Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Litago

Skjerp dere

Recommended Posts

Stort sett alle her trenger å skjerpe seg.

Husk at dere, med noen unntak, er unge og trenger å reflektere langt mer over tingenes tilstand enn det dere gjør nå, før dere danner dere en mening. Registrerer at en av løkhuene under her mener at Russland kanskje kommer til å angripe Norge, mens motparten mener at oljeinstallasjonene neppe er et gyldig mål. Værsåsnill, når dere tenker på noe sammensatt som nasjonal politikk, storpolitikk eller hva det måtte være, tenk dere om før dere danner dere en mening. La målet være å søke mer informasjon om emnet, ikke å danne dere en mening om at det enten er svart eller hvitt.

Husk at det ikke handler om å ha rett eller galt, men at alle er enige om det som er riktig for alle.

Dette til ettertanke.

edit: dette innlegget er selvfølgelig ikke rettet mot de som vet at det ikke burde være rettet mot dem.

Vent, er dette en tråd for å klage, eller er det en ny, bedre version av alex_killer's tråd?

Faen da, Litago. Først så tenkte jeg at dette kom til å bli en flame-tråd ut av en annen verden også dabber du av med en "dere vet hvem dere er" :lol:

Skjulte en haug med poster, siden jeg mener at dette er en topic hvor folk burde få med seg orginalbudskapet.

Hva betyr "Also"? Eller "Asso" ?

Ser dette blir brukt ofte, er det ordet "Altså" man er ute etter?

Nok om det, nå har ikke jeg lest hele russertråden - men er det ikke slik at dette er et diskusjonsforum hvor man bør få lov til å ytre sine høyst subjektive meninger?

Oft-snakk og usakeligheter er jo greit å slå ned på :lol:

Selvsagt er det greit, det er bare en oppfordring om å undersøke saker litt før man buser ut med sine høyst uinteressante meninger.

Forumets gjsnitt alder har jo sunket ganske dramatisk de siste årene. Kvaliteten synker jo selvsagt i takt med dette. Jeg er blitt for gammel rett og slett :lol:

Har ingenting med det å gjøre (ref: Gamer.no)

Det har alt med moderatorene og Battlefield.no styret å gjøre, det er ingen som reagerer på personangrep som igår mot alexkiller. Jeg forstod alt han skrev men likevel så begynnte masse folk å klage på rettskrivning hans noe som er ganske ille da han faktisk ikke er så gammel. Folk idag er ufattelig frekke, så Battlefield.no må ta ett standpunkt for å opprettholde en viss standard.

Gamer.no f.eks tillater INGEN random tråder og absolutt ikke svar som "lol" "idiot" osv.

Vil man ha kvalitet på forumet her så må moderatorene og BF.no ta ansvar.

..i tillegg kan det kanskje være en fordel for en del ferske brukere å gjøre følgende:

1. Tenk grundig gjennom HVA du har tenkt å poste:

a) Har dette interesse for andre?

:lol: ..eller er dette utelukkende for å øke postcounten din.

om ' /> - drit i å poste.

2. Les grundig gjennom hva du har skrevet FØR du trykker "Add reply".

a) Holder språket noe i nærheten av normal forumsstandard

..eller

om cool.png - korriger teksten din, eller drit i å poste.

Ja, jeg vet at noen har dysleksi. Dog preges forumet av latskap, enkelt og greit. Det virker som om mange tror at "siden dette er på internett, er det samma faen", men det stemmer ikke. Ikke orker folk å lese postene dine, og selv om du i utgangspunktet har fornuftige meninger - er det ofte vanskelig å ta de seriøst om det ser ut som om det er en 8 åring som har skrevet det.

FireFox har stavekontrol. Bruk den.

Edit: Helt enig i at unge brukere ikke skal utsettes for personangrep pga dårlig formulerte poster, men det kan være en fordel å lese litt rundt på forumet og se hvordan erfarne brukere skriver før man oppretter ett vel av tråder selv.

Alt du nevner her Entreri må passes på av moderatorer ellers skjer det ingenting, og varslene må være synlige for alle og beskrevet godt i tråden det gjelder.

Når dere ikke gjør noe når noen poster rare poster på Generellt så er det jo ingen som vet at dette er galt. Som siste tråden som Alex Killer postet så skulle en moderator reagert etter post 3, ikke mot han selvfølgelig men de som svarte han. Dette er bare ett eksempel men det er overalt på forumet her. Moderatorene MÅ gjøre en mye bedre jobb, virker som de bare modererer etterhvert som det passer dem, det blir litt feil egentlig.

Uenig, bf.no har alltid vært en fin portal for hetsing, vil da faen ikke ha noe barnerøv forum der alle topics handler om hva slags pizza som er best, faen skal alt være så korrekt for? Lager man en bedriten topic skal man få svi for det. Greit nok at noen har dysleksi, men da burde de vel ta seg ekstra tid for å sjekke innlegget sitt? kan ikke huske at folk har skrevet så dårlig som 40% av dette forumet gjør nå, som det var for noen år tilbake.

Enig med Maxi.

Får vondt i hjerterota når jeg ser at store deler av forumbrukerne skriver slik ordene høres ut. Og dette handler ikke om flisespikkeri, men heller om at man bør ta sitt ansvar når man skal skrive slik at man gjør seg forstått. Seriøst, hva i all verden har skjedd med rettskrivingen til ungdommen? Jeg gir normalt faen, men blir "helt sjåkert"

Og så synes jeg noen bør være litt mer selvkritiske før de lager tråder.

Alt du nevner her Entreri må passes på av moderatorer ellers skjer det ingenting, og varslene må være synlige for alle og beskrevet godt i tråden det gjelder.

Når dere ikke gjør noe når noen poster rare poster på Generellt så er det jo ingen som vet at dette er galt. Som siste tråden som Alex Killer postet så skulle en moderator reagert etter post 3, ikke mot han selvfølgelig men de som svarte han. Dette er bare ett eksempel men det er overalt på forumet her. Moderatorene MÅ gjøre en mye bedre jobb, virker som de bare modererer etterhvert som det passer dem, det blir litt feil egentlig.

Problemet her var jo kvaliteten på skrivinga, det folk reagerte på ergo så burde en moderator i så fall reagert på førstepost :lol:

*peise bensin på bålet*

Å skrive er faktisk ikke så forferdelig vanskelig i det moderne samfunn. Synes det er merkelig at jo flere teknologiske hjelpemidler som blir brakt inn jo mindre gidder folk å prøve å skrive korrekt. Man får jo lov til å bruke PC på skolen når man har dysleksi, men jeg er faktisk nesten sugen på å fremme forslag om å fjerne denne retten fra skolesystemet da det åpenbart har liten eller ingen effekt. Er meget mulig at retteprogram brukes og innleveringene ser fine ut, men når man ikke prøver å ta til seg rettskrivingen som nevnte program gir så er man jo like langt og sitter egentlig bare med en avhengighet av retteprogrammet for å gjøre seg forstått skriftlig.

Det er i mine øyne ikke til hjelp for dyslektikere, men bare en merkelig krykke som en gang i blant finner på å hoppe opp og klaske dem i trynet.....F.eks. her på bruket.

å skriv sm dtte r ikke dyksleski, mn sms-sprk og drekte ltskp

*beklager hvis jeg tråkker noen på tærne, ikke meningen, men er jo mange dyslektikere som er enige så jeg bare tar ballen og går med den*

Uenig, bf.no har alltid vært en fin portal for hetsing, vil da faen ikke ha noe barnerøv forum der alle topics handler om hva slags pizza som er best, faen skal alt være så korrekt for? Lager man en bedriten topic skal man få svi for det. Greit nok at noen har dysleksi, men da burde de vel ta seg ekstra tid for å sjekke innlegget sitt? kan ikke huske at folk har skrevet så dårlig som 40% av dette forumet gjør nå, som det var for noen år tilbake.

Så det du på en måte sier er at du vil ha litt møkka topics her, slik at du eller andre kan fortelle trådstarteren hvor idiot hun/han var for å lage en slik tråd, istede for at en moderator sletter tråden straks han ser den?

Bedre at moderator sletter slike dumme tråder så fort som mulig og forteller trådstarteren hva han/hun gjorde feil, så slipper andre å erge seg over tråden.

Enig, det er ikke snakk om dysleksi - men heller om late barn.

Jeg forventer at folk som skal kommunisere noe med noen gjør sitt beste for å gjøre seg forstått, alt annet synes jeg er høl i huet.

Skjønner ikke hvorfor vi i et land som norge har så stor aksept for at folk driter så totalt i det norske skriftspråk.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...