Its a war out here 236 Report post Posted January 2, 2017 Så The Accountant her en natt. Helt OK film. Grei action som underholdning, men svært lite utover det. Filmer jeg planlegger å titte på i nær fremtid inkluderer: The Autopsy of Jane Doe (norsk regissør!) Elser (film fra virkeligheten om attentat-forsøket på Hitler) Inferno The Magnificent Seven The Man Who Knew Infinity Share this post Link to post Share on other sites
pusejenta 0 Report post Posted January 25, 2017 Vil gjerne se Julieta. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted January 27, 2017 Likte Doctor Strange Deilig å se at Marvel faktisk kommer med noe originalt og ikke det samme gamle superheltskvipet(Avengers). Skal dog sies at de er underholdende selv om jeg foretrekker filmene når ikke alle er samla. Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted January 27, 2017 Infinity war.... Infinity war..... Infinity war..... *nerdgasm* Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 1, 2017 Så nettopp Arrival. Sterk film! Share this post Link to post Share on other sites
TB-Iceman 240 Report post Posted February 2, 2017 13 timer siden, Daniel- skrev: Så nettopp Arrival. Sterk film! Mistenkelig at du hele tiden ser filmer som akkurat er kommet ut på torrent Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted February 2, 2017 Skulle nesten tro det var en sammenheng mellom når filmen lanseres og når filmen blir tilgjengelig for nedlasting 1 Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted February 3, 2017 Da har jeg også fått sett Arrivals etter å blitt inspirert av GIFen til Daniel. Den var fantastisk, og jeg har for alvor blitt hekta på Denis Villeneuve. Prisoners neste! 1 Share this post Link to post Share on other sites
anon000 55 Report post Posted February 3, 2017 On 1.2.2017 at 6:22 PM, Daniel- said: Så nettopp Arrival. Sterk film! Jeg var nesten oppløst i tårer allerede etter de første fem minuttene; fantastisk god film, som jeg også (og dessverre) kunne relatere meg med. Håper mine kodete anmeldelse endelig gir mening nå... Uten å ha sett Nocturnal Animals, Silence og The Handmaiden enda, kan jeg konstatere Arrival som hittil 2016s aller beste film. Villeneuve er fantastisk ja, og Prisoners er nok en perle. Selv Sicario, som jeg regelrett hatet for dens forvridde pro-Trump vinkling av emnet i filmen, oser av kvalitet og teknisk brillianse over hele linja. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted February 3, 2017 Din anmeldelse var meget god. Den ga meg liten mening før jeg så filmen, men ga heller en stor nysgjerrighet til å se den. Jeg hadde nesten "glemt" filmen og tenkte det var nok en "battle Los Angeles" sviske. Så feil kumme jeg ta. Sicario var knallbra, og var min første møte med Villeneuve. Kjenner meg igjen i din beskrivelse av dens "Pro-trump" vinkling, men føler også at det er dette karakteren til Emily Blunt opplever. Kan og nevne at Arrival har et glimrende stykke filmmusikk av Jóhann Jóhannsson med innspill fra Max Richter. Max Richter er min favorittkomponist for tiden, og han har laget noen av den mest følelsesladde musikken jeg noen gang har hørt. F.eks "On the Nature of Daylight" fra Arrival, eller alt han har laget til "The Leftovers". Han har også laget en genial rekomponering av Vivaldis fire sesonger. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 3, 2017 Den 2.2.2017 at 8.20, TB-Iceman skrev: Mistenkelig at du hele tiden ser filmer som akkurat er kommet ut på torrent Yes sir! Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 6, 2017 Hell or High Water, lekker film! Dagens anmeldelse Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted March 3, 2017 Logan var bra Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted March 3, 2017 Daua han på slutten? Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted March 3, 2017 Logan var fet som faen Så bra at flere og flere historier som faktisk må ha en R-rating for å kunne bli fortalt rett faktisk får lov å være R-rated. Logan hadde sugd eselballe med en PG-13/PG Spoiler Ja. Dette var bye bye for Hugh Jackman som Wolverine, så det er bare rett og rimelig at gamlingen får lov å dø til slutt Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted March 29, 2017 Første gang på flere år at jeg har sett en trailer. 2 Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted March 29, 2017 Jeg er stor fan av den originale, selv om den ikke er direkte skummel for min del, så håper virkelig de gjør denne bra og ekte skummel. Den skal jo være R-rated så er lov å håpe We all float down here 1 Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted March 29, 2017 1 hour ago, Daniel- said: Første gang på flere år at jeg har sett en trailer. Dritskremt første gangen jeg så den....MÅ se denne versjonen også!!! Noen som har sett LIFE forresten, var den bra? Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted March 29, 2017 NOPE! Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted March 30, 2017 Se Life ikveld og Ghost in the Shell imorra. En gratis billett via kinopluss Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted March 30, 2017 Blir ikke noe kino før Fast & Furious 8 12.4 er veldig selektiv når det gjelder kino filmer Ghost..etc ..er vel instant disqualified pga basert på anime Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted March 30, 2017 1 time siden, Jackal.no skrev: Blir ikke noe kino før Fast & Furious 8 12.4 er veldig selektiv når det gjelder kino filmer Ghost..etc ..er vel instant disqualified pga basert på anime Regner med at det ikke er kvaliteten du er selektiv på Syns F&F-filmene er artige nok, men savner når det faktisk handla om kjøring osv. Har null interesse i bil, men var uansett mer underholdende I 9'ern blir det vel skyting på romstasjonen tenker jeg. Blir vel kanskje å laste ned Ghost om den blir bra. Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted March 30, 2017 Anime automatisk avvist? Aldri faktisk sett en god anime mao? Har personlig ikke sett filmen fra 95, men vet at tonnevis av anime er svingode. Japan har laget animasjon for et voksent publikum (nei, ikke hentai lol) i en årreke så vil ikke anbefale å bare avfeie slike serier/filmer. Har f.eks. lyst til å få sett Death Note (en fyr får en bok hvor han kan skrive inn navn på folk han vil skal dø også dør de) nå før Netflix sin adapsjon kommer så jeg kan sammenligne Netflix har også en serie nå fra Japan som virker utrolig interessant: Gourmet Samurai/Samurai Gourmet. Finnes ikke teksta trailer til den så her er et gøy eksperiment: Først se traileren og prøv å forstå hva i helvete den handler om, deretter se synopsisen jeg putter under for å sjekke om du gjetter rett. Spoiler Synopsis: Spoiler The live action series "Samurai Gourmet," based on Masayuki Kusumi's essay and the manga of the same title, featuring the life of Takeshi Kasumi. Takeshi Kasumi has spent his entire life devoted to his job. Now a retired man, he finds himself with plenty of extra time on his hands. While on an afternoon walk, Kasumi discovers the joys of day time drinking and the realization that he is now free to eat and drink what he wants, when he wants. This awakens his inner persona - a wandering samurai living life freely in Japan's age of civil wars. Thus begins his search for blissfully delectable delights to satisfy his stomach and the samurai's soul. A retired man's tales of adventure in twelve episodes, including "Lunch Time Beer at a Diner," "The Devilish Madame," "A Croquette for the Heart" and "Wanderer's Italian Lunch." Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted March 30, 2017 2 hours ago, Daniel- said: Regner med at det ikke er kvaliteten du er selektiv på Nja. god action iaf. Marvel/DC og star wars/trek kommer først. drama og komedier tar jeg heller på sofaen. BcK: absolutt null interesse for anime i film/serier/spill eller bøker 1 Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted April 1, 2017 Life var ok. Ikke særlig original, men en godt laget film med gode elementer som blir litt gjenkjennelig. Vent til den er på Netflix Ghost in the Shell var cool as fuck. Visuelt perfekt, stilsikker som fy, interessant plot, Scarlett Johansson , ja... likte den kan man si. Så kom jeg hjem etterpå, så en review og fikk "white-washing" slengt i trynet..... Faen skjer med verden? Spoiler I filmen er hjernen de brukte i kroppen hennes stjelt fra en ung japansk jente som de deretter "sletter" og gir en ny identitet, Majoren, med en helt ny kropp. Og hun møter mora si i løpet av filmen. For meg var det et sterkt virkemiddel for å illustrere hvor fucked up bad guysa egentlig er. At de bokstavelig talt stjal henne og alt hun var. Vil verden ha bad guys som kun holder seg innenfor loven? Jeg begynner å gå lei, jeg må innrømme det. Kan ikke se på et fiksjonelt univers med sine egne regler uten at folk skal klemme IRL inn i alt til enhver tid.... Share this post Link to post Share on other sites