Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PASTOR

Gud bedre for en forskjell!

Recommended Posts

Ser ikke noen grunn til at det _ikke_ skulle støtte 1000 MHz.

Nei, er sikkert bare å stille inn riktig forhold mellom FSB og minne og det skulle gå fint. Jeg mener rimelig sikkert å huske at 680i-chipsettet støtter 1000Mhz DDR2. Mulig EVGA bare har glemt å oppgi dette?

Men nå kjører jeg liksom min E6600 på 3.2 GHz, 1:1 med minnet, så da vil det gjerne være best å legge pengene i 8 GB 800 MHz minne?

Om du noengang skulle ville ønske å klokke høyere enn 400Mhz FSB ville jeg nok råde deg til å kjøpe i hvertfall 1000Mhz minne, så du har "litt å gå på". Jeg slet med det selv da jeg skulle klokke over dette (440 FSB = 880Mhz på minnet, noe det ikke likte) og ikke hadde noen mulighet til å sette lavere ram-"divider" enn 1:1. Uansett bør en ta en titt på NB / "MB temperature" når man bikker 400Mhz på FSB (effektivt 1600) og se om det er behov for litt ekstra kjøling.

Så jeg har ikke gjort noen store tabber ved å kjøpe såkalt PC2-6400 (800MHz) RAM?

Om du noengang skulle ville ønske å klokke høyere enn 400Mhz FSB ville jeg nok råde deg til å kjøpe i hvertfall 1000Mhz minne, så du har "litt å gå på". Jeg slet med det selv da jeg skulle klokke over dette (440 FSB = 880Mhz på minnet, noe det ikke likte) og ikke hadde noen mulighet til å sette lavere ram-"divider" enn 1:1. Uansett bør en ta en titt på NB / "MB temperature" når man bikker 400Mhz på FSB (effektivt 1600) og se om det er behov for litt ekstra kjøling.

Ikke det nei? Hmm. Har jo ikke planer om å overklokke rammen, men jeg vil kjøre det 1:1 med CPUen eller hvordan det uttales. Får visstnok et mye mer stabilt system? 8 GB som operer på 800 MHz er jo sykt i seg selv, men hvis jeg hadde gått for 1000 MHz hadde jeg da kjørt 1:1? Eventuelt hvor mye mer måtte jeg klokket?

Hvis det er som Sadolf sier at du ikke vil merke noen spesiell forskjell på hastighet og timings med en Core 2 Duo prosessor. Er det da bedre å gå for litt billigere 8 GB sett 800 MHz 4.4.4.12 timings enn litt dyrere 8 GB sett med 1000 MHz hastighet og 5.5.5.15 timings? Og hvorfor eventuelt er det slik?

4.4.4.12 timings er bedre enn 5.5.5.15

Svar til post over:

Hvis du vil fortsette å kjøre 1:1 mellom minne og fsb med 8500(1000Mhz) RAM så kan du fint gjøre det ved å kjøre rammen på 400Mhz istedenfor 500Mhz slik som den er laget for, og kanskje stramme inn timings litt istedenfor.

Skal det være så skal det være 32 GB, ikke noe vits i å holde tilbake. Mac Pro ftw!

Skal det være så skal det være 32 GB, ikke noe vits i å holde tilbake. Mac Pro ftw!

Kult å spille på mac ell? hehe

Anyway, kjekt med 8gb minne på vista64 ja. Helt sykt hvor mye minne vista utnytter seg av hvis det er tilgjengelig.

Noen som vet om det fremdeles er mulig å bytte en OEM Home Premium 32bit mot en OEM Home Premium 64 bit, mot ett lite mellomlegg? Eller gjør ikke MS det lenger?

Som med alt annet her i verden så fungerer pisken bedre en guleroten;)

offt, men fundamentalt feil i de aller fleste sammenhenger hvis man skal måle effekt over noe spenn av tid.

Noen som vet om det fremdeles er mulig å bytte en OEM Home Premium 32bit mot en OEM Home Premium 64 bit, mot ett lite mellomlegg? Eller gjør ikke MS det lenger?

Går det ikke an å bruke samme nøkkel på begge to? :S

sLeeK;564304 Wrote:

> I was just curious to know if the serial key you get in a 32 bit Windows

> Vista Home Premium is the same serial key that will work for the 64 bit

> edition. Or if when you order the 64 bit DVD Vista Home Premium if it

> comes with a seperate key?

>

> Thanks

If you have already used the key for the 32-Bit version, then that key

has been "locked", and therefore cannot be used for the 64-Bit version.

If you purchase the retail version of Vista Ultimate, you get the

32-Bit and 64-Bit version in the same package, but only one key. It's up

to you to decide which version to install, 32 or 64 Bit. If it gets used

for the one, it cannot be used for the other, and a new key is required.

The same rule applies if you order VHP 64. You'll get a new key for it.

--

dzomlija

Dette ifølge det jeg leste fra denne linken http://www.vistaheads.com/forums/microsoft...ta-x64-bit.html

De siste årene er det omtrent blitt 95% dualcore eller mer cpuer.

Blir feil at de fattige få skal holde igjen naturlig evolusjon.

kaller du meg fattig..... :(

sLeeK;564304 Wrote:

> I was just curious to know if the serial key you get in a 32 bit Windows

> Vista Home Premium is the same serial key that will work for the 64 bit

> edition. Or if when you order the 64 bit DVD Vista Home Premium if it

> comes with a seperate key?

>

> Thanks

If you have already used the key for the 32-Bit version, then that key

has been "locked", and therefore cannot be used for the 64-Bit version.

If you purchase the retail version of Vista Ultimate, you get the

32-Bit and 64-Bit version in the same package, but only one key. It's up

to you to decide which version to install, 32 or 64 Bit. If it gets used

for the one, it cannot be used for the other, and a new key is required.

The same rule applies if you order VHP 64. You'll get a new key for it.

--

dzomlija

Dette ifølge det jeg leste fra denne linken http://www.vistaheads.com/forums/microsoft...ta-x64-bit.html

Det er feil, hvertfall om retail er det samme som fullv.

For jeg kjøpte fullv. Ultimate, og installerte den først som 32bit, aktiverte over netter og alt.

Brukte den i en måned eller no, og bytta så over til 64bit.

Brukte samme key, og aktiverte igjen, uten at jeg fikk opp noen feilmeldinger.

Men hvordan det er med OEM vet jeg ikke, men vet at de hvertfall hadde (for en måned siden) en egen side du kunne betale en liten sum, og så oppgradere vista'n. Men igjen, så er jeg ikke 100% sikker på om det var kun for fullv. eller OEM og.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...