Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
magneman

Norge ikke lenger best

Recommended Posts

Norge har aldri vært verdens beste land å bo i. Dette fordi parameterne for undersøkelsen ikke tar hensyn til individuelle ønsker og behov - og dermed aldri vil gi et nøyaktig svar. Matriell velstand har ingenting å gjøre med hvor godt en har det.

Fy satan du er jo faktisk helt hjernevasket. Hver gang det diskuteres et problem i Norge kommer som vanlig smarte Kayman med "vel, sånn går det når sosialister styres landet", selv hvor lite relevant det er.

Så det fantes ikke problemer fra 2001-2005? Kan du ikke flytte laaaangt ute på landet, så langt at du ikke har nett, og ikke merker noe til "all jævelskapen" kommunistpakket setter i stand her i dette forferdelige landet?

Hahahaha! Very good, veeeeery gooood....

Men ikke tro at jeg tar meg nær av sånt. Er ikke noe som fryder meg mer enn å se sosialister gå tom for argumenter, og i et siste desperat trekk tyr til personangrep. Det er tydeligvis et vanlig trekk hos sosialister da, siden de fleste jeg har diskutert med, ikke klarer å holde hodet kaldt og faktisk gjør dette etter ei stund. Står det så dårlig til med motargumentene? Vel, er noen som har klart å holde diskusjonen gående ei stund - all kreditt til dem - og da ender man fort opp på de grunnleggende verdiene man bygger sin holdning på. Greit nok - lenger enn det kommer man sjelden.

Vel, skal innrømme at argumentasjonen som fikk begeret ditt til å flyte over i denne tråden var litt vel tynn, og til dels ment som et spill på trådstarters kommentar. Men i alle de andre parallelle trådene her (f.eks. om klimaforskninga og utdanningspolitikken) er mine påstander forholdsvis velargumentert og seriøse.

Ja, selvsagt fantes det problemer før 2005. At ei regjering skal løse absolutt alt er bare ønsketenking. Men at ei regjering faktisk klarer å gjøre vondt verre, kan jeg ikke forklare med annet enn direkte inkompetanse og feilprioritering. Innse det!

Og vil Norge rykke nedover på lista etterhvert, med dagens regjering? Sikkert.

Dårligere utdanning --> høyere analfabetisme og utdanningsnivå --> høyere kriminalitet og lavere verdiskapning.

Dårligere forhold for bedrifter + dårlig infrastruktur --> lavere BNP.

Dårligere helsevesen --> lavere levealder.

Alt dette har noe å si på den lista.

Fy satan du er jo faktisk helt hjernevasket. Hver gang det diskuteres et problem i Norge kommer som vanlig smarte Kayman med "vel, sånn går det når sosialister styres landet", selv hvor lite relevant det er.

Så det fantes ikke problemer fra 2001-2005? Kan du ikke flytte laaaangt ute på landet, så langt at du ikke har nett, og ikke merker noe til "all jævelskapen" kommunistpakket setter i stand her i dette forferdelige landet?

Hahahaha! Very good, veeeeery gooood....

Men ikke tro at jeg tar meg nær av sånt. Er ikke noe som fryder meg mer enn å se sosialister gå tom for argumenter, og i et siste desperat trekk tyr til personangrep. Det er tydeligvis et vanlig trekk hos sosialister da, siden de fleste jeg har diskutert med, ikke klarer å holde hodet kaldt og faktisk gjør dette etter ei stund. Står det så dårlig til med motargumentene? Vel, er noen som har klart å holde diskusjonen gående ei stund - all kreditt til dem - og da ender man fort opp på de grunnleggende verdiene man bygger sin holdning på. Greit nok - lenger enn det kommer man sjelden.

Vel, skal innrømme at argumentasjonen som fikk begeret ditt til å flyte over i denne tråden var litt vel tynn, og til dels ment som et spill på trådstarters kommentar. Men i alle de andre parallelle trådene her (f.eks. om klimaforskninga og utdanningspolitikken) er mine påstander forholdsvis velargumentert og seriøse.

Ja, selvsagt fantes det problemer før 2005. At ei regjering skal løse absolutt alt er bare ønsketenking. Men at ei regjering faktisk klarer å gjøre vondt verre, kan jeg ikke forklare med annet enn direkte inkompetanse og feilprioritering. Innse det!

Og vil Norge rykke nedover på lista etterhvert, med dagens regjering? Sikkert.

Dårligere utdanning --> høyere analfabetisme og utdanningsnivå --> høyere kriminalitet og lavere verdiskapning.

Dårligere forhold for bedrifter + dårlig infrastruktur --> lavere BNP.

Dårligere helsevesen --> lavere levealder.

Alt dette har noe å si på den lista.

Du har ikke tenkt på at argumentasjonen din virker så tilbakestående og bastant at det bare er waste-of-time å bruke tid på diskutere med deg? Er mer givende å dele ut burns og lol-smileys.

Gud, så forbanna jeg blir når de rødgrønne får skylda. De gjør tross alt Norge bedre, og ikke værre. Typisk at f.eks Høyre stiller klimakrav til de rødgrønne nå, høyre gjorde ikke en dritt med de når de hadde makta. Faen så forbanna jeg blir

Norge - Ingen over, men ved siden!

Island og Norge har faktisk helt samme score, grunnen til at island er høyere er at de pga. samme score er rangert alfabetisk. Begge har 0.968 i score.

Angående klimamål, hvorfor setter de røde her i Trondheim OPP bussprisene? :huh:

Urettferdig at Island ligger på første når Norge og Island har like høy HDI. :huh:

Gud, så forbanna jeg blir når de rødgrønne får skylda. De gjør tross alt Norge bedre, og ikke værre. Typisk at f.eks Høyre stiller klimakrav til de rødgrønne nå, høyre gjorde ikke en dritt med de når de hadde makta. Faen så forbanna jeg blir

Selvsagt stiller Høyre skyhøye klimakrav nå som det er populært og selvsagt legger de skylden på de rødgrønne for alt som er dårlig i landet. Ikke noe å bli forbanna over.

Kayman, tror strengt talt ikke at analfabetisme kommer til å bli et problem.

Nei, noe problem blir det ikke (i den forstand det er i mange u-land), men leste et sted (skal se om jeg finner kildene, tror det var i sammenheng med den nye skolerapporten der Norge kom så dårlig ut) at den faktisk var i ferd med å øke her i landet som følge av dårlig læremiljø og lite ressurser til å ta hånd om enkelte elevers problemer tidlig. Burde absolutt ha nevnt det, siden du misforstår bittelitt her.

Men dette kan, som jeg nevnte, gi utslag på den lista. Og siden ingen store tiltak er vedtatt for å rette opp i situasjonen, kan jeg ikke anta at den går mot det bedre i nær framtid.

Du har ikke tenkt på at argumentasjonen din virker så tilbakestående og bastant at det bare er waste-of-time å bruke tid på diskutere med deg? Er mer givende å dele ut burns og lol-smileys.

Vil gjerne at du kommer med eksempler på tilbakestående argumentasjon, der jeg tydelig har gått inn for å være seriøs. Det har jeg tydeligvis godt av å bli servert. Påstandene er til tider bastant ja (det er ikke noe nytt), men det er fordi jeg ofte har et klart poeng jeg vil formidle, så får det være opp til andre å vurdere og diskutere det. Om argumentasjonen bak påstanden faller, så trekkes den tilbake. Har ofte hatt noen fine runder på serieux der jeg har ført omtrent samme linje, og har fått og gitt god og saklig respons. Selv om Generelt er mindre saklig så bør folk likevel holde seg for gode til å komme med utsagn som ikke hører noensteds hjemme annet enn (kanskje) barnehagen. Man setter ihvertfall ikke seg selv i bedre posisjon av slikt.

Og forresten, lurer på hvorfor det kun er folk som tydeligvis ligger langt til venstre, som blir så opprørte...

Hva har de gjort som er bedre, mener du? De har forsøkt å rette litt opp i egne feil nå i det siste, men netto har de ikke bidratt med særlig mye fornuftig. Må igjen presisere at jeg IKKE mener at alle problemene nødvendigvis har kommet med dagens regjering, men min kritikk går på deres manglende vilje/evne til å rette opp, og i stedet lar mange ting gå mot det verre. Gode eksempler her er ihvertfall skolepolitikk, forskning, infrastruktur, helsepolitikken og til en viss grad forsvarspolitikken. Også i miljøpolitikken, der de vil markere seg, ender de opp med tiltak som ikke akkurat viser at de vil redde verden. Kan huske at jeg ga dem skryt for ett tiltak, og det var i saken om fyrverkerisalg, men det blekner mot alt som ikke er så bra.

Høyres klimakrav virker mer som politisk spill, selv om de (og resten av opposisjonen) har et godt poeng. Det viser vel bare igjen at de rødgrønne ikke er de store miljøforkjemperne de skryter så av å være. Som jeg har sagt: finn noen tiltak som hjelper!

Norge - Ingen over, men ved siden!

Island og Norge har faktisk helt samme score, grunnen til at island er høyere er at de pga. samme score er rangert alfabetisk. Begge har 0.968 i score.

:huh: :huh: