Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
thony92

Jeg lurte lit på og bli marinejeger

Recommended Posts

Når jeg var på rekutten var det ca 5-6 stk som klarte opptaket på madla, alle som en reiste eplekjekkt til Harstad mandags morgen, tirdags ettermidag kom de tilbake ikke fullt så eplekjekk. 2 av dem var i troppen min, de endte opp som sterridsgaster noe de ikke var helt fornøyd med :dry:

Er du sikker på at du snakker om marinejegere og ikke kystjegere .

Vi trente med MJK samtidig som jeg gikk befalskolen i marinen. Det var mildt sagt et helvette.. men en fin opplevelse, absolutt.

Vi trente med MJK samtidig som jeg gikk befalskolen i marinen. Det var mildt sagt et helvette.. men en fin opplevelse, absolutt.

Trente eller gjennom gikk de også befalskurset du deltokk på ?

Det er ikke mange vanlige som for ta del i den type trening som en MJ gjør .

Av de som trener noen lignede taktikker og ferdigheter som MJK er : FSK . Beredskapstroppen . og noen ferdigheter blit gitt til Kystjegere . Bordingslag og HV-016

Bordingslag er forresten underlagt MJK avdelingen i Ramsund . rettelse MJK står for opplærings biten og tjenestebruk . Disse gutta får en type våpen forståelse som ingen andre HV avdeling eller vanlig forsvars avd . får tilgang på .

Sperial trening er gradert . ikke alle får innsikt i slike ferdigheter .

Sikkert vært spennende å blitt marinejeger men det jeg er imot og aldri ville akseptert er å gjøre fiender utav folk jeg ikke kjenner på andres premisser.

Jeg synes hvertfall trådstarter kan kule egget et par år og gjennomføre førstegangstjenesten før han vurderer en militær karriere.

Hvem har vel ikke fantasert om å bli en green mean killing machine i en alder av 15 år?

I førstegangstjenesten får du helt sikkert en slags mestringsøvelse, selvfølgelig ikke like hard og langvarig som jegerene, men da får du hvertfall prøvd deg selv.

Bataljonen jeg var i hadde 3 dager, høres lite ut ja, men det var mer enn nok. Kan ikke forestille meg hvordan 8-9 dager uten søvn, mat og hvile ville vært :dry:

Jeg synes hvertfall trådstarter kan kule egget et par år og gjennomføre førstegangstjenesten før han vurderer en militær karriere.

Hvem har vel ikke fantasert om å bli en green mean killing machine i en alder av 15 år?

I førstegangstjenesten får du helt sikkert en slags mestringsøvelse, selvfølgelig ikke like hard og langvarig som jegerene, men da får du hvertfall prøvd deg selv.

Bataljonen jeg var i hadde 3 dager, høres lite ut ja, men det var mer enn nok. Kan ikke forestille meg hvordan 8-9 dager uten søvn, mat og hvile ville vært :dry:

Er enig at man skal tenke seg litt om . Og la seg modnes litt før man gir seg ut på noe sånt . En gutt mellom 15 og 25 år har ingen erfaring opp mot seg selv og de påkjenningene som man blir utsatt for .

Husk at de som går inn for å bli marinejegere gjør dette forde de har en drøm om dette og har forberedt seg ganske nøye , Men på en feil måte som oftest og det er en av hovedgrunnene til at de ikke klarer å gjonnomføre kurset .

De fleste tyr til helsestudio og masse med vekttrening , og litt jogging . Noe som er helt feil . Også overvurderer de sin egen psyke forde de ikke har peiling på hva det innebærer . Å trene opp psyken er noe av det tøffeste du kan utsette deg for . forde du ofte gir opp ta det begynner å stritte i mot .

Jesus da, stay behind, hva skjer med oppskryting av jegere? Du får de til å høres ut som demi-guder.

Ja jeg får de sikkert til å virke som små guder . er det noe galt med det ? det er en tøff tjeneste som krever tøffe og smarte individer .

Du er uber-mann i FSK..

Men lurer på om det finnes noen black-ops greier i det norske forsvaret..en eller annen topphemmelig avdeling som utfører snuskearbeid for stoltenberg..

Hmm..der ringer det på døra gitt..

Du er uber-mann i FSK..

Men lurer på om det finnes noen black-ops greier i det norske forsvaret..en eller annen topphemmelig avdeling som utfører snuskearbeid for stoltenberg..

Hmm..der ringer det på døra gitt..

staybehind var jo et het tema for noen år siden . LoL men dette viste ikke stortinget om en gang det var vel det som var temaet .

Norge var ogsp inne på tanken og danne en CIA lignede avdeling .

Du e kje mannj før du e blidd (...) i (...)

Advarsel: Inneholder trøndere!

Edit: Det var vist "voksn" og ikke "mannj" :b