Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dimind

Crysis demo ute nå!

Recommended Posts

Jeg vet jeg er nooob, men jeg husker aldri hvordan jeg skal se hvor mange FPS jeg kjører med. Kan du hjelpe?

Det er en viktig ting å nevne her: å si at et spill går smoooooth er veldig subjektivt.... tror ikke på noen som sier at dette spillet går like smooth på max settings, som CS så sant du ikke har maskinvare til 20.000 +

ja fan, du är en jävla noob. om du gadd läsa min post ovanför din post, så ser du att jag skrev ""§ r_displayinfo" för att kolla fps in-game."

alttså, du trycker på den knappen till vänster om 1-knappen och ovanför TAB-knappen. du får ner console, så skriver du "r_displayinfo = 1" utan apostrofen. då får du upp en mycket information om läget inkluderat fps.

men annars kan du göra som sadolf säger, installera fraps och kolla!

edit: ps, bästa metoden är väl att bara hoppa i! eller!! dippe ballene ner och känna "oooooOOOooohh!!!"

Edited by gacmyver

Ser at denne diskusjon om dårlige ytelse i Crysis er oppe i samtlige forum jeg har været innen om :dry: Vi får da håpe at den demo ikke er optimaliseret hehehehehe... ellers tror jeg de får en helvetes masse mennesker på nakken..... Hehehehehe.....

Må teste litt mere... SKAL FAEN HA DET HER DRIT TIL Å KJØRE SÅ DET SUSER :dry:

fann en sajt med några comparison shots, ganska bra faktiskt! han verkar vara lite vista-subjektiv, men han har bevis för att backa det upp! för de av dere som tror at dere måste ha xp för att testa dx9, så är det inte sant! som nämnt tidigare kan ni få dx9 versionen ved att skapa snarvei och sen lägga till "-dx9" i parameteren.

link till extern sajt med screenshots av dx9 och dx10 crysis

Man, me likes tis gayme. Gått gjennom demoen fire ganger nå, en på normal, en på hard, og en på delta. :dry: Prøvd forskjellige måter å ta spillet på hver gang, drepe alt du ser, snike og plante en bil i baken på folk, lure dem sammen i klynger og ekspedere med nades, bare løpe gjennom uten å ta sideoppdrag.. I det hele tatt, utrolig morsomt siden man kan velge så mange fremgangsmåter selv. Kommer definitivt til å kjøpe spillet.

Kjører det forøvrig relativt glatt her, jeg har ingen problemer med å kjøre 1280x1024 med OC gts 640 fra MSI, kvadd, og 4 gb (ok, 3,25) 800 MHz OCZ. Hvordan går det ann å si man ikke liker motionblur? Peneste effekten som eksisterer.

^2nd

Kjører i samme oppløsning og med samme komponenter, drar det glatt på high :>

^2nd

Kjører i samme oppløsning og med samme komponenter, drar det glatt på high :>

Nøyaktig samme oppsett her (annen strømforsyning), men jeg ligger på 20fps om jeg setter alt på high med 1280x1024 oppløsning... Det er ikke glatt...

Prøvd å oppdatere driverne?

Jeg kjører nyeste stabilde nvidia driver(Altså ikke beta driver)

Blir mer og mer imponert over dette spillet nå.

Jeg gidder ikke utale meg om grafikk siden jeg bare fikk kjørt det på low, (men ønsker ny data for å kunne se eyecandyen)

Storyen virket veldig bra. Måten med forskjellige innstlinnger på drakten er genial, gå i clock mode.. bort til en dud og bokse han eller løfte han opp :dry:. Alle de andre tingene man kan løfte på er jo geniale. tok en nord-koreaner med oljetønne. Fant også ut at det går han å løfte opp hønsa som går å plukker også hive de :dry:

Forresten bare jeg som synes den båten som skyter på deg hele tiden var irriterende... :dry: Demoen gir oss pen ending som gjør at vi vil spille mer. Dette spillet må bli bra, er også spent på mp, men jeg kommer ikke til å kjøpe det før jeg får en data som takler det bedre :dry:

Jeg har ennå ikke lastet ned dette underverket og det står heller ikke i mine tanker ettersom de har en del småting å gjøre. Venter på full versjon :dry:

Jeg er ganske ivrig på å kjøre dette spillet på en fin fin grafikk med en FPS på hvertfall over 40. Jeg sitter med en 8800GTS, men jeg har nå bestilt meg et smukt Ultra. Litt usikker på hva jeg føler egentlig... Føler nesten at jeg trenger noe expertise hjelp...

- Er Ultra verdt pengene?

- Er det fysisk mulig for Ultra å kjøre dette spillet på mitt system i high og noe very high (se specs i sig) med en FPS på 40+ stort sett overalt?

- Og holder en 580W til dette?

(Skal kjøres på Quad 6600 - 4GB Corsair TWIN2X 6400C5DHX og foreløpig Vista x32)

Eller burde jeg rett og slett ventet og testet ut hvordan GTS'en klarer seg? Ultra har ikke ankommet enda, så jeg kan fortsatt benytte meg av angrefrist. De hadde kun 2 på lager, så det var litt impulskjøp. Kan vel også legge med at jeg ikke taper så mye penger på det, i og med at jeg selger GTS'en til en kompis, om jeg bestemmer meg for å selge det.

Følte at det var greit å poste her ettersom at mange diskuterer Software og Hardware rundt spillet :dry:

- Usikker Tobias :dry:

Prøvd å oppdatere driverne?

Jeg kjører nyeste stabilde nvidia driver(Altså ikke beta driver)

Ja, men fant ut jeg hadde AA på. Uten har jeg en 30fps. Som er helt spillbart på singleplayer spør du meg :dry:

jag installerade g15 keyboard monitor och enligt den så använder crysis max 30% processorkraft. Och 90% av tiden så använder den bara 1core på 100% medan de 3 andra ligger på runt 2-7% (alltså sammanlagt 30%). Så jag är ganska säker på att crysis demo benytter sig av kun 1xcore och inte multicore som vissa påstår. Med andra ord, om retail-versionen är optimerat för multicore så kan vi med en high-end och dyr maskin glede oss!

Fett spill. Laptoppen min drar det helt greit.

Dell Precision M90.

C2D t7600 @ 2,33ghz

2gb ram

nvidia quadro fx 3500 512MB ram.

Kjører på 1280x1024 oppløsning, alt medium uten om object quality som er på high. null og niks AA, da lagger det som fy. Det som er snodig er at best performance funksjonen setter innstlillingene til alt på high samt 1600x1200 oppløsning elns.. :dry:

Men medium grafikk er pent nok :dry: Ingen vits å kjøre direct x 10 for min del på det her

Med andra ord, om retail-versionen är optimerat för multicore så kan vi med en high-end och dyr maskin glede oss!

Ja, jeg håper virkelig de holder det de lover om diverse støtte av maskinvare...

Med andra ord, om retail-versionen är optimerat för multicore så kan vi med en high-end och dyr maskin glede oss!

Ja, jeg håper virkelig de holder det de lover om diverse støtte av maskinvare...

Ja det gjør jeg også Sadolf.... ellers får EA en illsint danske døren :dry: ikke noe moro det for å sige det slik :dry:

at dere bryr dere om grafikken til spillet sier jo litt om hva den jevne crysis-spiller er opptatt av.

at dere bryr dere om grafikken til spillet sier jo litt om hva den jevne crysis-spiller er opptatt av.

Ja vi alle kan jo ikke være super pro og i 1337 clan som deg. Så siden vi suger noe så jevli til dette og ikke kommer i nærheten av kill, så la os i det mindste kunne gå rundt å nyte graffiken.

Er da ikke så rart at man vil ha et spill som ser bra ut og samtidig har god ytelse?

Et bra gameplay er selvfølgelig det viktigste, og det har Crysis. Hvertfall SP delen som jeg har prøvd :dry:

3 x Crysis Collectors Edition on the way :dry:

Grafikk er seff viktig, men ikke viktigEST :dry:

ja jeg pleier alltid å spille mine single player spill i 600x400 med alt configget til mindre en low, noe annet ville jo vært "random public n00b-aktig". pong-grafikk FTW!!!11one.

Crysis vil ikke bli stort på klanscenen, og det er _IKKE_ gunfeelingen til CS i crysis.. hvis du mener det har du ikke spillt CS :dry:

Crysis er kult nok det, men spill som baserer seg på at man kan lolle i busker og skyte noen før de ser deg vil aldri bli tatt opp på et skikkelig nivå innenfor gaming.

Så du mener vi skal fortsette å holde oss til "Aim & Shoot" i alle de år framover ? Er det ikke på tide at vi utvikler oss ? Det gjør jeg. CS har jeg spilt i 8 år nå snart. Jeg er lei av alle spill som ikke utfordrer meg mer annet enn å peke og skyte. Crysis er framtiden uten tvil og det.

Hadde den generelle gamer ville utviklet seg hadde vi alle spilt HL2 Deathmatch og kasta dasser i hodet på hverandre, og du ser jo selv hvor svært det ble...

Du må jo se selv at en Crysis cast kan bli mucho kjedelig, spess siden det blir DX9 og DX10 servere der man bare kan kuttte trær og lolle på DX10..

Det vil ikke skje at jeg installerer vista for og ha det kult i et mp spill..

Å? Siden det jeg leste er at trærne osv knekker/faller sammen på både directx9 og 10. Det er måten det knekker på som er annerledes. I directx9 vil den brekke, men da vil det ikke være like realistisk på måten du ser det på. Det var ihvertfall det jeg forstod etter gameplay filmene.

Greit nokk spillet er langt ifra ferdig (Soft tweeks ect) Men jeg kommer aldrig i værden til å oppgradere til Vista å ei maskin til 20.000kr kun for å spille med ULTRA-super-duper-mega-High settings med akseptabel fps. (55) Om det virkelig viser seg at det er minimale forskjeller som du på langt nær gidder å sitte å studere i minst 2min i det 17 sinte PLA å et stk spacet alien angriper. Ser jeg ikke den helt store vittsen. But hey, thats me!

hehe du tror det er eneste forskjellen ? Crysis ser ut som en bedre utgave av Farcry på XP, ingenting nextgen over det i det hele tatt. Ikke rart mange tror Crysis er bare "bra" enda når folk kjører XP. Kort fortalt får du en mer troverdig og realistisk omgivelse i DX10, ting ser bare mer ekte ut. Stein ser ut som stein, ikke en textur som er glattet over med en shader. Du ser detailbumps på den som du ikke gjør i DX9. Hvis du ikke får en "WTF GEEZES" opplevelse av å kjøre Crysis kjører du på XP enkelt og greit eller ikke har DX10 hardware.

Crysis vil ikke bli stort på klanscenen, og det er _IKKE_ gunfeelingen til CS i crysis.. hvis du mener det har du ikke spillt CS :dry:

Crysis er kult nok det, men spill som baserer seg på at man kan lolle i busker og skyte noen før de ser deg vil aldri bli tatt opp på et skikkelig nivå innenfor gaming.

Så du mener vi skal fortsette å holde oss til "Aim & Shoot" i alle de år framover ? Er det ikke på tide at vi utvikler oss ? Det gjør jeg. CS har jeg spilt i 8 år nå snart. Jeg er lei av alle spill som ikke utfordrer meg mer annet enn å peke og skyte. Crysis er framtiden uten tvil og det.

Hadde den generelle gamer ville utviklet seg hadde vi alle spilt HL2 Deathmatch og kasta dasser i hodet på hverandre, og du ser jo selv hvor svært det ble...

Du må jo se selv at en Crysis cast kan bli mucho kjedelig, spess siden det blir DX9 og DX10 servere der man bare kan kuttte trær og lolle på DX10..

Det vil ikke skje at jeg installerer vista for og ha det kult i et mp spill..

Generelle gameren utvikler seg ikke pga spillene har ikke latt spillere utvikle seg, med Crysis så får du den muligheten. I flere år har vi hatt spillutviklere med 0 kreativitet pga eneste de gjør om dagene er å regne på matte og fysikk, de har ingen begrep om underholdning. Det er derfor vi får dødfødte spill hvor gameplayet strekker seg ikke lengre enn å peke og skyte.

Nå som grafikken begynner å nærme seg grensen på hva vi egentlig trenger så satser utviklerne på god fysikk for å forbløffe oss, noe som igjen fører til andre gameplaymuligheter enn vi er vandt til.

For å si det slik Crysis har alt det onlinespill har idag bare mer, så hvordan dette kan bli dårlig skjønner jeg ikke.

For å illustrere ett eksempel.

Battlefield 2 Scenario: Du har kjøretøy og du kan styre en figur i FPS mode men ikke noe lengre enn hoppe, krype og skyte. Du kan ikke være noe spesiellt interaktiv noe som fører til kjedelige og uinteressante situasjoner. Å styre ett fly føles som å fly ett leketøy, du er ikke nervøs for at du suser 1000m over bakken pga fysikken suger dessverre.

Crysis Scenario: Du har kjøretøy og du kan styre en figur i tredjeperson og FPS mode, du kan være 100% interaktiv med omgivelsene og du har ekstremt svære omgivelser til din disposisjon. Fysikken er virkelig bra så når du styrer kjøretøy føler man virkelig at det er d man gjør. I tillegg kan figuren din tilpasse seg alle situasjoner ved å ta ibruk høyteknologiske virkemidler, dette gjør at man føler seg litt som supermann og mye trygger epå slagmarken enn i BF2 hvor det er vanlig at du blir drept random.

Fant nettopp ut at crysis demoen tar like stor plass som HELE battlefield 2! :dry:

Crysis kan være fremtiden når det gjelder multiplayer, men kanskje det blir for noen litt for innviklet og avansert. At bare de med PCer til over 20000 kan kjøre spillet smooth hjelper ikke akkurat i å trekke flere spillere (dette vil endre seg over tid selvsagt).

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...