Sign in to follow this  
Mastiphal

Prosjekt: Vannkjølingsbeistet!

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle lage en tråd med utviklinga av min nye rigg.

NB! Dersom du ikke har noen konstruktive kommentarer ang. prosjektet, så vennligst ikke post i denne tråden!

Utgangspunktet for riggen er et Lian Li A70B kabinett.

pca70b_380.jpg

Komponenter:

PSU: Thermaltake Toughpower 850W (i hus)

HK: ASUS Blitz Formula SE (Under bestilling, men usikkert om jeg faktisk får den da produktet egentlig er "discontinued". Alternativ er ASUS Maximus Formula SE)

CPU: Intel Core 2 Extreme QX9650 (Under bestilling)

Minne: 2x 2x1GB Crucial BallistiX PC-8500 (i hus)

Harddisk OS: WD Raptor 150GB SATA (i hus)

Harddisk Data: 2x WD Caviar 1TB SATA2 (i hus)

- Skjermkort blir det nye topendkortet nVidia kommer med i januar (forhåpentligvis)

Vannkjølingskomponenter:

Pumpe: Swiftech MCP655 (i hus)

Radiator: Thermochill PA120.3 m/Shroud (i hus)

CPU-Blokk: D-Tek FuZion m/ Nozzle kit (i hus)

Slanger: Clearflex 60 Premium 1/2" ID (i hus)

GPU-blokk: Avhengig av det nye topendkortet til nVidia...

Kjølevæske: Batterivann + Super Cool (i hus)

Ideen er å feste radiatoren i toppen av kabinettet og ha vifter som drar luft ut gjennom radiatoren.

Har ikke gjort så jævlig mye enda, men har kutta høl i topplokket for radiatoren.

Topplokk og radiatorgrill:

topp1wc1.jpg

Maskeringstape og oppmåling:

topp2bf3.jpg

Lets cut that mofo:

topp4pv6.jpg

Hull:

topp5lu8.jpg

Done:

topp6tn7.jpg

Vel, når jeg sier "done", så gjenstår det litt sliping. Må få rota meg bort på en sjappe og skaffe en rund fil. Kantene er litt taggete, så må file den slik at taggene ikke er synlig når jeg legger på grillen.

Har forresten også kjøpt en sidedør med vindu, Lian Li W75B.

Naglene til vinduet er blanke og det ser litt teit ut, så tenkte jeg skulle farge dem sorte. Noen forslag til beste måten å gjøre det på? Tenkte det var like greit med en vannfast tusj ellerno.

Snakker om 16 nagler rundt hele vinduet.

Over tid vil den vannfaste tusjen falme. Svart negglelagg eller hobby maling gjør sikkert susen. . Keep it up (btw sitter på en massiv oppdatering sjøl. Soon! I say!)

4gb hoeres ut som om det skal holde en stund ja ;p

edit: ser at det staar 2 x 2x1gb naa ja. Gjorde det det fra starten av? Bare jeg som ikke kan lese da

Mest at jeg liker designet på A70, både utvending og spesielt innvendig.

HD-cagen, godt rom over og under der du fester hovedkort, uttakbar hovedkortplate osv.

Og jeg har funnet ut at jeg ikke trenger mer enn den ene radiatoren, da jeg har slått fra meg å kjøre SLI.

Tiden vil vise om det var et dumt valg eller ikke. Kabinettet må moddes endel, men det er jo bare morro :D

Har forresten tenkt å sette en etch på vinduet, men har ikke helt bestemt meg for hvilken.

Tenkte kanskje denne her http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...U1&mcat=c79

Evt http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...M1&mcat=c79

eller http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...G1&mcat=c79 montert opp ned.

Etch kan bli sinnsykt rått! Personlig så hadde jeg gått for dette. Tror du kommer langt med metallakk på de skruene. Kjøp på boks og spray de svarte.

Kan sikkert være artig med etch. men personlig så har jeg altid solide dører på pcene mine da jeg synes det er blodharry å se komponentene fra utsiden :D

Drammen er norges Harry-hovedstad, det vet jo alle. :D Artig prosjekt. Skal bli spennende å se om du klarer krysse 4Ghz-grensen med den cpu'en. Hvis ikke må du få tittelen "n00b of the year" :D

PS: mere bilder, bilder er bra. Fyr opp Nikon'en din...

Kan sikkert være artig med etch. men personlig så har jeg altid solide dører på pcene mine da jeg synes det er blodharry å se komponentene fra utsiden :D

Vel. Når du vannkjøler vil du gjerne ha mulighet til å kikke på slangene uten å ta av døra. Og resten av oppsettet for den sakens skyld. Legge litt arbeid i å gjemme kabling osv.

Vil ikke si det er harry med mindre du hiver på en haug med UV-lys og leds.

Sant sant, er vel greit å ha kontroll på vannet,hehe.

Hadde vannkjøling selv men fjernet det, orket ikke å følge med.

Skal jeg ha kjøling kjøper jeg et slik vapochill kabbis, var ikke så værst pris på det heller, rundt 8000kr sist jeg sjekket.

Ok, bildene ble ræva, men jeg gidder ikke ta nye bilder nå. Jeg skylder på lysforholda (!!).

Uansett, lakkerte naglene på sidedøra sorte.

sidepanel1ow1.jpg

sidepanel2sh0.jpg

et kansje litt småfrekt spørsmål: Hvor mye penger har/skal du ligge i denne mønster pcen?

Mastipal.. skal bli gøy og se resten

-Og, du er skrudd i huet som bygger pc til 40 tusen.. med mindre du er i full jobb uten familie..

Fult mulig og kjøpe pc til 40k med familie. Må bare ha en VELDIG god jobb :D

Btw, gleder meg til og se resten, veldig fint tastatur. . (hold colaen unna den:P)