Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dustn

Minibank tok kortet mitt

Recommended Posts

Er dere virkelig så naive, at dere tror banken driter i dette?

Hvis kortet er tukkla med i den hensikt å få ut penger urettmesig, vil saken bli oversendt politiet. Kortet er meldt stjålet. Det er det første som gjør at det vil bli en politisak.

Kortet vil bli sjekka for fingeravtrykk opp mot strasak registeret. Så vil eier bli kontaktet av politiet og må i avhør. Dette er fordi det bare blir mere og mere forsøkpå svindel med bankkort.

Det verste som kan skje, er at du blir domfelt for dok.falsk. og hvis det er din første kontakt med "ordensmakten" vil du kunne få en betinget dom med inntil 1 år.

Dette vet jeg. Har vært borti nøyaktig samme tilfellet som dette, når en kompis av meg prøvde seg.

Col. Jensen

Her er det nok bare å legge alle kortene på bordet!

(k9z)

alle kort blir grundig sjekket. er de ok sender de det til deg i posten, er det ødelagt på noe som helst vis sender de deg et helt nytt et.

Dette er hvertfall det de gjør her, har selv bekjente som jobber i bank, og hadde ikke uttalt meg hvis jeg ikke hadde fått vite dette fra en sikker kilde.

Melder du det stjålet kommer de til å sjekke informasjon som f.eks, om det har blitt tatt ut penger av kontoen etter at kortet ble stjålet.

Men selvfølgelig, alt er opp til banken, og det fins mennesker som gir faen, det kommer det alltid til å gjøre.

Men se på deg selv som heldig, og trådstarter kan håpe på det samme..

De kunne jo ikke bevise at jeg hadde gjort noe ulovlig. Ble ikke busta når jeg forsøkte å bruke det som falsk legg, kortet ble jo bare slukt av minibanken når jeg skulle ta ut penger. Tenker trådstarter kan ro seg greit ut av en (lite sannsynlig) politisak ved å si at han hadde funnet igjen kortet han hadde meldt som stjålet, og ved en feiltakelse hadde putta det i minibanken. Begynner de å pese om at fødselsdatoen er fiksa på, så kan han skylde på nøkler i lomma elns. Kan ikke se at han kan bli tatt for å ha gjort noe ulovlig.
Er dere virkelig så naive, at dere tror banken driter i dette?

Hvis kortet er tukkla med i den hensikt å få ut penger urettmesig, vil saken bli oversendt politiet. Kortet er meldt stjålet. Det er det første som gjør at det vil bli en politisak.

Han har jo bare gjort det for å få kjøpe øl og sigg i butikken. Ergo, ikke noe som hverken bank eller politi gidder å bruke masse ressurser på å etterforske.

Er man med på leken så for man tåle steken . Personlig så håper jeg sånne som deg blir tatt grundig. Forbanna egoister . Tenker dere aldri på konsekvensen av det dere gjør . Dette er typisk fjortis idioti . Er dere ikke klar over konsekvensene dine handlinger kan ha for andres bedrifter eller næring . Hvis du klarer å lure deg inn med falskt bevis,men blir tatt av en annen myndighet . Så er det ikke bare du som vil lide . Det kan få konsekvenser for andre også . Men så langt tenker vel ikke en liten gutt .

De kommer ikke til å skjekke kameraet som var på denne minibanken du brukte kortet på . Bilder vil kun bli sett på hvis du ønsker å anmelde bruken av det stjålene kortet , som et ledd i etterforskningen av din anmeldelse av misslighold. Banken vil neppe anmelde saken med mindre det er oppdaget et grovt misslighold . Som oftest så er det brukeren som oppdager misslighold av konto . Det er du som først merker at det forsvinner penger . Å stortsett så er det eieren av kontoen som anmelder saken hvis det er et forhold som ikke stemme .

la saken ligge så kommer alt til å gå greit . Men ønsker du kortet ditt tilbake så må du jammen pønske ut en god forklaring . Siden banken har en rettslig ansvarsdel ovenfor din konto og dinne personopplysninger . Så kan banken forlange at du avslutter din virksomhet i den banken hvis de finner ut at du har missbrukt demmes tillitt med å forflaske demmes eiendom . De kan også anmelde forholdet hvis det viser seg at du har ytt grov misslighold ved bruken av dette kortet . La saken ligge og håp på det beste . Stortsett blir kortet fjernet hvis du ikke ønsker å ta dette videre . Du vil neppe få noen brev om dette kortet fra banken .

Jeg føler følgende klassiske sitat hører hjemme i denne tråden:

"Selveid er veleid"

(k9z)

Det hørtes veeeeldig lurt ut :lol::) "Jeg er en bankkort forfalsker, meld meg til purken"

Lepow:

nei de kan ikke bevise at du har brukt det, men de vil stille spørsmål ved det.

Og jo, det er veldig alvorlig, det er gyldig legitimasjon det er snakk om og dette kalles dokumentforfalskning, følg med!

At fødselsdatoen ble endret så du plutselig ble 18/20-år på grunn av nøkler du har oppbevart i lomma eller liknende, sorry å si det, men ingen kjøper den. Det er altfor vanlig at mindreårige gjør dette, beklagelig.. Men de kan fortsatt ikke bevise noe som helst.

Det smarteste trådstarter hadde gjort var å ringe å stenge kontoen, si at han har mistet kortet, ikke at det ble stjålet. Men det er jo litt sent å si nå.

Btw: "Han har jo bare gjort det for å få kjøpe øl og sigg i butikken. Ergo, ikke noe som hverken bank eller politi gidder å bruke masse ressurser på å etterforske."

mhm, bare. right....

Dette kan jo absolutt ikke gå utover noen.

Hadde han kjøpt alkohol på et utested ved å bruke dette kortet som leg. vel, det er jo bare skjenkebevillinga bedriften kan miste.

(k9z)

HAHAHAHAHA tørr humor FTW! :):lol:

On topic:

Regner med at det beste er å ikke gjøre noen ting og vente å se om banken kontakter deg, om de gjør det så er det vel for å si at kortet ditt er funnet og eventuelt sende deg et nytt et. Renger ikke med at de gidder å sjekke videoer ogsånn stress når du ikke har mista noen penger eller noe...

Men om de gjør det så er du skrhweeeed by DICKS EVERYWHERE!!! (måtte bare)

Btw, får håpe ikke snuten / banken leser her da, men de vet jo ikke hva du heter uansett da Sigurd... rolleyes.gif

Bountyhunter

Bare spill dum :lol: "Har jeg meldt det stjålet? Men jeg har det jo her..? Jeg kan ikke huske at jeg har gjort det... Kansje noen andre har gjort det?"

Ta den, vis du ikke selv har gått inn i banken og sagt at noen har stjålet det... :)

Håper det blir sak av det, iallefall. Keep us posted om hva som skjer, så vi kan sende tråden til politiet. (y)

Spørs vel helt hva du har gjort.

"Fiksa på" kan være så mangt, at du har lekt fjortis å bytta alderen din på kortet er ikke noe de bryr seg om, men at du har meldt kortet stjålet, så bruker det i en minibank, det vil de reagere på.

Særlig hvis et beløp var tatt ut på kontoen som du har meldt ifra om at de ikke var deg.

hehe, so fucked....so unbelievingly FUCKED!!

never in my life have seen someone bent over, ready to be FUCKED so hard in my life!!

neida, går nok bra...

FØKKED!

hehe, so fucked....so unbelievingly FUCKED!!

never in my life have seen someone bent over, ready to be FUCKED so hard in my life!!

neida, går nok bra...

FØKKED!

Morro klumpen :)

Jeg har enda ikke blitt oppringt av hverken snut eller bank, så tviler på at det blir noe problemer. Dog surt å kjøpe sigg i kiosker til høyere pris enn butikker fordi jeg ikke har legget lenger.. Jeg legger også merke til at det er mange her som tydeligvis aldri har vært ungdom, så fu. Vil også bare legge til at jeg ikke hadde intensjoner å bruke legget på utesteder eller konsertlokale, tenkte at jeg kunne drøye med det til jeg faktisk fylte 18.

Jeg har enda ikke blitt oppringt av hverken snut eller bank, så tviler på at det blir noe problemer. Dog surt å kjøpe sigg i kiosker til høyere pris enn butikker fordi jeg ikke har legget lenger.. Jeg legger også merke til at det er mange her som tydeligvis aldri har vært ungdom, så fu. Vil også bare legge til at jeg ikke hadde intensjoner å bruke legget på utesteder eller konsertlokale, tenkte at jeg kunne drøye med det til jeg faktisk fylte 18.

Hvordan er det du egentlig får tak i fake legg da? Hadde vært meget kjekkt å hatt :)

Hvordan er det du egentlig får tak i fake legg da? Hadde vært meget kjekkt å hatt :)

Bare bli venn med en innvandrer, de vet åssen det gjøres.

Bare bli venn med en innvandrer, de vet åssen det gjøres.

HAHA, genialt. Hmm...*who is going too be my victim ?*