Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
The_Doktoren

Komedie

Recommended Posts

Har sansen for en type komedie, men vet ikke heilt hvordan jeg skal katorigisere den. Kan kanskje kalles high school-komedie. Men da tenker jeg IKKE på Mean Girls og American Pie filmene, eller slike type filmer.

Digger nemlig filmer som

Dazed and Confused

Fast Times at Ridgemont High

Animal House

og lignende. Har lyst til å se andre filmer i sjangeren og helst noen som er fra 70 eller 80 årene. Kanskje 90.

Noen som fatter hva jeg mener og har noen filmer som kan minne om de jeg har nevnt?

På forhånd takk

Sigbjørn

Hey, mitt felt jo. Tullete å ikke like Mean Girls. Drit i privatlivet til Lohan, det er en fet film.

Krill er på sporet selvfølgelig.

Listetid:

Breakfast Club, Weird Science, Sixteen Candles, Pretty in Pink, Heathers, Rules Of Attraction, Can't Buy Me Love, The Girl Next Door, Weekend At Bernie's, Napoleon Dynamite, American Graffiti, Better Off Dead, Say Anything, The Sure Thing, The Lost Boys, Superbad.

Hevet ut de som passer deg best, men alle filmene til John Hughes (de fire første der, pluss Ferris Bueller) er obligatoriske.

At ingen har nevnt disse filmene skjønner jeg ikke. Da de burde passe greit inn her.

Porky's (1982)

Porky's II: The Next Day (1983

Og

Porky's Revenge (1985)

Dette er nå da teenmovies også kalt High School filmer.