Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Anderwin

Hvor er foreldrene?

Recommended Posts

Tapere? De er så idioter at de ikke engang veit hva IQ er engang.

Se på han han pingle fyren der. Kalte du meg homo eller? Bank og slå. Det er dere som skulle blitt drept og banket som juling.

Uansett det er vel den dummeste gjengen jeg har hørt om. Ser jeg deg engang skal jeg le :D.

Skal se hvor feig du er :D. Du må ha 6+ for å banke noen så ja.. Ungdommer i dags dato er pingler å.

Men det der innlegge var så dumt at det ikke går ann. Skaff deg litt vett i hodet.! Vis du veit hva det betyr.

Blir bare irritert av sånne folk.

Jeg og noen kompisser(noen ganger 6stk+) drar rundt på fester og begynner slik "øøøy! du som kalte meg homse?!?!"

og så ender det somregel i bråk, noe vi drar på fest for.

vi er alle "ca" svære igrunn, vi sitter og hører acdc for full rulle før vi drar på fest - pumper som noen galinger med vekter, slår hværandre for at motparten skal bli gira på og sloss!

drar rundt og gjør pøbelskap og det vi kommer over.

hvorfor vi gjør dette?

FORDI DET ER MORRO.

hahahahaaha :D :D :D

Se på han han pingle fyren der. Kalte du meg homo eller? Bank og slå. Det er dere som skulle blitt drept og banket som juling.

Uansett det er vel den dummeste gjengen jeg har hørt om. Ser jeg deg engang skal jeg le :D.

Skal se hvor feig du er :D. Du må ha 6+ for å banke noen så ja.. Ungdommer i dags dato er pingler å.

Men det der innlegge var så dumt at det ikke går ann. Skaff deg litt vett i hodet.! Vis du veit hva det betyr.

hahaha, hva gjør man ikke for og tilfredstille seg selv?

bare le!

dette er min måte på og kose meg - face it.

Uansett det er vel den dummeste gjengen jeg har hørt om. Ser jeg deg engang skal jeg le ' />.

Skal se hvor feig du er .

bare le!

Bare gleder meg til 'crewet'-ditt starter det der med feil fyr ^^

hater bråkmakere... hvorfor har noen glede av å ødelegg for andre mennesker som prøver å ha det hyggelig?

har selv vært offer for sånne pøbler på fest ikke spesielt artig

Jeg vil gjerne bruke denne anledningen til å minne dere på reglene for dette forumet og at ved gjentatte brudd på disse så vil det bli sanksjoner.

Uansett det er vel den dummeste gjengen jeg har hørt om. Ser jeg deg engang skal jeg le ' />.

bare le!

Sendte mail til revolteck jeg.,som du sier du er sponset av i siggen din, og forklarte dem hvilke folk de sponser

bare le!

Sendte mail til revolteck jeg.,som du sier du er sponset av i siggen din, og forklarte dem hvilke folk de sponser

Rivo, du må være en av de største taperne jeg har hørt om. Har også sendt mail til revolteck.

Noen meninger bør rett og slett ikke yttres! Jeg vet at jeg ikke bør yttre mine angående om hva jeg hadde gjort vis noe slikt er prøvd mot meg!

Uansett håper jeg inderlig det der var en dårlig spøk der ekstrem tvil overgår logikken din.

Tror dere unger som har lagt ut trusler på Facebook og Youtube om en ny skolemassakre skylder dårlig barne oppfølgelse?

Eller at unger i dags dato vil ha mer oppmerksomhet på grunn av at de ikke ses så mye på skolen, og heller blir mobbet som han ene som ble utvist ifra skolen ble?

Jeg veit ikke kom bare på dette her nå, så må sette meg ned mer og lese og deretter tolke litt bedre.

Hva synes dere?

Kjenner personen du sikter til personlig. Han har veldig strenge foreldre, har gode venner på skolen og drikker ikke eller sloss med noen som helst. Tror du bør slutte å prøve å analysere hver sak du kommer over. Du vil bare få et forvridd syn på samfunnet, som er formet av media.

All fysisk straff på barn som gjør noe dumt er et stort no-no i boka mi. Det er mye mer effektivt å ta en alvorsprat, og selv få barnet til å innse hva de har gjort og hvorfor de ikke bør gjøre det framfor å true med ørevridning og annen drit hver gang de er i ferd med å gjøre noe ufint. I min oppvekst har jeg aldri opplevd så mye som et klaps fra foreldrene mine, men når pappa ble "skuffa" og lignende stakk det like mye som en nigger knife i brystet, og lærte leksa mi på den måten.

All fysisk straff på barn som gjør noe dumt er et stort no-no i boka mi. Det er mye mer effektivt å ta en alvorsprat, og selv få barnet til å innse hva de har gjort og hvorfor de ikke bør gjøre det framfor å true med ørevridning og annen drit hver gang de er i ferd med å gjøre noe ufint.

Tror det er her det ligger en fundamental misforståelse mellom de to leirene i debatten skal/skal-ikke når det gjelder, som Dylan Moran kalte det, fysisk oppdragelse.

De som advokerer null-"vold" har den generelle misoppfatning om at de som snakker øreklip, nakkehår eller stumpeklaps er personer som ikke kan vente til å komme seg hjem fra jobb for å slå skiten ut av ungen. Det er det eneste vi har å gjøre i livet. Banke unga så ofte vi kan.

Men for å illustrere videre, og igjen siden jeg liker humor, så siterer jeg Dylan Moran :tafse:

They passed that law in Ireland. You can't . . . physically educate your child any more. I was rather saddened, because i used to bound home from work to strike my children . . . but there are only so many ways you can say to a child, 'please don't turn the light switch on and off . . . again. You have nailed the principle finding of this experiment that when you turn off the light, daddy can't see aaaanything. He stands on your toys trying to find you and kill you, and breaks his foot.' Children know the power they have then, you know? "

imitates child raising finger up to light switch, hesitating for a reaction and looking away as if they weren't going to do anything. looking back with a cheeky i-know-you're-watching me grin. raises finger again . . .

You are morally obliged to stop whatever you are doing at that point and go over and have an encounter.

Poenget med den er enkel, men i tilfellet noen ikke helt får et grep om hva poenget her er, så er det at en alvorsprat eller tilsnakk eller hva man nå vil kalle det (foretrekker ordet kjefting selv, men så er jeg en enkel fyr egentlig) alltid er å foretrekke og det er der man starter. Verbalt.

Problemet er at barn ofte like å tøye grenser selv når de vet at de ikke skal etter å ha blitt fortalt det. De vil se hvor bristepunktet er. Dette er en ren biologisk funksjon i hjernen. For ved å pfå vite brått hvor grensa går....Vel da vet man hvor grensa går ffs!!! Er ikke akkurat rakettvitenskap den delen ' />

Hva er da "fysisk utdannelse". Ta tak i? Jeg vil sa,ja og jeg skjønner ikke at folk mener at å ta tak i noen og bære de til rommet sitt og lignende skal klassifiseres som vold. Gir ingen mening når man tenker på det.

Igjen så tror jeg det er en misforståelse mellom leirene (og igjen er det null-"vold" folket som fåkker det til. Subjektivitet kan reise en viss plass)

Ikke-"vold" tror at det videre bare settes på plass fysisk og så forlates barnet på rommet for å fundere. Og that's it. Hvor tar dere disse tingene fra? Må være noen ganske subjektive folk som driver å tenker her mistenker jeg. For det har faktisk alltid vært vanlig at etter en passelig tid har gått og barnet har fått tenke over dette som nettopp skjedde, denne plutselige forståelsene over at en grense var nådd og resultatet av at grensen ble trådd over, at man kommer tilbake til barnet og spør rett ut "forstår du hva du gjorde galt?". Og så snakke med barnet.

Altså, ikke starte med fysisk "avstraffelse" med en gang. Det er galskap og fostrer sinnslidelser.

Igjen.... "There are only so many ways you can say to a child, 'please don't turn the light switch on and off . . . again."

Ingen form for argumenter klarer å bestige akkurat den der. For noen ganger så nekter et barn og innse hva det gjør uansett hvor mye man prøver å forklare.

Hva er vold gidder jeg ikke gå innpå for jeg tror jeg allerede har sagt hva jeg mener det er tidligere i denne tråden. Så det får dere diskutere mellom dere p

Og, rivo.....Prøv dere på det der hos meg en gang. Så kan jeg finne ut hvor mange knuste Jack Daniel's flasker det er mulig å klemme opp i et menneskelig anus :biggrin:

Evt hente magnumen hos naboen....kanskje en kombo? :D

Jeg og noen kompisser(noen ganger 6stk+) drar rundt på fester og begynner slik "øøøy! du som kalte meg homse?!?!"

og så ender det somregel i bråk, noe vi drar på fest for.

vi er alle "ca" svære igrunn, vi sitter og hører acdc for full rulle før vi drar på fest - pumper som noen galinger med vekter, slår hværandre for at motparten skal bli gira på og sloss!

drar rundt og gjør pøbelskap og det vi kommer over.

hvorfor vi gjør dette?

FORDI DET ER MORRO.

Det du sier her tror jeg egentlig ikke så mye på, du sier det nokk bare for og provosere.

Men er mange som er slik som dere og syns slikt er morsomt... men det er for det meste på barneskole/tidlig ungdomsskole nivå.

Rivo e så herlig :D

Rivo er enten en retard som tror han er tøff RL, eller så er han tøff over internett / begge deler.

Forøvrig enig med BcK, det er greit å vise hvor grensa ligger. Husker selv når jeg ville teste grensene. Hos mamma var det ingen, mens hos pappa var der :D

Bump

Vil forby all klapsing

1995 sa Høyesterett at det ikke var straffbart å gi sine barn lettere, oppdragende klaps. Men nå vil regjeringen endre lovverket for å gjøre slutt på all klapsing, skriver Dagsavisen.

Høyesteretts dom i 1995 kom i forbindelse med at en stefar hadde slått to barn på baken med flat hånd. Høyesteretts syn på saken var at klaps av barn er helt greit så lenge foreldre ikke bruker mye kraft, og at det skjer spontant, slik at klapset ikke innebærer noen stor krenkelse for barnet.

Jeg vil vite nøyaktig hvordan foreldre skal kunne vise grenser når de blir brutt uten å ende opp i retten for mishandling. Nøyaktig.

En såkalt time-out er sett på som en askeptabel form for straff/grensesetting i dag, men jeg lurer nå på hvordan det funker når barnet motsetter seg å gå på rommet (uten tv og anna seff) og foreldrene ikke kan ta tak i barnet og få det på rommet? Hvordan skal man vite hvor hardt man kan løfte opp barnet og bære det på rommet uten at det blir tolket som "å bruke for mye makt"?

Skal man bare sitte i stolen å si til ungen "ikke rør vasen"...."kom igjen, jeg har sagt at du ikke skal røre vasen"...."hei! hold deg unna vasen!"...."altså, nå begynner far å bli lei! vekk fra vasen!!".....Til slutt vil barnet innse at det faktisk ikke skjer noe anna enn en resirkulert utgave av samme frasen i forskjellige toneleier...Og følgelig knuse vasen til slutt. Hva er da neste step?

"Hva var det jeg sa!? kom deg på rommet mens jeg rydder opp rotet! Ingen TV eller spill på deg i dag!"

Og så svarer ungen:

"nei"

Hva er da next step uten å faktisk måtte fysisk ta tak i ungen? Brøle trusler om at man kommer til å fysisk tvinge barnet på rommet? Er ikke det også sett på som mishandling av barn i dag å komme med brølende trusler? Og å snakke i rolig og snill stemme vil jo fjerne all vekten i "trusselen".

Hva om man går på nær-kiosken og kommer tilbake til synet av barnet med gråstein som tegner i lakken på bilen? Eller gjør andre destruktive ting som barn kan komme på og synes er ganske moro?

Jeg har rett og slett sett meg lei på denne barnedyrkingen. Sette de på en pidestall og la de diktere alt. Alt skal gjøres for barna, de skal beskyttes mot alt og leve i en slags Disney-psykose. Gjør meg faktisk kvalm.

Like lite som du kan klapse en voksen, kan du klapse til et barn

Pussig, for jeg har da vitterlig sett flerfoldige voksne bli klapset over kjeften uten at hverken retten eller noen andre blir tilkalt. Er for eksempel en populær måte for utkastere å "få oppmerksomheten" til litt bedugga folk på byen.

Smack! Hei! Hør på meg, nå går du hjem. (dette har jeg sett purken gjøre også, men kan ikke huske å ha sett saker om politi-vold i etterkant). Med andre ord så faller det argumentet på sin egen idioti....

Something else I'm getting tired of is all this bullshit we have to listen to all the time about children.It's all you hear in this country. Children, help the children, what about the children, save the children. You know what I say? Fuck the children! Fuck 'em! They're getting entirely to much attention. And I know what you're thinking: "Jesus, he's not going to attack children is he?" Yes, he is! He's going to attack children.And remember, this is Mr. Conductor talking. I know what I'm talking about. I also know all you single-dads and soccer-moms who think you're such fucking heroes aren't going to like this, but somebody's got to tell you for your own good. Your children are overrated, overvalued, you've turned them into little cult objects, you have a child fetisch and it's not healthy. Don't give me that weak shit: "Well, I love my children." Fuck you! Everybody loves their children, it doesn't make you special. John Wayne Gacy loved his children, kept them all out in the yard near the garage. That's not what I'm talking about. What I'm talking about is this constant, mindless yammering in the media. This neurotic fixation that somehow, everything, EVERYTHING, has to be revolved around children. It's completely out of balance....

.....Second premise: Not all children are smart and clever. Got that? Children are like any other group of people. A few winners, a whole lot of losers. There are a lot of loser-kids out there who are simply not going anywhere. And you can't save them all. You got to let them go, you got to cyt 'em lose. You got to stop overprotecting them, cause you're making them too soft! Todays kids are way too soft.

We gotta come to some new ideas about life folks ok? I'm not being blase about abortion, it might be a real issue, it might not, doesn't matter to me. What matters is that if you believe in the sanctity of life then you believe it for life of all ages. That's what I hate about this child-worship syndrome going on. "Save the children! They're killing children! How many children were at Waco? They're killing children!" What does that mean? They reach a certain age and they're off your fucking love-list? Fuck your children, if that's the way you think then fuck you too. You either love all people of all ages or you shut the fuck up.

Når slutter barn å være barn forresten? Og vil da regelverket om klapsing oppheves hvis en slik alder er fastsatt? hva gjør man hvis man tar sin 15-åring i å sniffe kokain på soverommet? Eller finner ut at barnet har ranet en butikk i en alder av 13? Kommer med en ikke-truende lektyre om farene ved "skråplanet"? Og hva om tenåringen fortsetter å begå lovbrudd? Er en tenåring da et barn og beskyttet av denne "anti-klapse loven" eller kan man faktisk ta tak i ungen da?

Merk at det her er snakk om klapsing/ta tak i, ikke slåing (eller gladvold)

Jeg vil vite nøyaktig hvordan foreldre skal kunne vise grenser når de blir brutt uten å ende opp i retten for mishandling. Nøyaktig.

Regel nummer 1: Ikke legg hånd på barnet, det hjelper ikke en dritt, hvis du ikke skjønner hvorfor så bør du lese litt om barneppdragelse.

Å Kjefte ut barnet fører kun til at barnet enten ikke forstår situasjonen eller starter å håndtere all motgang med brøling og skriking.

Det foreldre kan gjøre for å sette grenser er å starte tidlig(ikke når barnet er 10) med å forklare hva det gjorde galt. Straff kan man også gi barnet i form av f.eks inegn lørdagsgodter, men ikke for streng straff.

Pussig, for jeg har da vitterlig sett flerfoldige voksne bli klapset over kjeften uten at hverken retten eller noen andre blir tilkalt. Er for eksempel en populær måte for utkastere å "få oppmerksomheten" til litt bedugga folk på byen.

Smack! Hei! Hør på meg, nå går du hjem. (dette har jeg sett purken gjøre også, men kan ikke huske å ha sett saker om politi-vold i etterkant). Med andre ord så faller det argumentet på sin egen idioti....

Sammenligner du virkelig berusede voksne mennesker med barn ? :happy:

Når slutter barn å være barn forresten? Og vil da regelverket om klapsing oppheves hvis en slik alder er fastsatt? hva gjør man hvis man tar sin 15-åring i å sniffe kokain på soverommet? Eller finner ut at barnet har ranet en butikk i en alder av 13? Kommer med en ikke-truende lektyre om farene ved "skråplanet"? Og hva om tenåringen fortsetter å begå lovbrudd? Er en tenåring da et barn og beskyttet av denne "anti-klapse loven" eller kan man faktisk ta tak i ungen da?

Hjelper lite og ingenting å gi barnet en ørefik, selv hadde jeg gått til politiet og sørget for at barnet fikk samfunnstjeneste.

1: Hva betyr legge hånd på? Hva om barnet nekter å ta imot straffen med f.eks. "gå på rommet" og man må ta tak i barnet og bære det dit. Er det lov, hvordan skal man unngå at noen ser på det som for "voldelig" og anmelde, hvordan skal man vite hva som er lovlig eller ikke?

2: Det gjelder voksne generelt. Hvor mange ørefiker o.l. tror du blir gitt ut rundt om i landet som ikke blir rapportert en gang? Selve argumentet var målet mitt der :happy:

3: JEG SPESIFIKT SA KLAPS, SPESIFIKT SA AT DET IKKE GJALDT SLÅING/VOLDELIG AVSTRAFNING!! Hvorfor må alle alltid hoppe til ytterpunktene vold eller dosil hippie? Jeg advokerer ikke vold mot unger, jeg bare stiller spørsmål til klaps på baken og det å ta tak i et barn når grensene blir brutt for mye. Jeg har heller ikke sagt noe om at man bør kjefte. Barn tøyer grensene, det er det de SKAL gjøre. Og de tøyer grensene til noen sier i fra når de går for langt. Hvis jeg hadde en unge, kom hjem og fant bilen total-skadd fordi ungen har ripa den opp så ville jeg vært sint som faen (synlig) løfta/ført ungen til rommet og sagt klart i fra at det der går faen ikke (ja, jeg hadde banna. For jeg er ikke så naiv at jeg tror 5-åringer ikke banner) og bedt ungen tenke over hvorfor jeg er så forbanna. Kan du si meg nøyaktig hva som er galt i det scenarioet?

Spørsmålet her er klaps på baken (noe 99% av de her inne har fått en eller anna gang) og det å ta tak i barnet. "Ta tak i" betyr ikke "klappe til/sparke/kaste i veggen/sette fyr på/skjære opp med kniv". Det betyr bokstavelig talt ta tak i. EI her oppe lar ungen slå henne i trynet. Sier bare "nei, det må du ikke gjøre". Ungen fortsetter å slå henne i trynet....Og andre. Eneste ungen får høre er "nei, det er fy-fy". Ingen som tar tak i hånda på ungen og sier med morsk stemme at det ikke er lov, nei i stedet snakker man baby-språk og spør pent uansett hvor ofte man ser at ungen driter en lang faen (og dette er noe jeg ser hos flere og flere foreldre). Og hva kommer den ungen til å bli senere? En respektabel ungdom som oppfører seg, eller en grinete, frekk og opprørsk unge? Hvilken er mest sannsynlig når de ikke en gang tar i ungen?

En dag vil unger lage lovene....Children of the corn-style....

Nok en som tror at jeg snakker om slå unger i trynet, brekke bein eller riste spedbarn så de dør? ' />

Sukk, jeg bare gir opp at noen forstår hva jeg vil frem til og melder meg ut. Får jeg unge skal jeg aldri gjøre annet enn å be ungen, veldig pent, om å ikke gjøre gale ting når jeg ser at han/hun gjør noe (som i mine subjektive øyne) er galt p

Close thread now

BcK: Hvis det kommer dithen at du ikke er istand til å kontrollere ungen uten å gi de en ørefik så har du allerede gjort en god del bommerter i oppdragelsen. Oppdragelsen begynner ikke når de er tretten år og skraper opp biler innimellom all raninga av mixkiosker.

Lar man unger slå seg i trynet uten å gjøre noe med det så er det også feil. Problemet ditt er at du gjør akkurat det du beskylder oss 'hippier' for å gjøre. Du påstår at samtlige som ikke er for å gi barn en ørefik er 'hippier' som ikke straffer unger som gjør noe galt.

Hva med å ta fra de leker? Hva med å fortelle de at noe de har gledet seg til (film, tivoli, sosial lek, annet) blir avlyst, samt forklare hvorfor? Hva med å gjøre noe enda enklere, forklare at man er sint og skuffet og hvorfor man er det? Dette er midler som gjerne har en langt sterkere effekt enn ørefik i alle tilfeller. Om ørefik er straffen betyr det at man kan være ulydig og gjøre hva man vil så lenge man aksepterer et halvminutts fysisk smerte.

Sosial avstrafning, selv i så liten grad som 'hippie'-løsningen med å fortelle barnet at man er sint på det, svir langt mer. I tillegg lærer barnet å kommunisere med omverdenen.

Noe som er betraktelig bedre enn å lære barnet å slå alle man ikke liker.

Finnes veldig mange måter å ta tak i en situasjon/ta kontroll over en situasjon/vise en unge hvor grensen går uten at man bruker fysiske metoder bck, samme hvor lite klapset på rævva er så vil man bare flytte grensen videre. De ungene du snakker om som tydeligvis ikke greier høre på foreldrene sine selv i form av timeout eller liknende vil ikke plutselig begynne å høre fordi de får et klaps på baken. Første gang, kanskje, andre gang.. kanskje ikke? Du vil med stor sannsynlighet havne i en spiral der man etterhvert må gå lenger for å få ungens oppmerksomhet, et klaps på rævva er ikke så forbanna vondt at man nødvendigvis lærer så mye av det. Og hva er neste steg? ørefik? Og hva lærer dette ungen om hvordan løse konflikter med andre/ kommunisere om problemer med andre?

De fleste tilfeller av vold mot barn har eskalert gradvis, og jeg tror du befinner deg på en farlig sti i argumentasjonen din når du ikke tar innover deg den muligheten. Stiller også spørsmålstegn ved din tydelig 100% overbeviste mening om at man ikke kan få barnet til å høre ved hjelp av verbal komunikasjon. Er et utall foreldre, for ikke å si fagmenn innen sosiologi og psykologi som vil argumentere rimelig hardt for et motsatt standpunkt, og de vil ha empirisk støtte. Bare et kort eksempel, moren til madammen er barnevernsleder i en av oslos største og mest utsatte områder, hun møter daglig på _helt_ spinnville kidz, hun går med trygghetsalarm og må ha skjult adresse og identitet. Så hvordan i alle dager greier de fikse disse barna? Selvfølgelig greier de ikke nødvendigvis få alle 100% gode men uttellingen er overraskende høy hvis familien først får hjelp og veiledning i hvordan man skal håndtere den dagligdagse situasjonen. En ting er sikkert, de greier seg fint uten å måtte anbefale fysisk avstraffelse.