Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
JR

Interessert i drømmer?

Recommended Posts

Kan styre drømmene mine noen ganger.. Men jeg pleier sjeldent å huske drømmene mine i mer enn et halvt minutt. Av og til husker jeg det jeg har drømt akkurat når jeg våkner, men med en gang jeg tenker på noe annet så glemmer jeg drømmen :happy:

Men er litt stilig og lese om de som kan kontrolere drømmene sine skikkelig...

Noe av det ekkleste er å være skikkelig "stuck" i en drøm, men man drømmer at man våker og tror man er våken. Det som skjer er at man våkner plutselig igjen og igjen tror man er våken. Sånn kan det holde på en stund :innocent:

Det er grusomt vertfall viss det har skjedd noe i drømmen. Fks at du har krangla med dama eller noe også tror du at du våkner

det som kan bli litt scary er vel etter du har drømma en del .. og plutselig havne i en sleep paralys.. satan.. første gang jeg opplevde var veldig ekkelt.. at jeg var mentalt våken men kroppen nektet å adlyde meg :happy: var som å bli fanget i en kropp som ikke virker... *shivers*

Seriøst det er faktisk grunnen til at jeg ikke gjør det derre lucid dreaming. Lille søsteren min fortalte når hun fikk besøk av "The old hag" Det er en skikkelse som kommer når du er i halvsøvne. Det vil si når kroppen sover men ikke det mentale. Så du kan bare ligge der og se på at den skikkelsen kommer nærmere og nærmere. Og du må bare si til deg selv at du drømmer og det ikke er viktig. Det som skjedde med henne var at det kom en skikkelse ut av pc skjermen og datt ned på gulvet og reiste seg opp og gikk ut. Seriøst hadde det skjedd med meg jeg hadde flippet ut. Alldrig sovet igjen :innocent:

Noe av det ekkleste er å være skikkelig "stuck" i en drøm, men man drømmer at man våker og tror man er våken. Det som skjer er at man våkner plutselig igjen og igjen tror man er våken. Sånn kan det holde på en stund :happy:

Faen det er irriterende. Nettop det var grunnen til at jeg pisset i sengen når jeg var unge. Jeg trodde at jeg våknet, og gikk bort til doskålen, og pisset. Og da når jeg merket at det var litt vått i sengen tenkte jeg "Pokker, nå igjen?" men så må jeg jo enda på do da, så når jeg sovnet drømte jeg igjen at jeg sto opp og gikk til toalettet.

Nå den dag i dag, dog, har jeg lært. Hver gang jeg drømmer at jeg står over doen så bare "vent... veeent... nei jeg drømmer, IKKE PISS!"

Andre enn meg som har hatt pissealarm forresten?

Har noen merket at feks. vekkerklokken blir blandet perfekt inn i en drøm du har?'

det som kan bli litt scary er vel etter du har drømma en del .. og plutselig havne i en sleep paralys.. satan.. første gang jeg opplevde var veldig ekkelt.. at jeg var mentalt våken men kroppen nektet å adlyde meg :innocent: var som å bli fanget i en kropp som ikke virker... *shivers*

Seriøst det er faktisk grunnen til at jeg ikke gjør det derre lucid dreaming. Lille søsteren min fortalte når hun fikk besøk av "The old hag" Det er en skikkelse som kommer når du er i halvsøvne. Det vil si når kroppen sover men ikke det mentale. Så du kan bare ligge der og se på at den skikkelsen kommer nærmere og nærmere. Og du må bare si til deg selv at du drømmer og det ikke er viktig. Det som skjedde med henne var at det kom en skikkelse ut av pc skjermen og datt ned på gulvet og reiste seg opp og gikk ut. Seriøst hadde det skjedd med meg jeg hadde flippet ut. Alldrig sovet igjen :happy:

Fy faen, DA hadde jeg blitt redd

De gangene jeg klarer å kontrollere drømmene mine så er det fordi jeg i drømmen er i en situasjon/ ett sted som er så langt fra normalen at jeg tenker "nå drømmer jeg" Og neste tanke er da "nå kan jeg gjøre hva jeg vil, jippi! Pamela hvor er du?"

Opplever det samme. Hvis jeg først skjønner at "oi, nå drømmer jeg", så er det fullt fokus og mane frem den første fine dama jeg kommer på i en småfrekk skinndrakt, evt å konsentrere meg om å fly :happy:

Husker det var mest flyving når jeg var mindre, begynt å helle litt over nå.

Faen det er irriterende. Nettop det var grunnen til at jeg pisset i sengen når jeg var unge. Jeg trodde at jeg våknet, og gikk bort til doskålen, og pisset. Og da når jeg merket at det var litt vått i sengen tenkte jeg "Pokker, nå igjen?" men så må jeg jo enda på do da, så når jeg sovnet drømte jeg igjen at jeg sto opp og gikk til toalettet.

Nå den dag i dag, dog, har jeg lært. Hver gang jeg drømmer at jeg står over doen så bare "vent... veeent... nei jeg drømmer, IKKE PISS!"

Det der gjorde jeg ofte når jeg var liten, like flaut hværgang. Helt til jeg fant ut den simple løsningen. Tøm tanken før du legger deg, alltid!

Takk for sia rolax, ga meg svar på jævlig mye jeg har lurt på:happy:

aiaiai. Så mye sinne:P

Drømmer er helt fantastiske. Det ultimate må være å kunne se på drømmene sine i replays eller å ha full kontroll på de hele tiden.

Det har hendt meg flere ganger at jeg kan kontrollere alt i en drøm, men dette skjer bare når jeg sover veldig lett, for eksempel om jeg nettopp har våknet, og skal sove igjen.

Noe som er rart, er at jeg aldri har mareritt lenger. På en eller annen måte merker jeg at et mareritt kommer, får panikk, og våkner med vilje i all hast.

Har noen merket at feks. vekkerklokken blir blandet perfekt inn i en drøm du har?'

Ja, har hendt èn gang som jeg kan huske. Jeg drømte nemig at jeg var i samtale med noen inne i en borg, så hørte jeg vekkerklokken langt borte. Sa til dem at jeg måtte stikke, fordi jeg våkner nå. Var litt sykt.

hater å drømme at jeg våkner opp, kler på meg, pusser tennene, spiser frokost og går til skolen bare for å finne ut at jeg har drømt det hele og må gjøre alt på nytt igjen :D

hah, engang så gjorde jeg det! Drømte at jeg skrudde av alarmen, stod opp, gikk på badet og kledde på meg. Så gikk jeg de 5 minutta bort til bussplassen, venta der i 10 minutt. Så ser jeg på klokka og den viser 02.10, 5 timer for tidlig.

sukk, skulle ønske det var en drøm :D

hater å drømme at jeg våkner opp, kler på meg, pusser tennene, spiser frokost og går til skolen bare for å finne ut at jeg har drømt det hele og må gjøre alt på nytt igjen :tafse:

den hater jeg å!

jeg har prøvd å kontrolere drømmene mine, men får det ikke til! :D

Interessant artikkel.

Dette minner meg på en ting, sånn halvveis tilfeldig. Dere kjenner sikkert alle til nakendrømmer, dvs. når du drømmer at du er naken i en upassende situasjon, og blir skrekkslagen eller noe ved tanken. Men har noen andre opplevd det motsatte, nakendrømmer der du ikke egentlig bryr deg om det faktum at du er naken i en situasjon der du egentlig ikke burde være det?

Interessant artikkel.

Dette minner meg på en ting, sånn halvveis tilfeldig. Dere kjenner sikkert alle til nakendrømmer, dvs. når du drømmer at du er naken i en upassende situasjon, og blir skrekkslagen eller noe ved tanken. Men har noen andre opplevd det motsatte, nakendrømmer der du ikke egentlig bryr deg om det faktum at du er naken i en situasjon der du egentlig ikke burde være det?

Haha ja jeg drømte jeg var splitter naken midt på et kjøpesenter... Når jeg tenkte meg om i drømmen var det litt flaut men det så nå ut som jeg ga faen i det for jeg gikk nå rundt der og sprada...

kan si jeg små humret litt for meg selv når jeg våknet :D

når dere snakker om nakendrøm, for 2 dager siden drømmte jeg at jeg var naken og gikk runt og viste fram kuken (hadde stå pikk) til en jente i klassen min :tafse: men så oppdaget jeg at den hadde brekt mitt på :D var kjempe redd og svett når jeg vokna.

Jeg hater drømmer at du faller og faller og når du treffer bakken så våkner du. Av et sengen er fult av svette :D

Jeg har aldri klart å være i drømmen etter jeg har treffet bakken, brå våkner uansett. :blush:

Den skole drømmen der vil jeg ikke engang drømme :tafse:

Selv har jeg aldri hatt drømmer jeg ikke har hatt kontroll over. Men en ting som har skjedd flere ganger, er at noe bryter seg inn i drømmene mine, vanligvis ting jeg så absolutt ikke vil ha der. Jeg har fremdeles full kontroll, men kan ikke fjerne disse tingene, og vanligvis må jeg gjøre ting jeg ellers ikke ville ha gjort for å unngå dem. En av de mest irriterende av disse innbryterne er en slags rar slakter som ser ut som en tegneseriefigur. Sist jeg jeg drømte hadde jeg bestemt meg for å ta meg en tur over noen fjell og se på naturen, men det ble avbrutt når slakteren plutselig sto i veien. Jeg snudde og startet å gå i den andre retningen, men etter en liten stund sto han foran meg igjen, det sluttet som vanlig med at han kastet en kjøttøks i øyet mitt, og jeg våkna andpusten og svett klokka 3 om natta.

Mnerer at når du hører den ringer på ekte, så er det noen som ringer deg i drømmen

Haha, ja. Drømte at brannalarmen på skolen gikk for en stund siden. Hadde fått ny "realtone" på mobilen, brannalarm sound :D Var egentlig litt morsomt da jeg først forsto hva som skjedde og jeg var sikkelig våken.

Ellers har jeg det problemet at jeg aldri husker om jeg har drømt at mamma roper at jeg skal stå opp eller om det er virkelig. Men jeg finner fort ut av det." STÅ OPP FFS, SISTE GANG JEG ROPER". Da veit jeg at hun har ropt 1-2-3-4 ganger før uten at jeg har gjort en dritt.

Har også drømmer hvor jeg kan kontrollere tingene jeg gjør. Jeg kan også tenke at "Det er bare en drøm", egentlig litt merkelig følse. Ellers blir de fleste drømmene mine påvirket av ting som skjer rundt meg, eller har skjedd rundt meg den siste tiden før jeg la meg. Kan være alt fra personer til musikk og tv. Har drømt at jeg har vært med i maaange kjente filmer med kjente skuespillere osv. Funker også noen ganger å tenkte intenst hardt på en ting før jeg sovner, så forsetter drømmen der jeg sluttet å tenke (hm, rar settning). Har bla møtt Emma Watson i drømmene mine 409834 ganger. Jeg fikk ved en tilfeldighet tak i MSNen hennes og ble best friends, så drar hun til Norge for å møte meg. Egentlig jævelig digg. Andre drømmer som at jeg catcher en kule for hun pulebare jenta i 9. klasse eller at jeg rytter henne vekk fra en bil og blir selv truffet går også igjen og igjen.

Hadde også en periode samme mareritt om og om igjen. Jeg var på sånn isvandring med pappa. Så tryner jeg og sklir. Jeg sklir av isen og ned i vannet, et stup på ca. 10-20 meter. Treffer aldri vannet, tho, våkner alltid i det jeg skal treffe vannet. Ellers har jeg også drømt at forskjellige familiemedlemmer dør. En gang forto jeg faktisk at det hele var en drøm (tror pappa var død eller noe), og jeg tenkte "Uh, heldigvis var det bare en drøm", men så forsetter jeg å drømme. Hva som skjer etter det er litt uklart...

Selv har jeg aldri hatt drømmer jeg ikke har hatt kontroll over. Men en ting som har skjedd flere ganger, er at noe bryter seg inn i drømmene mine, vanligvis ting jeg så absolutt ikke vil ha der. Jeg har fremdeles full kontroll, men kan ikke fjerne disse tingene, og vanligvis må jeg gjøre ting jeg ellers ikke ville ha gjort for å unngå dem. En av de mest irriterende av disse innbryterne er en slags rar slakter som ser ut som en tegneseriefigur. Sist jeg jeg drømte hadde jeg bestemt meg for å ta meg en tur over noen fjell og se på naturen, men det ble avbrutt når slakteren plutselig sto i veien. Jeg snudde og startet å gå i den andre retningen, men etter en liten stund sto han foran meg igjen, det sluttet som vanlig med at han kastet en kjøttøks i øyet mitt, og jeg våkna andpusten og svett klokka 3 om natta.

Ah, jeg hadde samme greia for leenge siden, bare at med meg var det et menneske i gassmaske. Husker to tilfeller. Den ene gangen var jeg på et slags diskotek og danset, til gassmaskepersonen kommer inn og rommet blir fyllt med gass før jeg våkner.

Det andre tilfellet spaserte jeg og søsteren min mot huset vårt, da hun plutselig løp fra meg, før gassmaskepersonen kom og stilte seg fremfor meg og røyk fyllte alle omgivelsene.

Har ikke hatt disse drømmene på minst 10 år, så rekner med at det har gitt seg. Var litt creepy.

Har forresten et annet drømmefenomen i ermet. Det har seg nemlig slik at dersom jeg har vært ute eller på fest og senere legger meg til å sove i beruset tilstand, så drømmer jeg av og til festen videre. Når jeg våkner nå og da, greier jeg ikke å vite om det jeg akkurat drømte var en drøm eller minne fra festen. Men når jeg tenker over det dagen etter, finner jeg som regel ut at jeg bare drømte, siden "minnene" er svært usannsynlige, hehe.

det syke med drømmene mine er at jeg ofte drømmer om folk jeg kjenner som jeg ser ekstremt sjelden, og dette pleier stort sett å være dagen etter jeg faktisk har drømt om denne personen. det kommer jeg på akkurat da jeg ser personen.. scary.

Kom på noe artig nå.

Hadde regulering før, og jeg sov med slik en "hodebøyle". Altså, noe lignende denne.

Drømte noen ganger at jeg hadde på meg den bøylen, også ser jeg at noen pene jenter ifra klassen kommer mot meg,

jeg kjapper meg med å ta av meg bøylen og later som ingenting.

Når jeg våkner har jeg ikke på meg bøylen mer. Og dette skjedde alle gangene jeg hadde en slik drøm.

Drømte en gang at jeg sov i senga, så ser jeg plutselig at det er en diger maurtue under dyna.

Jeg skvetter som f*** og hopper ut av senga (tror jeg aldri har vært så rask før).

Jeg var så sikker på at det var en maurtue der, at jeg ikke turte å gå tilbake før det hadde gått rundt 5min :D