Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
frebere

Ny TV

Recommended Posts

Hei.

Jeg har planer å kjøpe en ny TV. Jeg har et budsjett på rundt 11.000, men vil helst betale minst mulig for mest mulig. Jeg bruker TVen mest til PS3, og lignende, men skal også brukes til vanlige TV-sendinger.

Har jo da tatt en titt på disse 2 (Litt i det dyreste laget):

- Samsung LE-40M86BD

- Sony Bravia 40"

Skal jeg gå for en TV i denne prisen skal den vare lenge, bare som det er sagt. Altså, at den er verdt pengene og gir meg den fulle ytelsen av PS3. Vil liksom ikke kjøpe en TV til 7000 hvis den er mega drit i forhold til en til 10.000. Derfor kan jeg strekke OM det virkelig er nødvendig.

En del rimeligere TV er jo:

- LG 32LC56

Har jo da ikke mye erfaring med TVer, bare det at den i stuen er 42" LG Plasma med fullHD, og jeg er strålende fornøyd med den :) Så veiled meg, takk.

Mvh. weirdo

Kanzu taler vise ord.

Panasonicen der har VELDIG god bildebehandling, og du kommer til å bli strålende fornøyd. Om full HD er ønskelig, kan du legge ett par lapper ekstra, og kjøpe modellen som heter PZ70. Denne har jeg selv :)

har jeg vært deg.. så villa jeg ha gått for Samsung LE-40M86BD.

Den er sinnsykt fin å se på. utrolig design og bildekvaliteten er også noe av det bedre der ute.

fordelen med sony igjen er at den har en godkjent bakkenett dekoder. så hvis du har kabelttv.. så kan det lønne seg med sonyen igjen.

men da er jo saken grei:) trur ikke du vil angre på den samsungen

Ja. Men disse er da også gjerne i det dyreste laget. Jeg tenker å vente litt med å kjøpe, spare opp litt ekstra penger til ekstra ting. Skal også innom en del butikker på lørdag for å sjekke ut TVer, eventuelt de som er listet oppe.

Den samsungen ser veldig fristende ut! Jeg fant en 87 modell som faktisk er billigere. LINK er dette en nyere modell? Hva er forskjell?

Edit: Fant da ut at det bare er snakk om en sølvramme nederst på skjermen. Veldig rart at dette skal trekke mer enn 300 kr ned.

Jeg har Samsung LE40M87BD, og er meget fornøyd med den. Tror ikke at du vil angre på det kjøpet.

Lykke til.

:)

Kjempe flott, takk for tipset. Hvis det altså bare er snakk om denne sølvrammen som er forskjell, så slår jeg til på den.

om du ikke har kjøpt enda, så ta en titt på denne.

Jeg har ikke så god peiling, men i følge speccsene, så virker den bra..

pluss at ingen slår samsung i design, utenom pioner, men da i en helt annen prisklasse

Anbefaler sterkt plasma over LCD til tv, film og videospel! LCD har så katastrofalt mangel på farger som øydeleggjer heile filmopplevelsen. Ikkje minst så leverer plasma også jævlig skarpt bilete for å ha lav opplausning på papiret.

Min 1024,768 plasma synes eg leverer like skarpt bilete på film som ein 1080p LCD tv frå Sony, ofte også skarpare grunnet raske bevegelser der LCD ghoster. Ikkje minst så er hudtonane jævlig mykje meir naturlege på ein plasma. Mens Plasma er vanleg i 10-12 bits farger så er LCD vanleg i 6-8 bits farger, og god fargeovergang er mykje viktigare enn 1080p!

Det einaste LCD er betre på er om det er mykje sollys inn til stua, grunnet mindre refleksjoner.