Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ZoNoX

Antivirus?

Recommended Posts

Jeg har lenge lurt på hvilket anti-virus som er best og som du kan stole på jeg mener, at man ikke får mere virus en at du fjerner dem. :)

Edited by ZoNoX

Jeg har gode erfaringer med NOD32.

Må si meg enig her. NOD32 har fungert som kjempebra hele tiden siden jeg byttet ut Norton til fordel for det.

Har hatt Avast i litt over et år, ikke hatt noe problem.

byttet til AVG for et halvt år siden, ikke hatt noen problmer.

så kan anbefale både AVG og Avast :)

Jeg har har og har hatt Symantec (ikke northon), AVG og Avast!. NOD32 har jeg ikke prøvd enda da. så jeg skal se hvordan det funker.

Avast er greit og bra.

Generelt sett anbefaler jeg nod32 grunnet høyest detectionrate & oppdateringsfrekvens pluss liten memoryfootprint.

Har hatt Avast i litt over et år, ikke hatt noe problem.

byttet til AVG for et halvt år siden, ikke hatt noen problmer.

så kan anbefale både AVG og Avast :)

Samme som deg conker :D

Man kan stole på samtlige virusbeskyttere så lenge man har på automatisk oppdateringer. Cluet er å finne den som bruker minst ressurser, og da vinner AVG for min del. Jeg pleier igrunn å slå det av, så kunne like gjerne vært uten.

Sikkerhet er oppskrytt.

Vil si det er død løp mellom NOD32 og Avast. Kan si til dere som bruker Norton, Norman å AVG at disse brukerne har en stygg vane med å ha masse virus.

Vil si det er død løp mellom NOD32 og Avast. Kan si til dere som bruker Norton, Norman å AVG at disse brukerne har en stygg vane med å ha masse virus.

Mente du NOD32 og Avast-brukerene har vane for å ha mye virus , eller Norton ,Norman og AVG? Va litt uklart formulert her :)

Har hatt AVAST! hele tiden, og fungerer knallbra, det spiser ikke opp systemet, og er brukervennlig.

Selv anbefaler jeg at du styrer unna F-Secure og Norman antivirus.

Jeg har brukt både Norton, Norman, AVG, Avast og NOD32 på ulike maskiner i løpet av de siste 2 årene. Alle sammen er egentlig helt OK, men Norton og Norman er helt klart de som bruker mest ressurser. Avast og AVG er gratis, og det veier jo en god del. Begge er gode programmer virker det som, men Avast føltes kanskje hakket bedre. Jeg fikk dog ikke virus med noen av dem.

NOD32 er imidlertid helt klart det jeg har vært mest fornøyd med. Det bruker veldig lite ressurser uansett hva jeg gjør, det oppdateres hyppig, og det føles rett og slett bunnsolid. Jeg har aldri opplevd noe som helst tull med det. Både installasjon og oppdatering har fungert upåklagelig, menysystemet er oversiktlig og fint, og ikke minst så responderer det utrolig kjapt på alt. Med alle de andre merker man en liten delay på f.eks scanning av e-mail, mens med NOD32 er det like kjapt som om du ikke har antivirus. Likevel scorer de høyt på alle tester. Det er helt klart verdt den lille summen, om man i det hele tatt har råd til noe som helst...

Brukte NOD32 frem til det trodde iwsp.exe i cod4 var virus. så jeg googla og fant at Bit Defender vant 3 av 5 tester jeg så på.

Bruker gratisversjonen av Avira og den funker kjempebra, eneste minuset er at du får en popup en gang om dagen når den oppdaterer seg... Har ikke hatt noe virus etter at jeg installerte det :)

Har gode erfaringer med AVG, det er gratis og ser ikke ut til å ta mye av maskinen. Har mottatt enkelte filer med virus men AVG har gjort kort prosess med disse og jeg har ikke hatt noen virus-utbrudd etter at jeg begynte å bruke det.

Må si meg enig med at Avast! er ganske bra.

Kjører AVG (freeware antivirus)

Spybot Search and Destroy

Ad-Aware

Opera/Firefox

Bit Defender og NOD32 er også veldig bra, har brukt dette før. Bit Defender har også gratis online scan.

Det sikreste er å kjøre et OS som få eller ingen hackere kan. F.eks OS/360 eller GCOS. Kan kanskje være litt pes å porte over favorittspillene (for ikke å snakke om varmeutvikling og strømforbruk fra den type maskiner), men til gjengjeld får man et dønn stabilt OS (som du faen ikke klarer å kræsje selv om du prøver).

Jeg bruker nå Norman og Zone Alarm og spybot search and destroy.

Eneste minus med norman som jeg synes er at det tar bitt litt lengre tid å starte pc på. Ellers bra. Finnes helt sikker mange andre også men er fornøyd jeg.

Jobber på en IT-avdeling på en skole.

Når det kommer en elev/lærer med problemer med et program, eller en innstallasjon av et program, så er løsningen å avinnstallere norton og alle symantec (LiveUpdate o.l) - Dette fungere i 80% av tilfellene! Så jeg vil ikke anbefale norton.

AVG, avast, nod32 er vell alle gratis program, og fungere utmerket. Selv bruker jeg AVG, menst pga vi har lisenser på jobben til det.

I tilleg så er det smart å kjøre en scann med ad-aware og spybot search and destroy 1 gang i uka, siden disse 2 programmene alltid finner forskjellige "angrep" så er det også lurt å kjøre begge 2.