Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hauger

Kommende filmer jeg skal se

Recommended Posts

Tror jeg er den eneste som ikke bryr seg så veldig :p

Skal ses men spørs om det heller blir på stor-tv'n hjemme istedenfor :tafse:

Star Wars du tenker på? Der er vi to. For all del, Abrams er sansynligvis den meste kapable regissøren til jobben (som han viste med Star Trek fra 2009), og med det teamet som er satt sammen får vi den beste mulige Star Wars-oppfølgeren -- selv om jeg tror en eller flere av spin-offene vil bli bedre, da disse mindre filmene naturligvis gir filmskaperen friere tøyler fra styremedlemmenes bestemmelser (som Guardians of the Galaxy med Avengers-serien). Men nesten alt etter Mad Max: Fury Road har vært en slags antklimaks i år. George Miller redefinerte actionblockbusteren helt fullstendig her, og satt en tydelig standard for regi av pompøs og høy-oktan spenning i Hollywood. Hvem skulle tro at mannen bak Babe og Happy Feet, en 70-åring som ikke hadde utgitt en eneste actionfilm på 30 år, skulle plutselig komme inn og instruere alle sammen om hvordan man skal lage en ordentlig helaftens actionfest?

Jeg tenker den neste gode, store hovedstrømsfilmsfilmen blir Tarantinos Hateful Eight, som lanseres i Norge til Januar. Det er rundt samme tidspunkt The Revenant kommer, og den ser intet annet enn overveldende ut fra de trailerne som er lansert.

Spennende titler 2016:

Tarantino gjør det igjen?

The Hateful Eight - Channing Tatum, Samuel L Jackson, Kurt Russell

http://www.imdb.com/...2/?ref_=nv_sr_1

Dette er nok den jeg ser mest fram imot! Lukter det endelig Oscar for denne karen?

The Revenant - Leonardo DiCaprio, Tom Hardy

http://www.imdb.com/..._=nm_flmg_act_1

Assassin's Creed - Michael Fassbender

http://www.imdb.com/title/tt2094766/

VIl ikke kalle denne spennende, men må vel sees..

Zoolander 2 - Ben Stiller, Owen Wilson

http://www.imdb.com/title/tt1608290/

Ikke helt trua på Ben Affleck som gothams saviour, men man kan jo bli overrasket.

Batman VS Superman - Henry Cavill, Ben Affleck

http://www.imdb.com/title/tt2975590/

Ryktet sier at det kan bli en av hans beste!

Silence - Liam Neeson

http://www.imdb.com/title/tt0490215/

Tarzan, faktisk.... Hadde ingen anelse at det fantes etterspørsel for en ny Tarzan-film. Ikke en gang tenkt på navnet Tarzan siden.... Årevis :p

Min spådom: Kommer enten til å funke eller bli en salig neo-spirituell veganer-fest fra helvete :p

4 juli igjen?! :lol:

Blir garantert sett

Edit: Trailer til Star Trek Beyond.

For all del, filmen kan godt bli god, men denne traileren SUGDE. Absolutt null Star Trek-feel. Føles som noe heeeeeelt anna. Fast & The Furious in Space eller no :( Edited by BcK

WEEEEEEEEE! :yahoo:

Føltes faktisk ut som Star Wars! Innertier for min del.

BB-8 :wub:

Andre som fikk litt lyst å rope ut "NOOOOOOOOOO" når Han falt? :blush:

• Like 2

WEEEEEEEEE! :yahoo:

Føltes faktisk ut som Star Wars! Innertier for min del.

BB-8 :wub:

Andre som fikk litt lyst å rope ut "NOOOOOOOOOO" når Han falt? :blush:

Ble forelsket i BB-8. Gaaaaad for en awesome liten droid. :D

• Like 1

Måtte Star Wars til for å få meg ut av sofaen for å se en film på første gang på over 10år. skjer vel ikke før det kommer en ny star wars film igjen, eller Star Trek :o

10/10 6/6 etc :D

• Like 1

Så Sicario i dag, rå film!

Så den selv på kino i August, og storskjermvisningen gjorde den faretruende stemningen gjennom lydeffekten og Deakins smellvakre kinematografi ekstra effektivt. Som Prisoners, er den kjempebra regissert, og uten tvil et av årets aller beste filmer. Blunt gir også den beste prestasjonen i sin karriere her. Det eneste som trakk ned var filmens politiske moral, som rett og slett forferdet meg, når jeg gikk ut av salen. Dette er en film som Trump lett kunne ha brukt for å promotere sine ideer, og jeg følte meg nesten uvel av å ha sett en så overbevisende bra film preke så forkastelige ideer.

I løpet av 2 år har Villeneuve laget så lekre perler som Prisoners, Enemy og Sicario, og han kommer til å lansere Blade Runner-filmen i løpet av 2016. Fortsetter han å lage kvalitetsfilmer av en slik kaliber, ønsker jeg at produksjonshyppigheten foreblir. Han minner meg om en ukultivert og ugjestmild versjon David Fincher, og det på en positiv måte.

• Like 1

Bare jeg som synes den nye star wars filmen var ganske dritt? :( Star Wars me is sad.

Jeg hadde håpet på noe bedre og ble litt skuffet.. Vil ikke helt gi den "dritt" men litt over "sånn passe" :) (Nå er jeg ikke tungfan, men litt må kan kunne forvente av kvalitet)

Ja helt dritt var å ta litt i, men

var fortsatt litt skuffa av en film som hadde null nyskapning. Bare en remake av 4ern for det meste, med utelukkende coincidences, og en bad guy som var helt evneveik mot en runaway stormtrooper og en jente som fant ut at kraften var en ting i går.

I tillegg synes jeg kraften ble litt for dumbed down i denne episoden. Jedi trente vel vanligvis i flere tiår? Mens hun dama her kunne ta mind tricks og slå dark jedis som hadde en viss trening ganske fort.

Alt i alt, dårlig character building, dårlig historie.

Det som jeg likte var å gjennoppleve de gamle lyd-effektene, noen av de gamle skuespillerne (selv om noen kanskje var litt vel aldret), og litt av star wars feelen.

Håper at neste filmen blir noe mer nyskapende.

Filmen var sånn 80% New Hope og 20% Empire. Syns det fungerte helt fint, satte opp universet samtidig som det gjorde honnør på klassikerne (og også lot publikum vite at det ikke skulle ble en repeat av prequels).

Man må ikke glemme at Kylo Ren ikke er ferdig trent. Hele karakteren var ustabil og tydelig ikke helt over på the dark side. Til og med sverdet hans er bygget på en ustabil krystall. Når han drepte Han var det et forsøk på å kvitte seg helt med the light side. The Force runs strong in the skywalker family. Kylo er naturlig begavet.

Samme gjelder Rey. Hun er en natural. Ligger i blodet. *hint hint*. Vet jo ikke 100% hvem foreldra til Rey er, men er vel temmelig sikkert det er noen som var force sensitive.

Ikke glem at det det tok ikke Luke så lang tid å oppdaga at han var mektig heller.

Ikke noe blankt forsvar av filmen, den får nok samme rang i denne trilogien som New Hope hadde i den originale. Er bare så glad for at man faktisk kan si at Star Wars er tilbake, for det føltes virkelig ut som Star Wars :happy:

Bra at filmen er ute så man slipper den helvetes reklamen og alt det innebærer.

"Kjøp en Star Wars nøtteknekker, nå kun 50%"..

Får ikke sett den før premieren her den 8.

Men Tarantino har selv sagt at filmen bygger sakte, sakte opp og at volden (som skal ligge og ulme under det hele) ikke slippes løs før på slutten. Så hvis man ikke liker filmer som tar seg tid til å bygge ting opp så blir man vel skuffa.

Filmen er 3 timer lang, så hvis du kutter etter bare 30 minutt så er det jo strengt tatt ikke filmen sin skyld. Kanskje se den igjen når du er forberedt på en lengre film? :p

Gleder meg som en unge :happy:

Filmene til Tarantino er jo all about the dialog! gleder meg som en unge og tipper filmen leverer som forventet

Noen andre som syns at The Hateful Eight var kjedelig? Slutta å se etter 30-40 minutter.

Hadde jeg ikke sett de tidligere filmene til Tarantino, så hadde jeg også blitt skuffet. Men det er som andre påpeker her, det handler ikke om action, men om dialog og hvordan historien utvikler seg. Akkurat dette gjør filmen veldig, veldig bra. Det er jo et artig konsept om du ser hele filmen og får med deg hva som skjedde.

Det er overhode ikke den beste filmen jeg har sett i år, men en solig terningkast nummero 5 fra meg.

Så forresten også John Wick i går. Fet filmen, god action!