Sign in to follow this  
Mastiphal

Prosjekt: Vannkjølingsbeistet!

Recommended Posts

Pent oppsett! Kostet sikkert litt penger for å så få det til :(

P.S

Du må nok presse den cpu'en litt mer gitt. Ligger 4MHz over deg med en Q6600 OCCT stabilt med det første bigwater kitet og 2x orig enkle radiatorer ;)

Kjørt litt 3dmark06..

16348 poeng @ 770/1944/2300 (default settings)

3dmark0616348tf9.th.jpg

17057 poeng @ 831/2098/2360

3dmark0617057hc9.th.jpg

Faen meg bra til å være et single-GPU kort.

Skal bli jævlig spennende å se hva et GT-200 vil klare ;)

Pent oppsett! Kostet sikkert litt penger for å så få det til :(

P.S

Du må nok presse den cpu'en litt mer gitt. Ligger 4MHz over deg med en Q6600 OCCT stabilt med det første bigwater kitet og 2x orig enkle radiatorer :D

Jeg har kjørt den på 4.6 GHz, men da måtte jeg opp i 1.55v vcore og temperaturene ble da (for meg) ikke akseptable på full load (Prime95 small FFTs). Kom opp i 64 grader.

På 4 kjører den fint og kjølig. Fra 4.1 og må jeg sette mye mer volt enn jeg liker, så det blir 4 GHz for 24/7 setting. Mulig jeg er pinglete, men det får være så.

Nå kan jeg endelig bruke denne PC'en (har brukt den gamle frem til nå pga skjermkort), så skal bli artig å teste det ene og det andre på den.

Sleng opp noen bilder da, Mastiphal :( PC'en høres forresten helt sinnsyk ut!

Jeg tenkte jeg skulle lage en videosnutt, men må bare få ting og tang på plass (nå står den på en arbeidsbenk tilkoblet en liten 19" LCD).

Men kan vel ta et par bilder og legge ut.

Hvor mye betalte du for hele PC'en?

Jeg har ikke regnet nøye på det, men tror jeg ligger rundt 35-40k.

Jeg tenkte jeg skulle lage en videosnutt, men må bare få ting og tang på plass (nå står den på en arbeidsbenk tilkoblet en liten 19" LCD).

Men kan vel ta et par bilder og legge ut.

Hvor mye betalte du for hele PC'en?

Jeg har ikke regnet nøye på det, men tror jeg ligger rundt 35-40k.

LOL! Ikke mer ?!

Kjøpte du den på tilbud på Lidel? ;)

er man en voksen kar i jobb med en grei inntekt så kan man unne seg å bruke noen kroner på hobbyen sin vettu. :(

er man en voksen kar i jobb med en grei inntekt så kan man unne seg å bruke noen kroner på hobbyen sin vettu. :(

Jeg er en ung mann i arbeid ;)

Tjener lite da men; rundt 15k hittil....

Jobber på en Shell stasjon med 95kr timen og dobbel lønn på hellig dager tongue.png

jepp, og om noen år så kan du og fleske til med en dyr hobby. :(

jepp, og om noen år så kan du og fleske til med en dyr hobby. :(

Ja, men 35-40k, FY FAEN!!

Tror jeg holder meg til 20-25 tongue.png

3DMark Vantage scores plix? ' />

Burken min gikk rett på kne med rompa bar da den testen kjørte... p

heh faen så billige 1TB diskene hadde blitt da. Måtte ha meg 2 til, så nå har jeg 1 150GB Raptor til OS og 4x WD Caviar 1TB til data (sourcecode, RAW-bilder osv seff).

Hva i alle heiteste dager skal du med en så ekstrem maskin? For meg er 800x1200 god nok oppløsning, hvilke oppløsning er det du prøver å få til i de ulike spillene da? 5000x7450? det får da være grenser...

Lykke til, men for meg ser det ut som om du bygger et slott, hvor du ikke får tid til å besøke romene engang.

Edited by Floppy

han bygger vel maskinen for å se hvor langt det går an å dra utstyret ytelsesmessig.

hva som er bra nok for deg floppy er ikke nødvendigvis bra nok for andre. noen liker å skubbe grenser og finne ut hvor bra det går an å få ting, derav monster pc'er, trimmede biler osv.

han bygger vel maskinen for å se hvor langt det går an å dra utstyret ytelsesmessig.

hva som er bra nok for deg floppy er ikke nødvendigvis bra nok for andre. noen liker å skubbe grenser og finne ut hvor bra det går an å få ting, derav monster pc'er, trimmede biler osv.

Skjønner. Men jeg håper ikke du prlver å si at jeg er billig. Det jeg prøver å si er vel at det burde finnes grenser. Men jaja, du slipper ihvertfall å oppgradere i årene fremover.

lykke til videre, skal få ny pc selv jeg nå. Skal bestille, dobbel prosessor med 3ghz, og det nye kortet i 9k-serien gtx. håper den er litt god nok ihvertfall, har tross alt billig hardwaresmak.

Edited by Floppy

at du er billig nei.

at formel 1 er dyrt gjør ikke alle andre som driver med motorsport for gjerrigknarker.

at trådstarter lager en ekstrem-pc for å drive med overklokking gjør ikke din gamer-pc til noe dritt.

for meg er slike tråder som dette inspirerende mer en noe annet. jeg kan se hvor langt man kan dra pc bygging og konfigurering innen rimelighetens grenser.

Jaja, har funnet ut at jeg trengte 8 GB, siden jeg stadig går "tom" for RAM når jeg spiller WAR.

Måtte dessverre roe fsb'en litt for å få det stabilt, fra 445 til 441, så ligger rett under 4 GHz nå.

Skal jobbe litt mer med tuning av fsb når jeg får tid så jeg vipper over igjen (3969 MHz right now).

Sidenote:

Klarte også å vrake HD-650'ene mine, så har kjøpt nye. I tillegg har jeg fått frigjort NAD-forsterkeren min, og bruker nå den til PC'en for å drive HD-650'ene.

Hot damn, lyden er faen meg kvass nå!