Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ulvhedin

Midt-Østen

Recommended Posts

. Denne filmen kan nok om mulig skape enda mer bråk enn muhammedtegningene når den er ferdig. Nederlandske politikere er så redd for reaksjonene den vil skape hos muslimene at de trygler ham om å ikke vise den. Bare enda et eksempel på hvordan muslimene med sine trusler klarer å få oss til å utøve selvsensur. Vi er faktisk på vei til å bli mer og mer Russland for hver dag som går når det gjelder ytringsfrihet. Der borte unnlater man å kritisere staten og Putin hvis man bruker et øyeblikk til å tenke over hva konsekvensene blir for en selv.

Det er heller ikke så veldig hyggelig å være navnebror med tegneren Kurt Westergaard for tiden.

det du prøver å fortelle er at gårsdagens angrep på gazastripen var iscenesatt av palestinske myndigheter?

jeg har sett det du presenterer før og jeg skal se meg enig i at det er masse med denne konflikten som kan være vanskelig å forstå, men det kan også være laget for å sverte palestinere, det hadde ikke vært første gangen for å si det slik.

60 minutes, please.

*edit* svar til porta

Edited by mujahedning

Jeg som har laget en tråd der vi kan holde styr på dette:(

er så mye fram og tilbake det med palestina/israel saken. nå er det synd at det går utover sivile,men fordi de 90 rakettene som ble sendt fra gaza ikke har drept mer enn 1 israelsk sivil,så betyr ikke det at det rettferdiggjør saken. som i Libanon,så hadde israel luftangrep på hus hvor det ble sendt raketter fra...tror det samme skjer i Gaza.

er ikke bare Israel sin skyld dette,er like mye Hamas sin skyld.

Hamas og Hizbollah har da alltid vært flinke til å bruke sivile som meat shields. Hvis Hamas virkelig ønsker at ingen flere barn skal dø så kan de slutte å sende missiler inn i Israel, enkelt og greit vil nå jeg påstå.

Desverre er det sånn i virkeligheten at jo mer Hamas bruker sivilbefolkningen som kjøttskjold, jo flere palestinere dør.

Paradoksalt nok fører dette til økt støtte for Hamas, da døde barn øker kampviljen hos befolkningen, og å ødelegge Israel koste hva det koste vil er islamistorganisasjoners høyeste ønske.

Å sende missiler inn i Isreal starter en ond(god for Hamas) sirkel, der man klarer å drepe noen få Israelere og skaffer seg hauger med lik fra palestinsk side.

For andre land rundt Israel så er palestinere greie å bruke i kampen mot den store satan da de er lett å ofre, er ingen som vil ha de allikevel.

Edit: Hvis(når?) Israel angriper for fullt kommer Hamas og Fatah til å stå sammen, noe som er veldig farlig for IDF da USA i beste idiotstil har gitt Fatah en masse avanserte våpen til å bekjempe Hamas med.

Disse kommer selvfølgelig til å ende opp med å bli brukt mot IDF sammen med de ferske forsyningene av våpen de fikk tak i Egypt etter at gjerdet falt. Så IDF kan møte uvanlig hard motstand på den fronten.

En mulighet er at Hizbollah vil hjelpe til med å skape en front nr2 hvis dette skjer, de har også blitt mer effektive de siste årene takket være Russisk lagde Kornet og RPG-29 som de har fått fatt i.

Disse sammen med kunnskapen fra studier av Merkava tanksen IDF bruker gjør at de ved å skyte på riktig sted faktisk kan ødelegge de nå.

Tror ikke du skal bekymre deg for atomvåpnene helt enda. Før så skjer så vil nok Israel være mye mer alvorlig truet enn de er nå.

USA ville nok gravd store styrker ut av rumpen sin om nødvendig for å hindre at Israel skal måtte bruke atomvåpen for å forsvare seg.

De ligger visstnok utenfor Libanon allerede med 3 skip(deriblant terrorangrepne USS Cole) for å demoralisere Hizbollah fra å angripe.

Nei jeg vet ikke hvor mange som gikk tapt, bare vet at de har kunnet ødelegge de lettere siden 2006.

Ironisk at politiet først blåser opp "terror"saken mot somalierne, også blir nødt til å slippe fri to av tre, hehe :(

Rundt Palestina/Israel og "levende skjold" spørsmålet, så er det veldig vanskelig å skulle gi skylda på Hamas/Hizbollah fordi de skyter opp fra områder med sivile. Det er blitt bevist GANG PÅ GANG at Israel svarer, selvom de veit de ikke kommer til å få drept terroristene. Vanlig prosedyre når raketter blir skutt opp er at man kjører avgårde på moped før rakettene har truffet, og før Israelsk militære har klart å svare. Likevel skyter de mot utskytningsstedene og dreper sivile.

I sommer bomba de ett hus, der de først hadde hatt etteretningsagenter inne for å sjekke at "terroristen" var der. Det etteretningsagentene ikke hadde sett var at det også var 60 barn i huset... Dette viser at Israel overlagt dreper sivile palestinere, og jeg driter i om det er for å "statuere ett eksempel" eller hva det er, det er groteskt og jævlig uansett.

Om du bor i bosetning som Israelere, så veit du hva du får. Om du bor utenfor 48grensene veit du hva du får. Du er en okkupant, og palestinere har lov til å drive krig mot okkupantene. Ironisk at vi ikke ser likheten mellom andre verdenskrig, da Tyskland okkuperte. Skulle vi rosa de som satt på rævva og ikke gjorde noe? Nei, vi roser motstandsfolka, og det burde vi gjøre her og :(

At du sammenligner norske motstandsfolk med disse er direkte kvalmt.

Rundt Palestina/Israel og "levende skjold" spørsmålet, så er det veldig vanskelig å skulle gi skylda på Hamas/Hizbollah fordi de skyter opp fra områder med sivile. Det er blitt bevist GANG PÅ GANG at Israel svarer, selvom de veit de ikke kommer til å få drept terroristene. Vanlig prosedyre når raketter blir skutt opp er at man kjører avgårde på moped før rakettene har truffet, og før Israelsk militære har klart å svare. Likevel skyter de mot utskytningsstedene og dreper sivile.

Men hvorfor fortsetter hamaz å skyte raketter fra sivile områder når de vet at Israel sender raketter tilbake uansett? Ja, Israel får dårlig omtalelse i media og oppslutningen til hamaz øker sammen med hatet mot Israel. Selvsagt setter de dette høyere enn et barns liv....

I sommer bomba de ett hus, der de først hadde hatt etteretningsagenter inne for å sjekke at "terroristen" var der. Det etteretningsagentene ikke hadde sett var at det også var 60 barn i huset... Dette viser at Israel overlagt dreper sivile palestinere, og jeg driter i om det er for å "statuere ett eksempel" eller hva det er, det er groteskt og jævlig uansett.

Fin historie, regner med at du var der selv :(

Nå vet jeg ikke hvilken planet du lever på, men her på jorden så har en strid to eller fler parter.

Hvis du visste at folka du sto på taket til ville bli drept om du fyrer raketten du har plassert der oppe, ville du gjort det da? Jeg synes ikke det er noe likere av Hamas som vet hvordan det går med de sivile ,enn av Israel som fyrer av raketter tilbake. Men du må jo også skjønne at Hamas gjør dette for å få ennå flere lik for å vise hvor fæle Israel er.

Og det med at Israel overlagt dreper sivile, vil ikke du også si det er overlagt drap å gå inn på en skolebuss å sprenge seg selv og bussen i lufta?

Denne bloggen har en del interessante tanker rundt problemstillingen vi snakker om her. Tatt fra den samme bloggen:

Hamas was elected democratically and by overwhelming margins in Gaza. It has never once honored a cease-fire with Israel. Following Israel's withdrawal of its soldiers and settlements from the Strip in 2005 there was a six-fold increase in the number of Kassam strikes on Israel.

Hamas has also made no effort to rewrite its 1988 charter, which calls for Israel's destruction. The charter is explicitly anti-Semitic: "The time will not come until Muslims will fight the Jews (and kill them); until the Jews hide behind rocks and trees, which will cry: O Muslim! there is a Jew hiding behind me, come on and kill him!" (Article Seven) "In order to face the usurpation of Palestine by the Jews, we have no escape from raising the banner of Jihad." (Article 15) And so on.

It would seem perverse for Israeli taxpayers, including residents of Sderot, to feed the mouth that bites them. It would seem equally perverse for Israel merely to bide its time for an especially unlucky day ? a Kassam hitting a busload of schoolchildren, for instance ? before striking hard at Gaza.

interessant at du skulle linke til den artikkelen der, for tidligere når jeg leste den stod ett annet leserinnlegg ranket som nr 1 med over 330 stemmer hvorpå det stod at det å gi jødene israel i 1948 var den største tabben på 1900 tallet.

det er vel ikke rom for ytringsfrihet i kongeriket lengere.

Jeg mener også at det er den største feilen og gav den kommentaren en stemme, men jeg har sagt tidligere at man kan ikke forholde seg til slik tenking. Israel er her og det er det man må forholde seg til.

Eneste i artikkelen jeg ville vise var det jeg quotet.

Jeg vil jo påstå at tabbe nr1 på 1900 tallet var det tysklands folk som gjorde da de stemte inn Hitler :(

Tabbe nr 2 gjorde det vi i dag kaller EU på 1970 tallet i løpet av oljekrisen, men den er det ikke meningen at folk flest skal tenke på.

Selv om den i dag har en helt enorm påvirkningskraft på livene våre....