Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Safe-Keeper

"Homosexuals are biological terrorists!"

Recommended Posts

The Kansas State High School Activities Association said referees reported that Michelle Campbell was preparing to officiate at St. Mary's Academy near Topeka on Feb. 2 when a school official insisted that Campbell could not call the game.

The reason given, according to the referees: Campbell, as a woman, could not be put in a position of authority over boys because of the academy's beliefs.

Blir det mer patetisk?

vel...de fleste ateister jeg har hørt om snakker kun om kristendommen og legger det som et hovedfelt, men islam og andre religioner hører jeg aldri om

vel...de fleste ateister jeg har hørt om snakker kun om kristendommen og legger det som et hovedfelt, men islam og andre religioner hører jeg aldri om

Det er fordi det er kristendommen som har en "Gud".

Islam og alle de andre religionene har en profet, eller høyerestående person som har levd som grunnlag. Mens kristendommen har en oppdiktet person til å ta vare på seg.

Greit nok at enkelte kulturer har regnguder, matguder etc etc. Men dette er et helt annet område enn gudedyrkelse i forbindelse med religion.

Noe mere du ville lære før du uttaler deg?

Simba din tullegutt!

Kristendommen har da vitterlig JESUS, og i Islam heier jo på Allah så det holder!

Crazy_man:

Grunnen til at de fleste ateister snakker om kristendommen er nok fordi det er den religionen de fleste kjenner best til, da det er en del av kulturen vår og det vi er vokst opp med. Det gjør det jo ideelt egnet til å diskutere rundt det. ingen vits i å diskutere ateisme vs random religion ingen andre kjenner og har et forhold til. Men ateisme er fravær av tro - og forholder jo seg litkt i forhold til alle religioner uansett basis.

Ser ikke helt hvordan det gjør ateister rare...

haha dumme mujahedning

intet himmelrike på deg, kun evig pinelse.

DØ!

synes det er fint med en tråd hvor vi kan pisse på hverandres trossystemer og hvor atpåtil boksershorts kan bidra med bilder av orientalske berter

Edited by mujahedning

Grunnen til at du, Crazy, hører oss ateister lange ut i hovedsak mot kristendommen er fordi vi bor i den kristelige vesten og da ligger det nærmest. Jeg pleier egentlig å si den Judeo-Kristne tro når jeg vil debattere siden kristendom, islam og jødedom i prinsippet har samme gud, oppstod i samme området (dvs. samme folket) og har mer til felles enn de har forskjeller.

Det ville vært litt merkelig om jeg langte ut mot Hinduismen (noe som jeg godt kan gjøre) og jeg tror de fleste ville stussa og lurt på om jeg hadde noe ekstremt mot hinduister hvis jeg gjorde det. Legg merke til at de færreste stusser over en anti-teist (Det jeg er. Alle anti-teister er ateister, men ikke alle ateister er anti-teister) som kritiserer kristendom og islam i Norge. Dette er enkelt fordi vi har kristne og muslimer rundt oss. Det er logisk å kritisere det først. Men prinsippet i diskusjonen kan enkelt forflyttes til hvilken som helst religion, f.eks. hinduisme.

Ateisme er faktisk uhyre enkelt. Det er bare at man ikke har en tro på en gud eller, som regel, noe annet innen det overnaturlige området. That's it.

Det du faktisk stusser over er religionskritikken som faktisk ikke har noe med ateismen å gjøre i seg selv, selv om de er nærliggende. I mine øyne er alle religioner vås og løgner og skadelig for mennesket.

Disse Islam? Er du gal eller? Snakker vi stygt om Islam sliter vi, kristne er mer pinglete

Det du faktisk stusser over er religionskritikken som faktisk ikke har noe med ateismen å gjøre i seg selv, selv om de er nærliggende.

Greit nok, da er det jeg som har misforstått enn god del

Newsflash! HøttenTøtt er andre i ignore lista mi

You have chosen to ignore all posts from: mujahedning.

You have chosen to ignore all posts from: HøttenTøtt.

dælig :)

Simba din tullegutt!

Kristendommen har da vitterlig JESUS, og i Islam heier jo på Allah så det holder!

Ok, du har kanskje rett. Men de følger Mohammeds bok. Mohammed var Guds sendebud, og koranen er laget av de 3 bøkene til Mohammed.

Etter litt forskning på området, må jeg bare bøye meg i støvet, og innrømme at jeg tok feil angående det jeg skrev lenger opp.

De har samme Gud som kristne, og de tror på Jesus som skal komme tilbake før dommedag.

Men da lurer jeg på hvorfor de kaller oss for hedninger, og at det finnes bare en Gud. Det er jo samme duden jo.

Feil. De fleste sosialister er også palestinervennlige, og er dermed også motstandere av jødene :p .

Men seriøst, ateister snakker vel mest om kristne, og ikke for eksempel buddhister, fordi kristne utgjør en så stor del av vestlig kultur og politikk, selv til en viss grad i Norge, mens man ikke like ofte støter på andre religioner.

Det er fordi det er kristendommen som har en "Gud".

Islam og alle de andre religionene har en profet, eller høyerestående person som har levd som grunnlag. Mens kristendommen har en oppdiktet person til å ta vare på seg.

Greit nok at enkelte kulturer har regnguder, matguder etc etc. Men dette er et helt annet område enn gudedyrkelse i forbindelse med religion.

Noe mere du ville lære før du uttaler deg?

Epic.

Jeg vil tro de fleste ateister er minst like kritiske til islam og hinduismen som til kristendommen. Men nå er det en gang slik at kristendommen fremdeles er den dominante religionen i Europa og USA, og den religionen som i størst grad brukes til å påvirke politiske prosesser i vår del av verden. Så da er det jo egentlig naturlig at den også er den som får mest pepper. Og islam får jo også mer og mer kritikk nå som muslimer i den vestlige verden blir mer og mer aktive mtp. demonstrering og politisk lobbyvirksomhet.

Selv er jeg en relativt ateistisk agnostiker (m.a.o. jeg benekter ikke fullt ut at det kan være en slags overordnet intelligens bak universet, men jeg regner det som usannsynlig og jeg er fullstendig overbevist om at hvis en slik intelligens eksisterer så tar alle religioner fullstendig feil når det gjelder dens natur og væremåte). Jeg er bastant motstander av at religion og overtro skal ha noen som helst påvirkning på politikk og lovverk, og ville helst sett at religion ble sidestilt med alle andre hobbyer og fritidsinteresser mtp saker som skatteplikt, økonomisk støtte etc. Og jeg ville for eksempel foretrekke at det ble forbudt for kristne kirker å drive med støyforurensning hver søndag fremfor at det ble lovlig for muslimske moskeer å gjøre det samme.

De fleste religioner har sine negative sider (selv om jeg har vanskelig for å finne noe virkelig negativt med buddhismen, men buddhisme er også mer av en ren livsfilosofi enn en religion). Islam har sharialovgivning som brukes som grunnlag for noen av de mest menneskefiendtlige rettssystemene i verden. Hinduisme brukes som begrunnelse for et kastesystem som jeg ærlig talt synes er avskyelig... Ingen av disse er noe jeg ønsker skal ha noen som helst innflytelse på norsk lov, og hvis disse religionene begynner å få signifikant innflytelse i Norge vil jeg motsette meg det like sterkt som jeg i dag motsetter meg en kristen statskirke.

Hvem er ateismens åndelige leder? kommer ateister til himmelen når de dør? hvilke fordeler har ateisme? har ateistene noensinne greid å bygge sitt eget land? hvordan ville ett slikt land se ut? er det sosialt akseptert med ekteskap mellom ikke-ateister og ateister? kan vi finne en felles grobunn og lage en felles religion?

hvordan er ateistisk matkultur? har ateister fysiske trekk som gjør at man kjenner de igjen på gata? kommer man til helvete om man dreper en ateist?

Jeg vil tro de fleste ateister er minst like kritiske til islam og hinduismen som til kristendommen. Men nå er det en gang slik at kristendommen fremdeles er den dominante religionen i Europa og USA, og den religionen som i størst grad brukes til å påvirke politiske prosesser i vår del av verden. Så da er det jo egentlig naturlig at den også er den som får mest pepper. Og islam får jo også mer og mer kritikk nå som muslimer i den vestlige verden blir mer og mer aktive mtp. demonstrering og politisk lobbyvirksomhet.

Selv er jeg en relativt ateistisk agnostiker (m.a.o. jeg benekter ikke fullt ut at det kan være en slags overordnet intelligens bak universet, men jeg regner det som usannsynlig og jeg er fullstendig overbevist om at hvis en slik intelligens eksisterer så tar alle religioner fullstendig feil når det gjelder dens natur og væremåte). Jeg er bastant motstander av at religion og overtro skal ha noen som helst påvirkning på politikk og lovverk, og ville helst sett at religion ble sidestilt med alle andre hobbyer og fritidsinteresser mtp saker som skatteplikt, økonomisk støtte etc. Og jeg ville for eksempel foretrekke at det ble forbudt for kristne kirker å drive med støyforurensning hver søndag fremfor at det ble lovlig for muslimske moskeer å gjøre det samme.

De fleste religioner har sine negative sider (selv om jeg har vanskelig for å finne noe virkelig negativt med buddhismen, men buddhisme er også mer av en ren livsfilosofi enn en religion). Islam har sharialovgivning som brukes som grunnlag for noen av de mest menneskefiendtlige rettssystemene i verden. Hinduisme brukes som begrunnelse for et kastesystem som jeg ærlig talt synes er avskyelig... Ingen av disse er noe jeg ønsker skal ha noen som helst innflytelse på norsk lov, og hvis disse religionene begynner å få signifikant innflytelse i Norge vil jeg motsette meg det like sterkt som jeg i dag motsetter meg en kristen statskirke.

Enig med deg på alle punkter, men jeg tror at fjerning av statskirken kan "backfire" ganske kraftig ved å føre til en lukking og radikalisering av mange kristne trossamfunn i Norge, noe som i grunn vil være et skritt i feil retning.

Hvem er ateismens åndelige leder? kommer ateister til himmelen når de dør? hvilke fordeler har ateisme? har ateistene noensinne greid å bygge sitt eget land? hvordan ville ett slikt land se ut? er det sosialt akseptert med ekteskap mellom ikke-ateister og ateister? kan vi finne en felles grobunn og lage en felles religion?

hvordan er ateistisk matkultur? har ateister fysiske trekk som gjør at man kjenner de igjen på gata? kommer man til helvete om man dreper en ateist?

Er den eneste grunnen til at du ikke dreper mennesker er at du kan havne i en evig ildskjø vis du gjør det? En araber kan godt være kristen, en asiater kan godt være muslim.

Hahaha, åjesus!

Og den "noe mer du ville lære" satte faen ta meg prikken over i-en i nyere tids teiteste bf-innlegg.

:)

den masserte smilerefleksen her og ja. :)

Buddhismen har munke-praktis og det er vel eneste der jeg virkelig har noe imot. Når man ser 300 buddhistmunker på en liten plass mens de messer lyder, ikke ord men bare lyder, så får jeg frysninger. Det er den religiøse delen av buddhisme, hvis dere lurte.

Religion har så mange negative sider at det som skal være bra (merk jeg sier skal, for jeg er neimen ikke sikker på om det finnes) ikke kan veie opp for det. Alt fra de store tingene som sharia, 10 bud (nei, jeg liker ikke de ti bud), kaster, kreasjonisme etc. Til hykleriet som gjennomsyrer følgerne og ikke minst skammen alle skal gå rundt å føle fordi det hadde en tanke som var skitten.

Overrasker meg at skitne tanker skal religion kunne dominere, for det står da vitterlig i første paragraf i menneskerettighetene at første retten vi har er fri tanke?

Religion er gift og vi mennesker er løvetann....