Sign in to follow this  
Cpt. Awesome

Lager kart til cod 4, tilbakemeldinger ønskes

Recommended Posts

Heisann folkens. Har jobba med et kart til cod4 de siste ukene, og det nærmer seg sakte men sikkert release(tenker det kanskje er ferdige iløpet av neste uke, da jeg har noen timer ekstra fri fra studiene)

Anyways, her er noen av de seneste bildene. Jeg har fremdeles ikke funnet på noen navn, men det kommer vel etter hvert. Kom gjerne med forslag dersom dere har noen.

157434.jpeg

157435.jpeg

157437.jpeg

Den orginale topicen finner dere i linken under her, hvor det er bilder ifra tidligere i prosessen og av andre steder i kartet.. Som sagt, kom gjerne med tilbakemeldinger, godt og vondt.

http://www.infinityward.com/community/foru...p?topic=16045.0

157487.jpeg

et lite bilde. Hoveddelen av kartet skal skje der hvor du kan se det er detajlert(og inne i de tre bygningene). Neste ukes jobb blir å fullføre parkeringsplassen(den grå, store plassen nederst til høyre i bildet over her), legge til bakgrunnsdetaljer og optimalisere kartet(lage portaler og en skikkelig skybox, dersom dere vet hva det betyr)

Regn er så sørgelig, vi har nok av det i Norge. Hva med litt solskinn ? :)

Er det mulig å snike seg rundt inne i de store rørene?

Mesteparten av rørene er mulige å snike i ja. bortsett fra de som går ut ifra kartet.

Kunne godt ha vært solskinn, men temaet i dette kartet er noe ala Chernobyl, nemlig mørkt, dystert, regnfullt og forlatt. :) Prøver og å få til så mye "overgrown-look" som mulig. Her skal alt være igjengrodd, muggent og fuktig. :)

Så veldig bra ut dette. Vurderte selv og sette meg ned med editoren, men har aldri orket å sette av tid til det. :) STÅ PÅ!

Sist jeg lagde maps var i Doom2.. er det stor overgang? :)

Man vet selvsagt aldri før man har prøvd å spille på det, men jeg synes dette ser lovende ut... Håper det ser dagens lys om ikke så mange uker.

Ser ikke så dumt ut det der. Sinnsykt mye jobb å lage et map i cod4, iallefall om man skal ha det nogenlunde spillbart. Selv så begynte jeg på et map basert på ett i Bf:V, men det tok litt for lang tid og ble lei mot slutten. Du burde stikke innom modsonline.com, der har de masse bra tips og gode tutorials. :)

Ser ut som et veldig bra designet map :(

Kanskje du kunne ha lugget ut noen flere bilder?

To kart som jeg skulle likt å se var "Bryggen i Bergen" og "Oslo S(mot karl j.)" ^^,

Kartet så bra ut, så langt.

Ser ut som et veldig bra designet map :(

Kanskje du kunne ha lugget ut noen flere bilder?

lugget ut? :(

*lugger Psir for dårlig norsk*

Har hatt en del fremgang på kartet, men beklageligvis er pcen min på rep nå, så får ikke lagt ut noe. Heldigvis ikke harddisken som gikk til hælvette, men cpuvifta (laptop). Kommer nye bilder og mer info om en uke.

Sånn, her er noen nye bilder. Har fjernet alt gresset på kartet, da jeg tror jeg ble litt overivrig og det gikk veldig ut over frameraten. Skal legge ut på nytt, så ikke klag på det enda. Driver på å utforsker litt nye metoder for å gi kartet litt mer det "ødelagt" looket. Det jeg har igjen å gjøre nå er stort sett å finne ut hvordan jeg skal avgrense kartet(sånn at det ikke ser ut som det er en lukka boks man spiller i) og ordne teksturer her og der. Har og igjen å legge ut søppel osv som ligger å slenger overalt(som sett i de orginale kartene). Og noen av rommene i de to største byggene er ikke helt ferdig. Så det tar litt lenger tid enn planlagt, ikke fordi jeg ikke klarer å lage det, fordi jeg ikke vet helt hva jeg skal lage. Hvis noen har noen gode forslag, f. eks "det hadde sett tøft ut der" osv, så kom igjen.

180565.jpeg

180566.jpeg

180567.jpeg

180568.jpeg

180569.jpeg

180570.jpeg

180571.jpeg

og noen ting til, "tåken" blir nok fjernet til neste bildeshoot, og jeg skal se om jeg klarer å finne en bedre bakgrunn.

edit: som dere ser så sliter jeg litt med "rør-oppsettet". Vet ikke helt hvordan jeg skal lage det enda. Forslag er velkomne

Edited by colakork

Okey, etter en lengre tenkestund kom jeg frem til at mappet så drit ut på de forrige bildene. Har gjort en del endringer nå, hovedsakelig endret lys-instillingene. Har og lagt til noen nye detaljer, starta på en ny bygning og ordna litt på teksturer.

180829.jpeg 180830.jpeg

180831.jpeg 180832.jpeg

180833.jpeg 180834.jpeg

180835.jpeg 180836.jpeg

180837.jpeg 180838.jpeg

180839.jpeg

noen som er enige i at det ser bedre ut? :)

Sign in to follow this