Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
SBaL

Spill pc til 15.000 +-

Recommended Posts

Hei.

Trenger sårt en ny data til spill nå, men vet ikke helt hva jeg bør gå for.

Har prøvd å se en del rundt, men har ikke helt funnet noe jeg var helt fornøyd med på forumet så langt.

Jeg trenger egentlig ny skjerm, mus og tastatur og høytalere. Men det kan jeg nok finne fram til selv.

Hadde først tenkt å kjøpe fra komplett og få dem til å sette sammen for meg, men det ble enten veldig dyrt, eller ikke helt som jeg ville.

Og etter å ha lest gjennom et par guider osv ble jeg overbevist om at jeg kan greie å sette sammen en selv. (Bytta faktisk PSU og GPU på denne maskina for noen år siden, så jeg har hvertfall tatt i pc innmat før.)

Hadde egentlig tenkt å ha 2 stykk nVidia GF 8800GT 512mb i SLi. Følger SLi broen med HK eller GK, eller må de kjøpes separat?

Må vel også ha nForce HK, som også må ha porter til 4 rambrikker, selvom jeg bare skal ha 2 (på 2gb hver) i første omgang.

Noen som har noen innvendinger om hva som er best av AMD og Intel?

Tror jeg går for 2 HDD på 500Gb hver og to DVD brennere og.

Har ingen store planer om å overklokke.

Og tanken var å gå for Vista 64 Ultimate. Siden Home Basic og - Premium ikke støttet (ifølge microsoft.no) over 8Gb og 16Gb RAM.

Håper jeg har fått med det jeg trenger for å gjøre det lettest mulig for dere.

Jeg anbefaler heller 2 stk HD3870 i crossfire. Bedre ytelse enn nvidias 2x 8800gt. Du får bedre chipset på hovedkortet også.

for det første so har du ikke skiftet GPU men CPU, og for det andre så ambefaler jeg deg å la andre profesjonale sette PCen din sammen for deg, hvis noe går galt så må de erstatte varen men hvis noe går galt når du roter i PCen så er det dit problem.

Som jeg kjønte fra det du skrev så er du ikke helt oppdatert innen PC..så det er best at gutta her i forumet lagen en handelkurve for deg og du tar delene og lar andre som kan mer om PC bygge for deg :D

Lykke til

for det første so har du ikke skiftet GPU men CPU, og for det andre så ambefaler jeg deg å la andre profesjonale sette PCen din sammen for deg, hvis noe går galt så må de erstatte varen men hvis noe går galt når du roter i PCen så er det dit problem.

Som jeg kjønte fra det du skrev så er du ikke helt oppdatert innen PC..så det er best at gutta her i forumet lagen en handelkurve for deg og du tar delene og lar andre som kan mer om PC bygge for deg :D

Lykke til

Har ikke skifta noen CPU før.

Mente at jeg har skifta grafikk kort, men gadd ikke skrive hele ordet. ' />

Men jeg tror jeg fint kunne klart å sette sammen driten jo.

Syntes det er litt rart at jeg nå blir frarådet fra å bygge selv, når jeg har lest drøssvis av tråder hvor folk blir fortalt at det ikke er noe hokkus pokkus. Ja jeg vet man må kunne litt, men jeg våger å påstå at jeg kan såpass.

Ja, jeg vet det er visse farer med i bildet når man bygger selv.

Det at jeg ikke er 100% oppdatert innen HW er nok sant, men er derfor jeg spør her. Vil ha råd.

Og tar gjerne imot forslag til handlekurver osv osv.

Skal som sagt ikke svi av mer enn 15.000ish. p

Og det med høytalere, skjerm, tast. og mus. Og Vista Ultimate.

Men er det ingen som kan si noe om SLi broen følger med HK(hovedkort) eller GK(grafikkkort) eller om det må kjøpes separat.

Ja jeg vurderer ATi i Crossfire.

Og har ingen skikkelige grunner for å heller gå for nVidia, annet enn at jeg (etter å ha hatt begge deler) har vært mest fornøyd med nVidia kortene.

Husker ikke hvilket ATi kort jeg hadde, men slet no jævlig med at jeg ikke fikk tekstur på alt i div spill blandt annet.

Jeg anbefaler heller 2 stk HD3870 i crossfire. Bedre ytelse enn nvidias 2x 8800gt. Du får bedre chipset på hovedkortet også.

Sant det.

Prøv heller PCbyggern til Netshop?

Har titta der og ja.

Edit: Noen som kan si noe om det er noen vits i å svi av mer penger for en Core 2 Extreme/-Quad enn en -Duo? Om jeg bør gå for Intel.

Edited by SBaL

Noen som kan si noe om det er noen vits i å svi av mer penger for en Core 2 Extreme/-Quad enn en -Duo? Om jeg bør gå for Intel.

Extrreme = den høyest klokkede modellen innen sin klasse fra Intel. Men nei, kjøp en 3Ghz dual core eller noe sånn. Quad har vist seg relativt lite nyttig til spill foreløpig, og jeg tror det tat lang tid før vi ser noen forskjell mellom likt klokkede dual- og quad cores på spillytelse.

Men er det ingen som kan få satt opp en handleliste til meg?

Den skal brukes til spilling.

Trenger ikke skjerm i første omgang. Så stryk den.

Budsjettet ligger som sagt på ~15.000. (Med Vista)