Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Tobbe

Skjerm opplosning

Recommended Posts

Har problemer med windows, n[r jeg kommer inn i windows saa for jeg ikke gjort saa mye fordi skjermen min sier Input not supported, det er en widescreen. den andre skjermen min sier bare Hz? noen som kan hjelpe meg? jeg har provd og gaa in i safe modus, men der faar jeg akurat samme feilmelding. btw, har engelsk tastatur, pleier og ha norsk program vare, men er i Damn Small Linux, (booter opp fra minnebrikka mi, hihi) men skjermen min har ikke problemer med opplosningen i linux.

Napp ut skjermkorte ditt og boot opp pc frem til windows booter. Ta en rs og se om det gjør susen.

Trykk F8 i oppstarten og velg sikker modus. Der kan du endre oppløsning, og så får du denne oppløsning etter at du booter om.

ProstGotvin, standar opplosning i safe er 600 x 900 heller no lignende. skjermen min har instiling for at den strekker bildet siden den er wide, men skjermen godtar ikke opplosningen... fins det noen kommando som kan endre det? opplosningen also...

800*600 er det vel, men det er da utrolig sært at skjermen ikke støtter det? Det har jo vært en standard siden 1990-tallet elns. Nyere windows-versjoner velger vel denne oppløsningen som default nettopp fordi alt støtter det.

Kanskje du kan koble til en annen skjerm eller bruke TV-en som skjerm for å endre?

800*600 er det vel, men det er da utrolig sært at skjermen ikke støtter det? Det har jo vært en standard siden 1990-tallet elns. Nyere windows-versjoner velger vel denne oppløsningen som default nettopp fordi alt støtter det.

Kanskje du kan koble til en annen skjerm eller bruke TV-en som skjerm for å endre?

Kunne brukke 32" tommeren i stua... men da må jeg bære pcen ut ditt, MED flat skjermen min, endre opplosningen og gjøre flat skejrmen min til primær skjerm så bære ut den helvetes pcen igjen UTEN og ta ut dvi kabelen, (vga kabel får samme feil melding) og koble den til, brenne en helvetes windows home edition cd (har cd key på kabinettet, men ikke cd, så vil tro det er lovelig), for og formatere dritten, SÅ bære pcen ut i stua igjen, endre oppløsningen, SÅ bære pcen ut til rommet mitt igjen for og bruke den.. takk for all hjelp. men jeg har gått på acer.no og sjekket skjermen min, oppløsningen der står

Skjermoppløsning [email protected]

Input signal VGA standard (optional DVI / HDCP)

Video support VGA, SVGA, XGA, SXGA, NEC, Apple and VESA

heller, dere kan jo se her....

http://www.acer.no/public/page9.do?sp=page...;crc=1714311698

men jeg har ikke peiling på om stue skjermen støtter pc oppløsnigen, men den burde det. alternativt, er og låne en skjerm av noen folk i andre etg, og gjøre alt det andre derfra. før jeg fikk egen skjerm lånte jeg en 19 tommer crt skjerm... nå som jeg fikk egen ville duden ha den tilbake ;) derfor får jeg ikke endret skjerm oppløsningen, SÅ gjøre alt det andre... tusen takk for all hjelpen. vis dere har noe mer og si, bare post :(

Kan ikke si annet en at jeg er litt skuffa... n[r jeg brukte skjermen i stua, sier den bare VIDEO INPUT NOT SUPPORTET fuck off sier jeg bare tilbake.... med andre ord, det funket ikke. er naa i damn small linux (IGJEN) og jeg har ikke peiling paa hva jeg skal gjore. skal prove og flytte pcen til en venn i andre etg, og bruke skjermen hans. vis det ikke funker saa bruker jeg eksterne hardisken min til og ha cd fil paa, og fikse det derfra paa pcen hans.... setter ogsaa pris paa andre hint om hva jeg skal gjore... takker paa forhaand

HAr opplevd det samme, men jeg husker faen meg ikke hva jeg gjorde for å få det ok igjen. Husker bare at det var gjort på 2 sek :(

helvete som jeg hater hjernteppe!! skal prøve å huske det utover kvelden

Takker på forhand BcK, er hos han kameraten min... Det her betyr veldig mye for meg i framtida, vis det skulle hende igjen:P

Ok, dette høres sikkert amøbe ut, men jeg tror jeg faktisk bare slo skjermen av og på mens alt fortsatt kjørte. Jeg har en Samsung Syncmaster 215 ett-eller-anna 21/22" tommer så mulig den har noe autofokus eller noe sånt piss.

Tok en titt rundt og det kan ha noe med hva den native oppløsningen på skjermen er. Hvis de ikke stemmer overens så vil man få en sånn melding.

Sorry at jeg ikke kan komme med noe mer :(

Du er jævlig genial vis det faktisk, skal prøve det i morgen.. Takk for hjelp vis det funker...

Vis det faktisk funker. Noe det ikke gjorde.. ettersom det er feil paa baade tv skjermen, andre pcen sin skjerm, og skjermen min, antar jeg at det er pcen som er fucka... jeg har brent xp cd med en fil som heter image.img med clone cd som sto i torrenten, men det funka ikke... cden blir ikke boot able av en heller annen grunn...