Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
StikSER

Noen forslag til QW norge og spørsmål

Recommended Posts

Klanspillere rekrutteres fra den totale poolen av spillere. Tviler på at denne vokser på grunn av noen promod.

Tror du tar litt feil, med en skikkelig Pro mod kommer en hel del ET spillere til å endelig hoppe over, og de er mange, og de drar med seg andre, tror helt enkelt etqw kommer til å få en ny boost med interesse.

Når det gjelder ETQW så spiller jeg selv i en delvis norsk klan som kalles HeXagon e-Sports, (som fredsmeklarn påpeker er det også svensker i den)

ETQW for min egen del er ikke helt hva jeg hadde håpet på, som gammel ET spiller ble jeg skuffet, matcher er gøy, men ikke skikkelig gøy som det burde være. for å være helt ærlig så er det veldig liten variasjon, skulle ikke tro det, men det er det :D

Edited by Mysticaly

Føler litt at QW folka har samme forhold til oss cod4 spillere som vi har til crysis spillere :D

men uansett: På norsk nivå floppa QW. men det betyr ikke at det er et dårlig spill. jeg likte det veldig godt, og det tok meg en del tid å bestemme meg for hva jeg ville satse. (og nei, min besluttning var ikke basert på 4-5 timer public. men en rekke kamper og litt public) som sagt, det var et fett spill. men det var ikke det jeg så etter som et klan spill.

men vi får bare håpe at QW scenen vokser seg større med tiden :D ikke alle spill som slår ann med en gang.

ikke alle spill som slår ann med en gang.

Det er vel faktisk bf2 ett godt eksempel på ..

jeg har ikke spilt en dritt public cake, alt er erfaringer fra de 30+ PCW-ene jeg har spilt, nå vet jeg ikke hvor gode mortifer er, men etter 12 minutter public spilte jeg min første kamp mot deres lineup og vi vant (spdy, ingo, kvx, venjx, rglaf) ganske lett.

ooooh, burn :D

COD4 er rimelig simpelt onlain ja, har du aim og god reaksjon så er det given at du kommer til å gjøre det bra. Sleng med litt prone`n shoot så blir det enda bedre ^^

OT; Tror nok ikke QW kommer til å bli så veldig mye større, da det ikke appellerer til den generelle publik. Det er mange gode spillere i Norge som spiller ETQW, men de er helt klart i mindretall, og uten aktiv rekrutering og interesse fra Ola-gamer, så kommer det ikke til å vokse, og til slutt vil det dø ut.(da spillsponsorer sponser populære spill, og procakes alltid er der penga er :D)

Både Crysis og COD4 har elementer som tiltrekker publicspillere. COD4 har badges og stuff som lagrer seg lokalt, mens Crysis har en global statsdatabase allà BF2. I begge spilla kan du telle kills, mens QW kun har poeng...

Tror nok QW kunne blitt stort, men kun om de hadde gjort det mer publicvennelig og funnet den "balansen" mellom procakes og noobcakes :D

Haha, grattis med dagen, det er stats i QW også, med kills/deaths og kanskje enda mer utfyllende enn i BF2. At du uttaler deg om et spill du ikke har spilt finner jeg relativt komisk, men det får så være. Men hvem bryr seg, det er for publicmassen uansett. Og det kan ikke gjøres mer publicvennlig, det er rett og slett et spill som krever litt mer enn den vanlige campingen i andre spill. Det er mye mer man kan gjøre av ting, man stilles en enorm frihet og det er haugevis av småobjectives som kan gjøres hele tiden og som bør gjøres for at man skal greie et objectiv. For mannen i gata er det ikke lett å holde styr på i kamp og utføre dette ved rett timing for eksempel: Fake et rush, plante så man får en større åpning, holde rede på spawntimeren og ta forward spawnet til motstanderen noen få sekunder før de respawner og hacke/disable turrets/deployables, deretter må man time et angrep for å få inn crossfire på dem når man nærmer seg objectivet. Så gjelder det å holde siten til man har greid objectivet.

Det kreves minst 10x mer teamplay i et spill som ET/ETQW enn det finnes i BF2, CS, Crysis og CoD4, nettopp derfor er det så mange som ikke greier å spille det, det kreves for mye av et lag og en enkeltspiller.

EDIT: Crysis trekker ikke en dritt publicspillere heller, og det er straightforward, så det finner jeg også ganske spess. Du skal ikke snakke høyt om publicmasse som skaper klancommunity. Det er hundre ganger flere klaner i ETQW og såvidt jeg vet er det ikke en eneste stor organisasjon i Crysis, mens QW har flere enn BF2 noengang hadde og flere/ca. like mange som CoD4 atm.

Når jeg nevnte kills tenkte jeg på ingame :D

EDIT2:

Tror ikke du helt forstår hva jeg mener rglaf, enten det eller så vil du ikke.

De aller fleste klanspillere i et nytt spill starter public, de liker det de ser, og joiner en klan. Det skjer ikke motsatt vei. ERGO; Hvis man har stor publicmasse så vil dette generere mer interesse rundt spillet, og fler vil søke seg til en klan. Dette sier seg selv.

ETQW er et virrvarr uten squadsystem public, og de fleste gjør akkurat det som passer dem og driter i objectives, mens i Crysis er det flagcap og et buysystem, er du flink til å cappe flag+drepe folk, får du bedre stæsj og stats og det oppfordrer faktisk til teamplay, i COD4 er det classes og unlocks. I QW får du liten eller ingen belønning for å gjøre det "smarte" og det "rette for laget" underveis. Alle har tilgang på de samme klassene, og det er første mann til hardwaren...

Slike procakes som deg som driver å disser den generelle publicspiller og nærmest fornærmer dem fordi de ikke bruker like mange timer som deg på et onlinespill trekker heller ingen nye, det gir vel heller mer avsmak.

Hvis du virkerlig vil at QW skal vokse burde du ganske vurdere å være en litt bedre diplomat for spillet ditt, istedenfor å lange ut mot alle andre spill og være aggressiv kan du prøve å være litt hyggelig.

EDIT: Crysis trekker ikke en dritt publicspillere heller, og det er straightforward, så det finner jeg også ganske spess. Du skal ikke snakke høyt om publicmasse som skaper klancommunity. Det er hundre ganger flere klaner i ETQW og såvidt jeg vet er det ikke en eneste stor organisasjon i Crysis, mens QW har flere enn BF2 noengang hadde og flere/ca. like mange som CoD4 atm.

Crysis vil nok slå ann når hvermansen har fått seg pc som trekker monstret :D

jeg har ikke spilt en dritt public cake, alt er erfaringer fra de 30+ PCW-ene jeg har spilt, nå vet jeg ikke hvor gode mortifer er, men etter 12 minutter public spilte jeg min første kamp mot deres lineup og vi vant (spdy, ingo, kvx, venjx, rglaf) ganske lett.

ooooh, burn :D

COD4 er rimelig simpelt onlain ja, har du aim og god reaksjon så er det given at du kommer til å gjøre det bra. Sleng med litt prone`n shoot så blir det enda bedre ^^

OT; Tror nok ikke QW kommer til å bli så veldig mye større, da det ikke appellerer til den generelle publik. Det er mange gode spillere i Norge som spiller ETQW, men de er helt klart i mindretall, og uten aktiv rekrutering og interesse fra Ola-gamer, så kommer det ikke til å vokse, og til slutt vil det dø ut.(da spillsponsorer sponser populære spill, og procakes alltid er der penga er :D)

Både Crysis og COD4 har elementer som tiltrekker publicspillere. COD4 har badges og stuff som lagrer seg lokalt, mens Crysis har en global statsdatabase allà BF2. I begge spilla kan du telle kills, mens QW kun har poeng...

Tror nok QW kunne blitt stort, men kun om de hadde gjort det mer publicvennelig og funnet den "balansen" mellom procakes og noobcakes :blush:

Nå må du sette deg litt inn i et:qw scena også, bare ola-nordmann ikke klarer å takle ett spill man må tenke på mere enn cap+frag så betyr det ikke at spillet ikke funker, vil funke eller dø ut i nær framtid, etqw scena i europa lever i beste velgående og det er ikke mye som tyder på at den skal dø ut heller smile.png

Balansen kommer fortløpende med promod btw.. :D

ETQW er et virrvarr uten squadsystem public, og de fleste gjør akkurat det som passer dem og driter i objectives

Om ett squad system likt det i bf2(? - nå vet jeg ikke hvordan det er i crysis men jeg antar det er likt der?) er det som kreves for at spillere skal klare å yte som ett lag i ett online spill er det som må til så er faen meg ola-nordmann (og flere) dummere enn jeg hadde trodd.

Jeg tror ikke det er sånn, mener det er andre spill som klarer seg godt uten squads også.. hva var det de het igjen?

cs

cs:s

dod

dod:s

q3 TDM

q3 CTF

q4 TDM

q4 CTF

Assault(?) mod i UT serien

Hmm, aner ikke, men ja, kanskje ola nordmann er for dum? smile.png

Ingen av de spillene du nevner har jo i nærheten like store maps som Crysis, BF2 og ETQW, og det er jo nettopp der skillet går.

Husk at du er en Ola-Nordmann sjøl da :huh:

Fortsatt skiller ET:QW seg fra f.eks. BF2 og Crysis ved at max slots public (på ranked servere) er 24, og ikke 64 o.l. (vet ikke hva som er max i crysis). Uansett er det noe som heter "fireteams" som har samme funksjon i ET:QW som det har i W:ET, altså "squads" som du har i BF2, med unntak av at man spawner på squadleader osv.

Og det er ganske innlysende at du ikke har erfaring fra annet enn beta/demo, punkguy.

UT serien har masse maps som er større enn de i etqw. Men er lite poeng i å diskutere med punky :huh:

Punky, mapsize har vel lite å si i QW da tingene skjer på et lite området av gangen?

Føler litt at QW folka har samme forhold til oss cod4 spillere som vi har til crysis spillere :huh:

Og hva er det forholdet? jeg skjønner ikke denne interne krigføringen du kjører på cod4 vs crysis..

Crysis trekker en god masse med publicspillere, men lite klanspillere. Du lider av samme ting som punky gjør - du uttaler deg om en ting du ikke har en rævsniff med peiling på..

Crysis vil nok slå ann når hvermansen har fått seg pc som trekker monstret :huh:

Crysis er ikke så forbanna tungt å dra rundt som folk skal ha det til.. Uansett spiller alle procakes og n1rds og andre 1338-uttrykk som jeg ikke kan, spillet på low for å få max fps.. Det finnes et utall med guides for å optimere spillet i begge retninger. Ultra high til ultra low. Crysis er et godt spill, men det har mange bugs. Og mange av de bugsene drar ned average fps slik at spillet blir tidvis tungt å dra rundt. Når de er reparert, er Crysis et spill du glatt kan kjøre på et 7800-serie kort med akseptable grafikkrunk-settings

Denne tråden skal ikke brukes til å diskutere COD4 vs. Crysis. Som en vis mann sa: "Vi liker forskjellige spill".

Denne tråden skal ikke brukes til å diskutere COD4 vs. Crysis. Som en vis mann sa: "Vi liker forskjellige spill".

Som sagt.

Og hva er det forholdet? jeg skjønner ikke denne interne krigføringen du kjører på cod4 vs crysis..

UT serien har masse maps som er større enn de i etqw.

WoW, nevnte han 1 mod jeg aldri har hørt om som har store maps, også tar du liksegod med hele UT-serien?

flott observasjon taken.

Fortsatt skiller ET:QW seg fra f.eks. BF2 og Crysis ved at max slots public (på ranked servere) er 24, og ikke 64 o.l. (vet ikke hva som er max i crysis). Uansett er det noe som heter "fireteams" som har samme funksjon i ET:QW som det har i W:ET, altså "squads" som du har i BF2, med unntak av at man spawner på squadleader osv.

Og det er ganske innlysende at du ikke har erfaring fra annet enn beta/demo, punkguy.

Det er også ganske innlysende at "fireteams" ikke på langt nær funker like optimalt som squads.

Det er også ganske innlysende at "fireteams" ikke på langt nær funker like optimalt som squads.

Og det er helt sikkert fordi de ikke skal fungere like optimalt/på samme måte som squads.

Hva mener du med optimalt? Eneste forskjellen jeg ser er at du ikke spawner på squadleader. Bortsett fra det, kan du lett se klasser, HP, hvor de i fireteamet befinner seg o.l.

Synes de funker fint, man får alt infoen om resten av gjengen og det er ingame Voip tilgjengelig. Eneste er at man ikke kan spawne på squadleader en man har waves så det går greit..

Sign in to follow this  

• Create New...