Sign in to follow this  
tronn

Paintballtråden 2008

Recommended Posts

Tror ikke jeg har noe i elite å gjøre med det første ' /> Men vi får se når sesongen er over.

I morgen drar jeg til gso#2 med et mixlag jeg har satt sammen. Vi kjører AMA, så får vi se hvordan det går.

Ser visst ikke ut som om Vaskebjørn klarer å stille i hokksund Jeg

Sånn ellers kom jeg hjem fra Lakselv og VPL på mandag. Det var helt rått. Eller turneringen var da så som så, men jeg ble positivt overrasket over opplegget så langt nord.

Jeg klarte å forsove meg 3 timer når vi skulle spille turnering. Noe som førte til at laget mitt trakk seg(vi var bare 2 i utgangspunktet). Så når jeg kom i pausen, småfull, fikk jeg gjestespille for best i test. Det skal de gutta være glade for, ettersom at de hadde tapt alt før jeg kom ' /> Da spillte vi oss rett inn i a-finale, hvor vi ble å spille mot Vaskebjørn 1 og 2. Vb2 tok vi såvidt ved at jeg berga oss igjennom en 2mot1 situasjon i siste gamet(best av 3) Vb1 overkjørte oss. Og det passet meg bra p

Når det kom til Midnattsrocken, så er det noe av det feteste jeg har vært med på. Grøftefyll i finnmark stil. Jeg ble visst funnet i fjæra natt til lørdag, og ble jagd inn i et eller annet telt. Så er jeg blitt fortalt ihvertfall.

Hengte en del med gutta fra best i test, og gutta fra tromsø carnage.

Hadde jeg bodd i usa hadde jeg sikkert spillt begge deler. Men her liker jeg supair bedre. Hadde tenkt å dra på Action Game 08, men det faller på samme dato som npl hokksund, så da gikk det åt skogen.

Problemet med rec/scenario spill er at det er så sinnsykt mye cheating, og liten sjangse for å bli tatt. Det er et stort irritasjonsmoment. Det kan få meg til å teipe bajonett på løpet og kjøre litt nærkamp ;)

Er det forsatt menace gutta som er et par, ti hakke forann alle andre i norge eller? Husker det var menace og unggutta i solid som var "teh shit" den tiden jeg spilte=D

Men har lagt opp paintballen i år så jeg selger en Ion markør(perfekt for nybegynnere) med alt av tilhør.. tank, maske, bukse, kne og albuebeskyttere(vist jeg finner de:P) Alt er i tipp topp stand! Markøren trenger bare litt olje så skal den være klar for kamp. Samme gjelder alt av utstyr osv! Du får det jævla billig=D

Menace er gutta som spiller i høyeste divisjon i millennium. Men mange av gamlekara har halvveis slutta, og de trener lite. Solid trener hardt, og kjemper i toppen av spl(nest høyeste div i millennium). de har det som skal til for å komme seg oppover.

Forige helg ble Gunslingaz Open #2 spillt ved Horten. Jeg hadde med meg et mixlag med et par bergensere, en fra kristiansund, og noen sosser fra bærum. Vi stillte i AMA. Og vi gjorde det vel helt greit. Vant 4 av 8 kamper, noe som ga oss 5 plass av 9 lag i den divisjonen. Var et veldig bra arrangement, og jeg kommer til å dra på neste turnering de kjører i august.

2-3. august er det NPL #3 på Hokksund utenfor Drammen. Og siden Vaskebjørn! ikke kan stille der, så blir jeg å gjestespille for Vicious 2 igjen. Der går vi for gull i 1.div, og håper vi klarer det denne gangen.

For bilder fra GSO#2.

I helga står NPL #3 Hokksund for tur.

Jeg blir å gjestespille for Vicious 2 i 1.div, og vi går for gull ;)

Elite og 3.div spiller lørdag, og 1. og 2.div spiller søndag.

Det er selvsagt meldt dårlig vær, så dette blir en våt fornøyelse :lol:

Møter du opp Spooky? Du spiller for Downfall?

Morsomt og treffe på deg tronn! Ble en kort hilsing, takk for lånet av umbrakoen. Den hjalp ikke så veldig men en på laget hadde visst med en på banen. Skrudde litt der noe som tydeligvis ikke var lov men det gikk greit hehe.

Resten av turneringen vil jeg helst legge bak meg, ALDRI vært borti noe så dårlig. Jiz jeg var forbanna på slutten!

Ser dere kom et stykke ned på lista dere også, hva skjedde?

Stiller du i Hamar? Er jo NM da! Vi stiller kanskje både lag i Elite og Div1 ;) Og jeg håper virkelig vi kommer sterkt tilbake hehe!

det var fett å møte deg ja smile.png

det gikk ikke som ønsket for noen av oss tenker jeg. vi var i bunn og grunn et mixlag, og klarte ikke å få skikkelig bredde uten å miste spillere. men det var uansett moro, så jeg klager ikke.

jeg synes det er fett at dere kjører elite denne sesongen til tross for at dere er et ungt lag uten den samkjøringen som de eldre lagene har.

vi sees vel i NM. da spiller jeg for laget mitt Vaskebjørn!, og vi regner med å stille lag i 1. og 2.div.

Kan være vanskelig når man spiller på mixlag ja. Man er jo ikke vandt med hvordan de andre spiller osv. Kommunikasjonen går ofte dårligere også.

Vi spilte jo i Elite ifjor også men da som Mayhem. Mayhem ble splitta og vi danna det gamle laget vårt, Downfall. De andre gikk til Envy. Men vi har jo faktisk spilt bedre dette året ;) Men denne gang gikk det jo så dårlig at det var merkelig hehe.

Kult da! Kanskje vi treffer på dere da i div 1!

Blir vel kanskje litt players party på laurdag og kan jeg tenke meg.

Jada, da er det en god stund siden jeg har vært her igjen.

I mellomtiden har jeg vel spillt NP#4L Hamar aka NM i paintball 5manns, jeg har spillt GSO#3, og til slutt NPL#5 Slagen.

I Hamar spillte jeg for vaskebjørn! i 1.div.

Det gikk ikke så bra. Vi fant en 5. spiller bare en time før gameon, og når vi gikk ut på banen i første game hadde vi ingen plan. Vi vant 2 av 8 kamper denne dagen, og vi endte laaangt ned på listen. Hjalp heller ikke at jeg var Norgesmester i fyllesjuk den dagen etter fylla med en gjeng finnmarkinger på lørdagskvelden.

På GSO#3 som var samtidig som Tufte Farmer Challenge(dette er samme plass), spillte jeg i 2.div som et mixlag. Gikk egentlig ganske ræva, og vi vant kun halvparten av kampene våre. Det førte til at jeg stakk før premieutdeling, og når den tid var kommet, ble det klart for oss at vi kom på 2.plass. Litt morsomt mtp den dårlige spillingen. Men det ble ihvertfall en billig turnering. Selve turneringsutgiftene ble på 120kr, pluss litt bensin og mat. Før kunne man bare drømme om å spille turnering for under 2000kr.

På Slagen, årets siste NPL, våknet jeg opp fra fylla ved banen av noen meldinger fra lagkapteinen(som er Devon her på forumet) om at vi kun var 2 spillere. Det er sabla fett å få vite få timer før vi skal spille.

Men flink som jeg er klarte jeg å finne 3 stakkars sjeler som kunne litt motvillig spille med oss.

Og takket være Devon sin udugelige evne til å holde orden på børsa si, tapte vi vår viktigste kamp pga noen ulovligheter(jeg trenger noen å skylde på daniel :lol: ). Og uten å gå noe mer i detaljer, så endte vi på sisteplass denne turneringen. Det er første gang for meg, og ikke særlig fett. Men det var heldigvis i 1.div. Så da er det greit for et lag som Vaskebjørn! ;D

Nå har jeg hatt en liten pause, så snart er det fullt kjøre med reballtrening igjen. Neste år kommer jeg sterkere tilbake, og kanskje tilogmed i Elite.

Her er noen bilder fra NM. Har ikke kommet ut noe særlig fra gso og slagen. Enjoy:

_BPM3017.jpg

_BPM2023.jpg

Kunne kanskje ha laga en ny tråd for 2009 men bumper denne heller da paintballaktiviteten ikke er den største her.

Årets første NPL 2009 runde ble avholdt sist helg i Horten/Tønsberg, på Tufte Gård. Nå har Norges Paintballforbund tatt over det meste av sjappa og det ser bra ut så langt. Flott vær og nesten litt for varmt. Kom noen regndråper ut på dagen men det gjorde ingenting.

Bra oppmøte av lag, 54 lag, fordelt på 4 divisjoner. Elite, 1div,2div og 3 div.

Traff på tronn der men uheldigvis gikk det ikke så bra for gutta i Lords of Dogtown i 1div. Kjipt men bedre lykke neste gang!

For oss på Downfall gikk det bedre og det endte med 3 plass i Elite. Vi var nær seier flere ganger i fjor men heldigvis gikk det bedre denne gang :lol:

Bronsefinalen var skikkelig close og det endte med en 3-2 seier til oss over Slagen Bandits Black

Er en rå svensk fotograf som spaserer rundt og tar bilder så da må jeg hive ut et skrytebilde >D

Fikk ikke til og legge til vanlig bildelink, vil ikke haxe det til da det sikkert er meningen å ikke kunne linke slik... :\

http://www.bullitproofmonkey.com/cmpg/disp...=30&pos=418

kult bildet, er det deg?

Ser ut som noen har HS`a deg i tinningen >D

Faen gjett om jeg ska gå aktivt inn i paintballmiljøet der jeg flytter, det er så rått og det adrenalinrushet man får, DIGG!

Får håpe jeg havner nært Horten/Tønsberg da :lol:

Jess er det :lol:

Jah fikk et par treff i hodet. Fikk en som smalt rett i pannen også. Så ikke så kult ut etterpå, liten kul og blåmerke ca midt i pannen hehe.

På østlandet er det veldig bra miljø med mange klubber og plasser å spille. De fleste turneringene blir holdt her. Litt kjipt for oss fra vestlandet som må kjøre såpass langt.. >D

Litt paintball noob, har en Tac 5 Recon markør. Må kjøpe lufttank til den. Noen som har peiling på hva jeg bør gå for?

Var på paintball forje helg. 20on20, Capture the flag osv. Skal kjøpe selv nå veldig snart.

Hva bør jeg gå for? Link til god nettbutikk for Pro-utstyr?

Litt paintball noob, har en Tac 5 Recon markør. Må kjøpe lufttank til den. Noen som har peiling på hva jeg bør gå for?

Alltid greit med en skikkelig tank men spørs jo hvor mye du vil ut med. Kan få en billig liten tank for 800,- men den tar jo ikke så mye luft så du må fylle oftere. Men hvis plassen man spiller på har luftfylling så gjør det jo ingenting.

Syns Tippmann 98 er en ganske grei startmarkør. Men man bør kjøpe et nytt løp. Ellers er den solid og krever ikke så mye vedlikehold.

Husk å kjøpe en skikkelig maske også. De billige maskene dugger alt for lett.

ed-paintball har en ganske grei nettbutikk.

paintball24

paintballnorge

Etter to års pause fra paintball har jeg tenkt til å begynne igjen.

Bestilte følgende utstyr i går:

-Tippmann 98 platinum (med ACT)

-0,8 liter lufttank + remote

- 14" Terminator løp

-AK-47 kolbe

-Empire Vents Cylus Maske

-Spyder back Pack, 4+1

Er litt usikker på masken jeg bestillte, håper ikke den den dugger fort.

Tenkte jeg kansje skulle dra på årets Action game, virker ganske spennende men er det noen andre steder å spille i akershus området?

(skogsbane eller lignende) Vet om Max paintball på Haga og et annet sted på lillestrøm.

Åjada. Nesten et år siden sist jeg var her inne...

Mye som har skjedd siden sist jeg var her. Har blandt annet gjort det bra i PB24, hvor laget mitt Titans(som nå er lagt på is) tok et par 2. og 3. plasser i elite, samt 2. plass i NM i 3.manns.

Så etter det ble jeg permittert fra jobben, noe som har ført til at jeg har måtte slutte å trene. Så siden påske har jeg kun spillt turneringer. Men det er jo det som er fett :wub:

Som Spooky sier, så gjestespillte jeg for Lords of Dogtown på årets første NPL utenfor Horten. Vi endte vel på en 5. plass(4.plass hadde vi kommet til sluttspill :wub: )

Så i NPL Hokksund gjestespillte jeg for en jeg ferskinger fra Sandnes i 2.div.

Det gikk overraskende bra for å være deres første turnering med en 13. plass av 24 lag.

Og på NPL Slagen spillte jeg for Bergen Vest, hvor vi tapte bronsefinale og kom på en 4. plass, også i 2.div.

Nå er det NM for tur til helgen som kommer. Da skal jeg spille 5 mann OPEN for Bergen Vest, så får vi se hvordan det går. Prøvde å spikre sammen et Elite lag, men vi fikk ikke plass. Ble fullt hus.

Skal se om jeg klarer å hoste opp et par bilder dere kan sikle på :wub:

Hokksund

http://www.bullitproofmonkey.com/cmpg/disp...=35&pos=174

Slagen

http://www.bullitproofmonkey.com/cmpg/disp...=39&pos=168

Lakselv

IMG_9831.jpg

Og så var Elite-lag for NM spikret også. Og selvfølgelig er jeg kommet i pulje med Spooky her. Skal du til NM i år spooky? Isåfall treffes vi(du :wub:)!

Yes. Konsert med grillings og øl!

Haha ja skal prøve å holde meg borte fra tusjen! Isåfall skal jeg ikke skrubbe det bort så hardt neste gang :wub:

Da var nå uansett NM09 over.

Jeg spillte først på Splat Attack i x-ball, hvor vi regelrett ble r****lt. Det var riktig nok ingen bombe, og må si oss fornøyd med en 14. plass av 16 lag.

I M5 spillte jeg for Bergen Vest, noe som gikk litt bedre, og vi endte på 10. av 19 lag her. Det var kun bodycount som skillte oss fra et sluttspill her.

Alt i alt en flott turnering, med godvær, tv dekning(med reise-sigurd som prog.leder og Liv Grete Poiree som deltaker), og mye god stemning. Med unntak av 2.div som klager mye :wub: Men det er vel lov.

Her er ivaff noen bilder av meg som vanlig(PR-kåt!!!!!):

DSC_4288-1600x1200.jpg

BPM_2370-1600x1200.jpg

BPM_4572-1600x1200.jpg

Nice bilder da tronn :wub:

Ikke sikkert vi stiller på neste NPL.. Så kan hende det bare blir siste runden