Hauger

Kommende filmer jeg skal se

Recommended Posts

236983.jpeg

Vinteren 2006 møtte fire ungdommer en brutal død i Jotunheimen. Kun en ung kvinne overlevde. Nedkjølt og svak kjemper Jannicke seg tilbake til sivilisasjonen. På det lokale lille sykehuset aner personalet fred og ingen fare. Men så blir den blodige og forslåtte unge kvinnen brakt inn. Litt senere våkner Jannicke til liv i sykesengen. Sykehuset er mørklagt og ikke en levende sjel er å se. Alene lister hun seg ut i de tomme korridoren. Er marerittet likevel ikke over?

Fritt vilt 2 starter der nr 1 sluttet.

Hva skjedde egentlig med Jannicke? Utslitt, blodig og gjennomfrossen sitter hun apatisk igjen midt inne i fjellheimen. Alle hennes venner er døde og hun har ingen idé om hvor hun er. Film to går direkte inn i handlingen der hvor film 1 slutter, forteller produsenten, og lover en enda mer actionfylt film enn forgjengeren.

jaja. den ser rævva ut, men punisher er så bad-ass-mofo-anti-helt at filmen blir cool uansett. denne filmen er visst faktisk basert på tegneserien, som er mer enn man kan si om Punisher filmen fra 2004 (?)

Hmm, er jo ikke samme fyren som i den første. Syns han passet mye bedre enn denne fyren...

men det hjelper jo at de som lager warzone faktisk har lest tegneserien da. første filmen hadde jo så og si NADA med bøkene å gjøre?

Active: har du no trailer til fritt vilt II? jeg finner ikke sad.png

Ikke Iron vs Hulk. De skal jobbe sammen på lag. "I'm putting a team together"

Husker litt dårlig, men ville ikke de drepe Hulken, og derfor tok generalen kontakt med Iron Man-duden?

Og btw.. Mumien 3 sugde ballehår.

Alle filmer med tall over 2 bak seg er garantert å suge lut imo tongue.png

Ikke Iron vs Hulk. De skal jobbe sammen på lag. "I'm putting a team together"

Husker litt dårlig, men ville ikke de drepe Hulken, og derfor tok generalen kontakt med Iron Man-duden?

Og btw.. Mumien 3 sugde ballehår.

Nope. Hulken redda jo dagen på slutten, og ble derfor venner med Generalen. Så har Tony fått nyss om dette og vil sette sammen et lag ohmy.png De skal sikkert bekjempe kriminalitet med rosa fjærkre i rompa.

..sammen med Wasp, Thor og en til jeg ikke husker

Thor får forresten også en egen film

Jeg hørte om denne for flere måneder siden, men så har jeg glemt den helt av.

WALL·E

trailer

Walt Disney Pictures released it in the United States and Canada on June 27, 2008. The film grossed $23.1 million on its opening day, and $63 million during its opening weekend in 3,992 theaters, ranking #1 at the box office. This ranks the third highest-grossing opening weekend for a Pixar film as of July 2008. Following Pixar tradition, WALL-E was paired with a short film titled Presto for its theatrical release. It has achieved an overall approval rating of 97% on the review aggregator Rotten Tomatoes.

WALL-E received near-universal acclaim from film critics.[24] Rotten Tomatoes reported that 97% of critics gave the film positive reviews, based upon a sample of 200 reviews, with an average rating of 8.6/10.[25] At Metacritic, which assigns a normalized rating out of 100 to reviews from mainstream critics, the film has received an average score of 93, based on 39 reviews.[24]

Todd McCarthy of Variety called the film "Pixar's ninth consecutive wonder", saying it was imaginative yet straightforward. Citing WALL-E's "adroit" borrowing from other works, McCarthy said it pushed the boundaries of animation in managing to balance esoteric ideas with more immediately accessible ones, and that the main difference between the film and other science fiction projects rooted in an apocalypse was its optimism. McCarthy also had praise for Thomas Newman's musical score and the visuals, for which he cited cinematographer Roger Deakins' input as a visual consultant as a possible factor.[26]

Kirk Honeycutt of The Hollywood Reporter declared that WALL-E surpassed the achievements of Pixar's previous eight features, saying that the film had the "heart, soul, spirit and romance" of the best silent films. He said that the filmmakers managed to tell a terrific story through visual and aural ideas which enabled the robotic characters to convey "a rainbow of emotions". He said the visuals were arguably Pixar's best and praised the creation of a ruined Earth city and a human spaceship as "fantastically imaginative". Honeycutt said the film's definitive stroke of brilliance was in using a mix of archive film footage and computer graphics to trigger WALL-E's romantic leanings. He praised Burtt's sound design, saying "If there is such a thing as an aural sleight of hand, this is it". Honeycutt concluded by saying that despite the film's acknowledged nods to other works (2001: A Space Odyssey, and moments where robots "run riot" bringing to mind Monsters, Inc.), WALL-E could be Pixar's most original work to date.[27]

Roger Ebert writing in the Chicago Sun-Times said WALL-E succeeded in three areas: as "an enthralling animated film, a visual wonderment, and a decent science-fiction story". Ebert said the scarcity of dialogue would allow it to "cross language barriers" in a manner appropriate to the global theme, and he had praise for the visual effects, saying the color palette was "bright and cheerful... and a little bit realistic". He cited early Disney animations that successfully translated human expressions onto non-human characters as an influence on the title character. He said the film managed to generate a "curious" regard for the WALL-E, comparing his design ("rusty and hard-working and plucky") favorably to more obvious attempts at creating "lovable" lead characters. Ebert called the storytelling "enchanting" and said the film could be enjoyed by adults and children alike. He said WALL-E was concerned with ideas rather than spectacle, saying it may require "a little thought" on the part of the audience, and that this could be particularly stimulating to younger viewers.[28]

På kino i Norge nå den 29. tror jeg

Alle filmer med tall over 2 bak seg er garantert å suge lut imo ;)

Ikke Hellboy II: The Golden Army <3

Den var faktisk vært å se 2 ganger, har den på "DVD" nå :lol:

Jeg gleder meg til Gears of War-filmen med Len Wiseman som regissør. Kan bli en bra film. ;)

;) Den må jeg iaf se, elsker GoW universet. Håper de forblir tro mot det som skjer i spillene da. Iaf basic setting. :lol:

Edit: Så akkurat trailer av Babylon A.D Veit ikke helt hva jeg syns om den men...

Jeg gleder meg til Gears of War-filmen med Len Wiseman som regissør. Kan bli en bra film. ;)

:huh: Den må jeg iaf se, elsker GoW universet. Håper de forblir tro mot det som skjer i spillene da. Iaf basic setting. :lol:

Det gjenstår bare å se om den blir like "bra" som DOOM-filmen. ;) Det kommer på Kino en gang i 2009. Tror nok det blir en bra film. ;) Sikkert skummel huh.png

Halo universet er jo ikke dårligere enn GoW ihvertfall, så om halo filmen holder seg tro yil spillet kan det bli bra.. men om det blir en "hero-film" kan det bli værre. håper på en mørk og brutal film ;)

Det går jo stadig rykter om en Half Life film. Håper den en gang kommer og at det er god kvalitet på den.

så hellboy 2 i går.. faen så ræva. klisje på klisje. skjønner ikke hvordan den filmen kan ha 7.8 på imdb.

så hellboy 2 i går.. faen så ræva. klisje på klisje. skjønner ikke hvordan den filmen kan ha 7.8 på imdb.

Har sett den selv. Var noen bra deler, men langt ifra bra. Er nok bare fanboys/girls som vota før de så filmen eller vota uansett. ;)

Det går jo stadig rykter om en Half Life film. Håper den en gang kommer og at det er god kvalitet på den.

Problemet der er at Valve er veldig strenge på sitt HL-univers. De vil ikke la noen mekke film av det før de er 110% sikre på at det blir gjort av noen som faktisk kan mekke film.

Og HL burde ideelt sett være en serie med filmer. Den historien de har bygd opp er ikke mulig å dekke bra nok i bare én film, og den blir jo bare større (er temmelig sikker på at de skal mekke HL3 også).

Det hadde ihvertfall vært en film jeg hadde hatt så nervøse forventninger til at jeg ikke er sikker på om jeg hadde klart å se den. Uansett hva slags kritikk den hadde fått.

Men jeg vet hvem som skulle spilt Gordon Freeman:

Damien Lewis

3e7e8fe4e6307111ws7.jpg

Han passer perfekt! Driiiitgod skuespiller (Band of Brothers ftw!), og er jo en jævla Gordon lookalike ;)

In Bruges ble nevnt tidligere i tråden. Den anbefaler jeg sterkt. Konge film med stemning så det holder, og for guds skyld last ned OSTen.