Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
sadolf

Nye serier som er verd å få med seg

Recommended Posts

Hey.

Har snublet over et par nye som er verd å få med seg. Den ene heter Breaking Bad og handler om en kjemilærer som møter veggen og tar av. Den andre serien, som er sånn midt på treet er Terminator: The Sarah Connor Chronicles fra Mario Kassar og co. Grei underholdning og et must for fans.

så reklame om en ny kommende serie på tv3 som het "Life" eller no? er det noen som vet noe om denne? verd å få med seg?

fikk 1 av Dagbladet og Nettavisen :D

Dette er noe av det mest brutale og groteske jeg kan huske å ha sett på en norsk kino, og går de blodigste splatterfilmer en høy gang. Armer og bein rives av så kjøttslintrene slenger, hoder eksploderer mens hjernemassen farger bakken rød, buker åpnes mens innmat velter ut.

Og akkurat når du tror du har sett det meste, velger regissør Stallone å servere et nærbilde av en guttunge som får en bajonett i magen, etterfulgt av et bilde av en baby som blir revet ut av sin mors armer og kastet inn i en brennende hytte.

ok, nå VET jeg at jeg kommer til å digge denne filmen :)

Filmfakta:

Premiere: 25.01.2008

Original tittel: Rambo

Genre: Action

Regi: Sylvester Stallone

Skuespillere: Sylvester Stallone, Julie Benz, Matthew Marsden, G...

Språk: Engelsk

Nasjonalitet: USA

Lengde: 0 min.

Aldersgrense: 18 år

Begrunnelse: Filmen er ikke forhåndskontrollert og skal derfor vises med 18-årsgrense. Distributør og den som viser filmen er strafferettslig ansvarlig.

20 år etter den forrige filmen i serien, har John Rambo (Sylvester Stallone) trukket seg tilbake til nord-Thailand, der han står for driften av en stor båt på Salween-elven. På grensen mellom Thailand og Burma (Myanmar) like ved, har verdens lengst pågående borgerkrig, mellom burmanerne og Karen-folket, nå vart i 60 år.

Rambo lever et tilbaketrukket, enkelt liv i fjellene og jungelen, og livnærer seg som fisker og ved å fange og selge giftige slanger. Han har for lengst lagt alle stridigheter bak seg, til tross for at han ser leger og leiemordere, opprørere og fredsarbeidere passere tett ved på vei til den krigsherjete regionen.

John Rambos situasjon forandrer seg etter at en gruppe menneskeretts-misjonærer oppsøker den "amerikanske elve-guiden". Da Sarah (Julie Benz) og Michael Bennett (Paul Schulze) tar kontakt med han, forklarer de at etter forrige års vandring til flyktningeleirene, har burmanske militære minelagt veien, og dermed gjort det for farlig å benytte den.

De ber Rambo guide dem opp Salween-elven, slik at de kan fortsette videre til Karen-stammen og forsyne dem med medisiner og mat. Først nekter han å krysse grensen til Burma, men så overtales Rambo til å frakte dem, og setter av Sarah, Michael og de andre hjelpearbeiderne.

Nesten to uker senere finner pastor Arthur Marsh (Ken Howard) Rambo og forteller han at hjelpearbeiderne ikke kom tilbake, og at ambassaden ikke kan hjelpe med å finne dem. Marsh har pantsatt huset sitt og samlet inn penger fra menigheten, og dette har gjort det mulig å betale leiesoldater for å hente ut misjonærene, som er fanget av den burmanske hæren. Leiesoldatene trenger en guide.

Selv om USAs militære trente han opp til å bli en dødelig effektiv soldat i Vietnam, er Rambos motvillighet mot vold og konflikt nå påtakelig.

Men den ensomme krigeren vet hva han må gjøre ...

Dette er noe av det mest brutale og groteske jeg kan huske å ha sett på en norsk kino, og går de blodigste splatterfilmer en høy gang. Armer og bein rives av så kjøttslintrene slenger, hoder eksploderer mens hjernemassen farger bakken rød, buker åpnes mens innmat velter ut.

Og akkurat når du tror du har sett det meste, velger regissør Stallone å servere et nærbilde av en guttunge som får en bajonett i magen, etterfulgt av et bilde av en baby som blir revet ut av sin mors armer og kastet inn i en brennende hytte.

:)

Vel, når de gir terningkast 1 så er det en 5'er som regel. Anmelderne i db har som regel ikke noe peil i det hele tatt

Norske anmeldere reviewer bare norske filmer uansett. Rambo har høyere score enn The Gladiator på IMDB noe som sier sitt. Over 5000 har gitt den 10/10, mest betydningsfulle actionfilmen på lenge.

Greitnok den er brutal men nå skal det sies at det som foregår i virkeligheten er langt verre dessverre. Det var også en av grunnene til at filmen ikke ble sensurert. Vanskelig å skjønne at det foregår slikt sånn idag, særlig for oss nordmenn som aldri har opplevd den minste opprør engang.

Hvor klarte du å lese det? Artig at du sitter og finner på stats når det er så lett for oss å gå inn å sjekke.

"4,244 'IMDb users' have given a weighted average vote of 8.5 / 10"

Hvor er de 755 som skal til bare for at filmen skal få over 5000 avgitte stemmer?

Og hvor mange burde det vært totalt for at over 5000 har gitt den 10/10?

Gladiator derimot er ratet av tilsammen 177821. Slik sett vil de 8,2 poeng den har fått være litt mer troverdig .

Var ikke IMDB jeg snakket om, snakket om brukerne på VG/Dagbladet der filmen fikk terningkast 3 men brukerne har gitt den maks score. På IMDB ligger den på 8.4 etter 4200 stemmer (Er forresten Premium Bruker på IMDB) men tipper dette vil holde seg selv etter flere begynner å stemme.

Stallone burde fortsette å skrive filmer, han vet akkurat hvor han skal presse publikum for å oppnå underholdning.

Sykt at en 61-åring ser såpass bra ut, jeg drømmer om å se ut som han og jeg er 25 ! Får trene enda hardere. Pump pump

Rambo 4 ble lagt til Burma da det for tiden visstnok er det mest brutale stedet i verden å være akkurat nå om dagen. Terminator-serien ligger på 75% i snitt på metacritic, noe som er rimelig bra til å være en serie. Har sett de tre første episodene, og liker så langt hva jeg har sett, selv om jeg foretrekker Heroes.

Sykt at en 61-åring ser såpass bra ut, jeg drømmer om å se ut som han og jeg er 25 ! Får trene enda hardere. Pump pump

Vel, ekke bare pumping han har bedrevet for å se sånn ut til filmen, så er ikke bare det du må gjøre :)

Det der fortjener ikke Stallone.

Du blir ikke automatisk så svær av å ta HGH hvis det var det du tenkte på :) Det hjelper på for gamlinger å hele tatt kunne bygge muskler, men arbeidet med å bygge slike muskler er ett helvete noe mange knapt er istand til å klare å gjennomgå.

ok, nå VET jeg at jeg kommer til å digge denne filmen :)

Minner meg om en film som heter Men Behind The Sun, en film om nankingmassakren i 1937 av japanske soldater.

Ganske sprø film.

http://imdb.com/title/tt0113281/

There are some exploitative gross out moments, like an unborn baby being pulled out of a pregnant woman's stomach via bayonette...but it always feels true. There are so many scenes of crowds being machine gunned down that you can be desensitized pretty early on in the film. The scary thing is, is the Japanese really WERE this barbaric. They slaughtered babies, infants, children, women, men and monks alike. The scene of hundreds of bodies being burned on the beach is a truly haunting moment. While it is an absolute must see for war film fans or historians...the film, however, is gory enough to make splatter fans happy.
Edited by Intermezzo

Var jævlige scener ja, satt med klump i halsen flere ganger og aldri hørt en kinosal vært så stille før i sjokk.

Men i realiteten er det jo enda verre, så ett intervju av en familie hvor mannen i familien først fikk fingrene kutta av en etter en, og deretter reiv de ut øyenene hans ! Altså klarer ikke å skjønne hva som får folk til å gjøre slikt.

Rambo er jo en film-serie :)

Så når vi snakker om film-serier så kommer jo: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull snart!

Norske anmeldere reviewer bare norske filmer uansett. Rambo har høyere score enn The Gladiator på IMDB noe som sier sitt. Over 5000 har gitt den 10/10, mest betydningsfulle actionfilmen på lenge.

Sikkert evig mange nostalgi-stemmer.

Det der fortjener ikke Stallone.

Du blir ikke automatisk så svær av å ta HGH hvis det var det du tenkte på :) Det hjelper på for gamlinger å hele tatt kunne bygge muskler, men arbeidet med å bygge slike muskler er ett helvete noe mange knapt er istand til å klare å gjennomgå.

Gjør da ikke narr av Stallone,jeg. Bare sier at for å få en kropp som det når du er fylt 60 så må det dessverre mere til enn bare vekter. Har heller ikke sagt at det er galt å bruke veksthormoner for å klare det. Når man er over 50 vel og merke.

Er jo enkelt hva som får folk til å gjøre slik (fingerklipping/øyenapping/slange i ræva). Makt.

Neida men ville bare poengtere at det ligger helvetes mye hard trening for å få en slik kropp.