Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
JR

Interessert i drømmer?

Recommended Posts

http://www.psychologytoday.com/articles/in...0003&page=1

Dreams, he contends, are a training ground in which animals and people alike go over the behaviors that are key to their survival.
We have 300 to 1,000 threat dreams per year—one to four per night. Just under half are aggressive encounters: physical aggression such as fistfights, and nonphysical aggression such as verbal arguments.

En av de beste artiklene jeg har lest om hvorfor vi drømmer.

Uten drømmer hadde det å sove hvert ekstremt kjedelig imo.

Dreaming permits each and every one of us

to be quietly and safely insane

Every night of our lives.

William Dement

Vet at søsteren min kan kontrolere drømmene sine av og til også kalt Lucid Dreaming, søk på google så kommer det opp.

Men det krever endel trening og sånn. Har hørt endel historier fra henne der hu har sloss med venner og sprunget rundt naken i gatene og sånn... helt bizarr men sikkert jævlig morsomt også

Jeg tror jeg trenger å kontrollere mine drømmer.

Særlig etter forrige natts drøm hvor jeg var kjæreste med en innpåsliten hunnhai.

Vi fikk blikk på gaten, jesus så flau jeg var.

Jeg pleier og huske men det værste er sånn Deja Vu, jeg kan ha flere 10talls ganger iløpet av et par måneder.. Ikke at det har noen sammenheng da men...

Hahaha. Genialt :happy:

Det dere Lucid greiene virket jævlig interresangt. Kan faktisk huske å ha hatt en sånn drøm før. Det var jævlig moro :innocent:

Jeg kan ikke kontrollere drømmene mine, men jeg husker dem noen ganger :happy: Også noen ganger før jeg sovner så får jeg en slags lucid dreaming greie, bare det varer maks i 5 minutter.

Ja husker og ha hatt det et par ganger selv, den jeg husker best var jeg gikk rundt i gata og knuste vært og ett bil vindu :innocent: jeg visste jo jeg drømte så hvorfor ikke :happy:

Takk for tipset. Må lese den en gang jeg er mer våken.

Det med drømmer synes jeg er ganske interessant. Symbolene i drømmer betyr det samme for alle.

www.dreammoods.com

Morsomt å ta en tur innom der etter å ha drømt :happy:

Jeg tror jeg trenger å kontrollere mine drømmer.

Særlig etter forrige natts drøm hvor jeg var kjæreste med en innpåsliten hunnhai.

Vi fikk blikk på gaten, jesus så flau jeg var.

:innocent::happy::innocent: Dagens!!

Jeg kan kontrollere meg selv i drømmene mine de gangene jeg sover lenger enn vanlig/sover på dagen. Når jeg sover dypt på natta drømmer jeg stort sett ikke (som jeg kan huske), men etterhvert som jeg kommer utpå dagen, sover jeg ikke så dypt lenger, og kan da styre meg selv i drømmene (i førsteperson). Det hender jeg husker drømmer fra når jeg sover dypere også, men da er de ofte mer abstrakte og ukontrollerbare.

Takk rolax, har letet etter en slik side lenge nå =)

Kan ikke kontrolere drømmene mine, men hender jeg vet selv at jeg drømmer i drømmen, men kan fortsatt ikke kontrolere den.

Har vel alltid hatt nesten full kontroll i drømmene mine, men kan ikke velge setting. Noen ganger letter jeg ifra bakken og tenker "fett, det er en flydrøm!" :happy:

Er litt vittig når en har mareritt-type drømme og ting er på det værste kan jeg/man ofte tvinge seg selv til å våkne fordi psyken ikke takler det. (personlig teori/gjetting) Når det store alien-slange monsteret med det store øye på tuppen har kommet seg gjennom barrikaden og å spise deg er neste på to-do listen hans.

Jeg har og kunnet kontrollere drømmene mine, men det skjer bare innimellom. Og jeg klarer ikke selv bestemme når jeg skal gjøre det :happy:

Jeg finner drømmer spesielt interessant fordi jeg tror det har noe med parapsykologi å gjøre. Nå har jeg ikke lest hele artikkelen, så vet ikke om det står noe særlig om det der..

De gangene jeg klarer å kontrollere drømmene mine så er det fordi jeg i drømmen er i en situasjon/ ett sted som er så langt fra normalen at jeg tenker "nå drømmer jeg" Og neste tanke er da "nå kan jeg gjøre hva jeg vil, jippi! Pamela hvor er du?"

Hørte at man kan trene seg opp til Lucid dreaming, f.eks ved å gå med en lapp i lomma med en rekke tall på. Denne lappen skal du ta opp og lese opp tallene for deg selv hver time. Når tallene på lappen endrer seg, så vet du at du drømmer og da kan du gjøre som du vil.. tar litt tid da..

Ikke ofte jeh ghar Lucid Drømmer, men hender sånn en gang i blandt. Husker ofte hva jeg drømmer og det kan være rimelig syke.

Klarer derimot alltid å våkne når jeg vil. Et eksempel jeg husker fra tidligere denne uka, så skulle jeg noe på morgenen. Jeg drømte at jeg så på en klokke eller noe med klokke, også kom jeg på at jeg måtte opp tidlig så jeg vokna for å se mye klokka var. Den var ikke så mye så jeg la meg ned igjen og drømte videre. Funker rimelig greit, hvis det er en ekkel eller skummel drøm å kunne våkne hvis jeg ikke gidder mer.

Noe av det ekkleste er å være skikkelig "stuck" i en drøm, men man drømmer at man våker og tror man er våken. Det som skjer er at man våkner plutselig igjen og igjen tror man er våken. Sånn kan det holde på en stund :happy:

det som kan bli litt scary er vel etter du har drømma en del .. og plutselig havne i en sleep paralys.. satan.. første gang jeg opplevde var veldig ekkelt.. at jeg var mentalt våken men kroppen nektet å adlyde meg :happy: var som å bli fanget i en kropp som ikke virker... *shivers*

LOL! Den er vell kjip! Klyp meg selv, please!

Drømmer vel lucid hele tiden.. Eg elske å drømma.. :innocent:

Eg kan fly og eg har motorsykkel som flyr , eg har vel alltid problemer med landingå då men.. eg overleve alltid..

Eg kan styra ka eg ska drømma om med å f.eks tenke på noe før eg sovne.. Eller noe eg har gjort eller tenkt på samme dag :happy:

Sette eg på ein film og sovne te, så blir 90% av drømmen basert på lyd og handling i filmen...

:innocent: