Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
mad-eye

stokking av bokstaver..

Recommended Posts

Sikkert old, men jeg tipper det er mange som ikke har sett denne..

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too

Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!

av en eller annen grunn får jeg kun tilgang til de tre siste sidene av generelt forum.

Flott. uskyldig inntil det motsatte er bevist

Aj, hra lset dtete øfr, nme pobemlert bilr ånr ud sakl sirkve ktore dor åp f.kse. ot elelr rte bktsvaeor fro ad akn ud ekik ha fsrtøe go stsie batksov åp rktig psals.

første bokstaven må være på riktig plass

leste faktisk teksten i OP ganske raskt

Edited by Crazy_Man

At bare 55 av 100 personer kan lese det tror jeg ikke på. Tror alle som kan språket kan lese dette.

Leste det nesten flytende, stoppet opp for meg ved "phaonmneal pweor" og "Azanmig". Men ja, rimelig merkelig fenomen. Hadde jeg vært flinkere i engelsk hadde jeg nok gjenkjent de tre siste ordene greit nok.

Klarte det, de fleste skal faktisk klare da fordi hjernen leser ikke bokstaver, den leser kun hele ord, ergo kun første/siste bokstav må være riktig for at ordet skal oppfattes :)

tipper folk med lese/skrivevansker vil få problemer da de leser alle bokstavene i stedet for hele ordet, men at bare 55 av 100 klarer å lese det er nok bare BS ja.

Det var et par ord som jeg ikke skjønte med en gang, men når jeg så de ordene som kom etter gikk det alt opp for meg. Ikke så vanskelig i grunn.

Dette er et gaming-forum, omtrent alle her har dultet borti 1337-speek og dermed blir dette ganske lett. :)

Artig greie det der, men som påpekt så kan alle som kan språket lese det uten problem :D

På NGC sier de at første og siste må være på riktig plass. :) Hvis du ikke kan lese ord for seg selv, men leser hver bokstav kan det nok bli vanskelig, siden du må dekode hvert ord.

"Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can."

Hva er poenget med å finne på sånt tull? Og etterpå forteller han hvordan menneskets sinn fungerer. Ja, sånn generelt hos alle.

Irriterer seg lett over småting.