Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ziroz

Ny pc

Recommended Posts

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny pc nå, men jeg sliter litt med hvilke kompononenter jeg skal gå for.

Jeg har fått mange tips, men jeg går litt i surr, så håper noen kan ta seg tid til å sette sammen en pc for meg.

Jeg har maks 10k å rutte med, men vil helst holde det nede i 7-8k.

Det viktigste kravet er at jeg får kjørt CS:Source på 100fps. CS:S kjører samme motor som Half Life 2 for dem som kke vet det.

EDIT:

Jeg kjører kun 800x600 i oppløisning. Komponentene skal komme fra samme leverandør, men det er ikke så viktig med hvilken leverandør det er.

Jeg har mus, tastatur, skjerm og høytalere, men jeg er litt interessert i å få enda kraftigere høytalere, så lenge de ikke sørger for at prisen overskrides. Det er høytalere som er minst viktigt.

Takker på forhånd =)

Vi kan sikkert hjelpe deg med det, men du må oppgi oppløsningen du vil at CSS skal kjøre 100fps med. Vil du ha alle komponetene fra samme leverandør eller vil du ha det spredd over forskjelige leverandøerer. (Førstenvente sparer fraktkostnader)

Skal du ha Mus, tastatur, matte, høytaler, og skjerm også eller har du det fra før (Det er best at du skirver hva du trenger før vi kan gjøre noe med det)

Vell da har du kommet til rette plassen...du får PC som gir deg MER en 100FPS på den oppløsningen

Alt Levert Fra Koplett.no

Pris:7200,-

CPU:Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

HK: Asus P5K/EPU, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, SATAII, 2xPCI-Ex16

Ram:Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Skjerkort: Asus Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Hardisk:Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

DVD Brenner:NEC DVD-brenner AD-7200S Black OEM SATA

Strømvorsyning:Cooler Master eXtreme Power 650W, 120mm Vifte, 3xSATA, ATX, 2xPCI-E, 20/24pin

Akbinett:APLUS Case XClio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning)

min gamle AMD 3700+ CPU med X850XT AGP-kort kunne kjøre 100fps i CSS, høye krav gitt :(

Ellers var jo oppsettet til assa smooth :(

Jeg ville heller ha valgt et 3870x2 til den dobbelte prisen av et vanlig 3870. Det blir 1500 mer omtrent, men du var villig til å gi opptil 10 laken.

Det er vel strengt talt ikke vits hvis han skal spille CS:S i 800:600? Tipper at han kommer til å runde 200 fps (selv om man ikke drar nytte av det i HL2 motoren) med oppsettet til Assa.

Men hvis han plutselig bestemmer seg for å spille et godt spill!

For eks. bioshock, portal, masseffect, et cetera.

Da kan det komme godt med :(

------------

"Nice" quote du hadde forresten artahiion :(

Under capitalism, man exploits man. Under communism, it's just the opposite. -J.K.Galbraith

Men skjønte den ikke helt..hva menes med at kommunisme er motsatt? kanskje man bare skal tenke over det selv..mhm

Edited by PlamsaTV:)

Intel E2160

2GB ram

Asus P5K-VM

Nvidia 8800 GT

Et lite kult kabinett med stille straumforsyning, watt teller ikkje sjølv 200 er plenty!

sum ca 3500-4000 kroner

Invester resten av pengane i aksjer heller og oppgrader til ein pc som kan kjøre Counter Strike 2010 om 2 år...