Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

Guitar hero topicen!

Recommended Posts

Nå har det seg sånn at jeg har spilt litt Guitar Hero I og Guitar Hero II hos noen venner og jeg har blitt helt hekta (har til og med lasta ned Frets On Fire).

Til poenget. Jeg skal kjøpe et av spillene, men jeg lurer på hvilke av dem dere syntes er best. Syntes tracklisten på eneren er bedre enn tracklisten på toreren.

Hva syntes dere? NB! Skal kjøpe til PS2

Guitar Hero - Tracklist - Guitar Hero 2 - Tracklist

GH2 uten tvil. Den har mye bedre bonus sanger, og det er mye lettere å ta hammer-on og pull-offs (tapping). Tapping er vanskelig på GH1 som gjør at det er utrolig vanskelig vist du spiller på hard eller expert. Kan i tillegg garantere deg at du kommer til å like mange av sangene på GH2 som du ikke har hørt om engang.

Eller eventuelt vent til GH3 ja. Er bare et par uker til det kommer ut og jeg kan forsikre deg om at det er bra. smile.png Men anbefaler å skaffe deg GH2 uansett.

GH2 uten tvil. Den har mye bedre bonus sanger, og det er mye lettere å ta hammer-on og pull-offs (tapping). Tapping er vanskelig på GH1 som gjør at det er utrolig vanskelig vist du spiller på hard eller expert. Kan i tillegg garantere deg at du kommer til å like mange av sangene på GH2 som du ikke har hørt om engang.

Eller eventuelt vent til GH3 ja. Er bare et par uker til det kommer ut og jeg kan forsikre deg om at det er bra. smile.png Men anbefaler å skaffe deg GH2 uansett.

what he said!

Hvordan kan du si at gh2 er lettere? I gh1 blir det ikke vanskelig før siste kapitelet, mens i gh2 er vanskelig allerede i opening licks.

Gh1 har bedre sanger, mens gh2 er langt morsommere å spille. hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt begge pluss 3ern som kommer.

Hvordan kan du si at gh2 er lettere? I gh1 blir det ikke vanskelig før siste kapitelet, mens i gh2 er vanskelig allerede i opening licks.

Snakker ikke om hvor vanskelig sangene er. Men hvor vanskelig det er å gjennomføre de. Tapping er utrolig dårlig gjennomført i 1'ern så da sliter du i soloer. Mens i 2'ern går det som en dans på roser.

Jeg ville kjøpt 1ern og muligens 3ern. Da får du med 2 gitarer, noe som er en nødvendighet. Tror 3ern blir en forbedret utgave av 2ern, mens 1ern er uslåelig på bra sanger. Dert negative med den er multiplayer delen.

Hvis du ikke klarer å bestemme deg kjøper du alle tongue.png

harrharr bestilte spill 280k i dag, nå er man klar til Jula:D gitarhero 3 sto for en god del av summen på ein mååda:p

Hm, vurderer å bestille III nå. Men går gitarene om hverandre?
Såvidt jeg vet (har begge GH spillene) så har gitarene ikke noe og si. Ville gått for GH2 siden den har Spinal Tap som encore... Det er så vått og vilt... :)

Snakker ikke om hvor vanskelig sangene er. Men hvor vanskelig det er å gjennomføre de. Tapping er utrolig dårlig gjennomført i 1'ern så da sliter du i soloer. Mens i 2'ern går det som en dans på roser.

Ah, skjønner. Hvilket nivå er du på forresten?

Ah, skjønner. Hvilket nivå er du på forresten?

Jeg spiller på expert. :D

Klarte å karre meg gjennom Freebird på expert her om dagen. Fikk ikke mer enn 3 stjerner, men dæven døtte den 3-4 minutter lange gitarsoloen er jævlig kul å spille på expert! :D

Psychobilly freakout, derimot, er umulig på expert.

Er den trådløse gitaren som følger med GH3 bakoverkompatibel med de to foregående spillene?

Vet ikke - jeg mener GHI har best sanger, GHII best hammer-ons og pull-offs samt MP, GHIII best gitar og nest best sanger - a hard choice to make. Gå for alle tre, evt. GHI og GHIII.

vet det blir en smakssak, men må bare si det GH3 har jo MYE MYE bedre sanger enn gh1.. flere også!