Sign in to follow this  
tronn

Paintballtråden 2008

Recommended Posts

Hei og hå!

Nyåret er kommet, og da ser vi fort at ny sesong springer fram i samme slengen.

På turneringsfronten er det NPL(Norsk Paintball Liga) som er tingen i Norge i år også. Målet er 5 turneringer i denne ligaen(5-manns). Her er midlertidige datoer:

May 10-11

June 21-22

July 26-27

August 23-24

September 20-21

Hjemmesiden til NPL er: www.npl.no denne har vært under oppdatering over lengre tid, den skal snart opp igjen.

Men det blir alltid noen småturneringer her og der også.

En som jeg vet er under planlegging er VPL(Villmark Paintball Liga)

Dette er en mindre liga i finnmark som satser på 3 turneringer i fylket. Her er blandt annet Devon her på forumet en av ildsjelene som står bak :D Dette er 3-manns

Her er ingen datoer satt såvidt jeg vet. Det kommer.

http://www.vpl.no/

Så kommer jo godbiten Millennium series opp. Her er både 5-manns og 7-manns. Dette er det man kan kalle EM ellerno...

Datoer:

4th - 6th of April: Iberia

23rd - 25th of May: London or Germany

4th - 6th of July: Toulouse

5th - 7th of September: Germany or London

10th - 12th of October: Paris

Hjemmeside: http://www.millennium-series.com/

NPPL; National Professional Paintball League. Amerikansk paintball liga. 7-manns

March 28 - 30, 2008 (Confirmed)

On the Beach

Huntington Beach, California

May 16 - 18, 2008 (Confirmed)

Jacksonville Municipal Stadium

Home of the Jacksonville Jaguars

Jacksonville, Florida

July 18 - 20, 2008 (Confirmed)

Ralph Wilson Stadium

Home of the Buffalo Bills

Buffalo, New York

September 19 - 21, 2008 (Confirmed)

Reliant Stadium

Home of the Houston Texans

Houston, Texas

November 14 - 16, 2008*

Qualcomm Stadium

Home of the San Diego Chargers

San Diego, California

http://www.nppl.tv/site/

PSP - Paintball Sports Promotions - 5 og 7manns XBall

Enda en amerikansk liga.

Event #1

Dates: March 6th-9th

Mid-Atlantic Open

Dates: May 8th-11th

Chicago Open

Dates: June 25th-29th

Location: Bolingbrook Recreation and Aquatic Center, Bolingbrook, IL

Northeast Open

Dates: August 14th-17th

World Cup*

Dates: October 20th-26th

Location: Disney?s Wide World of Sports® Complex, Orlando, FL

http://www.pspevents.com/

Centurio Circut - Holdes i øst europa - 5 manns

April 12-13th - Istanbul, Turkey

May 10-11th - Lviv, Ukraine

June 21-22nd - Warsaw, Poland

July 26-27th - Moscow, Russia

August 23-24th - Riga, Latvia

September 27-28th - Prague, Czech

http://www.centurio-eepl.com/

Oppdatert...

Oppdateres mer etterhvert

Edited by tronn

Vaskebjørn! har som mål å stille i hele VPL, 4/5 NPL og kanskje en Millennium. Mulig noen småturneringer her og der i tillegg,

Tronn, nå har vi fiksa dykkeflaske, så forventer at du og DarkneZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ kommer for å leke med oss i skogen :D

Ikke umulig, men skal se hva jeg får til. Blir mye trening på meg framover. Snart ferdig i militæret. Og med ny børse, og signert medlemskap i oslo reball arena, så ser dette ut til å bli et travelt pb år for min del. Men jeg vurderer å bli med på ActionGame08. Det er skogsspill scenario med masse action og godbiter for den drevne skogsspiller. Jeg har aldri prøvd noe slikt, så jeg synes det er påtide.

Dette er noe som er for alle som synes skogspilling er moro. Krever ingen ferdigheter, og det er bare å melde seg på enten man er alene eller mange kompiser.

Hva med å prøve seg på det Cecion? Og markørtape :D

Whyy!?!? Det er jo kjedelig å bare skyte rundt på samme kjøtthuene annenhver helg. Du må jo prøve noe nytt av og til :D

Nå driver jeg forresten å samler et lag for en Millennium turnering eller to på www.splat.no (banespill underforum).

Hvis du har erfaring og det som trengs for å gjøre en god innsats, så er det bare å melde interesse til meg :D

Egentlig ikke. Jeg tviler på at du har NOE SOM HELST å gjøre på en millennium. Den posten var ment til allmenheten. Du suger rett og slett ræv :tafse:

Neida, hvis du kjøper nytt bra utstyr, og legger deg i hardtrening med Vicious hos mjøsapaintball, så kan du kanskje få være med :D

Satser vel på å spille elite i NPL, blitt noen changes i laget så vi får se hva som skjer. Har heller ikke trent noe spes i høst men det blir vel noe nå snart. Blir kanskje Millennium også, koster endel... ' />

Hadde vært knall og reist bort til unaiten og sett på en NPPL eller no p

jaja!

NPL Arendal i morgen (idag). Kjører snart, vi gidder ikke overnatte.

The place er vel rundt hove eller noe :(

Da var NPL Slagen spilt. Vi, Downfall, kom på 4plass. Hadde egentlig mulighet til og ta 3 men vi dreit oss litt så... Fornøyd med 4 også!

Spilte du også tronn?

Må jo ta med et action bilde av meg da ^^

35_liten.jpg

tronn sitt ruler

IMG_3595copy.jpg

Legg merke til magasinet som så fint faller ned mot bakken.....

hahaha! I ekte gfc initial stil! haha! Nydelig!

Hehehe nice tronn! Hvordan gikk det med dere? Hvilken divisjon/lag spilte du på?

Fakko at vi ikke vant mot Armageddon i bronsefinalen ;) Vant jo mot dem i gruppespillet, esj...

Hadde en omgang paintball i helga - "utdrikkningslag"-style. Dvs alt for lite beskyttelse og alt for høy promille. Satans så gøy, men o'hellige så mye smerte jeg har nå. Minst 15 blåkuler jevnt fordel over hele kroppen. Må si det frister til gjentagelse, i litt mer seriøse former.

Hvor mye må man regne med å legge ut for ok nybegynnerutstyr?

3-4k kan du få kjøpt en fin grunnpakke med alt en trenger. http://www.paintballweb.no/shop/

Anbefalt oppgradering er en luft tank. Ligner spillet ditt på Rambo trenger du stor tank.

Husker godt den gangen jeg var på ag07 og fikk to rett i hodet på under 5m. Den kjente jeg i nesten 3uker. ;)

Enteri: Ville jeg anbefalt en tank på minst 72ci 300bar 4500K!

Akurat nå er det veldig gunstig å handle billig ifra USA. Styr unna amazon.com

http://www.punisherspb.com/pure-energy-hig...gen-system.aspx

Hehehe nice tronn! Hvordan gikk det med dere? Hvilken divisjon/lag spilte du på?

Fakko at vi ikke vant mot Armageddon i bronsefinalen ;) Vant jo mot dem i gruppespillet, esj...

Woah!

Lenge siden jeg har vært her inne nå.

Jeg spiller for Vaskebjørn! i 1.div. Dette var vår første gang i 1.div, og det gikk som det måtte gå. Gutta på laget mitt har generelt sett lite trening. Men vi kom vel på 9. plass av 13-14 lag, så vi er vel fornøyde. Vi høvla over vicious 2 i første kamp, og jeg tror vi ble litt høye på pæra. Og det måtte selvfølgelig regne som bare faen når 1.div skulle spille.

Sånn ellers spillte jeg for Vicious 2 i NPL Arendal, hvor vi endte på en 2.plass. Det var både bra spillt av oss, og litt surt å tape mot et lag i kjørte over i innledende runder(SON).

Jeg har også vært i London en tur å spillt Millennium 3.div(M5) med et mixlag fra store deler av Norge. Der var det 3 stykk som aldri hadde spillt 5 manns før. Men vi endte faktisk akkurat på den bedre halvdel av lista. Vi ble #21 av 42 :yahoo:

Og på søndagen var det drittvær, noe som resulterte at 3 børser gikk i stykker av alt vannet, samt et magasin. Så vi spille 2 games med 3 børser, og 1 game med 4 børser. Det sistnevnte vant vi faktisk.

London var uansett en utrolig fet tur. Og nå prøver jeg å få til en tur til Praha, men jeg trenger penger, og folk som vil være med.

På onsdag drar jeg til Lakselv for å spille VPL der, samt dra på midnattsrocken. Tror det blir sykt bra.

Du skal ikke være med på GS Open 19. juli Spooky?

Og for dere som ønsker å starte med paintball, her er noen flere action-bilder smile.png

n731541650_816567_5683.jpg

n731541650_817054_8458.jpg

DSC_0077.jpg

IMG_1948.jpg

Edited by tronn

Bumpe opp til elite da! ;)

Grats med 2 plass da! Vi kom vel på 5 plass i Arendal men vi var vanvittig uheldige. Spilte 2-2 mot Vicious men de vant pågrunn av at de hadde bedre ranking ifjor... Så spilte vi 2-2 mot solid men her heiv de inn håndkledet et par sek før slutt (avslutter omgangen og gir poeng til motstander) Etter mye whine ble det heller 1v1 og vi tapte.

Millenniumsturer er rått men det river i lommeboka.. :\ Så blir nok ikke noe av det på meg i år.

Nei skal nok ikke på gs, er så langt + andre planer. Neste blir vel NPL Hokksund satser jeg på.