Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hauger

Kommende filmer jeg skal se

Recommended Posts

Underholdning så klart, Denzel er alltid snasen, men..

Det er en én fyr som slår ut en mafiasjef med tilhørende body guards og whatnot? Så for meg at han før eller siden kom til å virkelig få gjennomgå, men neida, han spankulerer over hele røkla..

Så selv The Equalizer igår, veldig bra film og varer ikke altfor kort heller :)

En film jeg har tenkt til å se er Exodus : Gods and Kings, er ikke så altfor glad i filmer som handler om Egypt osv i gamle dager, men denne så ikke så altfor dårlig ut.

Var å så hobbiten nå. Jeg var forberedt på at det ville være MYE annet mtp at de lager den siste filmen ut av 50 sider av boken.. Men herregud...

Popcornfilm. 0-10 så gir jeg den en 6'er.

hva skjedde egentlig med at tussehæren ble til 100 tusser som var leiesoldater? ....

Fant en review som sier hva jeg føler på en veldig ordentlig måte, warning. Wall of text.

In Jackson's defense: the project was ambitious to begin with. Turn 310 pages of children's literature into an epic Hollywood trilogy. Many debates go on about which movie was the best: the fairy tale, the one in-between, or the die hard-alike final. The sad truth is, that to a pure fan, they are, one by one, in their own unique ways, an abomination.

What can one expect, from a battle that starts in the third-to-last chapter in the book, but that goes on for 144 minutes in the film adaption? Granted, some of the battle scenes were innovative. In fact, the beginning, the cooperation between the elves and dwarfs, who had been ridiculing each other like Tom and Jerry at first, was most entertaining. For a few minutes, at most. But not for two hours.

Of course, the writers realized this. Therefore, these bombastic large- scale battles were altered with individual scenes. And this is where all touch with Tolkien faded. Not only were the action scenes needlessly absurd, (I think of Legolas jumping from one falling stone to another, of Azog opening his eyes in an o-so-melodramatic fashion we've seen way too many times, and of Brad's ridiculous carriage scene) but the individual stories weren't nearly as grasping as they should have been.

And this can be forgiven for Thranduil and his son, in an unsuccessful ending scene, that was empty of any convincing emotions, in an attempt to make a bridge to the Lord of The Rings series. This can even be forgiven for Thorin, the classic anti-hero who goes mad after barely a few days of being around his treasure, but realizes his true destiny just in time, only to die an honorable death, in order to obtain forgiveness for his 20-minute-earlier sins. But this can't be forgiven for the Hobbit. Bilbo Baggins is a supernumerary in his own movie. And that is inexcusable.

All fans of Tolkien will probably watch this. The feeling I'm left with, is gratefulness for the untouchable Lord of the Rings series. They can never be taken away. "The Hobbit" falls short right there where the Lord of the Rings is most powerful: loyalty to Tolkien. The trilogy did not fail because it grasped for Hollywood-greatness, it failed because Tolkien would watch it and say "What a fine movie! Where'd you get the idea?"

Norge er helt forferdelig på lansering av filmer generelt, selv når de vinner de gjeveste prisene i Cannes-festivalen. Nesten alt av det jeg gleder meg mest til, vil være tilgjengelig for meg for HD-nedlastning før norske kinolanseringer:

1. Inherent Vice (januar 2015 -- norsk lansering mars 2015)

Regissør: Paul Thomas Anderson

Skuespillere: Joaquin Phoenix, Josh Brolin, Owen Wilson, Reese Witherspoon

E7U5WK8.png

2. Nightcrawler (september 2014 -- ingen norsk lansering)

Regissør: Dan Gilroy

Skuespillere: Jake Gyllenhal, Bill Paxton, Rene Russo, Riz Ahmed

C6dFtYC.png

3. Leviathan (november 2014 -- ingen norsk lansering)

Regissør: Andrey Zvyagintsev

Skuespillere: Elena Lyadova, Vladimir Vdovichenkov, Roman Madyanov, Aleksey Serebryakov

bQ1dD7X.png

4. Winter Sleep -- (november 2014 -- ingen lansering hos lokal kino)

Regissør: Nuri Bilge Ceylan

Skuespillere: Haluk Bilginer, Melisa Sozen, Demet Akbag, Nejat Isler, Serhat Kilic

6Q4XiIK.png

5. Foxcatcher -- (januar 2015)

Regissør: Bennett Miller

Skuespillere: Steve Carell, Channing Tatum, Mark Ruffalo, Sienna Miller

LmchoOZ.png

6. Da Sweet Blood of Jesus (februar 2015 -- ingen norsk lansering)

Regissør: Spike Lee

Skuespillere: Stephen Tyrone Williams, Zaraah Abrahams, Rami Malek

2Gygewy.png

• Like 1

The Equalizer

Fy faen for en AWESOME film, beste action filmen på lenge! 11/10

Samme directorn fra Training day å Denzel Washington i storform!

Ferdig lasta og klar til å bli sett når jeg får tid. Gleder meg enda mer nå! :D

Folkens, dersom dere vil se en film som er forholdsvis ny, last ned " popcorn time" . Det er som piratebay, bare at du streamer. 720 og 1080 only på filmer, serier går fra 720 og ned. Sinnsykt digg program :)

Folkens, dersom dere vil se en film som er forholdsvis ny, last ned " popcorn time" . Det er som piratebay, bare at du streamer. 720 og 1080 only på filmer, serier går fra 720 og ned. Sinnsykt digg program :)

Krysser fingrene for at den overlever en stund, tidenes program. Byebye netflix

Ot, vil jeg anbefalle Wetlands, sær, orginal film om kroppsvesker :)

The interview var 100% hestemøkk. uten konjakk så hadde jeg gått å lagt meg før det var gått en halvtime :p

The interview var 100% hestemøkk. uten konjakk så hadde jeg gått å lagt meg før det var gått en halvtime :p

Er du helt på trynet!? Det var en kanonfilm :D Lo temmelig godt gjennom hele filmen. Hjalp å dele opplevelsen med liksinnede

så nettopp siste Hobbiten med sønnen min - koseligste vi har gjort på lenge.

Magical film.. <3

Fault in our stars, var ganske rørende og bra film som handler om 2 ungdommer med kreft.. Litt sånn deprimerende også kanskje.. Men du føler for Augustus og Hazel.. Alle tiders film. dritt og se den på bursdagen min. Men utrolig glad at jeg har sett den.. anbefales på det varmeste.

Hehe emosjonelt skal det bli!

Ikke se "Gone Girl" med noen du er litt redd for, skummelt...

Gone Girl innbyr også til fantastiske diskusjoner, for den har deilig provoserende tolkningsmuligheter om en tenker på tematikk som kjønnsroller. Eller ble det litt for geeky? :(

Enig der Pazuzu! Jeg så den med en liten vennegjeng hjemme, og etter rulleteksten ble den en lang diskusjon :)

Må nevne at musikken, i lag med klippingen gav meg frysninger!

Er jeg den eneste som ikke likte Gone Girl? Grei underholdning, men det er overhode ikke det mesterverket folk hevder at det er. Vet ikke hva det er jeg ikke liker ved den, I just don't.

Boyhood. Artig at de har brukt 12 år på den man faen, her er det Hollywoods jødebransje som står bak for den er til tider drit kjedelig. Håper den ikke vinner for mye Åskar.

Har fått sett Fury, Taken 3 og American Sniper i det siste.

Fury var bra, samme med American Sniper (Bortsett fra fake baby scene :p ) Men Taken 3 ble litt for mye, greit nok at det er litt teit at det skal skje_igjen_ med den familien, men de holdt seg ikke lengre like godt til realismen de har hatt før i filmene :/

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...