Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hauger

Kommende filmer jeg skal se

Recommended Posts

De truet Bill Murray med søksmål hvis han ikke ble med, også dreper de han som "straff" for å ikke ville være med. Han var eneste av de originale skuespillerne de drepte. (sjekk sony-hacks, det står i detalj der hvordan Sony bølla dette gjennom. De var fast bestemt at opprinnelig regissør ikke skulle lage filmen, til fordel for Feig som har 1 suksess-film under beltet). Tipper det stod en kar bak han i greensuit og holdt en pistol mot hodet hans.... 3/6, styr langt unna, eller ihvertfall ikke betal for det :p

Melissa McCarthy må være den minst morsomme personen jeg har sett. Leslie Jones var ok, men når manus er så latterlig slapt er det ikke noe håp. Har aldri opplevd å ikke le en eneste gang gjennom en komedie....

PS: Dette betyr jo, i følge Sony & Co. at jeg er en skikkelig kvinnehater.... Det vises tydelig i all kritikken jeg akkurat la på at det var kvinner i hovedrollen...  /sarcasm

Hvis jeg en dag kjeder meg noe ekstremt, skal jeg begynne å vurdere om jeg skal se den.
Syns ikke Bill Murray er noe spess heller :p

Det sies at du hvis du går alene i en park i USA så kan du kanskje kjenne et tapp på skuldra, og når du snur deg så står Bill Murray der og sier: "No one will believe you" før han går vekk i mørket.

20 hours ago, Jackal.no said:

Koreansk zombiefilm? tror jeg stå over forever :p

sør-korea er uten tvil det landet som lager beste filmer for tiden. Andre land sloss om rettighetene til å remake koreanske filmer, ellers så lager de samme dritten med en liten twist... :p

I kveld blir det Doctor Strange (gleder meg!) og imorra blir det Bone Tomahawk (skikkelig western med 18års grense) :D

Men, i dag oppdaga jeg en trailer som ble sluppet i går som blåste meg vekk:

For en fantastisk ting å starte 2017 med! :duske: 

• Like 1

Hadde limited release i fjor, ja. Vil nå se den på kino når det nå er mulig :p

Edit: Doctor Strange var sykt herlig! Skikkelig moro magisk heisatur med trippy effekter :D 

Edited by BcK
  • Like 1

Blir The Arrival til helga. Etter noen ymse anmeldelser må jeg innrømme at jeg har høye forventninger. Håper på noe cerebralt noe :tafse: 

6 minutes ago, BcK said:

Blir The Arrival til helga. Etter noen ymse anmeldelser må jeg innrømme at jeg har høye forventninger. Håper på noe cerebralt noe :tafse: 

Lest samme anmeldelsene :D Jeg har aldri sett så mange rose en film så høyt før som denne så forventningene er skyhøye. Jeg elsker filmer som gamle Contact som får deg til å tenke og denne ser ut til å virkelig til å "Blow your mind" visstnok. Jeg må få sett Dr. Strange også men er nesten at jeg heller velger å se denne her først..... elsker slike filmer.

• Like 1

6 hours ago, BcK said:

Skal selv se den i morgen. Har enda til gode å se en dårlig film av Villeneuve, og han har rimelig kjapt blitt en av samtidens beste regissører. Han har produsert 3 andre filmer siden 2013, alle av de er mektige på sitt vis. Neste år får vi også Blade Runner 2049.

Da var Arrival sett, og om jeg skulle formulere denne filmen med en setning så er det "hva Interstellar burde ha vært". Kan prøve å gi en så skånsom skildring som mulig uten å røpe for mye (de gjorde i hvert fall den jobben bra med trailerne). Som de andre av Villeneuves filmer, er Arrivals verden innrammet i en bitende og resignert representasjon av folket. Amy Adams og hennes omgivelser er negative og konfronterende, og det meste av uttrykk for uskyld og godhet nedtrykkes av samfunnet som ikke lenger eksisterende; som et gammelt arr en bør etterlate/glemme. Men ulikt Sicario, har filmen optimisme. Den omfavner arret som en del av et en del av ambivalente omstendigheter av både gode og dårlige minner, verdig lengsel som alle andre følelser. Den viser at selv det kalde kan virke lindrende.

Det hjelper desto mer at filmen, ganske overraskende, er en slags motpol til Sicario fra et politisk perspektiv; fra å gå fra det som er nærmest pro-Trump propaganda, har Villeneuve i denne omgangen laget en anti-krigsfilms (selv om krig ikke bevilges noe mer tid enn i samtalene til karakterene). Arrival er mer en film om menneskets instinktive skrøpeligheter, i tillegg til dets emosjonelle krefter og begjær. Filmen er vanvittig nedslående og negativ, men den er også dempende i form av denne negativiteten. Så godt og så personlig klarte Villeneuve å formidle dette, at jeg på slutten av filmen satt igjen oppløst i tårer.

Det har enda ikke gått en time siden jeg så filmen, og det vil nok ta lenger tid før jeg slutter å tenke på den. Inntil videre kan jeg understreke at Villeneuve nok en gang har laget en utsøkt film med politiske, sosiale og psykologiske emner blandet i mektig symbolikk, faretruende spenning og emosjonell skåldhet. Igjen bedre enn det meste andre, om ikke alt det andre, jeg har sett i år.

5 hours ago, BcK said:

Rogue One eide så jævlig! :duske: 

Var den bra? Hørt litt forskjellig og at forventningene ikke levde helt opp til filmen. En annen ting....Må det være 3D?

3D på kino er vel oppskrytt som f?
Så Hobbiten i 3D og angrer egentlig. Ble litt for merkelig.

3D er og blir oppskrytt. uansett hvor bra filmen er. Ville se Warcraft på den lokale kinoen når den kom, men de sendte bare i 3d så jeg ga faen og venta til BRrip :p

Rogue One er nok årets film for meg. K-2SO :wub:

On 12/19/2016 at 5:00 PM, cri74 said:

Mer Villeneuve-magi! Gleder meg som en unge til denne filmen, og traileren gjør en fantastisk jobb med å fange originalens atmosfære (blir interessant å se hvor godt Jóhann Jóhannsson klarer å etterligne Vangelis).

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...