Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
[wcip]Angel

3:10 to Yuma

Recommended Posts

i den grad jeg syns western filmer er bra så var vel denne grei nok.

Jeg digget filmen :tafse: Crowe ble med på toget for å respektere Bale men han har jo rømt fra fengselet der 2 ganger før så han visste at det ikke gjorde noe, samtidig som han hjalp en modig mann og hans familie. De begge lærte vel hverandre noe gjennom reisen :D

Russel Crowe i westernfilm vil jeg se mer av ! Faen han passet bra. (uten å virke gay)

Forstår ingenting. I hvilken scene ble det bestemt at Crowe skulle bli en softie? De gjorde jo en jævlig big deal ut av det at for å kunne være en leder for en sånn gjeng med pøbler, så måtte man være ondskapsfull tvers gjennom. Crowe fikk jo også vist dette ved flere anledninger i filmen. Er det meningen at vi skal tro at fyren skifter levemåte og innstillinger på en 5-øring? Jeg føler jeg har gått glipp av 13 scener i løpet av filmen hvor det ble etablert at Crowe ville til slutt gi faen, blåse huene av gjengen sin og låse seg selv inn i fengsel.

Sier ikke at filmen selv var dårlig. Helt frem til den siste action-sekvensen, så var dette en solid 4'er. Men etter de siste scenene med togstasjonen, så ble jo filmen 'ødelagt'. Ikke nødvendigvis dårlig, det manglet bare en jævlig god forklaring på hvorfor filmens største vendepunkt tok sted.

Jeg syns det var en fin avslutning.

Crowe har jo gjennom hele filmen uttrykt beundring for Bale og familien hans, sier jo flere ganger at han beundrer kona hans f. eks. Crowe har jo vært i Yuma to ganger før, og rømt derfra uten videre problemer, så for at Bale, som han respekterer som et ærlig menneske som har tapt mye på grunn av andre sine feil under krigen og prøver å gjennopprette æren sin, skal kunne motta dusøren sin for å ha levert Crowe på togstasjonen hjelper han ham på veien. Han kommer jo ut av Yuma igjen uansett, han kommer jo faktisk aldri så langt i det hele tatt.

Herregud for noen setninger jeg kommer opp med tidlig om morran.. :D

Tror du har gått glipp av veldig mye av filmen der Angel, altså hele filmen handler jo om samspillet mellom Crowe og Bale, det er jo ikke akkurat en actionfilm dette. Helt fra da han ble tatt imot av familien til Bale så fikk han en respekt for Bale og hans verdier. Til og med før toget så fikk man jo se at Crowe beskyttet Bale, Bale ble jo skutt også men Crowe hjalp han opp. Så du ingenting av det eller ? :tafse: Eller alle rådene han ga Bale om å stikke av når gjengen hans skulle storme bygningen. Han har hele tiden beskyttet han, helt fra middagen til indianerne som angrep.

Syns dette var en dødskul westernfilm :D

Beste western dette tiåret er mitt tips. Ekte old school med en historie man kan tro på. Og at du ikke luktet at Crowe ble soft sier mer om deg enn filmen Angel

ja den var ganske så kul denne! men tiårets westernfilm? det må da være "wild wild west"?!?!?! mega-stål-edderkopp kor?!?!

Tror du har gått glipp av veldig mye av filmen der Angel, altså hele filmen handler jo om samspillet mellom Crowe og Bale, det er jo ikke akkurat en actionfilm dette.

Greit det.. Den er jeg med på. Jeg gir egentlig faen i hvilken sjanger dere vil stemple denne filmen med. Kall det en homoerotisk grøsser for alt jeg bryr meg.

Helt fra da han ble tatt imot av familien til Bale så fikk han en respekt for Bale og hans verdier.

Hvilken film så du?

Crowe er i seg selv self-serving til siste øyeblikk. Han snakker med kona ikke ut av respekt eller kjærlighet, men for å lage jævelskap og utnytte alle sprekker i alliansen han kjemper mot. Fyren har ett (1) mål, og det er å slippe fri og komme tilbake til gjengen sin. Han snakker med kona for at mannen skal bli sjalu nok til å gjøre en feil. Det så vi jo at han utnyttet når gamlingen prøvde seg og når vitsemakeren/sangeren lå og sov. Crowe er en som utnytter alle situasjoner for egen vinning.

Til og med før toget så fikk man jo se at Crowe beskyttet Bale, Bale ble jo skutt også men Crowe hjalp han opp. Så du ingenting av det eller ? :tafse:

Dette var jo *etter* det berømte 'switche' mellom bad guy --> good guy, som tok ca. 14 nanosekunder av filmen å forklare... Blinket man, så fikk man det ikke med seg. Jeg blinket tydeligvis...

Eller alle rådene han ga Bale om å stikke av når gjengen hans skulle storme bygningen. Han har hele tiden beskyttet han, helt fra middagen til indianerne som angrep.
Han ga vel en lang faen i om Bale overlevde eller ikke. Det var vel heller at han ikke ville ta sjansen på at Bale skulle ta en murder-suicide på Crowe og seg selv når han var omringet av bad guys. Hvis Crowe klarer å overtale Bale til å stikke av med sønnen sin, så er jo det 100 ganger enn at 400 folk skal storme hotellrommet med pistoler og prøve å redde Crowe... Da er det jo dømt til å mislykkes.
Beste western dette tiåret er mitt tips. Ekte old school med en historie man kan tro på. Og at du ikke luktet at Crowe ble soft sier mer om deg enn filmen Angel

Jeg er verken uintelligent, umoden, og jeg er heller ikke uerfaren når det gjelder filmer og annen digital underholdning. At vi ikke har samme oppfatning av samme film betyr ikke nødvendigvis at du er automatisk smart, og jeg er automatisk dum... :D

Jeg er verken uintelligent, umoden, og jeg er heller ikke uerfaren når det gjelder filmer og annen digital underholdning. At vi ikke har samme oppfatning av samme film betyr ikke nødvendigvis at du er automatisk smart, og jeg er automatisk dum... :D

Det sa jeg ikke heller. Det jeg sa var at du kanskje ikke forsto deg helt på denne filmen, for du må ha blunket ganske mye for å ha gått glipp av scenene hvor Crowe hjelper Bale. Riktignok sparker han han i fjeset etter at Bale kaster vekk nøkkelen, men han innrømmer jo også at han ikke vil drepe Bale etter han har drept syngeren

var det ingen som fikk med seg at han plystret på hesten i slutten? han rømmer jo for pokker!

Jeg vil også si at avean tar det helt på kornet men, det dreier seg mer om en gjensidig respekt enn at crow "går soft"

Det sa jeg ikke heller. Det jeg sa var at du kanskje ikke forsto deg helt på denne filmen, for du må ha blunket ganske mye for å ha gått glipp av scenene hvor Crowe hjelper Bale. Riktignok sparker han han i fjeset etter at Bale kaster vekk nøkkelen, men han innrømmer jo også at han ikke vil drepe Bale etter han har drept syngeren

Hva med når han sier til sønnen til Dale "If I had a gun, I would have killed you all" (om det stedet hvor folkene redda Crowe fra tortur)...

Delvis enig. Man fikk ikke nok 'dybde' i Crowe's karakter til aa forstaa valget han tok, ta en 180 grader mot crewet sitt. Dog, jeg likte filmen , kul western, kul musikk og kule karakterer. Charlie Prince :D

Skal innrømme at kompisen min som jeg så han med mente slutten var litt sær og. Men så igjen sa jo Crowe at han ikke likte gjengen så godt også, med den kommentaren om at han måtte være tøff for å styre en sånn gjeng

Jeg synes filmen var veldig bra. Hadde heller ikke noe imot slutten, likte at crowe plaffa ned alle :D

3:10 to Yuma= me like! :D:tafse:

Hvem bryr seg egentlig hva du eller noen andre mener hvis du/dere ikke kan backe opp meningen med en forklaring på *hvorfor* dere mener den var bra?