Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Osram

Rates

Recommended Posts

Fikk "kjeft" av rewrite (var vel mer en whine :)) in-game for ikke å ha endret rates (jeg har ikke rørt config i det hele tatt). Dersom dette er noe dere mener man bør gjøre, hadde det vært fint med en sticky med "hva", "hvor" og "hvordan" her. Søkte på "rates" uten å få noen treff...

(Ta gjerne med eventuelle andre endringer man bør gjøre også.)

Ikke jeg heller siden CoD4 motoren endrer dette automatisk, man slipper å angi dette manuellt som på Half-Life motoren.

Rates er riktige by deafault i cod. men det er en kommando som heter "cl_maxpackets" som bør stå på 100. denne står på 30 eller 60 om du ikke har stillt på den. Å stille denne til riktig verdi anses som høfflighet mot de du spiller mot. så vær så snill, neste gang du starter cod4 ta ned konsollen og skriv cl_maxpackets 100. det tar deg max 5 sekunder også får alle en hyggeligere public opplevelse :)

hehe, er jo ikke akkurat så dårlig hitreg i cod4. høres mer ut som dårlig whine.. : )

cl_maxpackets kan vel sammenlignes med cl_cmdrate i CS/CS:S

CoD4 :

the cl_maxpackets setting restricts the number of packets being sent to the server by your client. Default is 30
CS:S :
cl_cmdrate is the number of packets/sec sent to server. Default is 30

på HF-CS:S servene blir du vel kicka hvis du ikke har cl_cmdrate på over 60, eller så forcer z-block den over

i cod4 er vel ikke det problemet med rates like stort, men du merker det godt på enkelte når de løper eller hopper.

jeg mener at det er bedre hitreg på de som har cl_maxpackets 100, men om det bare er noe jeg innbiller meg eller ikke er jeg ikke helt sikker på :)

Så jeg dauer mer hvis jeg skrur den opp?

Nei takk, jeg vil ikke begynne med promilleregning når jeg regner KD ratio! :)

Sign in to follow this  

• Create New...