frebere 0 Report post Posted February 26, 2008 Hei. Jeg har planer å kjøpe en ny TV. Jeg har et budsjett på rundt 11.000, men vil helst betale minst mulig for mest mulig. Jeg bruker TVen mest til PS3, og lignende, men skal også brukes til vanlige TV-sendinger. Har jo da tatt en titt på disse 2 (Litt i det dyreste laget): - Samsung LE-40M86BD - Sony Bravia 40" Skal jeg gå for en TV i denne prisen skal den vare lenge, bare som det er sagt. Altså, at den er verdt pengene og gir meg den fulle ytelsen av PS3. Vil liksom ikke kjøpe en TV til 7000 hvis den er mega drit i forhold til en til 10.000. Derfor kan jeg strekke OM det virkelig er nødvendig. En del rimeligere TV er jo: - LG 32LC56 Har jo da ikke mye erfaring med TVer, bare det at den i stuen er 42" LG Plasma med fullHD, og jeg er strålende fornøyd med den Så veiled meg, takk. Mvh. weirdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kanylen 0 Report post Posted February 26, 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334547 Kan ikke feil med denne. Brukt den mye som du beskriver . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Entreri 110 Report post Posted February 27, 2008 Kanzu taler vise ord. Panasonicen der har VELDIG god bildebehandling, og du kommer til å bli strålende fornøyd. Om full HD er ønskelig, kan du legge ett par lapper ekstra, og kjøpe modellen som heter PZ70. Denne har jeg selv Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChaccO 0 Report post Posted February 27, 2008 har jeg vært deg.. så villa jeg ha gått for Samsung LE-40M86BD. Den er sinnsykt fin å se på. utrolig design og bildekvaliteten er også noe av det bedre der ute. fordelen med sony igjen er at den har en godkjent bakkenett dekoder. så hvis du har kabelttv.. så kan det lønne seg med sonyen igjen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Settepotet 2 Report post Posted February 27, 2008 Er vel W3000 som er godkjent, og ikke W2000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChaccO 0 Report post Posted February 27, 2008 men da er jo saken grei:) trur ikke du vil angre på den samsungen Quote Share this post Link to post Share on other sites
frebere 0 Report post Posted February 27, 2008 Ja. Men disse er da også gjerne i det dyreste laget. Jeg tenker å vente litt med å kjøpe, spare opp litt ekstra penger til ekstra ting. Skal også innom en del butikker på lørdag for å sjekke ut TVer, eventuelt de som er listet oppe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
frebere 0 Report post Posted February 28, 2008 Den samsungen ser veldig fristende ut! Jeg fant en 87 modell som faktisk er billigere. LINK er dette en nyere modell? Hva er forskjell? Edit: Fant da ut at det bare er snakk om en sølvramme nederst på skjermen. Veldig rart at dette skal trekke mer enn 300 kr ned. Quote Share this post Link to post Share on other sites
1Lt.Iceman 0 Report post Posted March 1, 2008 Jeg har Samsung LE40M87BD, og er meget fornøyd med den. Tror ikke at du vil angre på det kjøpet. Lykke til. Quote Share this post Link to post Share on other sites
frebere 0 Report post Posted March 4, 2008 Kjempe flott, takk for tipset. Hvis det altså bare er snakk om denne sølvrammen som er forskjell, så slår jeg til på den. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yea 0 Report post Posted March 5, 2008 om du ikke har kjøpt enda, så ta en titt på denne. Jeg har ikke så god peiling, men i følge speccsene, så virker den bra.. pluss at ingen slår samsung i design, utenom pioner, men da i en helt annen prisklasse Quote Share this post Link to post Share on other sites
siDDis 0 Report post Posted March 5, 2008 Anbefaler sterkt plasma over LCD til tv, film og videospel! LCD har så katastrofalt mangel på farger som øydeleggjer heile filmopplevelsen. Ikkje minst så leverer plasma også jævlig skarpt bilete for å ha lav opplausning på papiret. Min 1024,768 plasma synes eg leverer like skarpt bilete på film som ein 1080p LCD tv frå Sony, ofte også skarpare grunnet raske bevegelser der LCD ghoster. Ikkje minst så er hudtonane jævlig mykje meir naturlege på ein plasma. Mens Plasma er vanleg i 10-12 bits farger så er LCD vanleg i 6-8 bits farger, og god fargeovergang er mykje viktigare enn 1080p! Det einaste LCD er betre på er om det er mykje sollys inn til stua, grunnet mindre refleksjoner. Quote Share this post Link to post Share on other sites