Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dancin' Devil

Nytt lydkort til rundt tusen lappen

Recommended Posts

Jeg leter etter et lydkort til min stasjonære pc. Skal brukes til musikk og en del gaming (bl.a. Battlefield 2 og CS:S) Jeg har en Cambridge Azur 340A SE forsterker og et sett med Argon 7220 høyttalere og lydkortet skal monteres på et DFI Lanparty UT Expert hovedkort. Jeg kan tenke meg noe til rundt tusen lappen, men hvis du får noe rimeligere som duger er jeg mer enn nok fornøyd med det.

Andre specs:

AMD x2 3800+

2 GB RAM

Nvidia 7900 GT

hehe.. du trenger slettes ikke ut med tusenlappen for å få noe av det råeste på markedet(heldigvis.. :))

Her er alt du trenger: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=162582

Trenger du mer overbevisning enn mitt ord som übergamer så kan du lese noen kommentarer på denne siden: http://reviews.pricegrabber.com/sound-cards/m/27863765/

gl

Hvordan vet du at XtremeMusic er bedre enn Xtreme Gamer? :) Litt merkelig at det skal være sånn når Xtreme Gamer er dyrere..

Det stemmer. Er f.eks. bare å se på hvilke muligheter og kvaliteten på koblinger og PCB.

Forøvrig er tilkoblingsmulighetene på begge kortene bajs, kun minijack, og skal du ha digitalt signal ut må man kjøpe en spesiell kobling / overgang utenom. Hvorav konkurrenter gjerne har optisk digital utgang.

Hvordan vet du at XtremeMusic er bedre enn Xtreme Gamer? :) Litt merkelig at det skal være sånn når Xtreme Gamer er dyrere..

Det stemmer. Er f.eks. bare å se på hvilke muligheter og kvaliteten på koblinger og PCB.

Forøvrig er tilkoblingsmulighetene på begge kortene bajs, kun minijack, og skal du ha digitalt signal ut må man kjøpe en spesiell kobling / overgang utenom. Hvorav konkurrenter gjerne har optisk digital utgang.

OT:

Hva trengs for å bruke mic samtidig som man har koblet feks. Xbox 360/Lyd inn på et XtremeGamer lydkort? Slik jeg ser det bruker dette kortet samme port på disse to tingene? Vaneligvis kan man koble en dings på den "blå" inngangen, men det finnes jo ikke på Xtremegamer.

Jeg spiller ofte Xbox 360 på en 24" PC-skjerm og har lyst til å snakke med folk over Xbox Live via Windows med headsett med mic ( istede for den elendige X360 micen ) samtidig som jeg hører Xbox 360 lydene i headsettets høyttalere.

Noen som har noen løsning her?

Han bare surrer, de har såsi prikk-likt chipset og er så like som du får dem. Velg utifra hva du gjør mest, gaming eller musikk. Ezy peasy.

Uansett hvem du velger så er det kickass-kort, og en helt annen opplevelse enn onboard crap.

Skal du være pro og er entusiast som meg så går du for X-Fi Elite Pro med onboard X-ram minne og tonnesvis av utganger og egen forsterker i tilfelle du har tven og spillkonsoll tilkoblet pc høyttalerne :) Det er ett KICKASS lydkort tro du meg !

Skal du være pro og er entusiast som meg så går du for X-Fi Elite Pro med onboard X-ram minne og tonnesvis av utganger og egen forsterker i tilfelle du har tven og spillkonsoll tilkoblet pc høyttalerne :) Det er ett KICKASS lydkort tro du meg !

Duden skal ha en som ikke koster allverden.

Xtream Music er bedre en Gamer versjonen..har hatt begge, liker Xtrem Music mer enn den andre!

Han bare surrer, de har såsi prikk-likt chipset og er så like som du får dem. Velg utifra hva du gjør mest, gaming eller musikk. Ezy peasy.

Uansett hvem du velger så er det kickass-kort, og en helt annen opplevelse enn onboard crap.

bare sånn til info. Gaymerversjonen er ikke bedre til spilling enn music...

XtremeMusic er vel bare XtremeGamer og XtremeAudio i samme kort? Dvs, at man kan veksle mellom Entertainment-modus (XtremeGamer) eller Multimedia-modus (XtremeAudio). Hvis man ikke bruker maskinen til annet enn spilling er det ikke noe i veien for å velge XtremeGamer fremfor XtremeMusic... tror jeg... :)

XtremeMusic er vel bare XtremeGamer og XtremeAudio i samme kort? Dvs, at man kan veksle mellom Entertainment-modus (XtremeGamer) eller Multimedia-modus (XtremeAudio). Hvis man ikke bruker maskinen til annet enn spilling er det ikke noe i veien for å velge XtremeGamer fremfor XtremeMusic... tror jeg... :)

Da skjønner jeg hvertfall ikke poenget med å kjøpe noe som er dyrere som mangler funskjoner i forhold til noe som er bedre og billigere.

På xtreme music kan man switche mellom gaming-, music, og audio creation-modusene. Alle fungerer veldig godt til sitt. Music-mode er fantastisk til musikk og gamer-mode er fantastisk til spill. Absolutt ingen vits å kjøpe gamerkortet...

Nå er vel Xtreme Music også ett år eldre enn Xtreme Gamer, så jeg tviler på at de bare har tvinnet tomler på den tiden istedenfor å optimalisere kortet :)

edit; har Xtreme Music selv jeg, og det er et bra kort for all del, er fornøyd jeg. Men det å drive å switche mellom "Game-mode, music-mode" osv.. gidder jeg ikke :(

Nå er vel Xtreme Music også ett år eldre enn Xtreme Gamer, så jeg tviler på at de bare har tvinnet tomler på den tiden istedenfor å optimalisere kortet :)

Likevel er xtrememusic bedre

XtremeMusic er vel bare XtremeGamer og XtremeAudio i samme kort? Dvs, at man kan veksle mellom Entertainment-modus (XtremeGamer) eller Multimedia-modus (XtremeAudio). Hvis man ikke bruker maskinen til annet enn spilling er det ikke noe i veien for å velge XtremeGamer fremfor XtremeMusic... tror jeg... :(

På xtreme music kan man switche mellom gaming-, music, og audio creation-modusene. Alle fungerer veldig godt til sitt. Music-mode er fantastisk til musikk og gamer-mode er fantastisk til spill. Absolutt ingen vits å kjøpe gamerkortet...

Ehh atte man kan gjøre akkurat det samme på X-Fi Gamer kortet, altså switche mellom gaming-, music, og audio creation-modusene. Har gamer kortet selv og syntes det er meget bra :)

Likevel er xtrememusic bedre

De har brukt et år på å minske PCB og putte på billigere komponenter. Se f.eks. bare på mini-Jack kontaktene. De er av farget plast på Gamer og er gullbelagte på Music-utgaven. Rent teknisk er det samme "chip" som sitter på begge kortene, men jeg skal (uten å være sikker) ikke bli forundret om D/A-converterne på Music også er bedre...

En ting til er at det er lurt å veksle mellom "entertainment" og "gaming" på kortet. Det gir to vidt forskjellige opplevelser av flere grunner. Dessuten er det ikke snakk om mer enn to tastetrykk om du har stilt det inn riktig :)

Har selv Music-utgaven og kunne aldri tenkt meg en ren Gamer-utgave :(

Aha, så man kan altså velge mellom gaming mode og music/entertainment mode? Artig, men det er en ting jeg ikke helt skjønner, da.. Jeg liker nemlig veldig godt å høre på musikk, ikke bare fra skivebordet men også i spill. Dersom jeg tar på "gamingmode," må jeg da ofre ingame-musikken til fordel for lydeffektene? Hvis det er slik å forstå, kan det bli ganske hardt for meg å velge fremover.. Har nemlig bestilt et slikt "Ztreme MUsic." SÅ poenget er vel at jeg vil ha god musikk i spill også hvis noen glemte at det var musikk i spill!

Edited by PlamsaTV:)

Vil tro at det vil si at det er mer optimalisert til lyder i spill o.l. i stedet for musikken, selv om du fortsatt kan høre ingame-musikk på god kvalitet :)

Det eneste du "ofrer" er litt kvalitet på musikken, men du vil fortsatt kunne spille musikk med og spille spill samtidig :) Likevel er det ganske god kvalietet på musikken i "gaming mode".

Nå har jo PSDATA fått inn 100nye Xtreme-Music kort, så da er det bare å løpe å kjøpe! :)

(ps.no)