Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
interim

MX518

Recommended Posts

Hvem pokker bryr seg om 2-3år gamle lasermus(G5), å herre, dette nytter jo ikke :)

Vi får se hva slags mus som vil komme i fremtiden og hvilken teknologi som blir benyttet, så kan dere allvitere spise hatten deres da :)

hvorfor gå over til lasermus som har unødvendig høy dpi og koster oppimot 1000 kroner når man får noe som fungerer minst like bra for 300 kroner?

Det ingen nevner i debatten er at hvis du skal ha en lasermus som (ifølge punky) fungerer like bra som en optisk mus så betaler du gjerne 2-3 ganger så mye.

Hatt Mx518 i 2-3 år ellns nå. Har brukt den mye til aggresiv cs-faen-jeg-døde-jævla-luck-horeFUCKYOU-*kaste i vegg/smelle i bord*-omfg opplegg.

Er i kanonform den! Beste musen evvaah.. evvah evvAAH...

Tipper det blir infrarød.

Er det som brukes i 3G sensorene til Razer. De gikk fatisk vekk fra å bruke laser og tilbake til "optisk" (strengt tatt er jo laser også optisk).

hvorfor gå over til lasermus som har unødvendig høy dpi og koster oppimot 1000 kroner når man får noe som fungerer minst like bra for 300 kroner?

Det ingen nevner i debatten er at hvis du skal ha en lasermus som (ifølge punky) fungerer like bra som en optisk mus så betaler du gjerne 2-3 ganger så mye.

569kr på Direktshop, så du er off med ca 400kr :)

En ny Mx518? Hvorfor endre på noe som funker??

Edit: Jeg brukte MX 5xx uten problemer og gikk over til en Razer DeathAdder uten at det gjorde noe.

Den fungerer jo ikke, det som er problemet.

Feks, når jeg spiller, så drar jeg musa fort for og snu meg. Så er det akkurat som om at noen drar usb'en ut og inn. Slik har det vært med de 2 andre mx518'ene mine. Slik styrer de helt til det er akkurat som om at de ikke er plugga inn.

Det er nok ikke fordi den er ødelagt, kan ha noe med at du kjører med low sens og dårlig musematte. Jeg spiller med low sens, og kameratene mine skjønner ikke hvordan i hell jeg klarer det, og når jeg tester på dems pc så er det et cm på flytte musa så er siktet rundt 2 ganger. Bestillte meg Steelpad 4D, trudde den var bra, men med low sens og den matta sugde krasj bang, da jeg snudde meg fordi, snudde den seg ikke, den bare stoppa på midten og dro seg oppover, kjøp G5 og Steelpad 5L. Den første G5 en altså, laget på 2007 versjonen er ikke så digg som den første :)

Men punk, kan du gi meg EN god grunn til å kjøpe en lasermus som er dyrere, som er kjent for skipping, foran en billigere optisk mus? DPI har ingenting å si, jeg gikk fra 1600DPI til 400DPI uten problemer, bare å justere på sensen det. Ingen hensikt å kjøpe laser da.

En ny Mx518? Hvorfor endre på noe som funker??

Edit: Jeg brukte MX 5xx uten problemer og gikk over til en Razer DeathAdder uten at det gjorde noe.

Den fungerer jo ikke, det som er problemet.

Feks, når jeg spiller, så drar jeg musa fort for og snu meg. Så er det akkurat som om at noen drar usb'en ut og inn. Slik har det vært med de 2 andre mx518'ene mine. Slik styrer de helt til det er akkurat som om at de ikke er plugga inn.

Det er nok ikke fordi den er ødelagt, kan ha noe med at du kjører med low sens og dårlig musematte. Jeg spiller med low sens, og kameratene mine skjønner ikke hvordan i hell jeg klarer det, og når jeg tester på dems pc så er det et cm på flytte musa så er siktet rundt 2 ganger. Bestillte meg Steelpad 4D, trudde den var bra, men med low sens og den matta sugde krasj bang, da jeg snudde meg fordi, snudde den seg ikke, den bare stoppa på midten og dro seg oppover, kjøp G5 og Steelpad 5L. Den første G5 en altså, laget på 2007 versjonen er ikke så digg som den første :)

Skal mye til før MX518 failer på lowsens, men et par harde dunk i bordet gjør vel susen. Og selvom man kjører med lowsens så plugger jo ikke musa seg inn og ut for det om, er jo fordi ledninga som failer.

Dårlige mus (laser)

Logitech G9 Laser 569,-

Logitech G5 Laser 363,-

Razer Lachesis 468,-

Microsoft Habu 395,-

Razer Copperhead 433,-

Gjennomsnittspris: 445,-

Gode mus (optisk)

Razer Deathadder 337,-

Razer Diamondback 3G 362,-

Microsoft Intellimouse 206,-

Logitech MX518 277,-

Razer Krait 217,-

Gjennomsnittspris: 279,-

Deathadder er ikke vanlig optisk mus da, er en 3G infrarød sensor under den. Bruker den selv og den kan ikke sammenlignes med MX518 som er en elendig mus i forhold. Er flere generasjoner bedre.

Folk må få lov til å spille med hva de selv vil, jeg vet av enkelte som spiller med ballmus enda som er på ett rimelig høyt nivå. Folk har blitt for prippen med utstyr :)

Deathadder er ikke vanlig optisk mus da, er en 3G infrarød sensor under den. Bruker den selv og den kan ikke sammenlignes med MX518 som er en elendig mus i forhold. Er flere generasjoner bedre.

Folk må få lov til å spille med hva de selv vil, jeg vet av enkelte som spiller med ballmus enda som er på ett rimelig høyt nivå. Folk har blitt for prippen med utstyr :)

DET er ikke helt sant. MX518 er en av de beste musene på markedet imo, kommer vel på en 2. plass etter DeathAdder på min liste.

Men punk, kan du gi meg EN god grunn til å kjøpe en lasermus som er dyrere, som er kjent for skipping, foran en billigere optisk mus?

hmmm..en grunn i tillegg til alt jeg har posta tidligere..

*tenke*

det høres kulere ut? :)

Jeg sier ikke kjøp EN random lasermus(jeg sier kjøp G9..), jeg veit bare med meg selv etter å ha hatt optisk gamermus i flere og nå gått over til G9 Laser, så kommer jeg sannsynligvis aldri til å gå tilbake :happy:

men jeg er faktisk enig med Avean over(-insert gasp here-), folk har blitt for pripne på utstyret, jeg hadde sikkert vært nesten like 1337 med en 3G f.eks eller en MX518(..med myyye tilvenning..) men faktum er at når jeg først skulle ha ny mus, så ville jeg ha den beste - og jommen har jeg ikke truffet blink :dry:

Dette er jo kjøptips forumet, og da tipser man utifra de erfaringer man har, og jeg vil si det er mer latterlig slik mange av dere holder på, med å snakke nedlatende om en ny teknologi og en musetype, uten å testa den what-so-ever. Alt dere baserer påstandene deres på er "men sånn var G5 ! !" og "lol, laser fails! det vet alle!" slik saueflokkmentalitet kommer man ikke langt med. Test selv, les reviews så kan du uttale deg :argh:

Du må forstå at jeg er skeptisk når alle tidligere lasermus har vært totalt ræva, og jeg ikke har hørt noen "omfg, den nye G9 ruler" fra noen andre enn deg. Dessuten tar jeg alt du sier med en klype salt siden du pleier å ha veldig sterke og ekstreme meninger samtidig som at du er ufattelig sta.

Likevel så skal jeg moderere meg og si;

Det kan være at G9 er like bra som optiske mus, kanskje til og med bedre, men jeg har fortsatt ikke sett noe konkret som støtter opp under den meningen.

Likevel så tror jeg du fortsatt må svare på hvorfor man bør kjøpe G9 istedenfor f.eks. Deathadder som er billigere og allerede er langt bedre enn man noen gang vil trenge.

Du må jo kjøpe deg en med stilig frost-farge når du først er i gang!

**Advarsel: Beklager for litt rotete post, hadde dårlig tid nemlig ***

Jeg skal ihvertfall det tror jeg, akkurat nå har jeg trådløs logitech som fulgte med til tastaturet, en kjempegod mus, selvom noen folk som har prøvd den sier den er elendig på alle måter så liker jeg den.

Jeg tror hver enkelt knytter seg til sin egen mus, selv elsker jeg formen på min selvom den er litt ujevn og usymmetrisk.

Prøvde en MX700 nettopp, den skal ha akkurat samme form som en m518, og jeg synes det var ALTFOR tung og mye for stor. NEsten så jeg måtte legge 2 hender på den. Har fått inntrykk av at deathadder er like kjemåestor. Og diamondback er både for høyre og venstre, og jeg vil jo ha en som er spesialisert for høyre slik som den jeg har.

SÅ det jeg skal gjøre iallefall er å vente til det kommer en passe stor mus med frostfarge, for høyrehendte, som også er god å holde i( gjerne trådløs. Ledning hører hjemme i gamledager tror/synes jeg, hater å dra ledningen når jeg beveger musen! )

Har egentlig ikke tenkt over å bytte mus, men siden min mus har hengt seg opp i over 6 måneder nå gikk det meg på tanken sist uke. Så det som er smart da, (trådstarter kan godt ta dette som et tips fra meg) er sikkert å prøve noen mus i utstillingen når du kommer til elbutikken neste gang, har aldri gjort dette før fordi det aldri har falt med inn, men nå er jo det den perfekte3 løsningen! Kjenne til du finner den musen du VET passer fro deg! tro meg, du vil føle når du kommer til den riktige musen for akkurat DEG slik som jeg vet jeg vil!

Min utvalgte mus kommer til å føles litt slik som den logitechen jeg har nå, det vet jeg bare! =) Lykke til trådstarter, du finner sikkert en fin mus tror jeg

Edited by PlamsaTV:)

Du må forstå at jeg er skeptisk når alle tidligere lasermus har vært totalt ræva, og jeg ikke har hørt noen "omfg, den nye G9 ruler" fra noen andre enn deg.

Rewrite har den også, spør han siden du er overbevist om at alle review-sites er kjøpt og betalt og tiltross for at de skriver en 5-6siders review er totalt inkompetente vesen :(

eXtreme meninger, siden når? :(

Du må forstå at jeg er skeptisk når alle tidligere lasermus har vært totalt ræva, og jeg ikke har hørt noen "omfg, den nye G9 ruler" fra noen andre enn deg.

Rewrite har den også, spør han siden du er overbevist om at alle review-sites er kjøpt og betalt og tiltross for at de skriver en 5-6siders review er totalt inkompetente vesen ' />

eXtreme meninger, siden når? p

Folk som tester mus har ingen tekniske tester, jeg har heller ikke sett noen der anerkjente gode spillere har testet musene. Jeg driver ikke akkurat og leter heller, det har jeg ingen behov for siden jeg har flere ypperlige optiske mus allerede ^^