hente ting og slakte samme folka :D

Men sånn ellers er det meget bra smile.png

Meg og Kirramann ute etter resources noe som ble litt hardere enn vi trodde :D :

bomull.jpg

blomster.jpg

vulkan.jpg

Nasse Nøff gjorde meg sliten, tok nesten livet av meg.

nasse.jpg

Haha, ja vart virkelig litt vanskligere enn jeg hadde ventet. =P Over en time og flere kilometer med spiringing, og hvor mye samlet vi? 4-5 resources kanskje? ^^

Men vi fikk da oss en god latter da jeg ble eid av en lvl 65 Zebrabjørnting. =P

aoc er konge bortsett fra alle de 14-årige rougene som alltid angriper deg når du har 10% hp...

har bestemt meg for å vente til sommeren er over før jeg kjøper AoC :)

Grunnen er ganske åpenbar :p

Hvis jeg ikke kommer opp i eksamen så kjøper jeg dette den 13. juni evt. får buddy key av noen av dere hvis den har blitt aktiv i løpet av den tid

aoc er konge bortsett fra alle de 14-årige rougene som alltid angriper deg når du har 10% hp...

De blir straffet :D Dreper de mange greys altså spillere 4-5 levels under deg får de bounty. Det koster himla mye å kjøpe seg fri fra bounty hunterne og om de velger fengsel så har de gjort det jævlig smart. Siden enkelte kan sitte og se på TV mens de soner straffen har de gjort det slik at du må gjøre quester i fengselet. Og da har de tatt de jævligste questene fra andre MMOs haha, sånn som "Kill 60 rats on the courtyard". Med andre ord, ordentlig straff tongue.png

Men man har jo de ved nesten samme level som deg som grouper med andre for å ta deg, det er irritabelt. 5stk som samarbeidet med å ta meg igår. Men har notert navnene og skal ta de ut en etter en.