Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Anderwin

Norge.!

Recommended Posts

Ja da var aksjonen i gang. Torsdagen startet den. Der aller fleste elver på nesten alle vgs skoler i Norge aksjonere mot dårlige arbeidsmiljøet i dags dato.

Vi er verdens rikeste land.

Vi har synket langt ned på listen siden sist. Hele 5 plasser det er mye!.

Ifra VG (Finland er på topp, og Norge helt nede på 33 plass, slått av blant annet Polen, Litauen og Latvia.)
Det vil jo si at Polen som er fattig har enda bedre skoler enn Norge i dags dato. Det er og blir latterlig. Vi har nok penger til å pusse opp skolene i Norge.
Norge skal bli verdens beste skoler

Husker at noen sa det av en politiker husker ikke hvem som sa det. Men når vi synker hva skjer? Vi blir verre og verre. Hvordan kan vi få verdens beste skoler når elever får til og med hodepinetabletter ifra læreren for å sitte i timene for å lære.

China som har så mange unger er på andre plassen enn der kanskje Norge skulle ha vært. China gjør det egentlig bra vis du ser på denne tingen her. Finland som er nesten naboland gjør det til og med bedre enn oss. De har mindre penger enn oss å. Listen er helt korrekt å.

VG Norge nok en gang dårlig i skoleundersøkelse

Noen skoler i Norge tør ikke folk heller å gå på do. De holder seg en hel dag på skolen fordi doene er helt forferdelig. Det drypper ifra takene, det er noen skoler som har det problemet at det drypper ifra takene.

VG mer info

1196339735226_477.jpg

Folk sitter på gulvet for å aksjonere.

Min skole er ikke så bra den eller. Jeg har fått rygg problemer på grunn av stolene og pultene som er på skolen.

Rektor jeg kranglet med i 20 min hadde ikke lyst å kjøpe nye pulter og stoler. Det vil da si at jeg kommer til å gjøre det samma som på bilde.

Jeg har fått med meg flere som kommer til å gjøre dette ifra mandagen av. Jeg håper at skolen kjøper inn pulter og stoler. Eller kommer jeg til å sitte på gulvet resten av året + siste året på skolen.

Norge tenker vi må spare penger.!. Hvem skal ta over Norge vis alle ungdommer i dags dato før helseskader på grunn av skolen. Det sier seg selv at Norge kommer til å gå under vis dette her skjer. Noe må skje og det håper jeg de forstår veldig bra. NRK hadde nyheter om saken å.

Håper Norge snart forstår at ungdommer i dags dato trenger penger til skole.

Hva synes der om saken? Vær ærlige.

Skolen hadde vært mye bedre hadde det ikke vært for lokalpolitikere som heller vil bruke penger på populistiske ting.

Dessuten burde skoledagene gjøres kortere og bli mer effektivisert (gjerne lage forskjellige grupper/nivåer i fagene).

Skole/utdanning burde være første prioritet i norge.

I Trondheim bruker de 1 million hver dag på oppussing av skolene. Og det er full aktivitet.

De har revet flere skoler for å bygge nye, ettersom det er billigere enn å pusse opp.

Utrolig ille at det er sånn i Norge, vi er et svinrikt land med få innbyggere, latterlig at vi ikke har verdens beste skoler.

Jeg har aldri vært noe flink til å gjøre skolearbeid i enkelte fag når jeg gikk på grunnskolen og videregående. Jeg fikk 2 i naturfag på GK, her møtte jeg opp til 1 prøve av 4 i løpet av et år og leverte 2 av 10 kjemirapporter og var absolutt ikke aktiv i timene. I Tysk fikk jeg 3, alt jeg kan si er ?Ich heisse Nils??..

Det bør bli vanskeligere å stå i fag fra og med ungdomskolen, tror mange hadde hatt godt av å ta et år om igjen for å skjerpe seg. Det hjelper ikke å la elver å stå i fag slik at de går ut fra videregående med 3 i snitt, et år ekstra hadde hjulpet dem å få en innstilling som hjelper dem gjennom skolen og resten av livet.

Er enig i at vi trenger penger til skolene. Min tidligere ungdomskole har vært plaget av asbest i snart 10 år, i løpet av den tiden jeg gikk der fikset de kun dusjene og toalettene. Nå 5 år senere har kommunen lovet 10 millioner til denne skolen for å løse problemet. Men selvsagt har kommunen investert i Terra så jeg regner med at når jeg sjekker lokalavisen om et par uker så står det at kommunen trekker løftene tilbake. Det er uansett bare tull å prøve å pusse opp en gammel skole som er bygd av dårligere materialer, mye lurere å bygge en ny skole med topp kvalitet som ikke trenger oppusing på en god del tiår.

Legger også til valgløftene politikerne kom med under en skoledebatt ved kommunevalget for 4 år siden. H og FRP: Billigere alkohol (Hvordan skal de som komunepolitikere få det til?tongue.png) AP og SV: Bedre skoler! Etter valget begynnte AP og SV med planlegging av en bru til mange 10-talls millioner som kortner kjøreturen til hytteområdene med 15 min, ikke flere penger til skolene.

Poenget er at kommunepolitikere bør ikke kunne administrere penger til skoler, de kaster dem bort på bygdefeiringer, investeringer de ikke setter seg inn i og annet fanskap. øremerkede midler som kommunen er lovpålagt å bruke på skole og kontroll av dette er saken.

Aksjonen!

Jævlig bra å få med skolene på den, men det er ikke bare at regjeringen bevilger lite penger til oppussing av skolene her (ja regjeringen, det er de som i det store og det hele bestemmer skolebevilgningene! Det er regjeringen vi aksjonerer mot, ikke ledelsen på fylkesplan her), men også at regjeringen foreslår at rentestøtteordningen (for de som ikke vet hva rentestøtteordninger er, er det den ordningen som bestemmer at når skolene låner penger til oppusing av bygg, så betaler staten rentene på lånet) som ble vedtatt i Soria Moria erklæringen fjernes.

Dette er intet mindre enn skandaløst, siden det ble lovet, og jeg håper for guds skyld at det forslaget aldri kommer igjennom til Stortinget.

Credz til trådstarter for å engasjere klasse etc. i dette forresten. Sitter du i et fylkesledd i elevorganisasjonen noe sted?

Vel en av tingene som ødelegger er jo faktisk kunskapsløftet, dette av flere grunner.

1. Ikke alle lærerne er "kompetente" til å bruke pc under undervisning, mange av de som har vært på gud vet hvor mange kurs gidder ikke bruke andre undervisninsmetoder en tavleundervisning, altså sløsing av penger siden det ikke skjer noe. De eneste lærerne som klarer å undervise på andre måter har jobbet som lærer mindre en 5 år (slik er det på de 4 skolene jeg har gått på til nå). Må inrømme at jeg synes yrkesfaglærere er flinkere en almenlærere tiø å bruke varierte læremetoder.

2. Siden elevene får ha datamaskiner lett tilgjengelig så er det mye lettere for dem å gjøre annet tull, feks spille data og sløve. Dette ser jeg hver dag når jeg går forbi klasseromene til andre klasser. Heldigvis er noen lærere såpass oppergående at de får elevene til å legge ned datamaskinene.

3. Elevene blir ferdige med arbeid på 5 minutter ved hjelp av google og copy, paste. Altså de lærer ingen ting.

4. Mindre yrkesrettet fag til yrkesfagene. Yay bra for de bedriftene som klager på at lærlinger nå til dags har for dårlig kompetanse. Trenger jeg å forklare hvorfor dette er domt?

Dette er det intrykket jeg har fått av kunskapsløftet. Heldigvis hører jeg til reform 94.

Vi tok også å kasta ut pultene men ikke stolene siden de faktisk er så gode som man kan få dem. Men pultene er gode for de fleste i min klase siden jenter er oftest lavere en gutter, jeg derimot er såpass høy at jeg må bøye meg som er krøpling for å klare å skrive noe, så derfor får jeg ont i ryggen og blir ukonsentrert.

For de som lurer på hvor skolepengene er, se på det overdimensjonerte urinalet som blir bygget i oslo.

Oprahuset that is

Credz til trådstarter for å engasjere klasse etc. i dette forresten. Sitter du i et fylkesledd i elevorganisasjonen noe sted?

Nei jeg sitter ikke i noe. Er bare tillitselev. Men mandagen kommer jeg helt sikkert å hive ut pulten og stolen min. Fordi da har jeg norsk og historie. Jeg bøyer meg som faen. Pultene er jo til folk som er 150:|. Stolene er til samma folk. Jeg som er 2 meter for et stort problem da.

Nå sitter jeg på IT og har behagelige stoler.

Men klasserommene suger. Jeg kommer til å hive ut pulten min og stolen. Har sakt det til rektor å men han bare ehm jeje.

Også har de koblet 2 skoler sammen for å spare penger det sa han til meg selv. Så hvorfor ikke bruke de pengene til å kjøpe nye stoler da?.

Problemet med skolene i Norge er at det er mange skoler pr elev, eller få elever pr skole. Det er iallefall et unormalt høyt forhold når man tenker på tettpakka land.

I tillegg er skolen lagt i hendene på Fylkeskommunen/Kommunene selv. Og svært få av disse har økonomi til å gjøre annet enn å håpe at byggene fra 1965 og 1970 varer i noen år til. Tror det "enkleste" blir at dagens skoleungdom som jo er fremtidens lokalpolitikere tar tak i dette når de selv sitter ved roret.

Slik det er nå så sitter det nemlig 60-70-åringer der og sier "Men, vi bygde jo en helt ny skole for 40 år siden!". Noen må inn der og tvangsflytte dem til et gamlehjem så de får smake litt av sin egen kommuneforvaltende medisin. Og så ordner dere forholdene på skolene! smile.png

Det er jo snakk om prioriteringer.. Men en kommune har en lang liste med ansvarsområder og utgiftsposter og en relativt kort liste med inntekter.

Jeg går på en av landets fineste ungdommsskoler, den vant skole bygge prisen i år 2002.. Bygget er flott.. det største problemet på vår skole er det at de prioriterer pengene feil. VI må dele på nesten alle bøkene, vi er ca 2 personer pr bok. Dette er noe som er dritt når vi skal ha en stor prøve og vi må pugge.. Hvis de som deler bok bor langt unna hverandre så dukker problemene opp.. Hvis vi klager på at vi har for få bøker så svarer de at det er "planen", at vi har få bøker betyr at vi må ta mer annsvar osv osv.. I starten hadde ikke skolen penger nok til vaskehjelp en gang.. Og hvorfor?

Jo, fordi skolen skal kjøpe det dyreste, kunst og arkitekt ting... Det virker som at skolen bryr seg mer om at skolen skal være "fin" De har også nesten ikke skrive bøker heller!

SYnes de burde bruke mer penger på bøker og utstyr til oss elever, føler det går utover læringen vår..

Jeg går på en av landets fineste ungdommsskoler, den vant skole bygge prisen i år 2002.. Bygget er flott.. det største problemet på vår skole er det at de prioriterer pengene feil. VI må dele på nesten alle bøkene, vi er ca 2 personer pr bok. Dette er noe som er dritt når vi skal ha en stor prøve og vi må pugge.. Hvis de som deler bok bor langt unna hverandre så dukker problemene opp.. Hvis vi klager på at vi har for få bøker så svarer de at det er "planen", at vi har få bøker betyr at vi må ta mer annsvar osv osv.. I starten hadde ikke skolen penger nok til vaskehjelp en gang.. Og hvorfor?

Jo, fordi skolen skal kjøpe det dyreste, kunst og arkitekt ting... Det virker som at skolen bryr seg mer om at skolen skal være "fin" De har også nesten ikke skrive bøker heller!

SYnes de burde bruke mer penger på bøker og utstyr til oss elever, føler det går utover læringen vår..

Tror det er noe lov imot dette her. Snakk med noen ifra elev.no og hør om ang dette her.

Tror det er noe lov imot dette her. Snakk med noen ifra elev.no og hør om ang dette her.

Enig, slik skal det ikke være, dere må ta kontakt med noen fra fylkesstyret i EO i fylket ditt og forklare situasjonen, og hvis de finner ut at det faktisk er som du beskriver det kommer de til å jobbe videre med det!

Bare måtte:

Jeg er lei hvordan Noges skoler styres i dag og hvordan de ser ut.

Nesten ingen skoler ser bra ut i dag. :huh:. Norge verdens rikeste land og klarer ingenting. Jeg vedder på at nabo landene ler av oss hvordan vi gjør det.

Det nye kunstskap løfte? Det er jo skval.

Snakket med elevrådsstyret i dag ledern for det på den skolen jeg går på. Blir kanskje en ny aksjon igjen på grunn av meg. Jeg er lei av dårlige pulter og diverse.

Jeg er den som ikke gir meg med det første.

Snakket med noen lærer og de støtter meg liksom. Fordi de skal jo gå på denne skolen her 20-40 år lenger enn meg hvorfor vil dere har dritt skole da?

Til og med skolen har ikke nok spansk lærer fordi hun vi har nå er sykemeldt tror ikke dere at den klassen jeg går i har ikke hatt lærer på nesten 2 månder? Det blir for teit. Jeg kommer til å snakke og skolen kommer til å høre mer i fra meg senere .

Skolen hadde vært mye bedre hadde det ikke vært for lokalpolitikere som heller vil bruke penger på populistiske ting.

Dessuten burde skoledagene gjøres kortere og bli mer effektivisert (gjerne lage forskjellige grupper/nivåer i fagene).

Skole/utdanning burde være første prioritet i norge.

Jeg synes faktisk skoldagen burde bli lengre, men til gjengjeld burde man kutte ut hjemmelekser. Jeg er forøvrig enig med deg i at man burde tilpasse opplæringen til den enkeltes nivå, hvilket innebærer at man deler inn i forskjellige grupper fra fag til fag. Det er ikke snakk om å lage eliteklasser eller noe annet slikt negativt SV-ord, men om å gjøre opplæringen morsommere og mer effektiv for alle. Det kan også innebære at f.eks de "beste" i matte får litt mindre matte-undervisning i en periode og heller får mer undervisning i andre fag hvor de har større utfordringer. Det bør også være mer fysisk aktivitet, både i form av gym og ekskursjoner.

Jeg tror at hovedgrunnen til at elevene gjør det så dårlig, er at de klager for mye. Sterk påstand kanskje, men jeg har jo selv fullført både grunnskole og videregående, hatt både dårlige pulter, dårlige lærere og og varme klasserom. Men so what? Man kan fint lære alt man skal å vel så det likevel. Jeg er klar over at den videregående skolen jeg gikk på sikkert er over normalt pen i forhold til andre, men det var langt ifra tilfellet på grunnskolen. Det er elevene selv som skal lære, det er ikke skolen som skal lære elevene. Få skikk på foreldrene, og få barna til å jobbe hardere og å slutte å klage.

Anderwin: Å si at ingen skoler er bra er bare vås. Norge har ikke de beste skolene i verden, men det er det mange faktorer som spiller inn på, som for eksempel at vi har veldig små og mange skoler, fordi vi har prioritert at folk skal få bo hjemme mens de er i skole, og for eksempel at vi har veldig mye innvandrere for tiden.

Det er selvsagt flere ting å sette fingeren på i det norske skolesystemet, men det er av de beste i verden og elevene burde slutte å ha så høye forventninger. Jeg skjønner godt at det er uforståelig for yrkeselever at de må lære norsk og historie, men når de blir voksne finner de forhåpentligvis ut at det faktisk ikke var så dumt å kunne skrive et brev, eller å vite forskjellen på 1. og 2. verdenskrig. Man går på skolen får å få kunnskap, og får å bli bedre rustet til å fungere i samfunnet - ikke bare for å få jobb.

Jeg er også litt delt på spørsmålet som Prostgotvin trekker inn her, om å droppe leksene. Jeg var skikkelig dårlig på både ungdomskolen og vgs, fordi jeg aldri gjorde lekser, pga. elendig disiplin. Hadde vi ikke hatt lekser, hadde jeg garantert hatt mye bedre karakterer. Men på den andre siden så er det viktig at barn helt fra starten av lærer seg opp til å faktisk lese på fritiden, og bli vant med å gjøre seg klar til timer, lese på prøver og så videre. En gyllen middelvei kan jo kanskje være å ha åpent skolene på ettermiddagene, til leksehjelp. Dette tilbudet finnes vel allerede noen steder på biblioteker og liknende.

Enig, slik skal det ikke være, dere må ta kontakt med noen fra fylkesstyret i EO i fylket ditt og forklare situasjonen, og hvis de finner ut at det faktisk er som du beskriver det kommer de til å jobbe videre med det!

Ja, dere har det poeng der.. Får se om de gjør noe på ny året. Hvis det ikke skjer noe da så bør vi gjøre noe.. Siden det året som kommer inneholder eksamen. Og vi må ha de bøkene vi trenger når vi skal pugge til en av de viktigste prøvene i livet.. Det er jo tross alt den karakteren vi får til sommern som kommer som gir meg grunnlag for vidregående.. Jeg har lyst til å gjøre det så bra jeg kan, men som sagt så er ikke det så lett når man deler bok. Og i mitt tilfelle så bor "bok partner'n" min ca 1mil unna meg (og uten buss forbindelse)

Edited by polizei 144

Jeg er også litt delt på spørsmålet som Prostgotvin trekker inn her, om å droppe leksene. Jeg var skikkelig dårlig på både ungdomskolen og vgs, fordi jeg aldri gjorde lekser, pga. elendig disiplin. Hadde vi ikke hatt lekser, hadde jeg garantert hatt mye bedre karakterer. Men på den andre siden så er det viktig at barn helt fra starten av lærer seg opp til å faktisk lese på fritiden, og bli vant med å gjøre seg klar til timer, lese på prøver og så videre. En gyllen middelvei kan jo kanskje være å ha åpent skolene på ettermiddagene, til leksehjelp. Dette tilbudet finnes vel allerede noen steder på biblioteker og liknende.

Dette med å droppe leksene har ikke så mye med disiplin å gjøre, men det tilfører ikke noe positivt slik jeg ser det. Å sitte ned på "fritiden" og gjøre arbeid er ikke relevant for de aller fleste yrker. Enten så jobber man eller så jobber man ikke. Det viktigste er imidlertid at mens noen har ressurssterke foreldre som kan hjelpe til med leksene når det er vanskelig så er det veldig mange som ikke har slike foreldre. Tenk bare på hvor mange som sliter med matte, og som har foreldre som fremdeles ikke kan prosentregning etc. Det er fint at man har egen-arbeid for å trene på det man har lært, men det er bedre å ha dette på skolen slik at de som sliter kan få hjelp av en lærer.

Forresten har vi et problem her i landet mtp hvordan vi behandler lærere. Det er et ekstremt viktig yrke som burde gitt lønn på linje med en industriarbeider. I stedet er lærere lavtlønnede og folk har en tendens til å se ned på lærere. "Min" løsning med lengre dager (for elevene... lærerne skal jo liksom jobbe fulle dager uansett), null lekser etc vil også gjøre lærernes arbeidsdager morsommere (forutsatt at de faktisk liker å hjelpe elever i stedet for å rette stiler etc, og akkurat dét synes jeg burde være en forutsetning for å være lærer).

Anderwin: Å si at ingen skoler er bra er bare vås. Norge har ikke de beste skolene i verden, men det er det mange faktorer som spiller inn på, som for eksempel at vi har veldig små og mange skoler, fordi vi har prioritert at folk skal få bo hjemme mens de er i skole, og for eksempel at vi har veldig mye innvandrere for tiden.

De skole jeg har sett er bare dritt skoler. På ungdomsskolen min så hadde vi stengte klasserom på grunn av dårlig stoler, pulter mangel på tavel og diverse.

Vgs jeg går på nå er unnskyld utrykket ikke veldig bra. Og de andre vgs jeg har sett er heller ikke bra.

Til og med skolens rektor er helt på hodet. "Vi sparer penger på å legge sammen 2 vgs." Noe som har gjort lærer og undervisninger mer dårligere.

Lekser jeg synes det er greit vi har dem jeg. Lærer egentlig ikke så mye på skolen på grunn av dårlig luft og diverse. Til og med lærern går ut av klasserommet og vi tar 5 min. Men jeg har egentlig aldri gjort lekser. Ungdom skolen så gjorde jeg aldri lekser, men gikk greit igjennom. Nå har jeg enda mindre lekser enn på UNGDOM skolen. Det synes jeg er sprøtt :huh::huh: Jeg har ikke hatt lekser på 2 uker nå. Fordi vi kan gjøre dem i timene.

Forskjellen mellom WW I og WW II er easy :huh: Har følgt med på det :huh: Følger med de fleste fagene, et av fagene jeg ikke har hatt er vel KRL.

Det ProstGotvin sa om lærer.

Vil bare si at lærene skulle fått mer makt. Vis du tar på en skulder til en elev litt for hardt kan det gjøre at du mister jobben din som lærer på grunn av vold.

Lærer har ingen makt i dags dato. Det som er synd det å.

Jeg er veldig enig at det skulle vært mer gym og diverse. Enn å bare sitte på en pult.

Det skal jeg si at spanks lærern gjorde. Hun tok oss med i gymsalen også danset vi spanske sanger også lærte vi ordene i teksten som hjalp oss litt mer i kap. :huh:

Edit: Jeg er en fyr som har startet å trene 5 dager i uken og diverse. Men jeg hater å sitte på en pult i 80 min i strekk, uten pause eller noe. Høre at lærern prater og diverse. Jeg har merket at jeg har blitt anderledes i årene som har gått. Før: Slapp og gadd ingenting. Nå: Kan gjøre lekser men å sitte på en pult er totur nesten for meg, jeg vil være ute når solen skinner, og når jeg sitter så lenge på en stol blir jeg rastløs og diverse. Har hendt jeg har spurt lærern om jeg kan ta en 5 min :huh: Noe som roer meg :huh:

Edit 2: @polizei 144 jeg ser du har skrevet et innlegg på elev.no men det kan ta noen dager før du får svar. :huh: :huh:. Men bra at du tar det videre det er credz :huh:

Ja, du har et poeng der. Og sant at lærere burde ha mye høyere lønn, lærere er de viktigste yrkene vi har.

Lærer egentlig ikke så mye på skolen på grunn av dårlig luft og diverse.

Et prakteksempel på grinete elever, som jeg nevnte tidligere i tråden. :huh:

Mangelen på penger til skolene er et problem på samme måte som magelen av penger til veier/helsevesen og andre ting, og er nok en ting som krever en større politisk reform anggående bevilgninger og bruk av av de pengene man har og evt økning av bruk av penger fra f.eks oljefondet i en periode. En ting er sikkert det må forbedres.

Angående lekser så er hjemmelekser en arbeidsmetode som av en eller annen grunn bare mange av de som faktisk gjør lekser virker og se verdien av.

Greit at hjemmelekser kanskje ikke brukes i arbeidslivet.

Men det er veldig relevant for en effektiv og ustressende tilegning av kunnskap når du tar høyere utdanning.

Du må da også virkelig ofte utføre arbeid på egenhånd utenom arbeidstiden i en mange krevende yrker hvor du i perioder kan bli overarbeidet, eller har behov for å tilegne seg ekstra kompetanse eller for å holde seg informert om nyvinninger innen yrket( f.eks en medisiner som leser og holder seg oppdatert på medisinske tidsskrifter og forskiningsraporter innen sitt felt.)

Ellers så virker det som om mange elever tror at skolen magisk skal kunne lære deg alt du trenger bare ved at man sitter og hører på en lærer prate,

man burde lere seg og ta notater arbeide effektivt og bli tvunget til å gjøre en viss egeninnsats: Sitter selv nå og har 4 timer igjen til en skriftlig eksamen og hadde hatt det mye lettere om jeg hadde vert vant til å arbeide effektivt og grundig på egenhånd over tid, er heldigvis en av dem som klarer å tilegne meg kunnskap over kort tid fordi jeg lærer lett, men der jeg nå får 4-5 kunne jeg med bedre arbeidsmetoder og det å være vant til å jobbe på egenhånd over tid hatt 5-6. Gjorde selv sjelden lekse i grunnskolen etc fordi jeg var flink nok til å lære meg det lite krevende pensumet der på den tiden vi var på skolen, men dette gjelder langtifra alle, og om andre lærte litt seinere men gjorde lekser så tror jeg de kom bedre ut av situasjonen.

Når det gjelder argumenter mot at realfag osv ikke er relevante for mange etter undgomskolen så får jeg lyst å legge meg ned og grine, dette er elementære kunnskaper for som er grunnlaget for all fremtidig teknologi og det å kunne forstå hvordan ivertfall noe av det funker og å kunne se på et vanskelig matematisk arbeid og om ikke forstå det men å kunne se og forstå deler av metodene som blir brukt i samsvar med hverandre for å oppnå sluttresultatet er noe viktig for alle i et opplyst samfunn.

Disiplin må tilbake?

Hva synes dere om strengere skoler? Lenger skole dager?

Vis jeg skal ha lenger skole dager da skal dem ut med nye pulter og diverse.

Edit: Alt vil bli mye bedre når det er bedre klasserom. Til og med lærerne sier de ikke gidder å lære når det er så dårlig kvalitet på skolen.

Vel, lærerne må begynne å tjene tilbake den autoriteten de hadde før, det er det lite spørsmål om. Goody-goody-greiene som er nå funker ikke. Lærere som ikke tør si noe til elevene en gang av frykt for å bli kalt mobber og hva verre er. Unger i dag er forbanna sveklinger imo

Hovedansvaret/feilen ligger hos foreldre. Jeg driter i hvordan dere vil vri det, men foreldre skal ha ansvaret for oppdragelse. Foreldre skal lære unga om sex. Foreldre skal faktisk ta seg av barna de finner på å slenge ut i denne verden. Å dytte alt over på skolene blir bare feil.

Så mer kustus er ikke noe å forakte, ei heller mer effektive foreldre. Vi begynner å bli en nasjon med pussies og jeg for én liker det ikke....

De bør gjøre skolene mer effektive, minske skoledagene og få lærere som faktisk er egnet som lærer.

På yrkeskole bør det være mer praktisk arbeid, men tanke på at det er det man blir av det.

Ja da var aksjonen i gang. Torsdagen startet den. Der aller fleste elver på nesten alle vgs skoler i Norge aksjonere mot dårlige arbeidsmiljøet i dags dato.

Vi er verdens rikeste land.

Vi har synket langt ned på listen siden sist. Hele 5 plasser det er mye!.

Ifra VG (Finland er på topp, og Norge helt nede på 33 plass, slått av blant annet Polen, Litauen og Latvia.)
Det vil jo si at Polen som er fattig har enda bedre skoler enn Norge i dags dato. Det er og blir latterlig. Vi har nok penger til å pusse opp skolene i Norge.
Norge skal bli verdens beste skoler
Husker at noen sa det av en politiker husker ikke hvem som sa det. Men når vi synker hva skjer? Vi blir verre og verre. Hvordan kan vi få verdens beste skoler når elever får til og med hodepinetabletter ifra læreren for å sitte i timene for å lære.

China som har så mange unger er på andre plassen enn der kanskje Norge skulle ha vært. China gjør det egentlig bra vis du ser på denne tingen her. Finland som er nesten naboland gjør det til og med bedre enn oss. De har mindre penger enn oss å. Listen er helt korrekt å.

VG Norge nok en gang dårlig i skoleundersøkelse

Noen skoler i Norge tør ikke folk heller å gå på do. De holder seg en hel dag på skolen fordi doene er helt forferdelig. Det drypper ifra takene, det er noen skoler som har det problemet at det drypper ifra takene.

VG mer info

1196339735226_477.jpg

Folk sitter på gulvet for å aksjonere.

Min skole er ikke så bra den eller. Jeg har fått rygg problemer på grunn av stolene og pultene som er på skolen.

Rektor jeg kranglet med i 20 min hadde ikke lyst å kjøpe nye pulter og stoler. Det vil da si at jeg kommer til å gjøre det samma som på bilde.

Jeg har fått med meg flere som kommer til å gjøre dette ifra mandagen av. Jeg håper at skolen kjøper inn pulter og stoler. Eller kommer jeg til å sitte på gulvet resten av året + siste året på skolen.

Norge tenker vi må spare penger.!. Hvem skal ta over Norge vis alle ungdommer i dags dato før helseskader på grunn av skolen. Det sier seg selv at Norge kommer til å gå under vis dette her skjer. Noe må skje og det håper jeg de forstår veldig bra. NRK hadde nyheter om saken å.

Håper Norge snart forstår at ungdommer i dags dato trenger penger til skole.

Hva synes der om saken? Vær ærlige.

Med så mye skrivefeil du har , bør man iallefall gjøre noe... Kanskje finne frem pisken og legge ned internett..

Det vil trolig hjelpe.